Liverpool FC - With Klopp at the Kop

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Liverpool FC - With Klopp at the Kop

Bericht door Marillion » wo apr 25, 2018 8:26 am

zeux schreef:
Marillion schreef:Maar als ze nu met Liverpool prijzen winnen dan is hun aandeel veel groter. Dat lijkt me voor een speler veel mooier dan wanneer je ergens op de bekende bandwagon springt.

Daarbij komen ze bij Liverpool ook heus niet om van de honger.
Sinds wanneer is ‘voetbalplezier’ (wat je neem ik aan bedoelt) een criterium in het hedendaagse voetbal?

Een club als Barcelona is hard aan een ‘rebuild’ toe. Daar kunnen spelers - als Salah - een rol in spelen, maar sluit ook Klopp niet uit. Die zet zichzelf natuurlijk ook in de etalage.
Voetbalplezier zit 'm vooral in de manier waarop het elftal speelt en of je daar plezier in hebt. Onder Klopp is er één en ander in gang gezet. Er zit vooruitgang in en deze spelers zijn daar cruciaal bij.

Maar ik doel daarnaast ook op het opbouwen van een mooie loopbaan en het eergevoel van een speler. Ze zijn bij Liverpool iets moois aan het opbouwen. Het lijkt me als speler heel aantrekkelijk om daarbij te blijven. Je speelt dan bij een club met een mooie historie, een grote aanhang en je hebt de kans om onderdeel van de geschiedenis van die club te worden.

En financieel hoeven we echt geen medelijden met die mannen te hebben hoor. We hebben het hier over één van de grote Premier League clubs. Die betalen ook gewoon heel dik.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo apr 25, 2018 8:55 am

Ox ligt er denk ik lang uit met die knie, goed dat er nog maar 3 wedstrijden over zijn in de PL, op de bank zitten nu alleen nog maar middenvelders uit de jeugd.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 25, 2018 8:59 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:IH van harte! Het begint steeds meer op de campagne van Ajax vorig jaar te lijken; thuis grote overwinningen boeken op sterke tegenstanders en dan in de finale een echt goeie tegenkomen...
Eh, Liverpool zou toch kansloos zijn tegen "sterke tegenstander" City?
raymon schreef: Als Firmino en Salah nog bij Liverpool spelen volgend jaar dan eet ik m’n hoed op.
Firmino en Salah hebben zichzelf bij Liverpool op de voetbalkaart gezet. Hun mogelijkheden komen middels de door Klopp gehanteerde speelstijl perfect tot hun recht. Waarom zouden ze die club verlaten en elders 2e viool spelen? Die spelers zien ook dat Liverpool steeds beter wordt. Zelfs wanneer iemand als Coutinho vertrekt.

Klopp kon ongetwijfeld naar Bayern. Of naar Baffa. Maar hij zal voorlopig bij Liverpool blijven... Vraag me af of Salah nóg zo'n seizoen gaat draaien of dat je hem nu voor 200 M moet verpatsen.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo apr 25, 2018 12:49 pm

Waarom zou je Salah moeten verkopen? Alleen als hij zelf weg wil dan snap ik het nog wel, maar het lijkt me dat hij goed op zijn plek zit nu. Benieuwd wat zijn kansen zijn voor de gouden bal aan het einde van het seizoen. Obvious top 3 nu, maar om Ronaldo af te troeven zal Liverpool het wel beter moeten dan Real. Messi moet ie kunnen hebben, tenzij die het WK wint.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

zeux

Bericht door zeux » wo apr 25, 2018 1:03 pm

Het gaat natuurlijk niet alleen de vraag of Salah weg wil of Liverpool van hem af, dat laatste zal zeker niet het geval zijn, maar welke dynamiek op gang komt als bijv Barcelona hem heeeel graag wil.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 25, 2018 3:30 pm

wimpey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:IH van harte! Het begint steeds meer op de campagne van Ajax vorig jaar te lijken; thuis grote overwinningen boeken op sterke tegenstanders en dan in de finale een echt goeie tegenkomen...
Eh, Liverpool zou toch kansloos zijn tegen "sterke tegenstander" City?
raymon schreef: Als Firmino en Salah nog bij Liverpool spelen volgend jaar dan eet ik m’n hoed op.
Firmino en Salah hebben zichzelf bij Liverpool op de voetbalkaart gezet. Hun mogelijkheden komen middels de door Klopp gehanteerde speelstijl perfect tot hun recht. Waarom zouden ze die club verlaten en elders 2e viool spelen? Die spelers zien ook dat Liverpool steeds beter wordt. Zelfs wanneer iemand als Coutinho vertrekt.

Klopp kon ongetwijfeld naar Bayern. Of naar Baffa. Maar hij zal voorlopig bij Liverpool blijven... Vraag me af of Salah nóg zo'n seizoen gaat draaien of dat je hem nu voor 200 M moet verpatsen.
Verkopen voor 200 miljoen. Alles wat hij aanraakt gaat er nu in.
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » wo apr 25, 2018 8:49 pm

wimpey schreef:Masterclass modern voetbal. Ze vinden de ruimtes aan de zijkanten en hebben altijd een paar man centraal voor de kill. Middenveld werkt zich het schompus en laat die 3 voorin shinen. Alle spelers zijn extreem fit. Salah bij alle goals de maker of assist toch?

Die Strootman is trouwens een extreme aanfluiting, zo houterig. Wijnaldum daarentegen uitstekend met z'n diepgang en vele vuil werk.

Dit Liverpool is toch een genot voor de liefhebber van offensief voetbal?? Als Ajax half zo goed en energiek was, zou ik een seizoenkaart hebben.
Ajax speelde vorig seizoen onder Bosz vergelijkbaar voetbal, tegenstander insluiten en afjagen, ruimtes klein maken. Leuk om naar te kijken inderdaad!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo apr 25, 2018 9:11 pm

Dat is het grootste gemis dit jaar en de jaren voor Bosz: dat afjagen, vooruit spelen en doelgericht zijn. Je snapt niet dat Ajax hier niet op voortgeborduurd heeft.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do apr 26, 2018 7:27 am

YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do apr 26, 2018 8:31 am

Better news on AOC this morning. No cruciate injury, expected to be out for 10-12 weeks. He'll miss the World Cup but should be back near the beginning of pre-season.
Valt dus nog mee, snap dat voor hem het missen van de WK klote is maar mij boeit het een stuk minder.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 26, 2018 8:53 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dat is het grootste gemis dit jaar en de jaren voor Bosz: dat afjagen, vooruit spelen en doelgericht zijn. Je snapt niet dat Ajax hier niet op voortgeborduurd heeft.
Ajax speelt nu eenmaal op balbezit. :sleepy.gif:

Je zag dat Liverpool het tegen Roma lastig had, het eerste half uur. Daarna gingen ze directer spelen. Die 3 voorin kleunden erin tegen die 3 lange mannen achterin bij Roma. Dan krijg je lijf aan lijf gevechten en een middenveld dat de afvallende bal op moet pikken. Dat lukte fantastisch, Liverpool was ineens heer en meester.

Fysiek en mentaal een heel ander spelletje dan dat gepuzzel van Ajax.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » do apr 26, 2018 11:53 am

wimpey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dat is het grootste gemis dit jaar en de jaren voor Bosz: dat afjagen, vooruit spelen en doelgericht zijn. Je snapt niet dat Ajax hier niet op voortgeborduurd heeft.
Ajax speelt nu eenmaal op balbezit. :sleepy.gif:

Je zag dat Liverpool het tegen Roma lastig had, het eerste half uur. Daarna gingen ze directer spelen. Die 3 voorin kleunden erin tegen die 3 lange mannen achterin bij Roma. Dan krijg je lijf aan lijf gevechten en een middenveld dat de afvallende bal op moet pikken. Dat lukte fantastisch, Liverpool was ineens heer en meester.

Fysiek en mentaal een heel ander spelletje dan dat gepuzzel van Ajax.
Het scheelde wel dat er bij Roma 2 'bejaarden' op het middenveld lopen met de Rossi & Strootman, als daar 3 spelers van het niveau Naingolan hadden gelopen was het een ander verhaal geworden denk ik.

wimpey

Bericht door wimpey » do apr 26, 2018 12:38 pm

Gaizka1985 schreef: Het scheelde wel dat er bij Roma 2 'bejaarden' op het middenveld lopen met de Rossi & Strootman, als daar 3 spelers van het niveau Naingolan hadden gelopen was het een ander verhaal geworden denk ik.
Eens. Maar Fernandinho en De Bruyne hadden er dit seizoen 3 van de 4 keer ook geen antwoord op. En Roma veegde wel Baffa van het veld he.

Punt is: de NL voetbalschool wil de tegenstand middels balbezit tot fouten dwingen. Onze grote successen stammen dan ook uit de tijd dat we exceptionele spelers als de Boertjes, Litmanen, Jonk - Bergkamp en Kluivert hadden.

Als je zulke spelers niet hebt, moet je - na al die jaren - misschien eens wat anders proberen. :smallgrin.gif: Klopp, Bosz e.c. leggen het probleem (de bal) bij de tegenstander. Zetten daar een topfit team tegenover dat consequent vooruit speelt (totdat de krachten wegvloeien) en de tegenstand continu afjaagt. Ook zonder veel balbezit kun je aanvallend en attractief voetbal spelen.

columbus

Bericht door columbus » do apr 26, 2018 8:07 pm

wimpey schreef:Punt is: de NL voetbalschool wil de tegenstand middels balbezit tot fouten dwingen. Onze grote successen stammen dan ook uit de tijd dat we exceptionele spelers als de Boertjes, Litmanen, Jonk - Bergkamp en Kluivert hadden.
Klopt. Daarnaast werkt dat spelletje nu ook niet meer. De tegenstanders zoals Liverpool gisteren maken echt wel hun foutjes maar door inzet, loopvermogen en arbeid maak je sowieso geen om daar door heen te voetballen met een statische 4-3-3 waarbij de buitenspelers ook nog eens altijd naar binnen komen. De ploeg die die kwaliteiten wel had was het Barca van een paar jaar terug.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo apr 29, 2018 7:39 pm

:biggthumpup.gif:
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 30, 2018 7:51 am

Raymon dubt nog of ie de rechter - of linker helft van z'n hoed opeet. :hypocrite.gif:

Onderschatte speler, die Firmino.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma apr 30, 2018 8:19 am

wimpey schreef:Raymon dubt nog of ie de rechter - of linker helft van z'n hoed opeet. :hypocrite.gif:

Onderschatte speler, die Firmino.
:D

Het nieuwe seizoen is nog niet begonnen.. (maar wel enigszins verrast dat Firmino nu al verlengt heeft).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma apr 30, 2018 8:36 am

wimpey schreef:Raymon dubt nog of ie de rechter - of linker helft van z'n hoed opeet. :hypocrite.gif:
:smallgrin.gif:
wimpey schreef:Onderschatte speler, die Firmino.
Overal buiten Liverpool, ook in Brazilië. De theorie hierachter is dat hij daar maar 1 seizoen gespeeld heeft en toen al naar Europa vertrokken is. Het zal. :confused.gif:

Geeft niet zet hem tijdens het WK maar lekker op de bank, beetje voetvolley tijdens de training, kan hij lekker uitrusten. :hypocrite.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma apr 30, 2018 8:39 am

raymon schreef:(maar wel enigszins verrast dat Firmino nu al verlengt heeft).
Beter opletten Ray, ik heb hier al een paar weken geleden gemeld dat Liverpool bezig is met het openbreken van de contracten van die drie voorin.
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 30, 2018 8:50 am

Hij speelt toch regelmatig voor Brazilië? Het is niet dat Gabriel Jesus er niks van kan..
IK GELOOF!!!!!!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma apr 30, 2018 9:24 am

InnerHarbour schreef:
raymon schreef:(maar wel enigszins verrast dat Firmino nu al verlengt heeft).
Beter opletten Ray, ik heb hier al een paar weken geleden gemeld dat Liverpool bezig is met het openbreken van de contracten van die drie voorin.
Ajax is ook al maanden bezig met het openbreken van het contract van Kluivert dus dat zegt me nooit zo veel. Maar niettemin knap dat het wel gelukt is en als ze ook die andere 2 kunnen verlengen (en behouden) en met wat gerichte aankopen dan kan het nog wat worden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma apr 30, 2018 9:27 am

Als je halve finale CL speelt is het al wat want volgens Rishi staan er alleen topploegen in de halve finale. :hypocrite.gif:
YNWA

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 30, 2018 9:44 am

Twee topclubs en twee verrassingen :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma apr 30, 2018 9:54 am

Tja, is natuurlijk een prima prestatie van Liverpool om in al dat CL. geweld met 1 been in de finale te staan.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 30, 2018 11:13 am

Klopp's assistent is om 'persoonlijke redenen' terug getreden. Ruzie met Klopp dus. :smallgrin.gif:

Plaats reactie