AZ

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: AZ

Bericht door Jöhnk » ma nov 26, 2018 6:00 pm

Die Guus Til is ook zo matig. Hopelijk trapt Overmars daar niet in.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » ma nov 26, 2018 6:29 pm

Jöhnk schreef:Die Guus Til is ook zo matig. Hopelijk trapt Overmars daar niet in.
Daar ben ik helemaal niet bang voor. Overmars trapte ook niet in Sam Larsson en Haps, terwijl de hele Nederlandse sportpers, en 75% van de Ajax fans om deze jongens aan het schreeuwen was.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma nov 26, 2018 7:56 pm

Gudelj trapte hij wel in, want de media wilden dat zo graag.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma nov 26, 2018 11:45 pm

Om Eerlijk te zijn vond ik Gudelj ook best goed.. totdat hij bij ons bezig was.. het is soms best lastig hoor, want zo'n Propper vond ik teveel een softie en zag ik niks in. Terwijl hij het juist wel heeft gemaakt.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » di nov 27, 2018 3:44 am

Jöhnk schreef:Gudelj trapte hij wel in, want de media wilden dat zo graag.
Nee, FdB wilde dat zo graag. En FdB had zoveel steun en macht binnen Ajax en de RVC dat hij zijn zin door kon drammen. Sinds die weg is trekt Overmars z'n eigen plan en dat gaat een heel stuk beter.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 27, 2018 10:19 am

Jöhnk schreef:Die Guus Til is ook zo matig. Hopelijk trapt Overmars daar niet in.
Wel een keurig nette jongen. Eet ongetwijfeld met mes en vork. :hypocrite.gif:

AZ was ineens 'hot' met al dat Nederlandse 'talent'. Dat krijg je, wanneer het latje bijna de grond raakt.

Wat mij betreft verlaat Ajax a.s.a.p. de eredivisie. De PL is post-Breit waarschijnlijk een utopie, maar waarom zou Ajax in de VS van Europa niet in de BuLi uit kunnen komen? Van Hamburg naar München is veel verder dan van Amsterdam naar Dortmund.

Arthur

Bericht door Arthur » di nov 27, 2018 12:00 pm

wimpey schreef:
Wel een keurig nette jongen. Eet ongetwijfeld met mes en vork. :hypocrite.gif:

AZ was ineens 'hot' met al dat Nederlandse 'talent'. Dat krijg je, wanneer het latje bijna de grond raakt.

Wat mij betreft verlaat Ajax a.s.a.p. de eredivisie. De PL is post-Breit waarschijnlijk een utopie, maar waarom zou Ajax in de VS van Europa niet in de BuLi uit kunnen komen? Van Hamburg naar München is veel verder dan van Amsterdam naar Dortmund.
Als we toch bezig zijn kunnen we gewoon alle EU-competities bij elkaar gooien met promotie- en degradatieregelingen en al. De huidige Europese toernooien kunnen we dan afschaffen. Dan hebben de historische clubs ook weer eens kans op glorie.

Gezond verstand

Bericht door Gezond verstand » wo nov 28, 2018 6:21 am

wimpey schreef:
Omdat de BL dat niet wil. PSV opperde dat jaren geleden al eens (en dan zijn wij arrogant?!?), de DFB reageerde "prima, maar dan wel onderaan in de regionalliga beginnen"
Fans van andere clubs

Wouter

Bericht door Wouter » wo nov 28, 2018 8:10 am

Wimpey is het blijkbaar zat om het steeds af te moeten leggen tegen PSV en denkt tegen Bayern meer kans te hebben. De Nederlandse competitie is te zwaar voor Ajax om kampioen te worden, ik begrijp wimpey wel. Hij is PSV zelfs al EreDivisiekampioen SV gaan noemen... :confused.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » wo nov 28, 2018 9:53 am

Arthur schreef: Als we toch bezig zijn kunnen we gewoon alle EU-competities bij elkaar gooien met promotie- en degradatieregelingen en al. De huidige Europese toernooien kunnen we dan afschaffen. Dan hebben de historische clubs ook weer eens kans op glorie.
Ajax bereikt in 1,5 jaar tijd een Europese finale en de 2e ronde CL. Maar na de komende zomer kun je weer bij nul beginnen, want de eredivisie is sportief en commercieel totaal oninteressant.

Ajax heeft een grote competitie i.p.v. een kweekvijver nodig, om de grootste talenten langer te kunnen behouden en om meer spelers in de categorie Tadic, Blind aan te kunnen trekken.

De eredivisie heeft Ajax nodig, andersom is dat niet het geval. De eredivisie levert de club slechte een Europees ticket op, meer niet. Wanneer je structureel op een hoger niveau wilt presteren en verdienen, dan moet je de eredivisie uit.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » do nov 29, 2018 8:48 am

Ik ben het met Wimpey eens!

zeux

Bericht door zeux » do nov 29, 2018 9:02 am

wimpey schreef:Wanneer je structureel op een hoger niveau wilt presteren en verdienen, dan moet je de eredivisie uit.
Waarmee die divisie nog verder wordt uitgehold.
Wat de 'groten' vergeten, is dat ze gevoed worden door de piramide er onder. En hoe zit die piramide in elkaar? Ook Tadic, Blind en Ziyech zijn deels gevormd in de eredivisie. Hebben dat 'verleden'. Zouden zij naar Ajax zijn gekomen als ze dat verleden niet hadden gehad?

Ik ben het er mee eens dat Ajax in een grotere Europese competitie moet gaan spelen om de sprong naar een structureler hoger niveau te maken, maar wat doet dat met je basis? De stap van Eerste Divisie naar Eredivisie is in Nederland al fors. Straks wordt de Eredivisie de facto Europees gezien Eerste Divisie-niveau (verhoudingsgewijs). Is het nu al een beetje, maar Ajax en psv weten in ieder geval soms nog enigszins mee te komen vanuit hun eredivisie-positie. Maar het glipt wel steeds verder weg.

Het Europese voetbal is met de CL nu al een spits op een breed blok beton, in plaats van een piramide. Je loopt het risico dat de verhoudingen verder uit balans gaan en er straks een dunne naald op een blok beton staat.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do nov 29, 2018 11:30 am

AZ komt er wel weer. Met zo'n jonge groep kost het soms misschien even wat tijd maar er loopt volgens mij genoeg talent rond om weer bovenin de subtop mee te doen. Daar staan ze aan het einde van het seizoen gewoon weer bij.

Zo'n internationale competitie ten koste van de Eredivisie ben ik altijd op tegen. De nationale competitie is de basis. Belangrijk als het gaat om het voortbrengen van talent maar ook voor het draagvlak als het gaat om populariteit van het voetbal. Als Ajax op bezoek komt in Groningen, Tilburg of Doetinchem dan heeft dat impact op publiek maar ook op jeugd die gaat voetballen.

We moeten ons ook niet te snel te groot voelen. Hoe zo zou Ajax te groot zijn voor de Eredivisie? We hebben 'm al vier jaar op rij niet gewonnen! Alle voorgaande internationale successen zijn ook behaald vanuit de Eredivisie. We kunnen misschien niet structureel op lange termijn aansluiten bij de top maar is dat zoveel anders als je een paar potjes tegen Duitse of Belgische clubs speelt? Ik geloof er niets van.

Van Nistelrooij, Mertens, Chadli, Huntelaar. Zomaar een paar namen die zelfs vanuit de Eerste Divisie zijn doorgebroken. Waarom zou je die voedingsbodem onder het nationale voetbal willen afbreken?
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo dec 09, 2018 10:17 pm

Van den Brom vertrekt bij AZ aan het einde van het seizoen. Meestal geen goed teken voor de rest van het seizoen als zo vroeg al bekend is dat de coach vertrekt. Hij heeft blijkbaar al met FC Utrecht gesproken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » zo feb 24, 2019 5:47 pm

AZ wordt ook weer even op aarde gezet...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 28, 2019 9:22 pm

Knappe goal van Stengs. De klasse droop er vanaf.

Ik hoor ook wel eens wat over Idrissi. Nou, die jongen kan er dus echt geen zier van. Verschrikkelijk matige basistechniek.

Lionel

Bericht door Lionel » do feb 28, 2019 9:59 pm

Inderdaad, maar die Stengs... Genieten. Kopen die jongen. Meteen.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do feb 28, 2019 10:24 pm

Strengs heeft een rotte knie en gaat zo snel mogelijk zo veel mogelijk geld verdienen in het buitenland. Hij neemt niet voor niks Raiola in de arm.

Vinden jullie Guus Til ook zo ruk?

Wouter

Bericht door Wouter » do feb 28, 2019 10:28 pm

Ik hoop voor jullie dat AZ wint. Van den Brom heeft zijn hele carrière gewijd aan het verliezen van bekerfinales.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 28, 2019 10:55 pm

Ik hoop dat Willem II wint. Met name omdat het voor de supporters van zo'n club leuk is als de club een bekerfinale gaat spelen. Voor AZ heb ik ook wel sympathie omdat ze jeugdspelers veel kansen geven en attractief proberen te voetballen. Maar die zijn al een paar keer aan de beurt geweest.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 28, 2019 11:32 pm

Willem II naar de finale na een serie hele slechte strafschoppen en een ouderwetse pitch invasion na afloop. Mooie taferelen wel.
Nil volentibus arduum

Nihad

Bericht door Nihad » do feb 28, 2019 11:34 pm

Ja erg leuk! Krijgen nu een bekerfinale in gemoedelijke sferen. Mooi, kunnen we 20.000 meenemen!
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mar 01, 2019 6:43 am

Stengs raakte overigens na de goal geen pepernoot meer.

Ik vind het al met al niet zo’n bijzonder elftal ook. Je hoort wel eens spelers zeggen dat ze niet naar een andere club willen en direct naar het buitenland willen, maar dat is echt een gebrek aan zelfkennis. Al die jongens zouden zwaar door de mand vallen. Ook Stengs.

Sandro

Bericht door Sandro » vr mar 01, 2019 7:18 am

Boabdil schreef:Ja erg leuk! Krijgen nu een bekerfinale in gemoedelijke sferen. Mooi, kunnen we 20.000 meenemen!
:biggthumpup.gif:
Ajax vs Ajax van het Zuiden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 01, 2019 8:34 am

Lionel schreef:Inderdaad, maar die Stengs... Genieten. Kopen die jongen. Meteen.
Ricardo Kishna.

Plaats reactie