Ajax - PEC Zwolle 09-09-2017
Moderator: mods
Re: Ajax - PEC Zwolle 09-09-2017
Het Ajax van Keizer vind ik niet om aan te zien. PEC kreeg in de samenvatting open kansen.
Niets van gezien, maar speelde Ajax bij wijze van experiment inderdaad 4-2-4? Dan moeten ze Keizer er direct uitsmijten. Je hebt geen experiment nodig om te weten dat 4-2-4 niet werkt. Om met Cruijff te spreken: je moet het middenveld in handen hebben, anders kun je nooit druk zetten.
Een dure fout om Keizer aan te stellen, want de titel ligt dit jaar voor het oprapen.
Een dure fout om Keizer aan te stellen, want de titel ligt dit jaar voor het oprapen.
Ja, dat is echt de meest schandalige beslissing van de eeuw, terwijl daar toch zoveel kandidaten voor zijn
Vertel ?.Yopii schreef:Niets van gezien, maar speelde Ajax bij wijze van experiment inderdaad 4-2-4? Dan moeten ze Keizer er direct uitsmijten. Je hebt geen experiment nodig om te weten dat 4-2-4 niet werkt. Om met Cruijff te spreken: je moet het middenveld in handen hebben, anders kun je nooit druk zetten.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
Psv stelt geen reet voor dit jaar en fnoord heeft CL verplichtingen wat wellicht puntenverlies in de competitie gaat opleveren. Toch geloof ik niet dat dit Ajax met Keizer kampioen gaat worden, denk eerlijk gezegd dat fnoord vrij eenvoudig de titel gaat prolongeren.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Wellicht een Underdug... Utrecht..brigade zuid schreef:Psv stelt geen reet voor dit jaar en fnoord heeft CL verplichtingen wat wellicht puntenverlies in de competitie gaat opleveren. Toch geloof ik niet dat dit Ajax met Keizer kampioen gaat worden, denk eerlijk gezegd dat fnoord vrij
eenvoudig de titel gaat prolongeren.
Weer op zoek naar een Interim coach..
-
Als we 4-2-4 blijven spelen, moeten we serieus gaan vrezen voor het rechterrijtje. Ik denk dat Brazilië in 1970 het laatst zo speelde. En die hadden dan ene Pele rondlopen.
-
Nou ik heb meerdere malen gehoord en gelezen dat niet iedereen met z'n hoofd erbij was vanwege Nouri. En ik moet zeggen dat ik Keizer daarover het meeste heb horen zeggen. Volgens mij refereerde hij een week geleden nog aan Nouri tijdens een persmoment voor een wedstrijd. Vind het prima om die jongen aandacht te geven, zolang je de processen maar weet te scheiden. Dat is Ajax niet gelukt in mijn ogen.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Wie wijst die periode eigenlijk aan als excuus, Gangsta?
Whitey on the moon.
Dat lijkt me in zo n geval ook wel volstrekt onmogelijk om dat geheel te scheiden. Wat moet die dan zeggen? Ideale voorbereiding gehad?
-
Ik was al bang voor deze discussie. Het wordt nu playing with semantics.Iniesta schreef:Dat lijkt me in zo n geval ook wel volstrekt onmogelijk om dat geheel te scheiden. Wat moet die dan zeggen? Ideale voorbereiding gehad?
Nee het was natuurlijk geen ideale voorbereiding, maar de manier waarop Ajax dit aangepakt heeft, zorgde ervoor dat dit drama maar bleef rondzingen. Daarover verschillen we misschien van mening, maar als ik verder zie hoe Keizer en het TH loopt te klooien, nadat iedereen over tot de orde van de dag is, dan bevestigd dat mijn mening.
Whitey on the moon.
Voor zover ik me kan herinneren is het alleen ter sprake gekomen als het in een intervieuw over de voorbereiding ging. Ik heb de concrete interviews zo niet bij de hand maar het lijkt me onmogelijk om Nouri niet te noemen als het over de voorbereiding gaat. Het is niet zo dat hij de situatie er in de context van slechte prestaties zelf bij heeft gehaald als excuus.
Ik weet niet of Ajax er goed mee is omgegaan. Daarvoor moet je er veel korter op zitten dan wij als supporters doen. Maar wat heeft Keizer op dat gebied in jouw ogen dan concreet verkeerd gedaan?
Ik weet niet of Ajax er goed mee is omgegaan. Daarvoor moet je er veel korter op zitten dan wij als supporters doen. Maar wat heeft Keizer op dat gebied in jouw ogen dan concreet verkeerd gedaan?
Nil volentibus arduum
-
Dus dat. Ben er ook bang voor. Met elke andere normale trainer waren we dik kampioen geworden. Logisch ook, want dit is had het jaar moeten zijn om te oogsten. Na dit jaar vertrekken er (waarschijnlijk) weer een rits basisspelers: Onana, Veltman, Viergever, Schone, Ziyech, Dolberg en Younes. 7 man.brigade zuid schreef:Psv stelt geen reet voor dit jaar en fnoord heeft CL verplichtingen wat wellicht puntenverlies in de competitie gaat opleveren. Toch geloof ik niet dat dit Ajax met Keizer kampioen gaat worden, denk eerlijk gezegd dat fnoord vrij eenvoudig de titel gaat prolongeren.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Of al in de winter. Onder het motto 'get the fuck out'
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Met andere woorden: je hebt van deze wedstrijd de samenvatting gezien?wimpey schreef:Het Ajax van Keizer vind ik niet om aan te zien. PEC kreeg in de samenvatting open kansen.
Inderdaad, en dus zonder dat je iets met die jongens gewonnen hebt. Het is eigenlijk ongekend hoe stijl de neerwaartse lijn is bij Ajax.De Dominee schreef:Logisch ook, want dit is had het jaar moeten zijn om te oogsten. Na dit jaar vertrekken er (waarschijnlijk) weer een rits basisspelers: Onana, Veltman, Viergever, Schone, Ziyech, Dolberg en Younes. 7 man.
Niet in alle opzichten. Ajax wint met 3-0... het was bepaald niet 90 minuten lang goed maar je ziet onder meer een erg mooie goal voorbijkomen.Arthur schreef:Inderdaad, en dus zonder dat je iets met die jongens gewonnen hebt. Het is eigenlijk ongekend hoe stijl de neerwaartse lijn is bij Ajax.De Dominee schreef:Logisch ook, want dit is had het jaar moeten zijn om te oogsten. Na dit jaar vertrekken er (waarschijnlijk) weer een rits basisspelers: Onana, Veltman, Viergever, Schone, Ziyech, Dolberg en Younes. 7 man.
Vervolgens lees ik enorm kritische teksten van Nick Viergever. Die waarschuwt dat ze met dit spel geen kampioen gaan worden en is wat betreft zaterdagavond extreem (zelf)kritisch. Dat sterkt mij in de route richting een iets 'goeier' gevoel, dat begint namelijk steeds meer op een uitspraak van een Ajacied te lijken.
Ik hoor daar vooral in dat de speler(sgroep) niet zo'n vertrouwen meer heeft in de tactische vondsten van de trainer.Cruijff schreef:Vervolgens lees ik enorm kritische teksten van Nick Viergever. Die waarschuwt dat ze met dit spel geen kampioen gaan worden en is wat betreft zaterdagavond extreem (zelf)kritisch. Dat sterkt mij in de route richting een iets 'goeier' gevoel, dat begint namelijk steeds meer op een uitspraak van een Ajacied te lijken.
Zijn uitspraken zijn zeker opvallen voor een doorgaans toch geen heel uitgesproken speler. Pakt hij de rol op om leiding te geven aan de defensie? In dat geval is de kans groot dat hij in het centrum blijft staan. Dat is op zichzelf niet zo slecht maar het betekent ook dat de linksback dan waarschijnlijk ook blijft staan.
Nil volentibus arduum
Inderdaad. Het zegt heel wat dat zo'n grijze muis zulke uitspraken doet.Arthur schreef:Ik hoor daar vooral in dat de speler(sgroep) niet zo'n vertrouwen meer heeft in de tactische vondsten van de trainer.Cruijff schreef:Vervolgens lees ik enorm kritische teksten van Nick Viergever. Die waarschuwt dat ze met dit spel geen kampioen gaan worden en is wat betreft zaterdagavond extreem (zelf)kritisch. Dat sterkt mij in de route richting een iets 'goeier' gevoel, dat begint namelijk steeds meer op een uitspraak van een Ajacied te lijken.
Hij heeft toch nog geen nieuw contract? Zal er ook wel mee te maken hebben.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Het zegt ook iets over de verhoudingen en het gebrek aan leiderschap in de selectie dat hij deze rol nu pakt.
Nil volentibus arduum
Zo is het, Cruijffmans. 2 * Nice en Rosenborg-thuis helemaal gezien. Dat was wel weer genoeg qua hele wedstrijden v.w.b. dit seizoen. O.b.v. die ervaringen durf ik de stelling wel aan dat het niets wordt met Ajax onder Keizer.Cruijff schreef:Met andere woorden: je hebt van deze wedstrijd de samenvatting gezien?wimpey schreef:Het Ajax van Keizer vind ik niet om aan te zien. PEC kreeg in de samenvatting open kansen.
-
Daarom ben ik blij dat Huntelaar en Siem de Jong zijn aangetrokken. Anders krijg je b-garnituur dat de denkt de baas te kunnen spelen. Het aanvoerderschap van Veltman is wat dat betreft al een indicatie. Want die zit in de hoogste salarisschaal terwijl hij voetballend natuurlijk één van de minderen in.Marillion schreef:Het zegt ook iets over de verhoudingen en het gebrek aan leiderschap in de selectie dat hij deze rol nu pakt.
Ajax heeft een potentieel top elftal in een paar maanden vakkundig de nek omgedraaid.
Whitey on the moon.
- InnerHarbour
Ik zie nog minder dan Wim maar is het duidelijk waarom hij Siem niet laat spelen? Ik zie hem niet in de opstellingen staan.GangstaRiB schreef:Daarom ben ik blij dat Huntelaar en Siem de Jong zijn aangetrokken.
YNWA
Ik hoorde iets voorbij komen dat hij wel fit is maar er nog niet klaar voor. Dan hou ik m'n hart alweer vast eerlijk gezegd.
Komende zondag tegen ADO zou hij toch minimaal bij de selectie moeten zitten. Of er een basisplaats inzit betwijfel ik want zijn beste positie was spits en daar hebben we er al twee staan. Neem niet aan dat Keizer voor drie centrumspitsen gaat.
Komende zondag tegen ADO zou hij toch minimaal bij de selectie moeten zitten. Of er een basisplaats inzit betwijfel ik want zijn beste positie was spits en daar hebben we er al twee staan. Neem niet aan dat Keizer voor drie centrumspitsen gaat.

Nil volentibus arduum