Voetbalplezier zit 'm vooral in de manier waarop het elftal speelt en of je daar plezier in hebt. Onder Klopp is er één en ander in gang gezet. Er zit vooruitgang in en deze spelers zijn daar cruciaal bij.zeux schreef:Sinds wanneer is ‘voetbalplezier’ (wat je neem ik aan bedoelt) een criterium in het hedendaagse voetbal?Marillion schreef:Maar als ze nu met Liverpool prijzen winnen dan is hun aandeel veel groter. Dat lijkt me voor een speler veel mooier dan wanneer je ergens op de bekende bandwagon springt.
Daarbij komen ze bij Liverpool ook heus niet om van de honger.
Een club als Barcelona is hard aan een ‘rebuild’ toe. Daar kunnen spelers - als Salah - een rol in spelen, maar sluit ook Klopp niet uit. Die zet zichzelf natuurlijk ook in de etalage.
Maar ik doel daarnaast ook op het opbouwen van een mooie loopbaan en het eergevoel van een speler. Ze zijn bij Liverpool iets moois aan het opbouwen. Het lijkt me als speler heel aantrekkelijk om daarbij te blijven. Je speelt dan bij een club met een mooie historie, een grote aanhang en je hebt de kans om onderdeel van de geschiedenis van die club te worden.
En financieel hoeven we echt geen medelijden met die mannen te hebben hoor. We hebben het hier over één van de grote Premier League clubs. Die betalen ook gewoon heel dik.