Bétrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Yopii

Re: Bétrouwbaar transfernieuws

Bericht door Yopii » di mei 14, 2019 2:23 pm

Cruijff schreef:
Yopii schreef:Geen van beiden.
Waarom bent u zo negatief, meneer?
U bent toch geen Stevie of Donyel M hater? :blush.gif:
Nee hoor.

Ik denk wel dat je elders betere spelers voor minder kunt krijgen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mei 14, 2019 2:24 pm

WP_Legend schreef:ja maar hetzelfde geldt dan voor elke andere speler in de eredivisie... Misschien dat Tom Beugelsdijk ook een geweldige aanwinst voor Ajax kan zijn!
Klopt.
Hij is vrij lomp en kan er maar weinig van, maar toch is dit 1 op de 20 weekenden waarheid: er zijn wedstrijden dat Beugelsdijk of een andere speler van Ado of van Groningen of van Heracles een betere dag heeft dan een Ajacied.

Beugelsdijk debuteerde namens Ado tegen Ajax, scoorde de 1-0 tegen Ajax in een seizoen dat Ado-Ajax in 1-1 eindigde en Ajax de titel misliep.............
Ook in de JC Arena eindigde Ajax tegen Ado (vorig seizoen! met trainer Ten Hag!) in een gelijkspel in een wedstrijd waarin Tom B. vocht als een leeuw en sommige Ajacieden er met de pet naar leken te gooien. :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mei 14, 2019 2:24 pm

Yopii schreef:
Cruijff schreef: Waarom bent u zo negatief over Malen en Bergwijn, meneer?
U bent toch geen Stevie of Donyel M hater? :blush.gif:
Nee hoor.

Ik denk wel dat je elders betere spelers voor minder kunt krijgen.

Waar dan?? In het buitenland? :confused.gif:
Laatst gewijzigd door Cruijff op di mei 14, 2019 2:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 14, 2019 2:25 pm

Natuurlijk.

Maar dat willen de supporters niet, hè? Die kunnen zich beter identificeren met een speler van PSV. :hypocrite.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mei 14, 2019 2:27 pm

Yopii schreef:de supporters niet, hè.
Die kunnen zich beter identificeren met een speler van PSV. :hypocrite.gif:
Jij lijkt wel allergisch voor het grote geld en voor het PSV tenue en voor PSV bestuurders en vooral voor mensen als David Endt en Henk Spaan.
Lees het boek van Spaan over Nouri maar even: Stevie Bergwijn is, voor zover mogelijk, nog closer met Appie Nouri en zijn familie dan Donny vd Beek. :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mei 14, 2019 2:33 pm

bryan schreef:De aankoop van Tadic was een goede. Ik denk dat er zo meer types Tadic in Engeland rondlopen, zo onderin de Premier League en bovenin de Championship. Goede voetballers die niet echt opvallen in Engeland omdat er in Engeland gewoon niet wordt gevoetbald.
Deels waar.
Toch zullen er niet zo ontzettend veel Tadicen zijn die ook vanaf hun debuut zo'n voortrekkersrol op zich nemen en die voordat ze de transfer naar Ajax maakten al een ontzettende band met de club Ajax hadden en ook met Nederland als land.

Ik denk dat Tadic dit seizoen de beste aankoop in alle Europese competities was.
En dan te bedenken dat PSG en Manchester City al 5 maal de transfersom Tadic aan één verdediger hebben uitgegeven. :drecul.gif: :drecul.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » di mei 14, 2019 2:37 pm

Cruijff schreef: Jij lijkt wel allergisch voor het grote geld en voor het PSV tenue en voor PSV bestuurders en vooral voor mensen als David Endt en Henk Spaan.
Lees het boek van Spaan over Nouri maar even: Stevie Bergwijn is, voor zover mogelijk, nog closer met Appie Nouri en zijn familie dan Donny vd Beek. :blush.gif:
Nee hoor, het is mijn geld niet. Ik hoop alleen dat ze bij Ajax met hun beentjes op de grond blijven.

Voorlopig is Bergwijn speler bij de concurrentie. Tot op heden is nergens uit gebleken dat hij speciaal iets voor Ajax voelt, Wellicht wel voor Appie, maar wie niet? :confused.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mei 14, 2019 2:56 pm

Ik, hou niet van zaalvoetbal
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 14, 2019 3:41 pm

De Dominee schreef: Los gezien van het geld: liever Malen of Bergwijn bij Ajax komend seizoen?
Ik zit eigenlijk op de lijn-joey. Jeugdspelers die bewust tegen Ajax en voor edsv kiezen, hoef ik niet bij Ajax te zien.

Je doet edsv meer pijn met het aantrekken van Malen (kort contract) dan met Bergwijn.

Het lijkt me trouwens logisch dat de club in winger / snelheid investeert. Je zag dat EtH zich in bochten moest wringen om Neres te vervangen tegen Spurs. Met al dat geld moet de club zorgen voor een bredere selectie.

zeux

Bericht door zeux » di mei 14, 2019 3:47 pm

wimpey schreef: Het lijkt me trouwens logisch dat de club in winger / snelheid investeert. Je zag dat EtH zich in bochten moest wringen om Neres te vervangen tegen Spurs. Met al dat geld moet de club zorgen voor een bredere selectie.
Bredere selectie is mooi, maar zorgt ook voor een 'probleem': als we al betere spelers aan kunnen trekken (transfersom, salaris, mickeymouse-competitie als hordes), dan verwachten ze natuurlijk ook te spelen. Die komen niet voor een bijrol in een 'brede selectie' en al helemaal niet voor de bank.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mei 14, 2019 5:06 pm

zeux schreef:
Bredere selectie is mooi, maar zorgt ook voor een 'probleem': als we al betere spelers aan kunnen trekken (transfersom, salaris, mickeymouse-competitie als hordes), dan verwachten ze natuurlijk ook te spelen.
Tenzij ze een speler voor zich hebben die duidelijk beter is.
Als de jeugdspeler talentvoller en veel beter dan de aankoop is, speelt de jeugdspeler. Dat is Ajax nu eenmaal.

En Marc Overmars is/was altijd wat zuinigjes met geld, maar aan die buik te zien nu wel van het bourgondische leven. Dus contractverlenging Ten Hag, nee. Salarisverhoging, nee. In dit geval beter een Berg Wijn :ajaxsmiley.gif: voor EtH kopen. :smile-ajax.gif:

999

Bericht door 999 » di mei 14, 2019 5:07 pm

Tja, ik vindt die Bergwijn een typisch Psv counter spitsje, die in mijn ogen nog geen ruk heeft gepresteerd.Als AJAX hem wil , en Psv wil van hem af ( al is er al gereageerd: John de Jong: 'Wij laten onze beste spelers niet naar Ajax gaan' ) dan gaat AJAX hiervoor natuurlijk de hoofdprijs betalen en lacht Psv zich in een breuk ..
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mei 14, 2019 5:14 pm

999 schreef:Tja, ik vindt die Bergwijn een typisch Psv counter spitsje, die in mijn ogen nog geen ruk heeft gepresteerd.

Dat is het zicht met de blik van jouw twee ogen.
Als Ajax in een halve finale in een contra counter attack scoort via Bergwijn, via Neres of desnoods via Onana zegt 80% van Europa: wat een geweldige goal, wat spelen ze aanvallend.

Veltman over mogelijke komst Bergwijn:’ 'Waar rook is is vuur' - VTBL
https://www.youtube.com/watch?v=ej6qgyuyhQo

999

Bericht door 999 » di mei 14, 2019 5:24 pm

Cruijff schreef:
999 schreef:Tja, ik vindt die Bergwijn een typisch Psv counter spitsje, die in mijn ogen nog geen ruk heeft gepresteerd.

Dat is het zicht met de blik van jouw twee ogen.
Als Ajax in een halve finale in een contra counter attack scoort via Bergwijn, via Neres of desnoods via Onana zegt 80% van Europa: wat een geweldige goal, wat spelen ze aanvallend.

Veltman over mogelijke komst Bergwijn:’ 'Waar rook is is vuur' - VTBL
https://www.youtube.com/watch?v=ej6qgyuyhQo
Ja, precies is mijn mening.Dat steeds als dan misschien ken ik nu wel van je ... Ik kijk naar wat deze jongen tot nu toe heeft laten zien , en dat is volgens mij nog niet al te veel ..

Vraag me trouwens af, gewoon als vraag, welke spelers die wij ooit gehaald hebben van Psv zijn bij ons een succes geworden ?.
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 14, 2019 9:33 pm

Bergwijn vind ik geen 30 miljoen waard. Voor dat geld zou je betere spelers moeten kunnen halen. Zo overtuigd ben ik namelijk niet. Al snap ik Ajax ook wel weer, want voor je het weet speelt er in je basiself nog maar 1 Nederlander (Blind).

Op zoek naar een jongen met diepgang, maar ook iemand met overzicht en een goede functionele techniek. Dat wordt wel een duur geintje ben ik bang. Misschien iemand in België? :blush.gif:

Zag hier ook de behoefte voor een topspits, maar dat zou ik dan weer niet doen. Traoré maakt een heel goede indruk bij Jong Ajax. Daar zou ik op bouwen (in combinatie met het bewezen succes in de spits van Tadic en Huntelaar).

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mei 14, 2019 10:13 pm

Als Ajax dan toch perse Berwijn wil, kunnen we dan Dolberg niet in de deal betrekken plus wat cash? Dan zijn wij er vanaf en heeft Psv iets minder gezichtsverlies.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 14, 2019 10:49 pm

Een aanvaller met diepgang zou wel interessant zijn. Zeker als Neres eventueel vertrekt is dat een must. Of Bergwijn dan de best haalbare keuze is voor dat geld?
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mei 15, 2019 6:43 am

Ik denk dat we realistisch moeten zijn. Het lukte in de winter al niet om die Mexicaan te halen. Waarom zou dit dan wel lukken? PSV wil Bergwijn helemaal niet aan Ajax verkopen, en dat kan ik best begrijpen.

zeux

Bericht door zeux » wo mei 15, 2019 6:48 am

Overmars op nu.nl:

“We kunnen geen hele selectie met Zuid-Amerikanen formeren", benadrukt Overmars. "Het is heel belangrijk om een Nederlands gezicht te houden. Het is niet zo moeilijk. Je kijkt welke poppetjes er in het Nederlands elftal zitten en wat er mogelijk is."

Dusss, effe het lijstje geselecteerde spelers checken.

Take your pick:
Naam Club
Patrick van Aanholt (Crystal Palace)
Nathan Aké (Bournemouth)
Ryan Babel (Fulham)
Steven Berghuis (Feyenoord)
Steven Bergwijn (PSV)
Marco Bizot (AZ)
Jasper Cillessen (FC Barcelona)
Memphis Depay (Olympique Lyon)
Virgil van Dijk (Liverpool)
Denzel Dumfries (PSV)
Luuk de Jong (PSV)
Terence Kongolo (Huddersfield Town)
Quincy Promes (Sevilla)
Davy Pröpper (Brighton & Hove Albion)
Marten de Roon (Atalanta Bergamo)
Pablo Rosario (PSV)
Kevin Strootman (Olympique Marseille)
Kenny Tete (Olympique Lyon)
Kenneth Vermeer (Feyenoord)
Tonny Vilhena (Feyenoord)
Stefan de Vrij (Internazionale)
Wout Weghorst (VfL Wolfsburg)
Georginio Wijnaldum (Liverpool)
Jeroen Zoet (PSV)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo mei 15, 2019 7:29 am

Cillessen (zodra Onana vertrekt) en Pröpper zijn interessant en enigszins haalbaar. Stefan de Vrij zou mogelijk een optie kunnen zijn als De Ligt vertrekt.
Ajax!

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 15, 2019 7:44 am

Giacomo Puccini schreef:Cillessen (zodra Onana vertrekt) en Pröpper zijn interessant en enigszins haalbaar. Stefan de Vrij zou mogelijk een optie kunnen zijn als De Ligt vertrekt.
Die speelt bij Inter. Al lijken Miranda en Skriniair de voorkeur te krijgen?

Ik zou Propper halen. Zorg ervoor dat je 14-16 volwaardige basisspelers hebt.
IK GELOOF!!!!!!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo mei 15, 2019 8:02 am

Stefan de Vrij? Kom op zeg. Hoe laag wil je die lat hebben?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mei 15, 2019 9:35 am

Het moeten Nederlanders zijn? Wederom wordt een bijzaak tot hoofdzaak verheven.

We zijn allemaal wereldburgers.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo mei 15, 2019 9:41 am

V. Ginkel?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 15, 2019 9:47 am

Jöhnk schreef:Het moeten Nederlanders zijn? Wederom wordt een bijzaak tot hoofdzaak verheven.

We zijn allemaal wereldburgers.
Nee, ik snap het wel. Als supporter wil je altijd binding hebben met je club en team. Een elftal/selectie vol met allemaal onbekende Zuid Amerikanen die helemaal niks met Amsterdam of met Ajax te maken hebben, die geen woord Nederlands (of zelfs Engels) spreken en over een jaar of twee weer verder gaan kijken - dat voelt niet goed en dat wil ik als supporter ook echt niet hebben. Als je de afgelopen jaren elftallen van Arsenal of City ziet, waar geen een Engelsman (laat staan Londoner/Manc) in staan - daar schaam je je toch kapot voor als fan?

Een van de redenen (misschien wel de hoofdreden) waarom ik dit jaar zo ontzettend trots was op mijn ploeg is juist vanwege De Ligt, Donny, Nous, Frenkie, Huntelaar... Jongens die vanaf hun 9de bij Ajax zitten en vroeger ok zelf in de tribunes hebben zitten juichen, of er op z'n minst al een tijdje zitten/hebben gezeten, die in Nederland zijn opgegroeid en dus een beter begrip hebben van wat Ajax is en waar het voor staat.

Een club moet nooit zijn identiteit verliezen, en dat doe je enigszins wel als je met alleen maar onbekende buitenlandse passanten gaat spelen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie