Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Mijn oudste heeft inmiddels een vriendje (ja, echt), hij is voor Ajax (zegt ie) maar een beetje bang voor mij en mijn gappies (ja, écht).

Tja. Riedewald die door een schorsing opeens basisklant is in zo'n finale en de boel idd compleet verknalde heb ik dus later terug moeten zien... de eerste keer geloof je je ogen gewoon niet.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Klinkt als een avontuur... Stockholm vond ik teleurstellend. Ajax had geen schijn van kans, De “Ingooi Van Riedewald”, ons daaraan voorafgaand unanieme geschreeuw om naar voren in plaats van breed te gooien staat eeuwig op mijn netvlies gebrand en het leek er overigens op alsof onze supporters er ook geen zin in hadden.
Ik ergerde me al vroeg in 't seizoen aan die knakker, een kleine twee jaar eerder toen het tweeluik met Rapid Wien werd verneukt trouwens ook al.
Maar vooral in de roemruchte Ajax-Willem II voor de beker waar Nouri debuteerde en Bosz onder meer Gudelj en Riedewald uit de basis knikkerde zat die Riedewald op de reservebank ogenschijnlijk de gearriveerde vedette uit te hangen. Hing echt een enorm misplaatste air omheen.
Zo speelde hij ook die finale, hautain, alsof het om een klein pleziertje of klein toevoeginkje aan de erelijst ging ipv met de honger om je allereerste finale en allereerste prijs binnen te slepen.
Puntje dat je Bosz wel kunt verwijten is dat de beste wedstrijden van Ajax min of meer toevallig waren als opeens huurling Traore de spits moest vervangen en ook een andere keer toen vaste basisklant Younes niet beschikbaar was en de vervangers Neres en Kluivert voor het eerst samen op de flanken kwamen.
Verder was het elke keer heel voorspelbaar exact dezelfde opstelling en dan ook standaard Van de Beek als invaller voor Schöne, in Stockholm bracht hij F. de Jong en Neres maar die konden ook geen potten meer breken.
Het binnenglippen van 't stadion tijdens de finale was wel vermakelijk ja, omdat ik na het beklimmen van een paar trappen bij wat skyboxen en soort van Eretribune op de 2e ring terecht was gekomen. Grappig dat de reflex van UEFA hosts die plots iemand zien die daar zichtbaar niet hoort niet de reflex is om hem om zijn kaartje vragen of naar de uitgang te verplaatsen maar hem dus naar een tribune te dirigeren waar hij in hun ogen beter thuishoort.

En over de tribune kon je overigens gewoon weer terug richting die Eretribune.