Ik had er bij zijn aanstelling wel rekening mee gehouden dat dit, zeker in het begin van het seizoen, een aantal keren zou gebeuren. Maar als het dan gelijk prijs is valt het toch even ferm tegen.Sandro_Calaaabro schreef:Ben zeer teleurgesteld. Tot aan minuut 50 via teletekst gevolgd en daarna kon ik kijken. Die 40 minuten die ik gezien heb waren wel heel erg matig...denk dat we dit beeld nog vaker gaan zien de komende tijd. Het is leuker om te bekijken maar er gaat ook een hoop mis. Beetje hetzelfde voetbal als alle teams die Bosz heeft getraind zeg maar.
Ajax - Roda JC 13-08-2016
Moderator: mods
Re: Ajax - Roda JC 13-08-2016
Nil volentibus arduum
Op een gegeven moment kwam bij fox in beeld hoeveel voorzetten Dijks vanuit open spel al had proberen te geven dit prille seizoen. Hij staat in de top 3 van de eredivisie met op dat moment al 12 pogingen. En zonder succes nog. Misschien een goede linksback halen?
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Wat mij bevalt is dat als er vanuit de grote rondo een openingetje naar voren is gevonden, het vanaf daar ineens snel gaat, met 1 keer raken over meerdere schijven. We hebben in de 1e helft op links een paar keer gezien dat ze met zijn 3-en er doorheen combineerden, Bazoer die de bal opzij legt ipv zelf te schieten, in de 2e helft Klaassen die niet hard voor geeft maar hem terugtrekt op Younes, dat zijn dingen die getuigen van het zoeken naar de 3e man, patronen en bewustzijn van waar de teamgenoten zich (moeten) bevinden. Dat swingt allemaal nog niet, maar is volgens mij wel de manier om van balbezit tot kansen te komen zonder een Messi.zeux schreef:Ik heb een peptalk van Le T nodig, die ongetwijfeld dingen heeft gezien waarmee we vol vertrouwen naar de toekomst kunnen kijken.
Dat we geen buitenspelers hebben met een fatsoenlijke ondergrens, geen echte creatieve middenvelder, dat Dijks geen ambitieuze aankoop was en Gudelj zich niet goed laat inpassen wisten we al. Dat deze manier van spelen hoge eisen stelt om niet in het mes te lopen is ook niet erg nieuw, en als de wissels dan niet goed uitpakken en het tegenzit kun je zo vroeg in het seizoen in de aanloop naar een belangrijk CL-duel best een keer tegen puntverlies aanlopen tegen een bekwaam counterende degradatiekandidaat. Daar raak ik niet van in paniek, dat hoort bij het proces. Wat mij onrust baart is de stemming(makerij), het klimaat is er duidelijk niet naar om Bosz de tijd te geven.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- Giacomo Puccini
Ajax heeft 3 goede spitsen, maar 0 goede linksbacks en 0 goede vleugelaanvallers. Dat breekt je dan toch op tegen Roda JC...
Je ziet ook aan alles dat het heel onwennig is, wat niet gek is vanwege een nieuwe spelopvatting, een nieuwe coach, nieuwe spelers en veel jeugdigheid. Ik zie wel dingen waar ik vrolijk van wordt, Sanchez bijvoorbeeld, wat een beest is dat zeg. Veltman kan het vergeten.
Jammer dat Gudelj uit vorm is, want die moeten we binnen een paar weken zien te verkopen, voegt werkelijk geen drol toe, maar een geïnteresseerde club vinden zal nog niet makkelijk worden als hij zo blijft spelen. Tegen Rostov zet Bosz hopelijk Van de Beek erin, met Donny erbij komt Ajax meer aan voetballen toe, thuis tegen PAOK werden meer kansen gecreëerd dan gisteren tegen Roda JC.
Je ziet ook aan alles dat het heel onwennig is, wat niet gek is vanwege een nieuwe spelopvatting, een nieuwe coach, nieuwe spelers en veel jeugdigheid. Ik zie wel dingen waar ik vrolijk van wordt, Sanchez bijvoorbeeld, wat een beest is dat zeg. Veltman kan het vergeten.
Jammer dat Gudelj uit vorm is, want die moeten we binnen een paar weken zien te verkopen, voegt werkelijk geen drol toe, maar een geïnteresseerde club vinden zal nog niet makkelijk worden als hij zo blijft spelen. Tegen Rostov zet Bosz hopelijk Van de Beek erin, met Donny erbij komt Ajax meer aan voetballen toe, thuis tegen PAOK werden meer kansen gecreëerd dan gisteren tegen Roda JC.
Ajax!
Ik kijk niet meer sinds vorig seizoen er veranderd niets het is voorspelbaar en het aankoopbeleid door ervaring te kopen faalt ben er klaar mee
-
Heb de wedstrijd niet gezien, maar ik ben het eens met je analyse over de tekortkomingen. Maar het lijkt er niet op dat Ajax actief op zoek is om door te selecteren. De resultaten tot nu toe zijn prima. Dat je een keer gelijk speelt tegen Roda.. ach... dat halen we wel weer in.Le T. schreef:Wat mij bevalt is dat als er vanuit de grote rondo een openingetje naar voren is gevonden, het vanaf daar ineens snel gaat, met 1 keer raken over meerdere schijven. We hebben in de 1e helft op links een paar keer gezien dat ze met zijn 3-en er doorheen combineerden, Bazoer die de bal opzij legt ipv zelf te schieten, in de 2e helft Klaassen die niet hard voor geeft maar hem terugtrekt op Younes, dat zijn dingen die getuigen van het zoeken naar de 3e man, patronen en bewustzijn van waar de teamgenoten zich (moeten) bevinden. Dat swingt allemaal nog niet, maar is volgens mij wel de manier om van balbezit tot kansen te komen zonder een Messi.zeux schreef:Ik heb een peptalk van Le T nodig, die ongetwijfeld dingen heeft gezien waarmee we vol vertrouwen naar de toekomst kunnen kijken.
Dat we geen buitenspelers hebben met een fatsoenlijke ondergrens, geen echte creatieve middenvelder, dat Dijks geen ambitieuze aankoop was en Gudelj zich niet goed laat inpassen wisten we al. Dat deze manier van spelen hoge eisen stelt om niet in het mes te lopen is ook niet erg nieuw, en als de wissels dan niet goed uitpakken en het tegenzit kun je zo vroeg in het seizoen in de aanloop naar een belangrijk CL-duel best een keer tegen puntverlies aanlopen tegen een bekwaam counterende degradatiekandidaat. Daar raak ik niet van in paniek, dat hoort bij het proces. Wat mij onrust baart is de stemming(makerij), het klimaat is er duidelijk niet naar om Bosz de tijd te geven.
Whitey on the moon.
-
Goede analyse Le T.
@ Giacomo Puccini: Sanchez is inderdaad een beest, kan weleens een soort Alex worden! Ik denk echter dat hij een duo gaat vormen met Veltman, Sanchez voor het slopen (Stam) en Veltman voor de opbouw (de Boer). Riedewald kunnen we beter gebruiken op het middenveld of eventueel op de linkerflank ipv Dijks.

@ Giacomo Puccini: Sanchez is inderdaad een beest, kan weleens een soort Alex worden! Ik denk echter dat hij een duo gaat vormen met Veltman, Sanchez voor het slopen (Stam) en Veltman voor de opbouw (de Boer). Riedewald kunnen we beter gebruiken op het middenveld of eventueel op de linkerflank ipv Dijks.
Ach, het rammelt van alle kanten natuurlijk.Wordt Dijks een keer of 6 vrij gespeeld dat hij de voorzet kan geven komt de bal niet eens over de 1e verdediger.Maar hoe kun je in godsnaam in zo laag tempo voetballen, en dan gaat het me nog niet eens er over dat men als een gek moet gaan rennen, maar b.v. het bal tempo, is toch een club zoals AJAX onwaardig, kom op.
Maar ook de andere back, Tete, zit niet in zijn beste vorm.El Ghazi tja , dat was volgens sommige hier het talent van AJAX, allemaal zo voorspelbaar en plichtmatig.En ondanks dat krijg je toch nog 4 goede kansen om het af te maken.
Laten we hopen dat Bosz er het voetbal in kan krijgen, maar vergeet niet er zitten er enkele tussen die gewoon niet het juiste niveau hebben ...
Maar ook de andere back, Tete, zit niet in zijn beste vorm.El Ghazi tja , dat was volgens sommige hier het talent van AJAX, allemaal zo voorspelbaar en plichtmatig.En ondanks dat krijg je toch nog 4 goede kansen om het af te maken.
Laten we hopen dat Bosz er het voetbal in kan krijgen, maar vergeet niet er zitten er enkele tussen die gewoon niet het juiste niveau hebben ...
Blij met de punten ...
Huh? Kan me herinneren dat je hem een prima aankoop vond.Le T. schreef: Gudelj zich niet goed laat inpassen wisten we al.

Heb nog weinig van Ajax gezien dit seizoen en gisteren hield ik het niet lang vol. Net als tegen PAOK-thuis was het begin stormachtig. De tegenstander laat Ajax uitrazen, maakt het veld in de omschakeling lang en dan is Ajax kwetsbaar omdat de onderlinge afstanden niet kloppen. De ploeg creëert amper kansen tegen matige tegenstanders, valt me op. Net als tegen PAOK moet dat ventje van 18 er met z'n individuele klasse aan te pas komen om de ploeg net voor rust over het dode punt heen te helpen. Talentje he, you heard it here first.

Het spel ziet er - bij vlagen - wat beter uit, maar Ajax won vorig seizoen thuis met 6-0 van dit (ook gisteren) armoedige Roda. Vorig seizoen speelde Ajax ook wel eens niet zwak en saai. Zal dit seizoen ook wel eens gebeuren. Maar ook onder Bosz zijn de zwakke plekken nog niet aangepakt. De backs komen niet door, waarbij Dijks ook defensief nog eens erg zwak is. Ajax mist een 6, dat is Bazoer niet. Zeker gezien het gebrek aan kwaliteit bij de buitenspelers moeten de halven dwingend aanwezig zijn en de spits ondersteunen. Klaassen doet dat geregeld. Gudelj (sorry dat ik in herhaling verval, maar je plukt de zwakke schakels er bij maar 11 man nu eenmaal makkelijk uit) mist techniek, motoriek en inzicht om de combinatie te zien, aan te gaan en 'm af te ronden. Mij een raadsel waarom Bosz onkunde als Dijks en Gudelj opstelt. Dat zijn niet zijn aankopen. Die horen bovenaan de shit-list te staan i.p.v. in de basis. Net als tegen PAOK trouwens ook gisteren weer wissels die niet goed uitpakten...
Ik heb niets tegen Bosz, ik juich zijn visie toe. Ik vraag me wel af of het haalbaar is, gezien het gebrek aan kwaliteit op cruciale posities. Voorlopig spaart ie de kool en de geit, hij zal keuzes moeten maken: op 6, qua halven, 2 spitsen of met buitenspelers. Iedereen weet hoe de mechanismen bij 's lands grootste club werken wanneer de CL wordt gemist en de club na een wedstrijd of 8 een achterstand van 10 punten heeft...
Een spits was volgens mij niet half zo noodzakelijk als een linksback. In de tactiek die Ajax speelt heeft de linksback zovaak de bal. Bij ons is dat Dijks en die kan er gewoon niet veel van.
Ik ben erg teleurgesteld dat Bosz het blijft proberen met Gudelj, Klaassen en Bazoer op het middenveld. Dat is echt veel te veel van hetzelfde. Onbegrijpelijk dat hij niet ingrijpt.
Ik ben erg teleurgesteld dat Bosz het blijft proberen met Gudelj, Klaassen en Bazoer op het middenveld. Dat is echt veel te veel van hetzelfde. Onbegrijpelijk dat hij niet ingrijpt.
Hadden Nijhuis geen aandeel in de 2-2 twente lul

En bij heel AJAX, jong, is geen linksback te vinden ?
Blij met de punten ...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Tsja. Het is dat ik Riedewald graag op het middenveld wil zien, want anders zou dat nog een optie kunnen zijn.999 schreef:En bij heel AJAX, jong, is geen linksback te vinden ?
Komt hij niet een beetje snelheid te kort ?. Maar niemand anders te vinden dus ...Peter schreef:Tsja. Het is dat ik Riedewald graag op het middenveld wil zien, want anders zou dat nog een optie kunnen zijn.999 schreef:En bij heel AJAX, jong, is geen linksback te vinden ?
Blij met de punten ...
Riedewald is geloof ik de snelste speler uit de selectie. Was een keer uit een test gebleken.
Topsnelheid of startsnelheid? Siggie was op het EK op topsnelheid toch één van de snelsten? 

Nou, weet je dat heel zeker ?.Maar goed, dat zegt natuurlijk niet zo veel ...Arthur schreef:Riedewald is geloof ik de snelste speler uit de selectie. Was een keer uit een test gebleken.
Blij met de punten ...
Ik vond het een goede speler en dat vind ik nog steeds, maar je moet natuurlijk wel goed inpassen.wimpey schreef:Huh? Kan me herinneren dat je hem een prima aankoop vond.Le T. schreef: Gudelj zich niet goed laat inpassen wisten we al.![]()
En de trainer is een oud-Fijenoordspeler, en iemand die te wienig bij de pers slijmt en vriendjes maakt... zo werken de mechanismen bij 's lands grootste club. Alle trainers hebben tijd en krediet nodig, maar bij Ajax krijgen doorgaans diegenen dat die helemaal nergens aan werken en niets met die tijd doen.Ik heb niets tegen Bosz, ik juich zijn visie toe. Ik vraag me wel af of het haalbaar is, gezien het gebrek aan kwaliteit op cruciale posities. Voorlopig spaart ie de kool en de geit, hij zal keuzes moeten maken: op 6, qua halven, 2 spitsen of met buitenspelers. Iedereen weet hoe de mechanismen bij 's lands grootste club werken wanneer de CL wordt gemist en de club na een wedstrijd of 8 een achterstand van 10 punten heeft...
Wollt ihr den totalen Mensch?
-
Bosz is inderdaad een kakkerlak. Van mij mag ie morgen weg.
Bosz moet de poppetjes juist neerzetten waardoor het veldspel loopt en kansen worden gecreëerd en van het zwakke Roda wordt gewonnen. Simple as that. Z'n veldbezetting klopte gisteren niet, hij wisselt 3 aanvallers tegen 3 aanvallers en krijgt einde wedstrijd een goal om de oren doordat de spelers bij een simpele standaard niet weten wat te doen. Dan doe je het als trainer niet goed. Doe je dat herhaaldelijk (tegen PAOK zat ie er ook al naast), dan werk je jezelf als trainer in de nesten.Le T. schreef: En de trainer is een oud-Fijenoordspeler, en iemand die te wienig bij de pers slijmt en vriendjes maakt... zo werken de mechanismen bij 's lands grootste club.
Dan kun jij wel weer met je pers-riedeltje komen, maar dat is een bijproduct van hetgeen zich op het veld afspeelt.
Kan niets in een ploeg die gedwongen wordt in de kleine ruimtes te spelen. Dan ben je bij Ajax inderdaad lastig in te passen. Zó lastig dat de speler niet gekocht had mogen worden.Le T. schreef: Ik vond het een goede speler en dat vind ik nog steeds, maar je moet natuurlijk wel goed inpassen.
Ajax is vooral koning de ruimtes klein maken (voor zichzelf dan). Eigenlijk zijn de ruimtes in Nederland natuurlijk helemaal niet klein.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Daar ben ik het deels wel mee eens, want in navolging van FdB zet ook Bosz tot dusver geen goede veldbezetting neer. Maar ook wanneer het wél logisch staat gaat Gudelj het niet zien en technisch tekort komen. Hij mist simpelweg kwaliteit in balbezit en hij ziet zowel met - als zonder bal de snelle oplossing niet. Met matige voetballers als Gudelj en Dijks ga je structureel als team niet beter worden, wie je ook voor de groep zet. 2 van de 11 gasten die het niveau drukken zorgen voor teveel uitval.Bert schreef:Ajax is vooral koning de ruimtes klein maken (voor zichzelf dan). Eigenlijk zijn de ruimtes in Nederland natuurlijk helemaal niet klein.
We leven natuurlijk wel in een klein landje 

Niveau Gudelj / Dijks vind je in de Ajax-jeugd ook nog wel. Op Donny en Bazoer inzetten is slimmer dan 6 M overmaken naar Alkmaar.Sandro_Calaaabro schreef:We leven natuurlijk wel in een klein landje
Het is en blijft eeuwig jammer dat Ajax de "jeugd-kaart" niet vol overtuiging durft te spelen. Dolberg begint 2 keer in de basis, is 18 en prikt er 3 in, waarvan 2 knappe goals. Het Ajax-middenveld mist wendbare spelers, met snelle voeten en een snel oog. Sinkgraven loopt op linksbuiten i.p.v. het middenveld en Nouri speelt in J.A. Tja... Dan wordt het dus al lastig tegen PAOK, Sparta en Roda.