AZ
Moderator: mods
- Gezond verstand
Re: AZ
Daar ben ik helemaal niet bang voor. Overmars trapte ook niet in Sam Larsson en Haps, terwijl de hele Nederlandse sportpers, en 75% van de Ajax fans om deze jongens aan het schreeuwen was.Jöhnk schreef:Die Guus Til is ook zo matig. Hopelijk trapt Overmars daar niet in.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt
Om Eerlijk te zijn vond ik Gudelj ook best goed.. totdat hij bij ons bezig was.. het is soms best lastig hoor, want zo'n Propper vond ik teveel een softie en zag ik niks in. Terwijl hij het juist wel heeft gemaakt.
- Gezond verstand
Nee, FdB wilde dat zo graag. En FdB had zoveel steun en macht binnen Ajax en de RVC dat hij zijn zin door kon drammen. Sinds die weg is trekt Overmars z'n eigen plan en dat gaat een heel stuk beter.Jöhnk schreef:Gudelj trapte hij wel in, want de media wilden dat zo graag.
Fans van andere clubs
Wel een keurig nette jongen. Eet ongetwijfeld met mes en vork.Jöhnk schreef:Die Guus Til is ook zo matig. Hopelijk trapt Overmars daar niet in.

AZ was ineens 'hot' met al dat Nederlandse 'talent'. Dat krijg je, wanneer het latje bijna de grond raakt.
Wat mij betreft verlaat Ajax a.s.a.p. de eredivisie. De PL is post-Breit waarschijnlijk een utopie, maar waarom zou Ajax in de VS van Europa niet in de BuLi uit kunnen komen? Van Hamburg naar München is veel verder dan van Amsterdam naar Dortmund.
Als we toch bezig zijn kunnen we gewoon alle EU-competities bij elkaar gooien met promotie- en degradatieregelingen en al. De huidige Europese toernooien kunnen we dan afschaffen. Dan hebben de historische clubs ook weer eens kans op glorie.wimpey schreef:Wel een keurig nette jongen. Eet ongetwijfeld met mes en vork.Jöhnk schreef:Die Guus Til is ook zo matig. Hopelijk trapt Overmars daar niet in.![]()
AZ was ineens 'hot' met al dat Nederlandse 'talent'. Dat krijg je, wanneer het latje bijna de grond raakt.
Wat mij betreft verlaat Ajax a.s.a.p. de eredivisie. De PL is post-Breit waarschijnlijk een utopie, maar waarom zou Ajax in de VS van Europa niet in de BuLi uit kunnen komen? Van Hamburg naar München is veel verder dan van Amsterdam naar Dortmund.
- Gezond verstand
Omdat de BL dat niet wil. PSV opperde dat jaren geleden al eens (en dan zijn wij arrogant?!?), de DFB reageerde "prima, maar dan wel onderaan in de regionalliga beginnen"wimpey schreef:
Fans van andere clubs
Wimpey is het blijkbaar zat om het steeds af te moeten leggen tegen PSV en denkt tegen Bayern meer kans te hebben. De Nederlandse competitie is te zwaar voor Ajax om kampioen te worden, ik begrijp wimpey wel. Hij is PSV zelfs al EreDivisiekampioen SV gaan noemen... 

Ajax bereikt in 1,5 jaar tijd een Europese finale en de 2e ronde CL. Maar na de komende zomer kun je weer bij nul beginnen, want de eredivisie is sportief en commercieel totaal oninteressant.Arthur schreef: Als we toch bezig zijn kunnen we gewoon alle EU-competities bij elkaar gooien met promotie- en degradatieregelingen en al. De huidige Europese toernooien kunnen we dan afschaffen. Dan hebben de historische clubs ook weer eens kans op glorie.
Ajax heeft een grote competitie i.p.v. een kweekvijver nodig, om de grootste talenten langer te kunnen behouden en om meer spelers in de categorie Tadic, Blind aan te kunnen trekken.
De eredivisie heeft Ajax nodig, andersom is dat niet het geval. De eredivisie levert de club slechte een Europees ticket op, meer niet. Wanneer je structureel op een hoger niveau wilt presteren en verdienen, dan moet je de eredivisie uit.
-
Ik ben het met Wimpey eens!
Waarmee die divisie nog verder wordt uitgehold.wimpey schreef:Wanneer je structureel op een hoger niveau wilt presteren en verdienen, dan moet je de eredivisie uit.
Wat de 'groten' vergeten, is dat ze gevoed worden door de piramide er onder. En hoe zit die piramide in elkaar? Ook Tadic, Blind en Ziyech zijn deels gevormd in de eredivisie. Hebben dat 'verleden'. Zouden zij naar Ajax zijn gekomen als ze dat verleden niet hadden gehad?
Ik ben het er mee eens dat Ajax in een grotere Europese competitie moet gaan spelen om de sprong naar een structureler hoger niveau te maken, maar wat doet dat met je basis? De stap van Eerste Divisie naar Eredivisie is in Nederland al fors. Straks wordt de Eredivisie de facto Europees gezien Eerste Divisie-niveau (verhoudingsgewijs). Is het nu al een beetje, maar Ajax en psv weten in ieder geval soms nog enigszins mee te komen vanuit hun eredivisie-positie. Maar het glipt wel steeds verder weg.
Het Europese voetbal is met de CL nu al een spits op een breed blok beton, in plaats van een piramide. Je loopt het risico dat de verhoudingen verder uit balans gaan en er straks een dunne naald op een blok beton staat.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
AZ komt er wel weer. Met zo'n jonge groep kost het soms misschien even wat tijd maar er loopt volgens mij genoeg talent rond om weer bovenin de subtop mee te doen. Daar staan ze aan het einde van het seizoen gewoon weer bij.
Zo'n internationale competitie ten koste van de Eredivisie ben ik altijd op tegen. De nationale competitie is de basis. Belangrijk als het gaat om het voortbrengen van talent maar ook voor het draagvlak als het gaat om populariteit van het voetbal. Als Ajax op bezoek komt in Groningen, Tilburg of Doetinchem dan heeft dat impact op publiek maar ook op jeugd die gaat voetballen.
We moeten ons ook niet te snel te groot voelen. Hoe zo zou Ajax te groot zijn voor de Eredivisie? We hebben 'm al vier jaar op rij niet gewonnen! Alle voorgaande internationale successen zijn ook behaald vanuit de Eredivisie. We kunnen misschien niet structureel op lange termijn aansluiten bij de top maar is dat zoveel anders als je een paar potjes tegen Duitse of Belgische clubs speelt? Ik geloof er niets van.
Van Nistelrooij, Mertens, Chadli, Huntelaar. Zomaar een paar namen die zelfs vanuit de Eerste Divisie zijn doorgebroken. Waarom zou je die voedingsbodem onder het nationale voetbal willen afbreken?
Zo'n internationale competitie ten koste van de Eredivisie ben ik altijd op tegen. De nationale competitie is de basis. Belangrijk als het gaat om het voortbrengen van talent maar ook voor het draagvlak als het gaat om populariteit van het voetbal. Als Ajax op bezoek komt in Groningen, Tilburg of Doetinchem dan heeft dat impact op publiek maar ook op jeugd die gaat voetballen.
We moeten ons ook niet te snel te groot voelen. Hoe zo zou Ajax te groot zijn voor de Eredivisie? We hebben 'm al vier jaar op rij niet gewonnen! Alle voorgaande internationale successen zijn ook behaald vanuit de Eredivisie. We kunnen misschien niet structureel op lange termijn aansluiten bij de top maar is dat zoveel anders als je een paar potjes tegen Duitse of Belgische clubs speelt? Ik geloof er niets van.
Van Nistelrooij, Mertens, Chadli, Huntelaar. Zomaar een paar namen die zelfs vanuit de Eerste Divisie zijn doorgebroken. Waarom zou je die voedingsbodem onder het nationale voetbal willen afbreken?
Nil volentibus arduum
Van den Brom vertrekt bij AZ aan het einde van het seizoen. Meestal geen goed teken voor de rest van het seizoen als zo vroeg al bekend is dat de coach vertrekt. Hij heeft blijkbaar al met FC Utrecht gesproken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Ik hoop dat Willem II wint. Met name omdat het voor de supporters van zo'n club leuk is als de club een bekerfinale gaat spelen. Voor AZ heb ik ook wel sympathie omdat ze jeugdspelers veel kansen geven en attractief proberen te voetballen. Maar die zijn al een paar keer aan de beurt geweest.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Stengs raakte overigens na de goal geen pepernoot meer.
Ik vind het al met al niet zo’n bijzonder elftal ook. Je hoort wel eens spelers zeggen dat ze niet naar een andere club willen en direct naar het buitenland willen, maar dat is echt een gebrek aan zelfkennis. Al die jongens zouden zwaar door de mand vallen. Ook Stengs.
Ik vind het al met al niet zo’n bijzonder elftal ook. Je hoort wel eens spelers zeggen dat ze niet naar een andere club willen en direct naar het buitenland willen, maar dat is echt een gebrek aan zelfkennis. Al die jongens zouden zwaar door de mand vallen. Ook Stengs.