Ik accepteer dit excuus niet van Keizer. Ik hoor hem dit ook niet als excuus aanspreken btwYopii schreef:Waarom accepteer je deze kletspraatjes dan?ik heb een hekel aan excuses voor niet presteren, altijd naar jezelf kijken.
Laat Zyech zijn man lopen vanwege Appie? Dekken de verdedigers niet door omdat ze aan hun collega in het ziekenhuis denken?
Het gaat een eigen leven leiden. Voetballers lopen niet over van de zelfkritiek, Keizer staat onder druk, enz. Dan is het verleidelijk een externe reden aan te voeren voor de slechte prestaties. Je kunt het ook omdraaien: alsof je Appie er een plezier mee doet het seizoen weg te gooien. Doe het voor hem! Dan sta je daar straks met de Schaal voor hém. Zíjn schaal.
Een trainer moet zoiets managen. Zelfs uit zo'n drama iets halen waar de spelersgroep verder mee kan. Denk je dat Cruijff of Van Gaal het zo had aangepakt? Dat machteloos hadden toegekeken hoe het hele seizoen naar de knoppen ging? Zwakke, onervaren trainers verliezen het overzicht en huilen mee. Een toptrainer neemt de leiding en kanaliseert de emoties.

En ja, een LvG had dit omgebogen naar iets waar iedereen voor zou vechten. Maar dat Keizer geen Topper is, daar is elke AT'er het mee eens.
Dat het meespeelt bij spelers, dat stip ik alleen aan. En vast niet op het veld, Ziyech loopt echt niet aan Nouri te denken op het veld maar zijn onbevangenheid is misschien wel afgenomen doordat hij er te vaak heen gaat of te veel mee bezig is (in privéleven).
Als ik vrij in me hoofd ben, ben ik beter in me werk dan wanneer er iets speelt. Dan werk ik hetzelfde maar gaat het minder 'van zelf'
Zal bij een voetballer niet veel anders zijn.
tel daar een dweil van een coach bij op....en je weet de uitslag van het seizoen al.