Aankopen SUGGESTIES

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Re: Aankopen SUGGESTIES

Bericht door raymon » zo jan 27, 2019 1:00 pm

Misschien niet voor het voetbal dat ze bij Fulham spelen. Lijkt me nog steeds een uitstekende speler voor ons.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » zo jan 27, 2019 1:02 pm

Hij zit bij Fulham al 10 wedstrijden niet eens op de bank... Hij zit gewoon op de tribune te verpieteren... en dan denk jij dat een tribuneklant van Fulham goed genoeg is voor Ajax??

Lionel

Bericht door Lionel » zo jan 27, 2019 1:08 pm

Die jongen moet bij een beter team spelen. Of een team dat beter voetbal speelt.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel

Bericht door Lionel » zo jan 27, 2019 1:09 pm

Odegaard wel een hele fijne techniek hoor...
IK GELOOF!!!!!!

Historicus

Bericht door Historicus » ma jan 28, 2019 4:04 pm

Timothy Fosu-Mensah speculeert op Twitter over een mogelijke terugkeer naar Ajax. "Wie weet..."

Historicus

Bericht door Historicus » ma jan 28, 2019 4:04 pm

Lionel schreef:Odegaard wel een hele fijne techniek hoor...
Nou, daar zit meer voetbal in dan in die Sinkgraven, zeg.

Yopii

Bericht door Yopii » ma jan 28, 2019 4:30 pm

Zonder de spelers te willen vergelijken, Sinkgraven stak er bij Heerenveen ook bovenuit.

Sinkgraven is lang geblesseerd geweest en moet bovendien steeds linksback spelen.

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 28, 2019 5:04 pm

Ödelaard's mogelijkheden reiken ook niet veel verder dan de eredivisie.

Ajax speelde gisteren met 7 middenvelders, vrijwel allemaal van die weekdieren. Als je dan toch een middenvelder haalt, doe eens gek en haal iemand die complementair is aan wat er loopt. Een type als De Roon. Duelkracht, ballen heroveren, inhoud, diepgang. Niet onbelangrijk in het voetbal.

Lionel

Bericht door Lionel » ma jan 28, 2019 5:07 pm

wimpey schreef:Ödelaard's mogelijkheden reiken ook niet veel verder dan de eredivisie.

Ajax speelde gisteren met 7 middenvelders, vrijwel allemaal van die weekdieren. Als je dan toch een middenvelder haalt, doe eens gek en haal iemand die complementair is aan wat er loopt. Een type als De Roon. Duelkracht, ballen heroveren, inhoud, diepgang. Niet onbelangrijk in het voetbal.
Zou ik zeker geen verkeerde vinden. Had gehoopt dat Donny dat iets meer zou hebben. Maar die slaapt gewoon bij de tweede goal.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma jan 28, 2019 5:14 pm

Historicus schreef:Timothy Fosu-Mensah speculeert op Twitter over een mogelijke terugkeer naar Ajax. "Wie weet..."
"... als ik geen club in Engeland, Spanje, Frankrijk, Duitsland, Italie vind..."

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma jan 28, 2019 6:21 pm

wimpey schreef:Ödelaard's mogelijkheden reiken ook niet veel verder dan de eredivisie.

Zou een prima aankoop zijn inderdaad, De Roon.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

columbus

Bericht door columbus » ma jan 28, 2019 9:15 pm

Waarom zou Fosu Mensah nu ineens goed genoeg zijn voor Ajax. Dat is toch opportunistische prietpraat? Hij speelt geen minuut voor Fulham. Volgens mij kom je dan gewoon te kort

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » di jan 29, 2019 4:21 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
InnerHarbour schreef:Wie zijn Donny en Nico, die ken ik niet.
Wedden dat je ineens feilloos hun achternamen opdreunt als je er € 1.000,— voor krijgt?
Wedden dat hij ze altijd waanzinnig goed heeft gevonden mochten ze ooit naar Liverpool gaan in plaats van naar de echte top.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » di jan 29, 2019 4:23 am

WP_Legend schreef:Hij zit bij Fulham al 10 wedstrijden niet eens op de bank... Hij zit gewoon op de tribune te verpieteren... en dan denk jij dat een tribuneklant van Fulham goed genoeg is voor Ajax??
Misschien kiezen ze, gezien hun situatie, voor ervaring in plaats van een jonge jongen. Een beetje Willem II/De Jong verhaal.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 19, 2019 10:05 pm

Ken die Shabani niet maar hij zit op de bank bij Bayern vanavond.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii

Bericht door Yopii » wo feb 20, 2019 3:52 pm

Leuke speler, heel wat beter dan Dani de Wit of Jurgen Ekkelenkamp. Kan me niet voorstellen dat Bayern hem aan Ajax gaat verkopen voor een zacht prijsje. Bij Bayern zijn ze niet gek.

Johanzonen

Bericht door Johanzonen » vr feb 22, 2019 11:59 am

Yopii schreef:Leuke speler, heel wat beter dan Dani de Wit of Jurgen Ekkelenkamp. Kan me niet voorstellen dat Bayern hem aan Ajax gaat verkopen voor een zacht prijsje. Bij Bayern zijn ze niet gek.
Contract voor een jaar, dus dat zal wel meevallen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za feb 23, 2019 11:18 pm

Vanavond even een avondje Eredivisie gedaan. Begonnen met Fortuna-Heerenveen en daarna NAC-Groningen. En dan let je dus op Pierie, Lammers, Johnsen, Vlap, Sierhuis, Doan en Rits.

Pierie lijkt me een aardige passer, maar is positioneel zwak. Ook slecht in duels. Dikke min.
Lammers is een leuke spits. Dreigend. Wel wat anoniem vaak. Geen Ajax materiaal.
Johnsen is lui. Soms geniaal en soms onbegrepen. Vond hem niet slecht spelen, trouwens. Moet veel dwingender worden.
Vlap. Heel interessant. Mooie touch. Goeie versnelling en prima overzicht. Beste man van de avond.
Sierhuis. Werkt hard, maar voetballend komt hij veel tekort.
Doan bakte er niks van. Veel balverlies en matig in de duels. Viel echt door de mand wat mij betreft.
Rits is niveau Groningen. Leuk talent, maar dat is het dan ook wel.

Ik zou Vlap volgend jaar wel bij AZ willen zien. Ajax is misschien een te grote stap, maar ik zie het wel zitten in die jongen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 24, 2019 10:43 am

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 24, 2019 10:49 am

Peter schreef:Vanavond even een avondje Eredivisie gedaan. Begonnen met Fortuna-Heerenveen en daarna NAC-Groningen. En dan let je dus op Pierie, Lammers, Johnsen, Vlap, Sierhuis, Doan en Rits.

Pierie lijkt me een aardige passer, maar is positioneel zwak. Ook slecht in duels. Dikke min.
Lammers is een leuke spits. Dreigend. Wel wat anoniem vaak. Geen Ajax materiaal.
Johnsen is lui. Soms geniaal en soms onbegrepen. Vond hem niet slecht spelen, trouwens. Moet veel dwingender worden.
Vlap. Heel interessant. Mooie touch. Goeie versnelling en prima overzicht. Beste man van de avond.
Sierhuis. Werkt hard, maar voetballend komt hij veel tekort.
Doan bakte er niks van. Veel balverlies en matig in de duels. Viel echt door de mand wat mij betreft.
Rits is niveau Groningen. Leuk talent, maar dat is het dan ook wel.

Ik zou Vlap volgend jaar wel bij AZ willen zien. Ajax is misschien een te grote stap, maar ik zie het wel zitten in die jongen.
:biggthumpup.gif:

Een beetje het beeld wat ik al had. Alleen Sierhuis vind ik voetballend niet zo zwak als velen hem voor doen komen.

Wie is Rits trouwens? Broertje van Mats? :ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo feb 24, 2019 5:08 pm

Rits moet Reis zijn denk ik.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo feb 24, 2019 6:26 pm

Haha die ja. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 25, 2019 9:58 am

Peter schreef:Vanavond even een avondje Eredivisie gedaan. Begonnen met Fortuna-Heerenveen en daarna NAC-Groningen. En dan let je dus op Pierie, Lammers, Johnsen, Vlap, Sierhuis, Doan en Rits.
Geen van allen. Pierie vind ik een 'verdediger' à la Blind. Doan zal commercieel interessant zijn, kan ook wel wat, maar dat niveau moet Ajax zelf opleiden.

Ik zie het liefst dat Ajax een échte CV en een échte VM haalt. Gaat de Ajax-opleiding wel lekker? Ik betwijfel het, wanneer ik JA en dat betonvoetbal van Heitinga zie. Opleiden is voor Ajax veel belangrijker dan aankopen. Zou het moeten zijn i.i.g.

Alexander

Bericht door Alexander » ma feb 25, 2019 10:14 am

Eens, dat zou de grootste prioriteit moeten zijn. De huidige hoofd jeugdopleiding zit daar niet voor zijn kwaliteit, maar omdat hij niet moeilijk doet en in het goede kamp zit. Onbegrijpelijk.

Mano

Bericht door Mano » ma feb 25, 2019 11:11 am

ooh god, daar zijn de opleiding huilers weer :excited.gif:
als er niet elke week een Sneijder of een de Ligt uitrolt, zijn ze ontevreden.

Dat lijstje dat genoemd wordt, is allemaal te licht en niet het aankopen waard. (mijn optiek)
Sterker nog die heb je gewoon in je opleiding. En ook zij krijgen de kans niet omdat ze nu eenmaal te licht zijn.

ff voor de duidelijkheid
Je kan opleiden tot je een ons weegt maar je gaat echt niet elk jaar een topper presenteren.
je wilt een goeie CV? Naast de Ligt verbleekt iedereen de aankomende jaren.
Daarnaast kan je niet bepalen wie mentaal de juiste stappen maakt om er op een gegeven moment te staan.
Gravenberch misschien? maar misschien ook niet, talent genoeg maar is hij mentaal sterk genoeg? of veranderd hij in een Bazoer? Dat deel kan je niet opleiden dat is invloed van buiten af.

daarnaast snap ik die drang naar een dozijn talenten niet. Als iets is gebleken is dat een dozijn talenten veels te grillig zijn in een wedstrijd. Kunnen helemaal niet wekelijks brengen wat ze moeten brengen.

maar dat is allemaal voor een andere topic dan aankoop suggesties :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie