Bescheiden applausje. In mijn ogen had zeker Viergever een iets uitgebreidere afscheid verdiend, na 4 jaar trouwe dienst en een flink aandeel in het mooie Europese campagne van vorig seizoen.Historicus schreef: Hoe reageerde het publiek eigenlijk op het afscheid van Viergever en Dijks?
Jawel. In principe hebben we na het vertrek van Ziyech alleen Donny en Frenkie die daar uit de voeten kunnen, en heel misschien Mazraoui als hij zich doorontwikkelt. Dat vind ik te weinig als we zo lang mogelijk op drie fronten willen blijven strijden. Ik vind dan wel dat het een technisch begaafde middenvelder moet zijn (in tegenstelling tot een 'loper' zoals Donny, als ik even een binaire onderscheid mag maken en Donny in die categorie mag plaatsen).De Dominee schreef:Fair enough. Dan hoeven we dus geen nieuwe aanvallende middenvelder te halen volgens jou begrijp ik ?Mr. Ajax schreef:Donny vind ik geen '6', die moet halven zoals ie dat dit seizoen heeft gedaan. Komt ie lekker vaak voor de goal en komt zijn scorendvermogen tot uiting. Hij was ook dit seizoen met zijn 12 goals en 6 assists zeer belangrijk voor de ploeg. Vanuit de '6' zou dat minder het geval zijn.De Dominee schreef:Donny en Frenkie kunnen ook op 6 spelen, Eiting en Matuwisa erachter.
Frenkie zou het in principe kunnen, maar ik zie hem liever in de Ziyech-rol. Dat wil zeggen - de laatste steekpass moet bij hem vandaan komen. Dan zou hij eigenlijk ook iets dieper moeten staan. Achter die twee zie ik het liefst een slimme balafpakker die ook een beetje kan voetballen. Type Matusiwa, alleen dus met een hogere handelingssnelheid.