Ajax - AEK Athene 19-09-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Cruijff » zo sep 16, 2018 11:23 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Mijn oudste heeft inmiddels een vriendje (ja, echt), hij is voor Ajax (zegt ie) maar een beetje bang voor mij en mijn gappies (ja, écht).
:smallgrin.gif: Je meent het niet. :smallgrin.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Klinkt als een avontuur... Stockholm vond ik teleurstellend. Ajax had geen schijn van kans, De “Ingooi Van Riedewald”, ons daaraan voorafgaand unanieme geschreeuw om naar voren in plaats van breed te gooien staat eeuwig op mijn netvlies gebrand en het leek er overigens op alsof onze supporters er ook geen zin in hadden.
Tja. Riedewald die door een schorsing opeens basisklant is in zo'n finale en de boel idd compleet verknalde heb ik dus later terug moeten zien... de eerste keer geloof je je ogen gewoon niet.
Ik ergerde me al vroeg in 't seizoen aan die knakker, een kleine twee jaar eerder toen het tweeluik met Rapid Wien werd verneukt trouwens ook al.

Maar vooral in de roemruchte Ajax-Willem II voor de beker waar Nouri debuteerde en Bosz onder meer Gudelj en Riedewald uit de basis knikkerde zat die Riedewald op de reservebank ogenschijnlijk de gearriveerde vedette uit te hangen. Hing echt een enorm misplaatste air omheen.
Zo speelde hij ook die finale, hautain, alsof het om een klein pleziertje of klein toevoeginkje aan de erelijst ging ipv met de honger om je allereerste finale en allereerste prijs binnen te slepen.

Puntje dat je Bosz wel kunt verwijten is dat de beste wedstrijden van Ajax min of meer toevallig waren als opeens huurling Traore de spits moest vervangen en ook een andere keer toen vaste basisklant Younes niet beschikbaar was en de vervangers Neres en Kluivert voor het eerst samen op de flanken kwamen.

Verder was het elke keer heel voorspelbaar exact dezelfde opstelling en dan ook standaard Van de Beek als invaller voor Schöne, in Stockholm bracht hij F. de Jong en Neres maar die konden ook geen potten meer breken.

Het binnenglippen van 't stadion tijdens de finale was wel vermakelijk ja, omdat ik na het beklimmen van een paar trappen bij wat skyboxen en soort van Eretribune op de 2e ring terecht was gekomen. Grappig dat de reflex van UEFA hosts die plots iemand zien die daar zichtbaar niet hoort niet de reflex is om hem om zijn kaartje vragen of naar de uitgang te verplaatsen maar hem dus naar een tribune te dirigeren waar hij in hun ogen beter thuishoort. :smile-ajax.gif:
En over de tribune kon je overigens gewoon weer terug richting die Eretribune.

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 17, 2018 10:15 am

Lionel schreef:Neres op 10 vind ik niks in een thuiswedstrijd. Lekker Tadic en/of Ziyech daar laten spelen. Neres heb je ook nodig op links voor de diepgang. Of naar rechts. En Ziyech centraal.
Good old Rishi post weer op AT? :biggthumpup.gif:

AEK is een EL-achtige tegenstander. Dat moeten 3 punten zijn (zonder dat ik AEK überhaupt ken).

Toppie

Bericht door Toppie » ma sep 17, 2018 2:31 pm

0-2 :blush.gif: :smallgrin.gif:

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » ma sep 17, 2018 3:17 pm

AEK heeft redelijke cijfers dit seizoen, maar ze hebben pas één "echte" tegenstander gehad.

In de CL kwalificatie schakelden ze Celtic uit door eerst uit 1-1 te spelen (2e helft met 10 man) en thuis 2-0 te winnen.

Vervolgens in de volgende ronde een veldslag uit tegen het Hongaarse Videoton die met 1-2 gewonnen werd. (rood Videoton in minuut 23 waarna AEK snel op 0-2 kwam, om vervolgens ook nog een rode kaart tussen de gele kaarten door te pakken waardoor Lazovic de 1-2 maakte)

Thuis werd er met 1-1 gelijk gespeeld en pakte AEK wederom 2 rode kaarten. Linker vleugelverdediger Helder Lopes en '10' Marko Livaja. Livaja is 4 Europese duels geschorst. Is er weer bij als ze het thuis tegen ons opnemen.

In de 16 teams tellende competitie werd er thuis gewonnen van de nummer 9 met 2-0. (oa assist en goal van de geschorste Livaja) Uit werd er gewonnen van de nummer 15 met 0-1 dankzij een penalty. En afgelopen weekend wonnen ze met 4-0. Mede dankzij een goede invalbeurt van linkerspits Klonaridis die 9 minuten mee mocht doen en 2 keer scoorde.

Al met al een heel verhaal wat geen ruk zegt. Ik heb het gevoel dat het een fysieke ploeg is. Als Ajax de bal snel rond laat gaan moet dit volgens mij echt te doen zijn.
Op naar de vierde ster!

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 17, 2018 3:23 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Neres op 10 vind ik niks in een thuiswedstrijd. Lekker Tadic en/of Ziyech daar laten spelen. Neres heb je ook nodig op links voor de diepgang. Of naar rechts. En Ziyech centraal.
Good old Rishi post weer op AT? :biggthumpup.gif:

AEK is een EL-achtige tegenstander. Dat moeten 3 punten zijn (zonder dat ik AEK überhaupt ken).
Ik ben er weer hoor. Denk dat er iets mis was met mijn oude toestel. Werd geblokt.

Ik verwacht ook drie punten. Moet Ten Hag wel gewoon lekker Neres op de vleugel neerzetten en het centrum laten voor iemand die daar wat meer feeling bij heeft. In uitwedstrijden waar wat meer ruimte ligt en Ajax het wellicht meer mag hebben van de omschakeling kan hij centraal een wapen zijn. Ik heb er zin in!

Vanaf vier uur mijn agenda geblokt en lekker naar de Arena toe!
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 17, 2018 3:57 pm

wimpey schreef: Good old Rishi post weer op AT? :biggthumpup.gif:
Haha jup. Hij was in de veronderstelling dat ie, althans op z'n telefoon :smile-ajax.gif: een ip ban had.

Pride of Amsterdam schreef:AEK heeft redelijke cijfers dit seizoen, maar ze hebben pas één "echte" tegenstander gehad.

In de CL kwalificatie schakelden ze Celtic uit door eerst uit 1-1 te spelen (2e helft met 10 man) en thuis 2-0 te winnen.
Jep. Ze staan stijf bovenaan in Griekenland maar er zijn nog geen onderlinge potten met een tegenstander uit Athene of bijv uit tegen PAOK geweest.
Tot nu toe hadden ze een redelijk makkelijke competitiestart, net als Ajax, al ging 't tegen 't 'griekse' Heracles meteen mis.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma sep 17, 2018 6:34 pm

Of op Links open laten en zowel Neres/Tadic en Nico die erin komen op links..
Weer op zoek naar een Interim coach..

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di sep 18, 2018 1:29 am

De 3e en 4e goal die AEK afgelopen weekend maakte waren heel aardige goals.

Vorig seizoen hadden ze een Spaanse trainer die meer op de aanval speelde, dit seizoen met andere trainer is het weer iets behoudender.

Oud speler van FC Barcelona die bij AEK speelt heeft 5 maanden lang geen salaris gehad.

999

Bericht door 999 » di sep 18, 2018 10:27 am

Thuiswedstrijden moet je in principe zowiezo winnen wil je een rol van betekenis spelen, maar ga a.u.b. niet denken van het is AEK Athene maar als spelersgroep
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di sep 18, 2018 11:48 am

Eerlijk gezegd heb ik er wel zin in! Volle bak, ongetwijfeld heerlijke sfeer (de verschillen tussen Europese thuisduels en reguliere competitieduels zijn qua beleving een verschil van dag en nacht), hopelijk 3 punten. let's gooooo! :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di sep 18, 2018 5:49 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik durf enkel en alleen op basis van mijn geheugen aan dat niet alleen Oulida twee keer scoorde, maar ook dat Ajax - AEK in 1994 de allereerste wedstrijd was waarbij de plastic vlaggetjes werden uitgedeeld aan supporters. Eentje met alleen het Ajax logo. Daarna werden de vlaggetjes aangepast met de naam van de tegenstander erop en sinds een aantal jaar zijn ze weer alleen met logo.

Cees!!
https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... g-in-arena
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di sep 18, 2018 7:07 pm

Jaaaaaaa!!!

elliquido

Bericht door elliquido » wo sep 19, 2018 9:20 am

Ajax speelt vanavond tegen AEK Athene zijn honderdste thuiswedstrijd in de Europa Cup I, sinds 1993 de Champions League. De eerste was op 27 november 1957 in het Olympisch Stadion tegen het Oost-Duitse Wismut Karl-Marx-Stadt, beter bekend als Wismut Aue. Ajax won dankzij een goal van Piet Ouderland. Inmiddels zijn de Amsterdammers 99 wedstrijden verder.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 19, 2018 9:44 am

elliquido schreef:Ajax speelt vanavond tegen AEK Athene zijn honderdste thuiswedstrijd in de Europa Cup I, sinds 1993 de Champions League. De eerste was op 27 november 1957 in het Olympisch Stadion tegen het Oost-Duitse Wismut Karl-Marx-Stadt, beter bekend als Wismut Aue. Ajax won dankzij een goal van Piet Ouderland. Inmiddels zijn de Amsterdammers 99 wedstrijden verder.
Ik dacht gevoelsmatig dat het er een stuk meer waren... :blush.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Javiskamp

Bericht door Javiskamp » wo sep 19, 2018 11:18 am

Flinke domper voor Ajax: De Ligt speelt niet mee in wedstrijd tegen AEK Athene Woensdag 19 september 2018 om 12:14

Ajax moet het maandagavond doen zonder Matthijs de Ligt. De verdediger kampt met een lichte knieblessure en zal tegen AEK Athene niet spelen. Dat meldt De Telegraaf.

De Dominee

Bericht door De Dominee » wo sep 19, 2018 11:20 am

KUT
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 19, 2018 11:26 am

:(
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 19, 2018 11:29 am

Javiskamp schreef:
Flinke domper voor Ajax: De Ligt speelt niet mee in wedstrijd tegen AEK Athene Woensdag 19 september 2018 om 12:14

Ajax moet het maandagavond doen zonder Matthijs de Ligt. De verdediger kampt met een lichte knieblessure en zal tegen AEK Athene niet spelen. Dat meldt De Telegraaf.

Wat een klap. Fuck!

Zie het voorlopig nergens anders staan overigens... Maar De Telegraaf hebben het doorgaans goed.

Er staat ook bij dat Frenkie hem waarschijnlijk gaat vervangen achterin, en Eiting op het middenveld. Zou ik geen goede zet vinden (althans dat laatste).

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 19, 2018 11:30 am

Aiii! Dat is een domper!

Toch schiet ik meteen in de stand van "elk nadeel heb z'n voordeel". Van de Beek kan dan vandaag terugkeren op het middenveld én meteen scoren:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 19, 2018 11:31 am

Onana
Mzraoui - F. De Jong - Blind - Tagliafico
Van de Beek - Neres - Schöne
Ziyech - Huntelaar - Tadic

Lijkt mij een mooie opstelling! :biggthumpup.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 19, 2018 11:35 am

Cruijff schreef:Onana

Frenkie weg op het middenveld en De Ligt weg achterin zijn twee flinke klappen. Dat zijn nou ongeveer de twee belangrijkste spelers en posities in ons spel van de afgelopen maanden.

Ik hoop wel heel erg dat ie dan wel Donny opstelt en niet Eiting.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo sep 19, 2018 11:59 am

Een centrum van Blind en De Jong? Dat gaat 'm toch niet worden? Je hebt toch wel iemand nodig die een beetje als sloper kan fungeren wanneer het nodig is.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 19, 2018 12:00 pm

Mr. Ajax schreef:
Cruijff schreef:Onana

Frenkie weg op het middenveld en De Ligt weg achterin zijn twee flinke klappen. Dat zijn nou ongeveer de twee belangrijkste spelers en posities in ons spel van de afgelopen maanden.
Ja en nee.
F. De Jong achterin werkt in een soepel lopende wedstrijd ook heel goed hè.

Als jij namelijk de bovenliggende partij bent, schuift minimaal één van jouw verdedigers telkens door naar het middenveld. Vergeet niet dat de bijdrage van Van de Beek, dat zagen we bij Kiev thuis, ook niet gering is.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo sep 19, 2018 12:10 pm

raymon schreef:Een centrum van Blind en De Jong? Dat gaat 'm toch niet worden? Je hebt toch wel iemand nodig die een beetje als sloper kan fungeren wanneer het nodig is.
Als je bij balverlies de bal snel weer terug verovert zou dat in principe niet erg moeten zijn. Ik neem aan dat AEK niet het initiatief gaat proberen te nemen (niks meer dan een aanname want ik heb ze niet zien spelen). Als je de bal dan goed in de ploeg houdt kun je inderdaad eentje (Frenkie/Blind) het middenveld in laten schuiven dan moet het niet al te veel problemen opleveren. Waar ik me dan we zorgen over maak is de afstemming tussen die twee bij omschakel momenten.

Maar uiteindelijk heb je geen andere smaken. Dit lijkt me de beste oplossing.

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 19, 2018 12:12 pm

raymon schreef:Een centrum van Blind en De Jong? Dat gaat 'm toch niet worden? Je hebt toch wel iemand nodig die een beetje als sloper kan fungeren wanneer het nodig is.
Ja en nee. Wober vind ik ook geen sloper. Wel kopsterker dan Frenkie en Blind. Verwacht, van wat ik heb gelezen, niet een AEK dat nou echt gaat aanvallen en hun spits is volgens mij ook geen reus.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie