Tennis

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Lionel

Re: Tennis

Bericht door Lionel » vr jun 03, 2016 2:15 pm

999 schreef:Mhh, B. had de kans om de eerste set te pakken maar liet het gewoon afweten op momenten ...
Inderdaad. Echt zonde.

Knappe prestatie. Ze was ook totaal niet fit.
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jun 03, 2016 2:21 pm

999 schreef:En werken aan die 2e service ...
Dat geldt voor bijna alle dames. Williams had in het begin van de eerste set ook een zeer matig percentage gewonnen punten op de 2e service. Maar daar valt inderdaad nog wel wat te winnen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Sandro

Bericht door Sandro » vr jun 03, 2016 2:36 pm

Er doen er 128 mee dus natuurlijk mag ze mee doen. Op Wimbledon kunnen we niet veel van haar verwachten. Zoals Beelzebub al schreef ligt gras haar veel minder. Haar tweede service zal keihard afgestraft worden. Maar buiten dat is het een lastige wissel van ondergrond. Martin Verkerk haalde de finale op RG en met zijn service had hij op Wimbledon in theorie ook ver kunnen komen maar dat is nooit gebeurd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

ferry

Bericht door ferry » vr jun 03, 2016 2:49 pm

Maar met haar explosieve spel zou je toch ook goede dingen op gras kunnen verwachten, maar goed, we zullen zien. DIt moet het zelfvertrouwen toch goed doen.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr jun 03, 2016 3:20 pm

Wellicht weet ze ons weer aangenaam te verrassen... :neutral.gif:

Ik heb helaas niks gezien vanmiddag, maar petje af voor die dame! Ze is iig niet weggetikt!

Sandro

Bericht door Sandro » vr jun 03, 2016 3:35 pm

Ze is gestegen naar plek 27. Mega sprong!

Op de overige drie GS's heeft ze nooit meer dan één partijtje gewonnen. Elke winstpartij op Wimbledon is mooi meegenomen. Ze heeft niet zo gek veel punten te verdedigen de komende tijd. Lekker vrijuit spelen zou ik zeggen!

Ze zal trouwens hoogstwaarschijnlijk een geplaatste speler zijn op Wimbledon met deze ranking. Mogelijk helpt haar dat nog met de loting.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jun 03, 2016 5:40 pm

Marillion schreef:Het is nét niet helemaal uitverkocht he? :smallgrin.gif:
Tja, dramatische bezetting in het stadion en heb je gisteren de kwartfinale gezien? Toen zat er helemaal geen hond op de tribunes. :blush.gif:

Zonde. Eerste set had ze gewoon moeten pakken, in de 2e set stond ze al snel een break voor die ze daarna uit handen gaf. Ondanks dat Bertens niet fit was had ze Serena Williams kunnen kloppen.

Sandro

Bericht door Sandro » vr jun 03, 2016 5:50 pm

Tja, dat zijn altijd van die 'wat als' verhalen. Ik geloof zelf niet dat ze had gewonnen ook al had ze de eerste set wel gewonnen. Dan maakt Serena zich namelijk kwaad en wint ze zo drie, vier games achter elkaar in een vloek en een zucht en is het beeld van de wedstrijd omgedraaid.

Iniesta

Bericht door Iniesta » vr jun 03, 2016 6:51 pm

Kon de partij alleen via de site volgen, maar leek inderdaad een typische serena wedstrijd waar ze door veel unforced errors de tegenstander een kans lijkt te geven, maar op de belangrijke momenten haar superieuriteit naar boven komt.
Wel erg gaaf om het tennis weer eens te kunnen volgen met een landgenoot bij de absolute wereldtop.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jun 03, 2016 7:43 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Tja, dat zijn altijd van die 'wat als' verhalen. Ik geloof zelf niet dat ze had gewonnen ook al had ze de eerste set wel gewonnen. Dan maakt Serena zich namelijk kwaad en wint ze zo drie, vier games achter elkaar in een vloek en een zucht en is het beeld van de wedstrijd omgedraaid.
Iniesta schreef:Kon de partij alleen via de site volgen, maar leek inderdaad een typische serena wedstrijd waar ze door veel unforced errors de tegenstander een kans lijkt te geven, maar op de belangrijke momenten haar superieuriteit naar boven komt.
Mwa, ik vind dat er in die wedstrijden van Serena altijd extreem veel unforced errors van haar kant zijn. Dan kun je wel beweren dat ze, wanneer ze zich ff kwaad maakt, orde op zaken stelt maar ik vind het vooral een enorm gebrek dat er niet een paar dames zijn die gewoon cool en secuur spelen en haar met stabiel spel even van de baan af tikken. Haar prijzenkast is erg vol, maar het is niet bepaald indrukwekkend qua spel wat ze laat zien.
Iniesta schreef:Wel erg gaaf om het tennis weer eens te kunnen volgen met een landgenoot bij de absolute wereldtop.
Mwa... absolute wereldtop... het blijft wel vrouwentennis hè. Wanneer jij of ik één arm laten amputeren en de bal tussen onze tanden omhoog wippen bij de service winnen we daar nog steeds zat potjes.....

Sandro

Bericht door Sandro » vr jun 03, 2016 8:04 pm

Wat je over Serena zegt klopt, maar ik vind het haar niet echt kwalijk te nemen. Weet niet of je ervaring hebt met tennissen tegen tegenstanders die een stuk minder goed zijn? Dat is verdomde lastig. Je moet zelf de snelheid aan de bal geven. Het is veel makkelijker als de tegenstander al wat tempo aan de bal geeft waardoor je veel minder zelf hoeft te doen. Voor een goede wedstrijd heb je twee gelijkwaardige spelers nodig.

En mentaal is het natuurlijk ook lastig als je weet dat je veruit de beste bent. Frustratie kan dan snel toeslaan.Verder heeft ze echt een hele goede service. Nauwelijks geëvenaard op het vrouwencircuit. Hard, maar ook plaatsen kan ze heel goed. Ook aan het net staat ze haar vrouwtje gegeven haar vele dubbeltitels.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr jun 03, 2016 8:12 pm

Cruijff schreef: Mwa... absolute wereldtop... het blijft wel vrouwentennis hè. Wanneer jij of ik één arm laten amputeren en de bal tussen onze tanden omhoog wippen bij de service winnen we daar nog steeds zat potjes.....
Ik heb ook helemaal geen hoge pet op van het vrouwentennis. Het merendeel zijn ook allemaal van die zenuwlijertjes, als het ff spannend wordt schieten ze gelijk in de stress.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jun 03, 2016 9:14 pm

Geldt niet alleen voor vrouwen in het tennis :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jun 03, 2016 9:41 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Wat je over Serena zegt klopt, maar ik vind het haar niet echt kwalijk te nemen. Weet niet of je ervaring hebt met tennissen tegen tegenstanders die een stuk minder goed zijn? Dat is verdomde lastig. Je moet zelf de snelheid aan de bal geven. Het is veel makkelijker als de tegenstander al wat tempo aan de bal geeft waardoor je veel minder zelf hoeft te doen. Voor een goede wedstrijd heb je twee gelijkwaardige spelers nodig.
Ik heb wel ervaring met spelen tegen spelers die ruim 50 plaatsen lager gerankt stonden dan ik in de competitie waarin we uitkwamen ja. :smallgrin.gif: Vond het niet zo moeilijk om het tempo aan te geven en ze met forehands of backhands te passeren. :smile-ajax.gif:

Wel is het gewoon veel minder leuk, ook een beetje triest als die mindere spelers vervolgens 'linecalls' gaan stelen en ballen uit callen die duidelijk in waren. Als je zo probeert te winnen :blush.gif: en het vervolgens nog steeds niet lukt... tsja. :smallgrin.gif:

Ben het wel met je eens dat het veel leukere potten zijn als de tegenstander gelijkwaardig is of het liefst net een tikkie beter en jij je daar vervolgens aan optrekt.
brigade zuid schreef:
Cruijff schreef: Mwa... absolute wereldtop... het blijft wel vrouwentennis hè. Wanneer jij of ik één arm laten amputeren en de bal tussen onze tanden omhoog wippen bij de service winnen we daar nog steeds zat potjes.....
Ik heb ook helemaal geen hoge pet op van het vrouwentennis. Het merendeel zijn ook allemaal van die zenuwlijertjes, als het ff spannend wordt schieten ze gelijk in de stress.
Tja de Russinnen wonnen ook nog weleens een Grand Slam titeltje maar die staan nu even aan de kant wegens meldonium.

WAT DOET MELDONIUM MET JE?
Afbeelding
Afbeelding

:biggrin.gif: :biggrin.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jun 03, 2016 9:43 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jun 03, 2016 11:27 pm

Ik ben blijkbaar niet de enige die denkt dat wanneer je in de 1e set meerdere setpunten krijgt én Williams in de 2e set direct breekt, je gewoon had kunnen winnen. Bertens kwam zelf ook tot die conclusie:

Bertens beseft dat winst mogelijk was tegen Williams

Iniesta

Tennis

Bericht door Iniesta » za jun 04, 2016 10:29 am

Het kab altijd, maar je bent afhankelijk van wat Serena doet. In de meeste gevallen kan ze een versnelling hoger schakelen, en wordt je in drie sets alsnog afgedroogd. Potentiële setwinst in de eerste zegt me daarom niet zoveel.

Daarbij heeft een sporter, zolang ze niet afgedroogd wordt, altijd het gevoel dat ze beter konden. Je gaat dan redeneren als ik dit op dat punt of dat ... Uiteindelijk heeft Serena veel meer momenten gehad waar ze terecht kan zeggen als ik dit...

Sandro

Bericht door Sandro » za jun 04, 2016 12:44 pm

Dan hebben we het nog niet eens over de slijtageslag die ontstaat bij een driesetter, een strijd die ze met haar blessure eigenlijk ook niet kon winnen. En wat was er gebeurd als ze wel was gaan beseffen tijdens de wedstrijd dat ze kan winnen? Zouden de zenuwen dan niet zijn toegeslagen en was Serena haar gaan intimideren? We weten het allemaal niet maar ik vind dit een goede afspiegeling van de krachtsverhoudingen. Chapeau voor Bertens.

zeux

Bericht door zeux » za jun 04, 2016 12:53 pm

Ik volgde de partij op de liveblog van VK en ik kreeg de indruk dat Williams de partij met zo weinig mogelijk inspanning wilde winnen. Op het moment dat Bertens brak of op voorsprong kwam, zette ze even aan en klaar was Serena.

Geen schande. Wat Bertens heeft gedaan is knap, maar het niveau van Williams is nog net een treetje te hoog.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jun 04, 2016 12:55 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Dan hebben we het nog niet eens over de slijtageslag die ontstaat bij een driesetter, een strijd die ze met haar blessure eigenlijk ook niet kon winnen.
Tja, wat dat betreft was het eigenlijk heel erg logisch geweest wanneer het in de 3e ronde, toen ze zelf een hele rits matchpoints niet benut had en zwaar in de kramp zat en volledig vermoeid was door de combo enkel en dubbelwedstrijden spelen mis zou zijn gegaan.

Toen trok ze die pot er dus nog wel uit met als gevolg dus kwalificatie voor de OS, doorstoten naar kwartfinale en vervolgens halve finale en nu een plek in de mondiale top 30.
Sandro_Calaaabro schreef:En wat was er gebeurd als ze wel was gaan beseffen tijdens de wedstrijd dat ze kan winnen? Zouden de zenuwen dan niet zijn toegeslagen en was Serena haar gaan intimideren? We weten het allemaal niet maar ik vind dit een goede afspiegeling van de krachtsverhoudingen. Chapeau voor Bertens.
Tja, laten we het er inderdaad maar ophouden dat de halve finale een heel puike prestatie van haar is. Op naar Wimbledon waar we een stuk minder van haar mogen verwachten.

Hoewel, ik vind toch dat de lat iets omhoog moet, dat als ze wederom in de 1e ronde strandt omdat de ondergrond haar minder ligt is in mijn ogen niet acceptabel. Ze staat nu 27e, is op Wimbledon dus geplaatst en gezien haar huidige vorm en voor gras toch wel geschikte wapens als een harde service zou ze daar toch ook 2 of 3 rondjes moeten kunnen winnen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jun 04, 2016 5:29 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Ik geloof zelf niet dat ze had gewonnen ook al had ze de eerste set wel gewonnen. Dan maakt Serena zich namelijk kwaad en wint ze zo drie, vier games achter elkaar in een vloek en een zucht en is het beeld van de wedstrijd omgedraaid.
Zou allemaal wel kunnen dat Serena Williams als enige in het circuit een tandje kan bijschakelen, maar ik vind dat toch vooral een gevolg van de armoedige concurrentie dan dat het echt heel indrukwekkend spel is wat ze heeft laten zien.

Anyway, Bertens kreeg het gisteren niet voor elkaar om ondanks meerdere setpunten de 1e set te pakken.

Ene Garbine Muguruza lukte dat vervolgens wel en vervolgens ging Williams er in 2 sets af dus niet Serena, maar die Muguruza is dus de Roland Garros winnares.

Sandro

Bericht door Sandro » za jun 04, 2016 5:31 pm

Ene Muguruza? Het grootste talent momenteel!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jun 04, 2016 5:49 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Ene Muguruza? Het grootste talent momenteel!
Groot talent ja, maar moet Serena met al haar ervaring en haar enorme power en de extra rust die ze heeft gehad door al in de 3e ronde van het dubbelspel te verliezen niet gewoon in staat zijn om tijdens zo'n finale even een tandje bij te schakelen. Vanwege de door jullie hierboven opgesomde redenen? :smile-ajax.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » zo jun 05, 2016 2:34 am

Haha, een lichte verrassing is het wel. Maar ja, nummer vier van de wereld, vorig jaar finale Wimbledon....en pas 22 jaar dus wie weet waar ze precies toe in staat is. Een hele hoop dus! Wat ik er van een afstandje van gezien heb, zit er ook een goede kop op. Dit zal vast niet haar enige GS overwinning worden. Misschien zelfs aankomende Wimbledon al.Ze zal favoriet zijn. Eens zien hoe ze daarmee dealt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jun 08, 2016 1:16 pm

Staat Bertens op het moment dat de plaatsingslijst voor Wimbledon wordt opgemaakt nog steeds in de top 32, of niet meer?

Ze had deze week op Rosmalen veel punten te verdedigen vanwege haar halve finale vorig jaar, maar moest zich vanwege die kuitblessure afmelden.

Plaats reactie