Hakim Ziyech

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Lionel

Re: Hakim Ziyech

Bericht door Lionel » wo aug 31, 2016 8:51 am

Le T. schreef:
Mano schreef:Nu nog bewijzen dat hij het ook op Ajax niveau kan.
Eerlijk gezegd heb ik liever dat hij zijn niveau en lijn van Twente doortrekt.
:smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » wo aug 31, 2016 9:10 am

Ach, deze jongen laat wel al enkele jaren zien dat hij, zeker voor het niveau in Nederland, goed kan voetballen.
Blij met de punten ...

Mano

Bericht door Mano » wo aug 31, 2016 11:24 am

Le T. schreef:
Mano schreef:Nu nog bewijzen dat hij het ook op Ajax niveau kan.
Eerlijk gezegd heb ik liever dat hij zijn niveau en lijn van Twente doortrekt.
:biggrin.gif: :biggthumpup.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel

Bericht door Lionel » wo aug 31, 2016 11:27 am

Hij kan bizar goed voetballen. Zit wat filmpjes te kijken. Jezus wat is hij goed. Beter gaan wij ze niet meer kunnen kopen.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » wo aug 31, 2016 12:19 pm

Veel voetballers van jouw leeftijd kiezen direct voor het buitenland.

'En ze komen daar vaak op de bank en dan weer pijlsnel terug naar Nederland. Als een boomerang. Ik moet veel spelen op deze leeftijd. Nog veel meer naam maken.'
Bron: VK
Gelukkig. Het begint door te dringen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 31, 2016 12:21 pm

Toppie schreef:Genant detail is dat Hakim nog koos voor Twente ipv Feyenooit in 2014
Saillant heet dat, Topper. :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » wo aug 31, 2016 12:24 pm

Laten we wel hopen dat Dijks um niet op de eerste beste training de lappenmand inschopt ..
Blij met de punten ...

Sandro

Bericht door Sandro » wo aug 31, 2016 12:37 pm

wimpey schreef:
Toppie schreef:Genant detail is dat Hakim nog koos voor Twente ipv Feyenooit in 2014
Saillant heet dat, Topper. :smallgrin.gif:
Gênant wordt het pas als je voor Fnoord kiest :hypocrite.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 31, 2016 11:08 pm

Lionel schreef:Hij kan bizar goed voetballen. Zit wat filmpjes te kijken. Jezus wat is hij goed. Beter gaan wij ze niet meer kunnen kopen.
Eens. Nog geen garantie dat Ziyech bij Ajax ook de sterspeler zal worden, maar de voortekenen zijn goed. Ik ben wel bang dat we hem verkeerd gaan gebruiken, daar zijn we bij Ajax altijd zo goed in, om iemand die bij zijn vorige club heel goed was ineens andere taken te laten uitvoeren, en dan verbaast zijn dat het niet helemaal uit de verf komt.
Marillion schreef:Je geeft nu een voorbeeld waarbij je een topper kunt halen. Maar wat nu als Ziyech de nieuwe Sinkgraven is?
Dan had je hem niet moeten halen, want zoals ik al eerder schreef had je Sinkgraven niet moeten halen.

Sinkgraven is natuurlijk een wereld van verschil ten opzichte van Ziyech. Ziyech is een gearriveerde speler, een van de beste spelers in de Nederlandse competitie, hij bewijst dat al jaren. Sinkgraven kwam net kijken bij Heerenveen toen Ajax hem haalde, was zeg maar in de fase waar Ziyech 2,5 jaar geleden was. Ajax heeft een smak geld uitgegeven aan Sinkgraven, maar heeft nooit in hem durven investeren. Als hij een kans kreeg dan was het voor 1-3 wedstrijden, maar nooit voor een langere periode. Nu maakte hij het ook simpelweg niet waar, en dan kun je zo'n jongen beter laten rijpen bij een club als Heerenveen, dat is beter voor zijn ontwikkeling, want nu ben je een carriere naar de knoppen aan het helpen. Zelfde verhaal voor een jongen als Zivkovic. Van de Beek dreigt ook die kant op te gaan, nu hij niet verhuurd is en Gudelj of Bazoer niet verkocht is. Maak een plan voor jonge spelers, laat ze 1-2 jaar rijpen bij een Eredivisieclub, dan zie je vanzelf of ze doorontwikkelen zoals Vermaelen toendertijd, of nog wat langer nodig hebben zoals met Dijks bij Heerenveen die vervolgens bij Willem II pas echt vooruit ging, of het blijkt er gewoon niet in te zitten zoals bij Andersen.

Soms wordt er vanuit gegaan dat jonge spelers bij Ajax moeten ontwikkelen, dat vindt ik een misvatting. Bij Ajax moet je er meteen staan, of in elk geval heel snel. De eisen liggen nu eenmaal hoog bij een topclub, wie daar niet aan kan voldoen is dus niet goed genoeg.
Ajax!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr sep 02, 2016 11:29 am

Maak een plan voor jonge spelers, laat ze 1-2 jaar rijpen bij een Eredivisieclub, dan zie je vanzelf of ze doorontwikkelen zoals Vermaelen toendertijd, of nog wat langer nodig hebben zoals met Dijks bij Heerenveen die vervolgens bij Willem II pas echt vooruit ging, of het blijkt er gewoon niet in te zitten zoals bij Andersen.
Chelsea verhuurde een keeper zelfs twee seizoen aan Atletico! Vertonghen kwam ook niet slechter terug, Daley Blind ook niet. Bij Ajax bestaat het idee dat alleen bij Ajax echt gevoetbald wordt, dat spelers eerst moeten wennen aan het Ajaxspel enz. Barcelona verhuurt nu pas de 21-jarige Munir el Haddadi aan Valencia. Het gerucht gaat dat er een optie om te kopen is, maar daar heb ik geen bevestiging van gelezen (Maakt Barcelona trouwens niet uit, kopen ze hem terug voor tientallen miljoenen)
Soms wordt er vanuit gegaan dat jonge spelers bij Ajax moeten ontwikkelen, dat vindt ik een misvatting. Bij Ajax moet je er meteen staan, of in elk geval heel snel.
+1
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.

Bericht door Le T. » vr sep 02, 2016 1:06 pm

Giacomo Puccini schreef: Soms wordt er vanuit gegaan dat jonge spelers bij Ajax moeten ontwikkelen, dat vindt ik een misvatting. Bij Ajax moet je er meteen staan, of in elk geval heel snel. De eisen liggen nu eenmaal hoog bij een topclub, wie daar niet aan kan voldoen is dus niet goed genoeg.
Jonge spelers zijn grilliger. Ze moeten er meteen staan in die zin dat ze het niveau halen wanneer ze spelen. In een op die leeftijd zo gebruikelijke mindere fase spelen ze niet, als het goed is tenminste. Op de manier moeten ze zich, naast ervaren spelers en ipv de ervaren speler die dan even op de bank zit, ontwikkelen tot spelers met een hoger minimumniveau en een iets hoger niveau in het algemeen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 06, 2016 12:16 pm

Eerste training met Ziyech. Moest erg lachen om de foto.

Afbeelding

Nouri als materiaalmannetje. :smallgrin.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di sep 06, 2016 12:22 pm

Wie is de andere materiaalman?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

beelzebub

Bericht door beelzebub » di sep 06, 2016 12:25 pm

Riedewald denk ik.

Wel grappig. Drie Marokkanen bij Ajax op een foto.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Sandro

Bericht door Sandro » di sep 06, 2016 1:39 pm

beelzebub schreef:Riedewald denk ik.

In 1996 werden dit soort foto's anders geïnterpreteerd dan als iets grappigs :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di sep 06, 2016 2:32 pm

Peter schreef:Eerste training met Ziyech. Moest erg lachen om de foto.

Afbeelding

Nouri als materiaalmannetje. :smallgrin.gif:
Precies wat ik altijd zeg, zie dat knulletje met die zak met ballel al spelen tegen mannen, ik niet en Ajax gelukkig tot nu toe ook niet.
YNWA

beelzebub

Bericht door beelzebub » di sep 06, 2016 3:11 pm

Mwoah, die jongen heeft beste kuiten hoor. En Ziyach is ook maar een ielig mannetje.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 07, 2016 12:28 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
beelzebub schreef:Riedewald denk ik.

In 1996 werden dit soort foto's anders geïnterpreteerd dan als iets grappigs :smallgrin.gif:
Ziyech staat 3 seconden op het trainingsveld en Riedewald is nu al zijn portemonnee kwijt. :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif:

Een 'kliekje' van drie Marokkanen, in dit geval, dit zijn 3 technisch niet verkeerde en nogal ambitieuze baasjes, het zou eens positief uit moeten pakken. Ze kunnen elkaar hopelijk op de goede manier aansteken en Ziyech zal het wel accepteren als hij sporadisch moet banken ten faveure van El Ghazi en El Ghazi vice versa een wissel ook, lijkt me.

Ziyech staat niet bekend als de aller hardste werker, maar bij Ajax zal knokken voor zijn plekje wel moeten. Bovendien, als een speler van Panathinaikos een bal te ver voor zich uitspeelt, dan pakt hij hem gewoon af en scoort hij. :biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 07, 2016 4:25 pm

AEG vind ik alles behalve technisch.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo sep 07, 2016 4:50 pm

Cruijff schreef:Ze kunnen elkaar hopelijk op de goede manier aansteken en Ziyech zal het wel accepteren als hij sporadisch moet banken ten faveure van El Ghazi en El Ghazi vice versa een wissel ook, lijkt me.

Ziyech staat niet bekend als de aller hardste werker, maar bij Ajax zal knokken voor zijn plekje wel moeten.
Alles wat ik over die jongen lees, hoor, zie steekt hij met kop en schouders boven alles van Ajax uit en dat hij nu degene is die het verschil gaat maken en jij denkt dat hij moet knokken voor een plaatsje. :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 07, 2016 5:44 pm

Lionel schreef:AEG vind ik alles behalve technisch.
Wat is jouw definitie van een technische voetballer? In zaalvoetbal is hij beter dan Ricardo Kishna.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 07, 2016 5:46 pm

InnerHarbour schreef:
Ziyech staat niet bekend als de aller hardste werker, maar bij Ajax zal knokken voor zijn plekje wel moeten.
Alles wat ik over die jongen lees, hoor, zie steekt hij met kop en schouders boven alles van Ajax uit en dat hij nu degene is die het verschil gaat maken en jij denkt dat hij moet knokken voor een plaatsje. :smallgrin.gif:

Op Gudelj, die de basisplaatsen cadeau krijgt na, moest en moet iedereen bij Ajax knokken voor z'n plekje.

Ook Klaassen, Bazoer en Cillessen.

zeux

Bericht door zeux » wo sep 07, 2016 5:54 pm

InnerHarbour schreef: Precies wat ik altijd zeg, zie dat knulletje met die zak met ballel al spelen tegen mannen, ik niet en Ajax gelukkig tot nu toe ook niet.
Wat vond jij vroeger eigenlijk van Jesper Olsen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 07, 2016 11:36 pm

Cruijff schreef:
Wat is jouw definitie van een technische voetballer? In zaalvoetbal is hij beter dan Ricardo Kishna.
Zijn aanname is kut. Dan ben je voor mij per definitie niet technisch.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do sep 08, 2016 12:22 am

Lionel schreef:
Cruijff schreef:
Zijn aanname is kut. Dan ben je voor mij per definitie niet technisch.
De aanname van een heleboel (Ajax) spelers is vrij beroerd. Koop je in de jaren dat je je opleiding mede vanwege dit aandachtspunt wilt hervormen één van de betere talenten bij Sparta weg :blush.gif: is dit nog steeds niet op orde. :blush.gif:

Zulke basiskwaliteiten waren in de tijd dat bovengenoemde Jesper Olsen voetbalden puik voor elkaar in de Eredivisie.

Plaats reactie