Ajax - AZ 29-4-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mr. Ajax

Re: Ajax - AZ 29-4-2018

Bericht door Mr. Ajax » zo apr 29, 2018 5:05 pm

Historicus schreef: Hoe reageerde het publiek eigenlijk op het afscheid van Viergever en Dijks?
Bescheiden applausje. In mijn ogen had zeker Viergever een iets uitgebreidere afscheid verdiend, na 4 jaar trouwe dienst en een flink aandeel in het mooie Europese campagne van vorig seizoen.
De Dominee schreef:
Mr. Ajax schreef:
De Dominee schreef:Donny en Frenkie kunnen ook op 6 spelen, Eiting en Matuwisa erachter.
Donny vind ik geen '6', die moet halven zoals ie dat dit seizoen heeft gedaan. Komt ie lekker vaak voor de goal en komt zijn scorendvermogen tot uiting. Hij was ook dit seizoen met zijn 12 goals en 6 assists zeer belangrijk voor de ploeg. Vanuit de '6' zou dat minder het geval zijn.

Frenkie zou het in principe kunnen, maar ik zie hem liever in de Ziyech-rol. Dat wil zeggen - de laatste steekpass moet bij hem vandaan komen. Dan zou hij eigenlijk ook iets dieper moeten staan. Achter die twee zie ik het liefst een slimme balafpakker die ook een beetje kan voetballen. Type Matusiwa, alleen dus met een hogere handelingssnelheid.
Fair enough. Dan hoeven we dus geen nieuwe aanvallende middenvelder te halen volgens jou begrijp ik ?
Jawel. In principe hebben we na het vertrek van Ziyech alleen Donny en Frenkie die daar uit de voeten kunnen, en heel misschien Mazraoui als hij zich doorontwikkelt. Dat vind ik te weinig als we zo lang mogelijk op drie fronten willen blijven strijden. Ik vind dan wel dat het een technisch begaafde middenvelder moet zijn (in tegenstelling tot een 'loper' zoals Donny, als ik even een binaire onderscheid mag maken en Donny in die categorie mag plaatsen).
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 29, 2018 6:19 pm

Het was aardig vanmiddag. Maar laten we er verder niet teveel waarde aan hechten. De druk was er al af en bij AZ ontbraken een aantal basisspelers.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 29, 2018 6:59 pm

Zou het Ziyech nog iets doen dat de hoekvakken en masse opstonden en voor hem klapten als ie een corner kwam nemen?

De Dominee

Bericht door De Dominee » zo apr 29, 2018 7:11 pm

Ogenschijnlijk niet. Jammer dat er dan geen applausje terug vanaf kan oid, of een bedank gebaartje. Blijft de verongelijkte Marokkaan uithangen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 29, 2018 7:12 pm

Als dat al zo is gaat hij het in ieder geval niet vertellen. Maar het was in ieder geval een duidelijk signaal. Zeker als je kijkt naar het rendement van die corners. :smallgrin.gif:

Het gevoel dat bij mij na dit seizoen blijft hangen is toch vooral: Hoe is het nu in hemelsnaam mogelijk dat we het zo hebben laten liggen?
Nil volentibus arduum

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo apr 29, 2018 7:22 pm

Ik had er aan het begin van het seizoen al 0% vertrouwen in hoor... dus hoe we dit hebben kunnen laten liggen...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo apr 29, 2018 8:16 pm

Ik zie en hoor net Kluivert en De Ligt hun interviews na de wedstrijd. Die zullen allebei bij de eerste de beste kans hun biezen pakken, voor zover dat niet al duidelijk was.

Stom van beide.

zeux

Bericht door zeux » zo apr 29, 2018 8:21 pm

Dusss: Ziyech weg, Onana vermoedelijk weg, Kluivert en De Ligt die hun zinnen op iets anders hebben, Neres zal misschien ook opties hebben (en niet blij zijn met 'leegloop'), Huntelaar, Schöne en Siem 'over the hill'.

Klinkt als een totale rebuild.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo apr 29, 2018 8:25 pm

Marillion schreef:Als dat al zo is gaat hij het in ieder geval niet vertellen. Maar het was in ieder geval een duidelijk signaal. Zeker als je kijkt naar het rendement van die corners. :smallgrin.gif:

Het gevoel dat bij mij na dit seizoen blijft hangen is toch vooral: Hoe is het nu in hemelsnaam mogelijk dat we het zo hebben laten liggen?
Het antwoord daarop ligt aan het einde van vorig seizoen, toen Bosz niets in de weg werd gelegd om naar Dortmund te gaan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo apr 29, 2018 8:36 pm

zeux schreef:Dusss: Ziyech weg, Onana vermoedelijk weg, Kluivert en De Ligt die hun zinnen op iets anders hebben, Neres zal misschien ook opties hebben (en niet blij zijn met 'leegloop'), Huntelaar, Schöne en Siem 'over the hill'.

Verwacht ik ook. Tagliafico zal ook opties hebben als hij een paar goede potjes speelt in Rusland, net als Dolberg. Ik verwacht overigens wel dat Neres blijft.

---------------------------------------------Aankoop-----------------------------------------------
-----------Aankoop------------Aankoop-----------Wober/Schuurs?----------Tagliafico------
----------------------------------------------Aankoop-----------------------------------------------
------------------------------Donny-------------------------Frenkie--------------------------------
-----------Neres----------------------------Dolberg----------------------------------Bande-------

Er is flink wat werk te verrichten, en we mogen hopen dat de heren Overmars en Sar de selectie per 1 juli (en niet 1 september!!) goed op orde hebben. Weer geen Europees voetbal is geen optie.

Sandro

Bericht door Sandro » zo apr 29, 2018 8:52 pm

zeux schreef:Dusss: Ziyech weg, Onana vermoedelijk weg, Kluivert en De Ligt die hun zinnen op iets anders hebben, Neres zal misschien ook opties hebben (en niet blij zijn met 'leegloop'), Huntelaar, Schöne en Siem 'over the hill'.

Zal wel meevallen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 29, 2018 10:14 pm

Sandro schreef:

Zal wel meevallen.
Mooi. En waarom denk jij dat?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo apr 29, 2018 10:21 pm

En het mooie is dat Marc Overmars laatst beloofd heeft dat de selectie 1 juli op orde is, dat kan hij never nooit waarmaken.

De Dominee

Bericht door De Dominee » zo apr 29, 2018 10:33 pm

Bande - Dolberg - Neres
Johnsen - Cassiera - Kuhn

Aankoop - Frenkie - Beek
Mazraoui - Eiting - Aankoop / Siem

Nico - Wober - Aankoop - Orejuela
Bakker - Aankoop - Schuurs - Kristensen

Leer
Kotarski

Zoiets... Sowieso ruimte voor een aantal aankopen, afgezien van potentiële zwakke plekken. Magallan zal wel komen, en die Schone kloon (Jensen oid?).

roelf

Bericht door roelf » zo apr 29, 2018 11:36 pm

Is er nog toekomst voor Sinkgraven bij Ajax? En zo ja, als wat?

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 30, 2018 7:22 am

Orejuela zal wel worden verkocht toch? Kristensen is niet voor niks gekocht.

Ik verwacht dat er flink wat aankopen komen. Hoofd van de directie ook op het hakblok.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma apr 30, 2018 8:59 am

Luis Manuel Orejuela García is een Colombiaans voetballer die doorgaans als rechterverdediger speelt. Hij tekende in augustus 2017 een contract tot medio 2022 bij Ajax, dat circa €3.650.000, - voor hem betaalde aan Deportivo Cali
Dat bedrag zal je niet meer voor hem gaan krijgen.
YNWA

999

Bericht door 999 » ma apr 30, 2018 9:48 am

Nou, als hij bij Raiola zit denk ik toch van wel ... :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma apr 30, 2018 10:35 am

roelf schreef:Is er nog toekomst voor Sinkgraven bij Ajax? En zo ja, als wat?
Chronisch geblesseerd. Einde oefening.

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 30, 2018 11:08 am

Dat kan de directie zich niet veroorloven, zeux. Wanneer Ajax weer een seizoen draait als de afg. 4 (m.u.v. seizoen onder Bosz), dan is het voor hen 'Ende Gelände'.

Ajax heeft (of had?) knaken zat. Younes voor aanvang seizoen niet verkopen, kost 10 à 15 M. Voor 2 matige backs betaalt de club zo'n 10 M. Die Bandé wordt voor 8 à 9 van een Belgische degradant gehaald. Lijkt me geen gunstig voorteken. Een seizoen geen Europese inkomsten hakt er ook flink in.

Wanneer ik TD zou mogen spelen, dan zou ik Neres, Tagliafico, De Ligt en Onana laten weten dat ze volgend seizoen voor Ajax spelen. Ik zou me niet aan het lijntje laten houden door Kluivert, die zou weg moeten. Verlengen mag natuurlijk ook, transfervrij vertrekken (na een seizoen enkel trainen op een bijveld) zou een 'niet wenselijke' oplossing zijn. :smallgrin.gif: Aan een vertrek van Ziyech zou ik, gezien zijn leeftijd, medewerking verlenen.

Voorin en achterin zit Ajax vrij ruim. Het middenveld miste gif en op cruciale momenten gogme. De Ajacieden Klaassen en Blind jr. zitten bij hun clubs op dood spoor. Daar moet je dan maar een oplossing voor vinden in de financiele sfeer, want met hen erbij word je kampioen en plaats je je wellicht ook voor de CL. Het lijkt me immers dat ze de zittende trainer (aan wie ze hun lot hebben verbonden) van goede tools moeten voorzien.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 30, 2018 12:11 pm

En als er 60 miljoen wordt geboden op De Ligt?
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 30, 2018 12:16 pm

Het gaat ook niet om de transfersommen, die zullen wel fors zijn. Het gaat erom dat zodra zo'n De Ligt besluit dat hij weg wilt, dan kun je hem moeilijk tegenhouden.

Desalniettemin zou ik alle partijen zo lang mogelijk blijven vertellen dat hij absoluut niet te koop is. Niet om de prijs op te drijven, maar omdat dat echt het geval is.

De Dominee

Bericht door De Dominee » ma apr 30, 2018 12:21 pm

wimpey schreef:

Dat kan de directie zich niet veroorloven, zeux. Wanneer Ajax weer een seizoen draait als de afg. 4 (m.u.v. seizoen onder Bosz), dan is het voor hen 'Ende Gelände'.

Ajax heeft (of had?) knaken zat. Younes voor aanvang seizoen niet verkopen, kost 10 à 15 M. Voor 2 matige backs betaalt de club zo'n 10 M. Die Bandé wordt voor 8 à 9 van een Belgische degradant gehaald. Lijkt me geen gunstig voorteken. Een seizoen geen Europese inkomsten hakt er ook flink in.

Wanneer ik TD zou mogen spelen, dan zou ik Neres, Tagliafico, De Ligt en Onana laten weten dat ze volgend seizoen voor Ajax spelen. Ik zou me niet aan het lijntje laten houden door Kluivert, die zou weg moeten. Verlengen mag natuurlijk ook, transfervrij vertrekken (na een seizoen enkel trainen op een bijveld) zou een 'niet wenselijke' oplossing zijn. :smallgrin.gif: Aan een vertrek van Ziyech zou ik, gezien zijn leeftijd, medewerking verlenen.

Voorin en achterin zit Ajax vrij ruim. Het middenveld miste gif en op cruciale momenten gogme. De Ajacieden Klaassen en Blind jr. zitten bij hun clubs op dood spoor. Daar moet je dan maar een oplossing voor vinden in de financiele sfeer, want met hen erbij word je kampioen en plaats je je wellicht ook voor de CL. Het lijkt me immers dat ze de zittende trainer (aan wie ze hun lot hebben verbonden) van goede tools moeten voorzien.
Wie zou naast Daley en Davy de 3e middenvelder worden in dat scenario? Beek of Frenkie? Want de ander komt dan op de bank, lijkt me. Of posteer je Frenkie in het centrum van de verdediging?

Verder prima oplossing overigens hoor, waar ik uitstekend mee zou kunnen leven. Dat is money well spend.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma apr 30, 2018 12:28 pm

Delay heeft geen gif, dat is een meehobbelaar en nog een slechte ook.
YNWA

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 30, 2018 12:39 pm

Ik zou de terugkeer van Daley in principe toejuichen, maar die komt nog niet terug denk ik.

Klaassen is een held (jaja), maar Donny lijkt zijn rol aardig over te hebben genomen. Hebben we dus iets minder behoefte aan op dit moment, denk ik.

Plaats reactie