Je ziet zo dat het in zijn kop niet goed zit voor de top. Ik tel zo vier verkapte excuses: 1) slecht veld, 2) bal stuiterde op, 3) niks aan de hand, want IK kopte 'm weg, 4) iemand schiet 'm in vanaf 25 meter... Moeten we dan blij zijn, Veltman, doet je 'm niet snoeihard achter je eigen doelman schoot?Cruijff schreef:De commentator hoefde eigenlijk vrij weinig te vragen.... Veltm.. begon zelf een heel stuk achter elkaar te ratelen:
'Ja tuurlijk wil je hem goed terugspelen ja. Ja nogmaals, je wilt hem niet richting het doel schieten. Want je weet met het veld, het was verschrikkelijk, wil je niet dat een polletje, ja over zijn voet heen valt. Dus je speelt hem wat naar de zijkant en hij stuitert wat op waardoor ie wat harder ging dan ik verwachte.
Nogmaals, dan is er niks aan de hand, dan geef je een corner weg die kopte ik weg en vervolgens schiet hij hem vanaf 25 meter binnen.'
Vroeger waren er zoveel slechte velden, maar zo'n terugspeelbal heb ik bij Ajax nog niet gezien. Zoiets hoort bij de amateurs en niet bij Ajax. Veltman is symbolisch voor het weggezakte Nederlandse voetbal. Hij maakt al jaren achter elkaar de domste fouten, en leert er geen zak van. En dan is hij nog aanvoerder ook. lol