Marcel Keizer - De ex-trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Mano

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mano » vr dec 01, 2017 9:04 am

Yopii schreef:
ik heb een hekel aan excuses voor niet presteren, altijd naar jezelf kijken.
Waarom accepteer je deze kletspraatjes dan?
Laat Zyech zijn man lopen vanwege Appie? Dekken de verdedigers niet door omdat ze aan hun collega in het ziekenhuis denken?
Het gaat een eigen leven leiden. Voetballers lopen niet over van de zelfkritiek, Keizer staat onder druk, enz. Dan is het verleidelijk een externe reden aan te voeren voor de slechte prestaties. Je kunt het ook omdraaien: alsof je Appie er een plezier mee doet het seizoen weg te gooien. Doe het voor hem! Dan sta je daar straks met de Schaal voor hém. Zíjn schaal.
Een trainer moet zoiets managen. Zelfs uit zo'n drama iets halen waar de spelersgroep verder mee kan. Denk je dat Cruijff of Van Gaal het zo had aangepakt? Dat machteloos hadden toegekeken hoe het hele seizoen naar de knoppen ging? Zwakke, onervaren trainers verliezen het overzicht en huilen mee. Een toptrainer neemt de leiding en kanaliseert de emoties.
Ik accepteer dit excuus niet van Keizer. Ik hoor hem dit ook niet als excuus aanspreken btw :confused.gif:
En ja, een LvG had dit omgebogen naar iets waar iedereen voor zou vechten. Maar dat Keizer geen Topper is, daar is elke AT'er het mee eens.

Dat het meespeelt bij spelers, dat stip ik alleen aan. En vast niet op het veld, Ziyech loopt echt niet aan Nouri te denken op het veld maar zijn onbevangenheid is misschien wel afgenomen doordat hij er te vaak heen gaat of te veel mee bezig is (in privéleven).
Als ik vrij in me hoofd ben, ben ik beter in me werk dan wanneer er iets speelt. Dan werk ik hetzelfde maar gaat het minder 'van zelf'
Zal bij een voetballer niet veel anders zijn.

tel daar een dweil van een coach bij op....en je weet de uitslag van het seizoen al.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr dec 01, 2017 6:45 pm

Yopii schreef:Inderdaad. Reacties die ik hoor getuigen van onbegrip, ergernis of medelijden. Keizer is zo duidelijk incompetent dat je zelfs niet boos op hem kunt worden.
Medelijden, dat is zowat het ergste wat je kan overkomen. Maar ik denk inderdaad wel dat het een rol speelt bij de milde houding van het publiek.

Als je 'm voor de camera ziet staan bij een interview voor of na afloop van de wedstrijd weet je eigenlijk al genoeg. Je hebt er niet eens geluid bij nodig. Met een soort angstige bambi blik kijkt hij voortdurend onrustig om zich heen. Een en al onzekerheid. Als je jezelf zo presenteert neemt een groep je binnen 5 minuten nooit meer serieus.

Kijk, op Bosz is natuurlijk ook wel wat aan te merken. Maar als je die man hoort en ziet praten is het wel één en al rust en overtuiging. Hij weet precies wat hij gaat zeggen en je krijgt het idee dat hij weet waar hij over praat. Bij Keizer heb ik het gevoel dat hij bij elk woord dat hij uitspreekt nog niet weet wat het woord is dat daarop zal volgen.
Nil volentibus arduum

Wouter

Bericht door Wouter » vr dec 01, 2017 7:20 pm

Iniesta schreef:Het gaat om de prestaties/prijzen voor Ajax, uiteraard zal elke trainer bij Ajax meer presteren dan bij clubs als Vitesse.
Bosz niet hoor. Bij beide clubs nul prijzen.

Wouter

Bericht door Wouter » za dec 02, 2017 12:41 pm

Marillion schreef:
Yopii schreef:Inderdaad. Reacties die ik hoor getuigen van onbegrip, ergernis of medelijden. Keizer is zo duidelijk incompetent dat je zelfs niet boos op hem kunt worden.
Medelijden, dat is zowat het ergste wat je kan overkomen. Maar ik denk inderdaad wel dat het een rol speelt bij de milde houding van het publiek.

Als je 'm voor de camera ziet staan bij een interview voor of na afloop van de wedstrijd weet je eigenlijk al genoeg. Je hebt er niet eens geluid bij nodig. Met een soort angstige bambi blik kijkt hij voortdurend onrustig om zich heen. Een en al onzekerheid. Als je jezelf zo presenteert neemt een groep je binnen 5 minuten nooit meer serieus.

Kijk, op Bosz is natuurlijk ook wel wat aan te merken. Maar als je die man hoort en ziet praten is het wel één en al rust en overtuiging. Hij weet precies wat hij gaat zeggen en je krijgt het idee dat hij weet waar hij over praat. Bij Keizer heb ik het gevoel dat hij bij elk woord dat hij uitspreekt nog niet weet wat het woord is dat daarop zal volgen.
Wie zouden jullie wel zien zitten als trainer van Ajax op dit moment?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za dec 02, 2017 1:04 pm

Marillion schreef: Kijk, op Bosz is natuurlijk ook wel wat aan te merken. Maar als je die man hoort en ziet praten is het wel één en al rust en overtuiging. Hij weet precies wat hij gaat zeggen en je krijgt het idee dat hij weet waar hij over praat. Bij Keizer heb ik het gevoel dat hij bij elk woord dat hij uitspreekt nog niet weet wat het woord is dat daarop zal volgen.
Exact. Kwestie van intelligentie, denk ik.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

zeux

Bericht door zeux » za dec 02, 2017 1:11 pm

Mr. Ajax schreef:
Marillion schreef: Kijk, op Bosz is natuurlijk ook wel wat aan te merken. Maar als je die man hoort en ziet praten is het wel één en al rust en overtuiging. Hij weet precies wat hij gaat zeggen en je krijgt het idee dat hij weet waar hij over praat. Bij Keizer heb ik het gevoel dat hij bij elk woord dat hij uitspreekt nog niet weet wat het woord is dat daarop zal volgen.
Exact. Kwestie van intelligentie, denk ik.
Of weten waar je mee bezig bent. Een vanzelfsprekende autoriteit hebben in wat je doet.

Maar - de vraag van Wouter indachtig - wie dan?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter

Bericht door Wouter » za dec 02, 2017 1:17 pm

https://nos.nl/artikel/2205575-fraser-i ... horst.html

Ik zou zeggen: betaal Vitesse een leuk geldbedrag en kaap Henk voor de neus van Feyenoord weg! :neutral.gif:

De Dominee

Bericht door De Dominee » za dec 02, 2017 8:20 pm

Ga...WEG! Meest talentvolle selectie in jaren /decennia en je maakt er een PUINHOOP van. We hebben godverdomme alleen de beker nog als mogelijke prijs!!!

Lul!
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Arthur

Bericht door Arthur » za dec 02, 2017 8:28 pm

Die man kan inderdaad helemaal niets. Bizar dat zijn positie binnen Ajax niet ter discussie lijkt te staan. Zelden zo’n incompetent iemand gezien.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za dec 02, 2017 8:31 pm

Zou ee iemand op een schaduwlijstje staan? Buiten Winter.... Vervelend genoeg nog 3 thuispotjes voor de boeg thuis dit kalenderjaar. Vast Dijks weer bij de selectie volgende week.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » za dec 02, 2017 8:32 pm

Arthur schreef:Die man kan inderdaad helemaal niets. Bizar dat zijn positie binnen Ajax niet ter discussie lijkt te staan. Zelden zo’n incompetent iemand gezien.

Na vandaag kan ook het gele TH samen met deze incomplete kale nietsnut OPDONDEREN
Weer op zoek naar een Interim coach..

999

Bericht door 999 » za dec 02, 2017 8:42 pm

Hoe langer Keizer aan blijft hoe meer hij kapot maakt voor zijn vervanger ...
Blij met de punten ...

De Dominee

Bericht door De Dominee » za dec 02, 2017 8:43 pm

Jinne schreef:Zou ee iemand op een schaduwlijstje staan? Buiten Winter.... Vervelend genoeg nog 3 thuispotjes voor de boeg thuis dit kalenderjaar. Vast Dijks weer bij de selectie volgende week.
Als iemand mijn SCC wilt gebruiken op F...be my guest.

Alexander

Bericht door Alexander » za dec 02, 2017 11:26 pm

Lot ligt in handen van supporters. Het is allemaal verschrikkelijk tam. Zodra Zuid zich massaal tegen Keizer keert is het gedaan met die jongen. Maar ik heb niet het idee dat de Ajax supporters zich nog durven te laten gelden.

De Dominee

Bericht door De Dominee » za dec 02, 2017 11:48 pm

Komt ook door het gebrek aan alternatieven...die zijn er niet. Als LvG ofzo nu stond te trappelen en in de pers gekoppeld werd, maar er is niemand capabel, beschikbaar en geïnteresseerd.

zeux

Bericht door zeux » za dec 02, 2017 11:52 pm

Wanneer wordt de nieuwe bondscoach bekend?

Dan weten we de leftovers.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo dec 03, 2017 1:09 am

Alles richt zich nu op de trainer, en terecht, maar de spelers leveren ook al maanden een wanprestatie hoor. De talenten vallen zwaar tegen zonder de aanwezigheid van een dominante trainer.
Ajax!

zeux

Bericht door zeux » zo dec 03, 2017 1:14 am

Giacomo Puccini schreef:Alles richt zich nu op de trainer, en terecht, maar de spelers leveren ook al maanden een wanprestatie hoor. De talenten vallen zwaar tegen zonder de aanwezigheid van een dominante trainer.
Wat mij betreft Dolberg en Ziyech in het bijzonder. De laatste had op moeten staan als dominante, dragende speler. In plaats daarvan was hij de laatste wedstrijden juist een zwakke schakel. Dolberg lijkt de geest te missen. Hij loopt er bij, maar is er niet bij.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo dec 03, 2017 9:54 am

Is toch logisch. Als ervarenheid ontbreekt zoeken de meesten een ijkpunt. Aangezien we een trainer hebben wiens niveau - treffend door andere ATers omschreven als dat van - Telstar is, heeft dat direct zijn weerslag op de spelers.

Een incompetente majoor zorgt onbedoeld voor de meeste slachtoffers in eigen rangen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

999

Bericht door 999 » zo dec 03, 2017 10:58 am

zeux schreef:
Giacomo Puccini schreef:Alles richt zich nu op de trainer, en terecht, maar de spelers leveren ook al maanden een wanprestatie hoor. De talenten vallen zwaar tegen zonder de aanwezigheid van een dominante trainer.
Wat mij betreft Dolberg en Ziyech in het bijzonder. De laatste had op moeten staan als dominante, dragende speler. In plaats daarvan was hij de laatste wedstrijden juist een zwakke schakel. Dolberg lijkt de geest te missen. Hij loopt er bij, maar is er niet bij.
Nou, wel meer dan dat.Hoe hij nu staat te voetballen w.b. techniek dan denk ik, als dit alles wat hij in huis heeft dan is het maar zo zo ...
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo dec 03, 2017 11:58 am

Elk ander resultaat tegen PSV dan een overwinning en hij vliegt eruit.
YNWA

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo dec 03, 2017 12:22 pm

De trainer moet ervoor zorgen dat het 1ste elftal geen speeltuin is. Dat is het manco van die 'incest' trainers bij Ajax.
De Boer en Bosz hadden daar niet zoveel mee en haalden resultaat. Keizer gaat ten onder aan spielerei. De ene keer 0-8 winnen van NAC en vervolgens punten laten liggen. Die bandbreedte is bizar.
Whitey on the moon.

Alexander

Bericht door Alexander » zo dec 03, 2017 12:57 pm

InnerHarbour schreef:Elk ander resultaat tegen PSV dan een overwinning en hij vliegt eruit.
Nee joh. Ze durven geen beslissing te maken en laten 'm sowieso dit seizoen af maken. Het zou me niet verbazen als hij dan volgend seizoen ook nog mag beginnen, waarna hij na een eveneens tegenvallend begin pas het veld moet ruimen.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo dec 03, 2017 9:23 pm

De Dominee schreef:Komt ook door het gebrek aan alternatieven...die zijn er niet. Als LvG ofzo nu stond te trappelen en in de pers gekoppeld werd, maar er is niemand capabel, beschikbaar en geïnteresseerd.
Zou jij het doen dan ? Bergkamp bepaald zonder enig verantwoordelijkheid te nemen... En verschuilt zich achter oude afspraken... Sar heeft een dubbel rol.. Daarnaast heeft een ieder daar een eigen bv...
Als ze aan het begin van het seizoen met Keizer komen dan is dit puur uit eigen belang geweest, want elke buitenlandse of categorie LvG etc accepteert deze constructie niet
Weer op zoek naar een Interim coach..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo dec 03, 2017 11:15 pm

Alexander schreef:Lot ligt in handen van supporters. Het is allemaal verschrikkelijk tam. Zodra Zuid zich massaal tegen Keizer keert is het gedaan met die jongen. Maar ik heb niet het idee dat de Ajax supporters zich nog durven te laten gelden.
Hoezo? Komt hun supportershome dan in gevaar? :excited.gif: De luis in de pels is niet meer... naja laat ik maar ophouden over de goede oude tijd dat we wel raad wisten met dit soort situaties.

Plaats reactie