Vitesse - AJAX 04-03-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Monkey Tonk

Re: Vitesse - AJAX 04-03-2018

Bericht door Monkey Tonk » ma mar 05, 2018 2:05 am

Cruijff schreef:De commentator hoefde eigenlijk vrij weinig te vragen.... Veltm.. begon zelf een heel stuk achter elkaar te ratelen:

'Ja tuurlijk wil je hem goed terugspelen ja. Ja nogmaals, je wilt hem niet richting het doel schieten. Want je weet met het veld, het was verschrikkelijk, wil je niet dat een polletje, ja over zijn voet heen valt. Dus je speelt hem wat naar de zijkant en hij stuitert wat op waardoor ie wat harder ging dan ik verwachte.
Nogmaals, dan is er niks aan de hand, dan geef je een corner weg die kopte ik weg en vervolgens schiet hij hem vanaf 25 meter binnen.'
Je ziet zo dat het in zijn kop niet goed zit voor de top. Ik tel zo vier verkapte excuses: 1) slecht veld, 2) bal stuiterde op, 3) niks aan de hand, want IK kopte 'm weg, 4) iemand schiet 'm in vanaf 25 meter... Moeten we dan blij zijn, Veltman, doet je 'm niet snoeihard achter je eigen doelman schoot?

Vroeger waren er zoveel slechte velden, maar zo'n terugspeelbal heb ik bij Ajax nog niet gezien. Zoiets hoort bij de amateurs en niet bij Ajax. Veltman is symbolisch voor het weggezakte Nederlandse voetbal. Hij maakt al jaren achter elkaar de domste fouten, en leert er geen zak van. En dan is hij nog aanvoerder ook. lol

Alexander

Bericht door Alexander » ma mar 05, 2018 9:50 am

Weer genoten van Ajax. Onder Keizer was het niet veel, maar ik had niet verwacht dat het onder de GKL nog een stuk slechter zou worden. En dan dat verschrikkelijke commentaar na afloop van de wedstrijd. Je ziet aan alles dat de man onder de druk bezwijkt.

Vooraf las ik overigens ook overal dat Ziyech zo een goede band had met deze technische staf. Op het veld is daar eigenlijk heel weinig van te merken. Sinds het ontslag van Keizer is hij echt iedere wedstrijd de zwakste Ajacied. Hij zou het voortouw moeten nemen, maar is de speler die als eerste door het ijs zakt.

Tot slot gunde ik Cassiera de goal wel. Die jongen doet het heel aardig bij Jong, maar krijgt geen kans. Ik zit al maanden te kijken naar een stuntelende Huntelaar en de Jong. Het zou logisch zijn geweest als die jongen in ieder geval een keer een kansje krijgt.

Alexander

Bericht door Alexander » ma mar 05, 2018 9:52 am

Wober vond ik trouwens goed spelen, op zijn grote fout na. Durfde vooruit te voetballen en het spel regelmatig versnellen. Doet echt aan Vertonghen denken. Ik heb het idee dat Ten Hag hem niet mag, maar ik ben blij met 'm.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma mar 05, 2018 10:11 am

Alexander schreef:Weer genoten van Ajax. Onder Keizer was het niet veel, maar ik had niet verwacht dat het onder de GKL nog een stuk slechter zou worden. En dan dat verschrikkelijke commentaar na afloop van de wedstrijd. Je ziet aan alles dat de man onder de druk bezwijkt.
Ik las ergens dat hij tijdens de persconferentie ruzie is gaan maken met een journalist van de Volkskrant, hoewel ik het daar uit principe mee eens ben :hypocrite.gif: kan je daaraan ook zien dat de druk er al flink opstaat.
YNWA

Toppie

Bericht door Toppie » ma mar 05, 2018 10:44 am

Ajax speelt nog 8 wedstrijden om niets, die 2de plek voorronde CL is ook te hoog gegrepen, dus alles op de UL

:blush.gif: :blackcat.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mar 05, 2018 11:38 am

Alexander schreef: Vooraf las ik overigens ook overal dat Ziyech zo een goede band had met deze technische staf. Op het veld is daar eigenlijk heel weinig van te merken. Sinds het ontslag van Keizer is hij echt iedere wedstrijd de zwakste Ajacied. Hij zou het voortouw moeten nemen, maar is de speler die als eerste door het ijs zakt.
Klopt, hij 'denkt dat hij het voortouw aan het nemen is'.
Hij meent een klik met deze staf te hebben omdat deze kritiekloos uitspreekt dat hij zogenaamd de belangrijke jongen is.

Keizer wees hem nog weleens op de dingen die hij niet goed had gedaan en Bosz wilde hem, zei het sporadisch, nog weleens wisselen maar dat Ten Hag en Scheuder net zo kritiekloos met hem omgaan verwart hij met 'goed trainers vakmanschap' en 'een klik hebben met'.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma mar 05, 2018 2:55 pm

Die fout begint natuurlijk bij De Ligt die de bal door het midden speelt, dat leerden wij in de Fjes al. Ik ben echt zo klaar met Veltman, die jongen maakt elke wedstrijd minimaal 1 cruciale fout, die 1-0 begon ook weer bij hem.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 05, 2018 9:05 pm

El Clavo schreef:Die fout begint natuurlijk bij De Ligt die de bal door het midden speelt, dat leerden wij in de Fjes al. Ik ben echt zo klaar met Veltman, die jongen maakt elke wedstrijd minimaal 1 cruciale fout, die 1-0 begon ook weer bij hem.
Veltman is echt verschrikkelijk. Die heeft echt geen techniek in z'n vezels zitten. Hij heeft vierkante voeten.
En dat soort gasten hebben dus wel de grootste smoel in de kleedkamer blijkbaar want meneer is aanvoerder.
Whitey on the moon.

elliquido

Bericht door elliquido » ma mar 05, 2018 9:32 pm

Daar zit ook de kern van het probleem,, een aanvoerder moet altijd leveren, voorop gaan ,leiderschap uitstralen..
alles wat Joel dus niet heeft.

Zo'n Nico was aanvoerder in argentinie. Something diffrent koek dan een ijmuidens visafslagboertje.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 05, 2018 9:45 pm

In dat moment waarop Veltman die corner weggaf zie je alles terug waarom Ajax weer geen kampioen gaat worden. Zo lamlendig als hij die bal over de lijn speelt en vervolgens de totale desinteresse als hij en de andere spelers zich opstellen om die corner te verdedigen. Er is werkelijk niemand die opkijkt omdat we zo een bal weggeven. Alsof dat nog niet erg genoeg is laten ze Foor daarna ook nog vrij aanleggen voor dat schot.

En als er dan een paar supporters het in hun hoofd halen om kritisch te zijn dan zijn de heren geïrriteerd. Dat soort spelers staat dan iedere week in een Ajax shirt op het veld.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mar 05, 2018 9:45 pm

Ik heb nog wel een bepaald filmpje van Veltman waar je nogal van schrikt... op 't vlak van basistechniek, gebrek aan winnaarsmentaliteit... :blush.gif: niet voor deze maandagavond dan maar :blush.gif:

Dus voordat ik 't vergeet maar even sportief doen, want met felicitaties moet je niet heel veel langer dan 24 uur na een wedstrijd wachten: Wouter gefeliciteerd met de overwinning en de 3 punten die naar de ploeg gaan die ze als enige verdiende.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma mar 05, 2018 9:48 pm

En als ik wat over die Veltmuis zeg worden mensen boos op mij. :hypocrite.gif:
YNWA

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 05, 2018 9:49 pm

elliquido schreef:Daar zit ook de kern van het probleem,, een aanvoerder moet altijd leveren, voorop gaan ,leiderschap uitstralen..
alles wat Joel dus niet heeft.

Zo'n Nico was aanvoerder in argentinie. Something diffrent koek dan een ijmuidens visafslagboertje.
Hij speelt de leider, daar prikt iedereen doorheen.
Whitey on the moon.

elliquido

Bericht door elliquido » ma mar 05, 2018 9:59 pm

InnerHarbour schreef:En als ik wat over die Veltmuis zeg worden mensen boos op mij. :hypocrite.gif:
piep piep hallo
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mar 05, 2018 10:08 pm

InnerHarbour schreef:En als ik wat over die Veltmuis zeg worden mensen boos op mij. :hypocrite.gif:
Je mag van alles zeggen over Ajax wat je maar wilt en zeker omdat het regelmatig terecht is, mag je kritiek op Veltman gerust blijven door knallen.

Maar laten we ondertussen niet vergeten dat je favoriete competitie ook bulkt van verdedigers en middenvelders die net zo kut zijn, ene Pröpper doet ff een paar potjes mee en is meteen uitblinker. Zelfs het broertje van die Pröpper kan in de PL nog mee.

Mano

Bericht door Mano » di mar 06, 2018 8:49 am

en ondanks deze meuk, lamlendige spelers, talentloze, inzetloze dildo's sta je gewoon nog 2de in de eredivisie. :hypocrite.gif:

Dus zo hoog ligt de lat niet eens om kampioen te worden en zelfs dat lukt ons niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wouter

Bericht door Wouter » di mar 06, 2018 9:00 am

Cruijff schreef:Ik heb nog wel een bepaald filmpje van Veltman waar je nogal van schrikt... op 't vlak van basistechniek, gebrek aan winnaarsmentaliteit... :blush.gif: niet voor deze maandagavond dan maar :blush.gif:

Dus voordat ik 't vergeet maar even sportief doen, want met felicitaties moet je niet heel veel langer dan 24 uur na een wedstrijd wachten: Wouter gefeliciteerd met de overwinning en de 3 punten die naar de ploeg gaan die ze als enige verdiende.
Dank je. En je moet maar zo denken: gasten als Veltman zijn goed voor ons ego. Toen ik gisteren tijdens mijn wekelijkse recreantenvoetbalpotje met succes de bal terugspeelde op de keeper, dacht ik: "Dat deed ik beter dan de rechtsback van Ajax!"

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 06, 2018 9:17 am

Wouter schreef:
Cruijff schreef:Ik heb nog wel een bepaald filmpje van Veltman waar je nogal van schrikt... op 't vlak van basistechniek, gebrek aan winnaarsmentaliteit... :blush.gif: niet voor deze maandagavond dan maar :blush.gif:

Dank je. En je moet maar zo denken: gasten als Veltman zijn goed voor ons ego. Toen ik gisteren tijdens mijn wekelijkse recreantenvoetbalpotje met succes de bal terugspeelde op de keeper, dacht ik: "Dat deed ik beter dan de rechtsback van Ajax!"
Dat dient niet je referentiekader te zijn, toch?
Jij zou moeten aangaan 'ik deed dit en dit... net zoals Kevin Diks!'

En Diks maakte net als jij ook een transfer naar Rotterdam. :smallgrin.gif:

Yopii

Bericht door Yopii » di mar 06, 2018 4:35 pm

Het went. Om de een of andere reden spant Vitesse zich extra in tegen Ajax.Weer zo'n zelfverklaarde rivaal. :excited.gif:

Het doet me weinig, want ik had geen seconde verwacht dat Ajax nog om de titel zou spelen. De spelers zijn duidelijk meer met Nouri en hun eigen marktwaarde bezig. Wat dat laatste betreft, dat zie je wel vaker na een Europees succes. Denk maar aan het seizoen 1992-93, toen zelfs Louis van Gaal het tij niet kon keren en Ajax maar derde werd, met een zeer talentvolle selectie.

http://www.afc-ajax.info/nl/seizoen/1992-93

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mar 06, 2018 4:45 pm

Het lijkt me niet dat het geval Nouri ook maar enige invloed heeft op deze nederlaag.

Gisteren op FOX zei Sjoerd Mossou dat het bijna knap is om als rijkste club van het land vier jaar achter mekaar niks te winnen, en ik ben het daar volledig mee eens. In andere kleine voetballanden wint de rijkste club meestal wel gewoon (Basel, Celtic, Anderlecht).

Wouter

Bericht door Wouter » di mar 06, 2018 5:02 pm

Yopii schreef:Het went. Om de een of andere reden spant Vitesse zich extra in tegen Ajax.Weer zo'n zelfverklaarde rivaal. :excited.gif:

Het doet me weinig, want ik had geen seconde verwacht dat Ajax nog om de titel zou spelen. De spelers zijn duidelijk meer met Nouri en hun eigen marktwaarde bezig. Wat dat laatste betreft, dat zie je wel vaker na een Europees succes. Denk maar aan het seizoen 1992-93, toen zelfs Louis van Gaal het tij niet kon keren en Ajax maar derde werd, met een zeer talentvolle selectie.

Klaag je nou over de tegenpartij? Volgens mij spanden ze zich net zo in als tegen Feyenoord.

Yopii

Bericht door Yopii » di mar 06, 2018 5:13 pm

Geen reden om te klagen, Vitesse spant zich terecht in. Het zou wel fijn zijn als het net zoveel inzet toonde tegen de concurrentie. En daarmee bedoel ik niet F.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di mar 06, 2018 5:37 pm

Wouter schreef:
Yopii schreef:Het went. Om de een of andere reden spant Vitesse zich extra in tegen Ajax.Weer zo'n zelfverklaarde rivaal. :excited.gif:

Klaag je nou over de tegenpartij? Volgens mij spanden ze zich net zo in als tegen Feyenoord.
Je weet het Wouter, alleen tegen Ajax doen tegenstanders hun best. :drecul.gif:
YNWA

Wouter

Bericht door Wouter » di mar 06, 2018 6:13 pm

Yopii schreef:Geen reden om te klagen, Vitesse spant zich terecht in. Het zou wel fijn zijn als het net zoveel inzet toonde tegen de concurrentie. En daarmee bedoel ik niet F.
Tegen AZ spanden ze zich wel in, maar kwamen ze gewoon net tekort.

Daarnaast scheelt het bij Vitesse een slok op een borrel als Miazga, Kashia, Matavz, Mount, Serero en Linssen allemaal fit zijn, zoals tegen Ajax het geval was. Hun vervangers zijn een klasse minder.

Yopii

Bericht door Yopii » di mar 06, 2018 6:19 pm

Je weet toch wat ik bedoel, Wouter?

In Nederland wordt vaak zo geredeneerd: van wedstrijd X of Y moeten we het niet hebben, laten we onze krachten sparen voor volgende week. Die mentaliteit heeft grote gevolgen voor de kracht van de competitie.

Tegen Ajax kunnen teams opeens vaak wel alles geven. Er is niets mis mee dát ze alles geven - dat zouden ze elke week moeten doen. Ik klaag dus beslist niet. Hoe meer weerstand hoe beter. Voor de punten knokken zou de norm moeten zijn. Ajax laat het juist vaak afweten als het aangepakt wordt omdát het niet elke week te maken krijgt met een gemotiveerde tegenstander. Het komt te vaak voor dat een team dat -zeker in Amsterdam - door Ajax op achterstand wordt gezet en vervolgens denkt: laat maar zitten, volgende week beter.

Aan dat gebrek aan eergevoel kan ik me dus rot ergeren. :1evil.gif:

Plaats reactie