Tennis
Moderator: mods
Re: Tennis
Ik zou denken van wel. Er zit 271 punten tussen Bertens en de huidige nummer 32 en vorig jaar kreeg ze 109 punten voor haar halve finale. Het hangt er natuurlijk vanaf wat haar concurrenten doen maar het lijkt me een goede marge.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet de fysieke staat van de 33 hoogst genoteerde tennis speelsters van dit moment (incl Bertens) volledig heb bijgehouden, maar er zouden er natuurlijk ook nog een paar geblesseerd kunnen zijn waardoor Bertens ook als ze een paar plaatsen zakt nog steeds een beschermde status op Wimbledon zal hebben.Sandro_Calaaabro schreef:Ik zou denken van wel. Er zit 271 punten tussen Bertens en de huidige nummer 32 en vorig jaar kreeg ze 109 punten voor haar halve finale. Het hangt er natuurlijk vanaf wat haar concurrenten doen maar het lijkt me een goede marge.
Ik gok zo dat er niemand op AT naar kijkt, maar op de BBC is nu de finale op Queens te zien. Mijn favoriete toernooi: werkelijk schitterend tennispark met die echte Britse uitstraling, in de aanloop naar Wimbledon. Interessant om te zien wie er in vorm zijn op gras.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Uiteraard wel een stukje gezien. Murray speelt lekker :)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Bertens is geplaatst voor Wimbledon als 27e.Cruijff schreef:Staat Bertens op het moment dat de plaatsingslijst voor Wimbledon wordt opgemaakt nog steeds in de top 32, of niet meer?
Ze had deze week op Rosmalen veel punten te verdedigen vanwege haar halve finale vorig jaar, maar moest zich vanwege die kuitblessure afmelden.
-
- AT Toto winner 15/16
En ze heeft gisteren gewonnen.
Ik zie dat Haase ook weer eens een potje gewonnen heeft, zal hij er dan nu eindelijk overheen zijn dat zijn trainer een vuile moordenaar is?
Ik zie dat Haase ook weer eens een potje gewonnen heeft, zal hij er dan nu eindelijk overheen zijn dat zijn trainer een vuile moordenaar is?
Ja netjes van Bertens, dat wordt in ieder geval weer stijgen op de ranglijst. Volgende wedstrijd moet ze tegen de speelster die haar een jaar terug nog uitschakelde op Wimbledon.brigade zuid schreef:En ze heeft gisteren gewonnen.
Heb je bij Één Vandaag de reportage over zijn trainer nog gezien?brigade zuid schreef:Ik zie dat Haase ook weer eens een potje gewonnen heeft, zal hij er dan nu eindelijk overheen zijn dat zijn trainer een vuile moordenaar is?
Volgens mij niet hoor. Ze moet tegen Barthel. Daar heeft ze wel een hele slechte head-to-head tegen....Mooi verhaal dit trouwens:Cruijff schreef:Ja netjes van Bertens, dat wordt in ieder geval weer stijgen op de ranglijst. Volgende wedstrijd moet ze tegen de speelster die haar een jaar terug nog uitschakelde op Wimbledon.brigade zuid schreef:En ze heeft gisteren gewonnen.
Willis vindt dat hij biertje verdiende na kansloze nederlaag tegen Federer
Marcus Willis zag zijn sprookje op Wimbledon woensdag een halt toegeroepen worden in de tweede ronde, maar vond het een prachtige belevenis om op het centre court aan te mogen treden tegen Roger Federer.
"Er is leven na Wimbledon en ik wil nog veel meer van dit soort ervaringen opdoen", zei de 25-jarige Brit na zijn nederlaag in drie sets tegen zevenvoudig winnaar Federer (6-0, 6-3, 6-4). "Maar nu heb ik wel een biertje verdiend."
Debutant Willis overleefde zes kwalificatierondes richting het hoofdtoernooi in Londen en rekende in de eerste ronde verrassend af met de Litouwer Ricardis Berankis. "Ik heb fantastische weken achter de rug en ga nu op dezelfde voet verder."
Willis is momenteel de mondiale nummer 772 en verdient zijn geld voornamelijk als tennisleraar. Met zijn succesvolle optreden op het Engelse gras maakt de verrassing van het toernooi waarschijnlijk een reuzensprong van ruim driehonderd plaatsen op de wereldranglijst en verdiende hij ruim 60.000 euro.
Hoewel de Brit zichtbaar genoot van zijn opkomst en het ovationele applaus dankbaar in ontvangst nam toen hij pas in de tweede set zijn eerste game won, had Willis toch iets meer verwacht van zijn ontmoeting met Federer.
"Dit is toch wel betreurenswaardig. Ik ben teleurgesteld dat ik heb verloren. Ik heb niet gespeeld zoals ik kan, maar ik vertrek wel met opgeheven hoofd", aldus Willis, die na afloop in de kleedkamer direct een flesje bier opende met zijn coach.
Federer
Voor de ervaren Federer was het een vreemde gewaarwording om te duelleren met Willis. "Het was heel apart", aldus de Zwitser. "Marcus stopte heel veel energie in de partij met zijn spel en nam het publiek mee met zijn enthousiasme."
De nummer drie van de wereld wist van tevoren dat het een bijzondere ontmoeting zou worden op het Londense gras en had zich daar ook op ingesteld.
"Ik ging erin met de gedachte dat ik tegenover iemand uit de top vijftig zou staan, want zo stond hij in de eerste ronde te spelen. Ik hoop dat hij nu kan klimmen op de wereldranglijst. Het was mooi om tegen hem te spelen."
Sandro_Calaaabro schreef: Volgens mij niet hoor. Ze moet tegen Barthel. Daar heeft ze wel een hele slechte head-to-head tegen....Mooi verhaal dit trouwens:
Willis vindt dat hij biertje verdiende na kansloze nederlaag tegen Federer
Je hebt gelijk, Barthel inderdaad. In mijn herinnering had ze vorig jaar vrij jammerlijk van Barthel verloren, maar volgens het lijstje met cijfers was dat inderdaad niet op Wimbledon.
Ja, het is enerzijds een mooi verhaal van die Willis. Mooi om te zien hoe enthousiast die Engelsen van dit soort sportverhalen worden, maar tegelijkertijd veranderen ze hierdoor ook in een soort van losers, een soort van Feyenoord.

Waar de kakkies overdreven uitbundig een bekerwinst vieren na een verder flink mislukt seizoen en zelfs een keer een ereronde door hun stadion maakten bij het behalen van hun 2e plaats, klappen de Engelsen hun handen nu ook stuk voor iemand met de gunfactor, hebben amper tijd nog om die multi multi multi miljonairs die hun land voor lul hebben gezet in Frankrijk te beschimpen.
Maar ja, wij zeggen altijd: het beste middel tegen een kater is de volgende dag weer een biertje.

Strakke overwinning vandaag van Bertens, hoor!
Dat wordt weer aardig wat plekjes stijgen op de ranglijst want vorig jaar strandde ze in ronde 1. En ze ligt er voorlopig nog zeker niet uit, hè!
Of iemand anders hier?

Dat wordt weer aardig wat plekjes stijgen op de ranglijst want vorig jaar strandde ze in ronde 1. En ze ligt er voorlopig nog zeker niet uit, hè!
Heb je dat afgelopen maandag nog bekeken, bz?Cruijff schreef:Heb je bij Één Vandaag de reportage over zijn trainer nog gezien?brigade zuid schreef:Ik zie dat Haase ook weer eens een potje gewonnen heeft, zal hij er dan nu eindelijk overheen zijn dat zijn trainer een vuile moordenaar is?
Of iemand anders hier?
Djokovic loopt tegen een verrassende nederlaag aan tegen Querrey. Zijn eerste in 31 Grand Slam duels.
Zou het er dan misschien toch nog een keer in zitten voor Federer? Dat is dan zo ongeveer mijn eerste gedachte. Ik zou het echt geweldig vinden als hij nog één keer een Wimbledon zou weten te winnen.
Zou het er dan misschien toch nog een keer in zitten voor Federer? Dat is dan zo ongeveer mijn eerste gedachte. Ik zou het echt geweldig vinden als hij nog één keer een Wimbledon zou weten te winnen.
Nil volentibus arduum
Zou ik ook geweldig vinden. Murray zal er anders over denken.
Querrey is wel echt een goede grasspeler trouwens, maar natuurlijk is dit een shock. Djokovic had (en heeft nog even) alle vier de grandslamtitels in zijn bezit op dit moment. Maar de magische "Grand slam" is steeds nèt niet voor hem weggelegd. Vorig jaar won hij alles behalve RG en dit jaar wint hij de eerste twee Grandslam toernooien, maar Wimbledon dus niet.
Querrey is wel echt een goede grasspeler trouwens, maar natuurlijk is dit een shock. Djokovic had (en heeft nog even) alle vier de grandslamtitels in zijn bezit op dit moment. Maar de magische "Grand slam" is steeds nèt niet voor hem weggelegd. Vorig jaar won hij alles behalve RG en dit jaar wint hij de eerste twee Grandslam toernooien, maar Wimbledon dus niet.
Isner is weer bezig: 17-17 in de vijfde set tegen Tsonga. Hij wankelt.
Wat was het record ook alweer? 56-54?
Wat was het record ook alweer? 56-54?
-
- AT Toto winner 15/16
Met 300 aces ofzo.. dat is een wedstrijd met diverse records die nooit meer gebroken gaan worden.
Kijk even naar het topic dat ik gisteren in het kleine café geopend hebbrigade zuid schreef:Met 300 aces ofzo.. dat is een wedstrijd met diverse records die nooit meer gebroken gaan worden.

- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Federer speelt tegen Cilic op dit moment. 2-0 achter, 3 match points tegen (bij 2-1 stand) en loopt nu gruwelijk te tennissen. 5-4 voor in 5de set en mag zelf serveren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Ik had niet meer verwacht dat hij zou winnen. Cilic, toch ook een GS-winnaar. Erg knap terug gekomen.
Het is lang geleden dat Federer na een 2-0 achterstand nog aan het langste eind trekt. Sowieso niet in een van zijn 27 Grand Slam finales. Iemand de stats van zijn 5 sets record?
Nevermind, gevonden. Niet zo best 22-18 (bijgewerkt tot 2014..). Laatste keer dat hij won op een GS na een 0-2 achterstand was in 2012.
Nevermind, gevonden. Niet zo best 22-18 (bijgewerkt tot 2014..). Laatste keer dat hij won op een GS na een 0-2 achterstand was in 2012.
1999
Wimbledon - Jiri Novak - 3-6, 6-3, 6-4, 3-6, 4-6 - Loss (1)
Davis Cup - Christophe van Garsse - 6-7, 6-3, 6-1, 5-7, 1-6 - Loss (2)
2000
Roland Garros - Michel Kratochvil - 7-6, 6-4, 2-6, 6-7, 8-6 - Win (1)
US Open - Peter Wessels - 4-6, 4-6, 6-3, 7-5, 3-4 RET. - Win (2)
Davis Cup - Vladimir Voltchkov - 4-6, 7-5, 7-6, 5-7, 6-2 - Win (3)
2001
Roland Garros - Sargis Sargsian - 4-6, 3-6, 6-2, 6-4, 9-7 - Win (4)
Wimbledon - Xavier Malisse - 6-3, 7-5, 3-6, 4-6, 6-3 - Win (5)
Wimbledon - Pete Sampras - 7-6, 5-7, 6-4, 6-7, 7-5 - Win (6)
2002
Australian Open - Tommy Haas - 6-7, 6-4, 6-3, 4-6, 6-8 - Loss (3)
2003
Australian Open - David Nalbandian - 4-6, 6-3, 1-6, 6-1, 3-6 - Loss (4)
Davis Cup - Lleyton Hewitt - 7-5, 6-2, 6-7, 5-7, 1-6 - Loss (5)
2004
US Open - Andre Agassi - 6-3, 2-6, 7-5, 3-6, 6-3 - Win (7)
2005
Australian Open - Marat Safin - 7-5, 4-6, 7-5, 6-7, 7-9 - Loss (6)
Miami - Rafael Nadal - 2-6, 6-7, 7-6, 6-3, 6-1 - Win (8)
Tennis Masters Cup - David Nalbandian - 7-6, 7-6, 2-6, 1-6, 6-7 - Loss (7)
2006
Australian Open - Tommy Haas - 6-4, 6-0, 3-6, 4-6, 6-2 - Win (9)
Rome - Rafael Nadal - 7-6, 6-7, 4-6, 6-2, 6-7 - Loss (8)
2007
Wimbledon - Rafael Nadal - 7-6, 4-6, 7-6, 2-6, 6-2 - Win (10)
2008
Australian Open - Janko Tipsarevic - 6-7, 7-6, 5-7, 6-1, 10-8 - Win (11)
Wimbledon - Rafael Nadal - 4-6, 4-6, 7-6, 7-6, 7-9 - Loss (9)
US Open - Igor Andreev - 6-7, 7-6, 6-3, 3-6, 6-3 - Win (12)
2009
Australian Open - Tomas Berdych - 4-6, 6-7, 6-4, 6-4, 6-2 - Win (13)
Australian Open - Rafael Nadal - 5-7, 6-3, 6-7, 6-3, 2-6 - Loss (10)
Roland Garros - Tommy Haas - 6-7, 5-7, 6-4, 6-0, 6-2 - Win (14)
Roland Garros - Juan Martin del Potro - 3-6, 7-6, 2-6, 6-1, 6-4 - Win (15)
Wimbledon - Andy Roddick - 5-7, 7-6, 7-6, 3-6, 16-14 - Win (16)
US Open - Juan Martin del Potro - 6-3, 6-7, 6-4, 6-7, 2-6 - Loss (11)
2010
Wimbledon - Alejando Falla - 5-7, 4-6, 6-4, 7-6, 6-0 - Win (17)
US Open - Novak Djokovic - 7-5, 1-6, 7-5, 2-6, 5-7 - Loss (12)
2011
Australian Open - Gilles Simon - 6-2, 6-3, 4-6, 4-6, 6-3 - Win (18)
Wimbledon - Jo-Wilfried Tsonga - 6-3, 7-6, 4-6, 4-6, 4-6 - Loss (13)
US Open - Novak Djokovic - 7-6, 6-4, 3-6, 2-6, 5-7 - Loss (14)
2012
Roland Garros - Juan Martin del Potro - 3-6, 6-7, 6-2, 6-0, 6-3 - Win (19)
Wimbledon - Julien Benneteau - 4-6, 6-7, 6-2, 7-6, 6-1 - Win (20)
2013
Australian Open - Jo-Wilfried Tsonga - 7-6, 4-6, 7-6, 3-6, 6-3 - Win (21)
Australian Open - Andy Murray - 4-6, 7-6, 3-6, 7-6, 2-6 - Loss (15)
Roland Garros - Gilles Simon - 6-1, 4-6, 2-6, 6-2, 6-3 - Win (22)
2014
Roland Garros - Ernests Gulbis - 7-6 6-7 2-6 6-4 3-6 - Loss (16)
Outside of GS/DC:
2000 Basel F: Thomas Enqvist def. Roger Federer (6-2, 4-6, 7-6, 1-6, 6-1)
2003 Gstaad F: Jiri Novak def. Roger Federer (5-7, 6-3, 6-3, 1-6, 6-3)
Overall: 22-18
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Peter Wessels staat helemaal bovenaan zelfs in dat lijstje. Bekend naam dacht ik, maar wie is het ook alweer? Toen ik z'n foto zag toen dacht ik: "o ja, die!" 
Die vijfsetter die hij verloor van Federer (door opgave) was in 2000. Wessels heeft in dat jaar ook zijn enige ATP toernooi gewonnen. Op gras, ook niet zo gek want hij is bijna twee meter en had een snoeiharde service. Was toen nog begin 20. Daar had dan ook meer ingezeten, zou je denken. Teleurstellende carriere.

Die vijfsetter die hij verloor van Federer (door opgave) was in 2000. Wessels heeft in dat jaar ook zijn enige ATP toernooi gewonnen. Op gras, ook niet zo gek want hij is bijna twee meter en had een snoeiharde service. Was toen nog begin 20. Daar had dan ook meer ingezeten, zou je denken. Teleurstellende carriere.
Murray heeft ook vijf sets nodig om Tsonga te verslaan. Voor beide heren vandaag dus een forse inspanning.
Nil volentibus arduum
Federer uitgeschakeld. Zag hoe hij de tie-break won in set twee en ook hoe hij de derde set won. Daarna heb ik niet meer gekeken, maar het leek erop dat hij zou winnen van Raonic. Niet dus.
Voor de wedstrijd een mooi stukje analysewerk van Pat Cash op de BBC betreffende de service van Federer en Murray. Die liet met beelden zien wat precies het verschil tussen hun opslagen is en wat het resultante ervan is. De conclusie was eigenlijk dat Murray een "text book service" heeft, met een mooie gestrekte arm zodat hij zo hoog mogelijk komt wanneer hij de bal raakt. Terwijl Federer zijn arm meer gebogen heeft. Daarmee komt hij minder hoog, maar kan hij meer effect aan de bal geven omdat hij z'n onderarm en pols meer momentum kan geven. Ondanks dat hij minder hoog komt dan Murray, slaat hij z'n tweede service toch nog steeds harder gemiddeld gezien. Maar goed, hij ligt eruit en Murray is door en zal de finale wel winnen van Raonic.
Voor de wedstrijd een mooi stukje analysewerk van Pat Cash op de BBC betreffende de service van Federer en Murray. Die liet met beelden zien wat precies het verschil tussen hun opslagen is en wat het resultante ervan is. De conclusie was eigenlijk dat Murray een "text book service" heeft, met een mooie gestrekte arm zodat hij zo hoog mogelijk komt wanneer hij de bal raakt. Terwijl Federer zijn arm meer gebogen heeft. Daarmee komt hij minder hoog, maar kan hij meer effect aan de bal geven omdat hij z'n onderarm en pols meer momentum kan geven. Ondanks dat hij minder hoog komt dan Murray, slaat hij z'n tweede service toch nog steeds harder gemiddeld gezien. Maar goed, hij ligt eruit en Murray is door en zal de finale wel winnen van Raonic.
In navolging van de golfers dus:
http://www.nu.nl/sport/4294026/raonic-e ... licht.htmlIn navolging van heel wat topgolfers beginnen nu ook tennissers zich af te melden voor de Olympische Spelen uit angst voor het zikavirus. De Canadees Milos Raonic was vrijdagavond de eerste, amper een uur later gevolgd door Simona Halep.
De Roemeense nummer vijf van de wereld vindt het te gevaarlijk om naar Rio de Janeiro te gaan. "De risico's voor mijn carrière en mijn gezondheid zijn te groot, zeker als vrouw zijnde'', meldde Halep op Facebook.
Raonic (25) was de eerste die zich terugtrok. De nummer zeven van de wereldranglijst bij de mannen verloor zondag op Wimbledon de finale tegen Andy Murray. "Na langdurig overleg met mijn familie en trainers heb ik besloten me af te melden voor de Spelen'', zei Raonic in een verklaring.
"De reden daarvoor zijn verschillende gezondheidszorgen, waaronder de onzekerheid om het zikavirus.'' De Canadese bond wees Daniel Nestor aan als vervanger van Raonic in het dubbelspel. Nestor vormt daarin een koppel met Vasek Pospisil.
Raonic sprak van "een persoonlijke keuze'' en zei te hopen dat dat zijn beslissing geen invloed zou hebben op andere tennissers. Toch kreeg hij al snel navolging van Halep, de Roemeense die twaalf WTA-titels op zak heeft.
"Familie is heel belangrijk voor mij en kan het risico niet nemen om zelf geen kinderen te kunnen krijgen als mijn tenniscarrière voorbij is'', verklaarde de 24-jarige Roemeense. Van het zikavirus is bekend dat het vooral gevaarlijk is voor zwangere vrouwen.
Nadal
Rafael Nadal kreeg vrijdag van de internationale tennisfederatie ITF toestemming om deel te nemen aan de Spelen. De deelname van de olympisch kampioen van Peking 2008 stond ter discussie, omdat de 30-jarige Spanjaard wegens blessures onvoldoende wedstrijden in de Davis Cup heeft gespeeld om zich te kwalificeren.
Door fysieke problemen kon Nadal vier jaar geleden zijn olympische titel in Londen niet verdedigen. Momenteel werkt hij aan het herstel van een polsblessure. Nadal was al aangewezen als de Spaanse vlaggendrager tijdens de openingsceremonie van de Spelen.
Murray en Serena Williams zullen in Rio hun titel van 2012 verdedigen. Zoals verwacht staan Robin Haase (enkel- en dubbelspel), Kiki Bertens (enkel) en Jean-Julien Rojer (dubbel) namens Nederland op de definitieve deelnemerslijst. De loting voor het tennistoernooi op het hardcourt in Rio is op donderdag 4 augustus.
Ik zie net wat beelden van de manier waarop Serena Williams nu de nummer 1 positie kwijt is geraakt en op de US Open in de halve finale werd uitgeschakeld. Heel typerend eindige ze op matchpoint weer eens met een dubbele fout.
Kiki Bertens had haar in de halve finale van Roland Garros gewoon kunnen kloppen, hoor. Vervolgens in de finale werd Serena in Parijs van de baan gebeukt door een jonkie.
Ok, Serena al jaren achtereen (decennia) met afstand de beste tennisster ter wereld geweest maar in mijn ogen toch vooral een gevalletje 'Eenoog is Koningin'.......
Kiki Bertens had haar in de halve finale van Roland Garros gewoon kunnen kloppen, hoor. Vervolgens in de finale werd Serena in Parijs van de baan gebeukt door een jonkie.
Ok, Serena al jaren achtereen (decennia) met afstand de beste tennisster ter wereld geweest maar in mijn ogen toch vooral een gevalletje 'Eenoog is Koningin'.......