Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Sandro

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » do mei 25, 2017 4:35 pm

Dumoulin geïrriteerd over het feit dat Nibali en Quintana zo op zijn wiel reden de hele tijd en met name in het laatste stuk, waarin ze toch al geen tijd meer gingen winnen op hem. Zo kon Pinot kostbare tijd winnen. Ik hoop dat Pinot podium rijdt ipv hen, zegt Dumoulin :smallgrin.gif:

Ik begrijp wel wat hij zegt, maar aan de andere kant heb ik zoiets van: dit soort dingen hoort bij het dragen van de trui. Maak je niet zo druk en doe gewoon wat je moet doen. Kan natuurlijk ook zijn dat hij kracht put uit die boosheid.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

zeux

Bericht door zeux » do mei 25, 2017 4:46 pm

Raymon schreef:
brigade zuid schreef:Dumoulin heeft er nu dus drie waar die op moet letten.
Quantana en Nibali dus ook. Dat betekent dat er meer ploegen voor elkaar moeten gaan werken.
Pinot pakte geen voorsprong door kracht of macht, maar door desinteresse van de Top 3. Dat vind ik wel wat anders.

Nog twee zware bergritten. Vond Dumoulin sterk vandaag. En eigenlijk was hij dat ook in die schijtetappe. Heeft dat hele laatste klere-eind alleen gedaan, kon niet rustig volgen binnen de groep. En toch verloor hij maar iets van 45 seconden meen ik, los van de stop/poeptijd. Het wijst er op, dat hij Quintana en Nibali prima had kunne volgen en alleen misschien op dat laatste stukkie iets had moeten prijsgeven, zoals Quintana deed op Nibali.

Hij kan een slechte dag hebben, maar met nog twee dagen staat hij er volgens mij prima voor, met ook nog de tijdrit in het vooruitzicht.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » do mei 25, 2017 5:25 pm

Denk het ook. Straks even het profiel van de aankomende tijdrit bekijken en hoe Pinot het in de vorige tijdrit precies deed.

zeux

Bericht door zeux » do mei 25, 2017 6:05 pm

Dumoulin baalt dat Mollema en Kruiswijk geen pact willen sluiten, zoals Nibali en Quintana dat blijkbaar wel hebben gedaan.

Eerlijk gezegd verbaast mij dat ook wel. Als bijv Kruiswijk in de Vuelta iets wil (nu het winnen van de Giro niet lukt, kan dat zijn andere doel zijn) en strategisch goed staat, kan hij dan misschien weer iets aan Sunweb hebben. En de Tour komt er ook nog aan voor Jumbo.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mei 25, 2017 6:11 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Denk het ook. Straks even het profiel van de aankomende tijdrit bekijken en hoe Pinot het in de vorige tijdrit precies deed.
Vorige tijdrit kreeg ie zwaar klop maar hij heeft Dumoulin ook al wel eens verslagen in een tijdrit. Voor nu is er nog niks aan de hand maar je kan hem niet meer laten rijden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mei 25, 2017 6:14 pm

zeux schreef:Dumoulin baalt dat Mollema en Kruiswijk geen pact willen sluiten, zoals Nibali en Quintana dat blijkbaar wel hebben gedaan.

Eerlijk gezegd verbaast mij dat ook wel. Als bijv Kruiswijk in de Vuelta iets wil (nu het winnen van de Giro niet lukt, kan dat zijn andere doel zijn) en strategisch goed staat, kan hij dan misschien weer iets aan Sunweb hebben. En de Tour komt er ook nog aan voor Jumbo.
Zullen Hollanders daar niet uitgekookt genoeg voor zijn om eens samen te spannen? Op Eurosport vroeg Flecha ook nog aan Kruiswijk of hij Dumoulin zou helpen als het zo uitkwam en toen zei die ook dat het ieder voor zich was.

Sandro

Bericht door Sandro » do mei 25, 2017 6:28 pm

Hmm..Nibali en Quintana hebben hetzelfde belang op dit moment, namelijk om Dumoulin uit het roze te rijden. Wat is het belang bij Kruijswijk en Mollema om Dumoulin te helpen? Kan later een keer van pas komen in een andere grote ronde, dat begrijp ik, maar dat is geen direct belang.

Los van of Quintana en Nibali er wel goed aan doen om samen te spannen op de manier dat ze dat vandaag gedaan hebben.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do mei 25, 2017 9:38 pm

brigade zuid schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:Denk het ook. Straks even het profiel van de aankomende tijdrit bekijken en hoe Pinot het in de vorige tijdrit precies deed.
Vorige tijdrit kreeg ie zwaar klop maar hij heeft Dumoulin ook al wel eens verslagen in een tijdrit. Voor nu is er nog niks aan de hand maar je kan hem niet meer laten rijden.
Een Dumoulin in goeden doen is één van de beste tijdrijders van het peloton. Ik denk dat Nibali en vooral Quintana banger voor Pinot moeten zijn dan Dumoulin.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 26, 2017 5:50 am

elliquido schreef:geweldoge docu op ziggo sport over tour 85 en 86 tussen hinault en lemond
Mooi is die hè? Zo'n intense strijd binnen het team. Lemond verzorgde op enig moment al zijn eten en drinken zelf omdat hij niemand meer vertrouwde.

Nu lekker verder met het slot van de Giro. Ik ben er vanaf vandaag live bij. Hopen dat Dumoulin zo sterk blijft. In principe heeft hij de meest lastige klussen gehad maar we hebben afgelopen week nog gezien wat er kan gebeuren. En als je gewoon een keer niet goed bent is een half minuutje niet veel. Op basis van zijn optreden van gisteren heb ik er wel vertrouwen in. Krijgen we dan in de 100e Giro d'Italia eindelijk een Nederlandse winnaar?
Nil volentibus arduum

Khraa

Bericht door Khraa » vr mei 26, 2017 6:33 am

Was het vorig jaar niet zo dat de Nederlandse rozetrui drager bij je bezoek aan de giro zijn roze trui (en bijna zekere overwinning) kwijtraakte?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr mei 26, 2017 6:41 am

Kruiswijk ging op de laatste vrijdag fout.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 26, 2017 6:57 am

Khraa schreef:Was het vorig jaar niet zo dat de Nederlandse rozetrui drager bij je bezoek aan de giro zijn roze trui (en bijna zekere overwinning) kwijtraakte?
Klopt! Ik ben één vd laatste die Kruijswijk in het roze heeft zien rijden voor zijn val. Neem toch weer het risico. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » vr mei 26, 2017 7:13 am

Je kunt het ook zo zien: hij zou toch wel gaan vallen, alleen kon dat pas gebeuren nadat jij hem gezien had. Een simpele oplossing: ga lekker bij de finish staan :smallgrin.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » vr mei 26, 2017 12:36 pm

Dumoulin niet mee voorin. De ploegen van Quintana en Nibali gaan nu vol kop over kop.

Dumoulin heeft wel Kruijswijk bij zich nog. Hopelijk vinden ze daar nog samenwerking met andere ploegen...
Laatst gewijzigd door Sandro op vr mei 26, 2017 12:40 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

zeux

Bericht door zeux » vr mei 26, 2017 12:38 pm

Hier verliest hij de Giro. Hier kan hij niet tegenop.

Zo stom om zo open te zijn gisteren. Nibali & Quintana getergd.

zeux

Bericht door zeux » vr mei 26, 2017 12:40 pm

Eén minuut al. En straks dat vlakke stuk, met twee bijna complete ploegen die kop over kop gaan.

Einde exercitie.

Sandro

Bericht door Sandro » vr mei 26, 2017 12:41 pm

Jammer dat we niet hebben kunnen zien hoe het precies gebeurd is.

zeux

Bericht door zeux » vr mei 26, 2017 12:43 pm

Hoe kun je die slag missen?

Of zijn ze bij plaspauze Tom weggereden?

Hij kan alleen proberen er op die berg naar toe te rijden, maar dat lijkt me utopie met nu al 2 minuten.

zeux

Bericht door zeux » vr mei 26, 2017 12:46 pm

GPS lijkt me onbetrouwbaar. Dat is eerder gebleken.

zeux

Bericht door zeux » vr mei 26, 2017 12:47 pm

Dus toch. Sanitaire stop. Tegen de code, maar dat zal ze worst wezen.

zeux

Bericht door zeux » vr mei 26, 2017 12:49 pm

Wel klote, dat die tijdwaarneming zo onbetrouwbaar is.

Sandro

Bericht door Sandro » vr mei 26, 2017 12:50 pm

Zowel de GPS als de informatie over de plaspauze is onbetrouwbaar :)

Dit wordt nog 115 mln keihard rammen en hopen dat het verschil te overzien blijft.

zeux

Bericht door zeux » vr mei 26, 2017 12:51 pm

Eindelijk helicopterbeeld. Een gat, maar ook geen enorm groot gat.

Dus het kan nog, maar het wordt wel tricky.

zeux

Bericht door zeux » vr mei 26, 2017 12:52 pm

Note to Marillion: wegblijven!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 26, 2017 12:54 pm

zeux schreef:Hier verliest hij de Giro. Hier kan hij niet tegenop.

Zo stom om zo open te zijn gisteren. Nibali & Quintana getergd.

Tja een Nederlander een grote ronde winnen... ik had al zoiets van wat gaat er vandaag gebeuren. Je verzint het niet.

Plaats reactie