Engeland en Schotland
Moderator: mods
Engeland en Schotland
Net gekeken. Euro is rond de zes procent sterker nu t.o.v. de pond. En de pond is uiteindelijk rond de acht procent gezakt t.o.v. de dollar.
Het is vooral afwachten wat nu de concrete gevolgen zullen zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Re: Engeland en Schotland
Kijk over een paar uur en het ziet er wéér anders uit....het geld zal wel wegstromen naar beleggingen in goud.zeux schreef:Net gekeken. Euro is rond de zes procent sterker nu t.o.v. de pond. En de pond is uiteindelijk rond de acht procent gezakt t.o.v. de dollar.
Ik krijg de website van belegger.nl niet open trouwens. Zal wel overbelast zijn

"Hate it or love it, the underdog's on top".
Uiteraard. Een paar maanden terug moesten we voor handelsverdragen met de Oekraïne en Moldavie stemmen.InnerHarbour schreef:Natuurlijk komt er een reactie op de pond maar die hersteld zich wel ondanks dat alle eurofielen ons graag wat anders willen wijsmaken.
Nu is de Brexit het begin van het einde der tijden. Waarbij ik me afvraag of het onmogelijk is om handelsverdragen met de UK af te sluiten, zonder dat het overkoepelende orgaan Brussel zich ermee bemoeit en zich daaraan verrijkt.

- InnerHarbour
-
Er is een topic over in 'Het debat', daar mijn reactie, maar waarom zou de EU iets willen bereiken met onderhandelen dat onvoordelig is voor de EU? Geen idee of de EU morgen alle verdragen kan opzeggen; sputteren, dralen lijkt op de zachte heelmeester. Cameron beloofde snel naar Brussel te gaan, maar is daar vanochtend al op teruggekomen.Waarbij ik me afvraag of het onmogelijk is om handelsverdragen met de UK af te sluiten, zonder dat het overkoepelende orgaan Brussel zich ermee bemoeit en zich daaraan verrijkt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
De ambitie van de Brexit-liefhebbers hier is dat de hele EU ontploft. Dan moet je met ieder land apart gaan dealen. Ben benieuwd of die lappendeken van afspraken steviger gaat zijn dan het collectieve blok dat er nu staat, waar je als één entiteit mee kan dealen.wimpey schreef:Uiteraard. Een paar maanden terug moesten we voor handelsverdragen met de Oekraïne en Moldavie stemmen.InnerHarbour schreef:Natuurlijk komt er een reactie op de pond maar die hersteld zich wel ondanks dat alle eurofielen ons graag wat anders willen wijsmaken.
Nu is de Brexit het begin van het einde der tijden. Waarbij ik me afvraag of het onmogelijk is om handelsverdragen met de UK af te sluiten, zonder dat het overkoepelende orgaan Brussel zich ermee bemoeit en zich daaraan verrijkt.
Het is afwachten hoe Duitsland en Frankrijk zich op gaan stellen. De laatste heeft aangegeven dat Engeland flink moet gaan betalen om van de voordelen van de EU te blijven genieten. We gaan dat zien. Zo smooth als ze willen zal het vast niet gaan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- InnerHarbour
O jee, hel en verdoemenis. Ik ga zo op weg naar Yorkshire, denk dat de M5 er nog wel ligt 

YNWA
Nou, ik zou niet te lang wachten als ik jou was.
Wat de PL betreft. Ze gaan natuurlijk iedere benodigde uitzondering op wetgeving faciliteren want er gaat veel te veel geld om in die competitie. Mocht dat niet zo zijn dan is dat alleen maar een positieve ontwikkeling. Je krijgt dan meer Britse spelers in hun eigen competities en wij kunnen makkelijker spelers vasthouden. Wat wil je nog meer?

Wat de PL betreft. Ze gaan natuurlijk iedere benodigde uitzondering op wetgeving faciliteren want er gaat veel te veel geld om in die competitie. Mocht dat niet zo zijn dan is dat alleen maar een positieve ontwikkeling. Je krijgt dan meer Britse spelers in hun eigen competities en wij kunnen makkelijker spelers vasthouden. Wat wil je nog meer?
Nil volentibus arduum
Hmm, dit zou voor het vertrek van jeugdspelers mogelijk wel beter kunnen zijn.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Ging het gisteren ook over. Spelers moeten straks een werkvergunning krijgen, waarbij de protectie van de eigen werknemers in het geding gaat zijn. Voor niet-EU-voetballers geldt - als ik het goed heb - dat ze bovengemiddeld talentvol moeten zijn en bijv al in het nationale elftal moeten hebben gespeeld.Marillion schreef:Nou, ik zou niet te lang wachten als ik jou was.![]()
Voor de topspelers gaat het wel, maar hoe toon je aan dat Anita of Siem de Jong wezenlijk beter zijn dan een speler uit de Championship of een PL-club?
Het zal mij benieuwen of ze het vrije spelersverkeer dat er nu is kunnen blijven faciliteren. Als op alle terreinen (strenge) werkvergunningen gelden, gaan ze dan voor de voetballers uitzonderingen maken? Kun je dat juridisch afdichten?
Dus inderdaad, eredivisiespelers kunnen waarschijnlijk minder makkelijk de gang naar de PL maken. Wat dus een positieve kant aan de Brexit is. :-)
-
Engeland kan toch gewoon de eigen regels veranderen? Zouden ze Poolse en Turkse voetballers willen en kunnen weren?Dus inderdaad, eredivisiespelers kunnen waarschijnlijk minder makkelijk de gang naar de PL maken. Wat dus een positieve kant aan de Brexit is. :-)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Er zullen (arbeids)wetten zijn/komen. Met regeles voor 'buitenlanders'. Een van de dingen waar ze zo dolgraag van af willen is het vrije (werk)persoonsverkeer. Als ze voor voetballers een uitzondering gaan maken, waarom dan niet voor atoomgeleerden, oogchirurgen, dirigenten, zaadveredelaars? Kortom: 'gelijke rechten' kunnen een (juridisch) issue gaan worden. Het 'iedereen gelijk'-beginsel. Was dat niet ook de motor achter het 'Bosman-arrest'?Demosthenes schreef:Engeland kan toch gewoon de eigen regels veranderen? Zouden ze Poolse en Turkse voetballers willen en kunnen weren?Dus inderdaad, eredivisiespelers kunnen waarschijnlijk minder makkelijk de gang naar de PL maken. Wat dus een positieve kant aan de Brexit is. :-)
Nationalisme en separatie heeft de wereld tot nu toe zelden goede dingen gebracht. Maar wie weet is de door sommige rechtse vrienden gewenste ontploffing van de EU de uitzondering.
I think I lost my fucking headache
Daarentegen heeft de EU ons alleen maar goede dingen gebracht natuurlijk...LucaS schreef:Nationalisme en separatie heeft de wereld tot nu toe zelden goede dingen gebracht. Maar wie weet is de door sommige rechtse vrienden gewenste ontploffing van de EU de uitzondering.
Niets is alleen maar goed, maar ja, de EU heeft ons erg veel gebracht.
I think I lost my fucking headache
Wat er in plaats van de puntjes moet staan, is vrij in te vullen.LucaS schreef:Niets is alleen maar goed, maar ja, de EU heeft ons erg veel .... gebracht.
En wie is "ons" trouwens? De Grieken en de Polen?
Laten we verder gaan in "het Debat".
- InnerHarbour
Geen probleem, de komende 7 dagen in een prachtig cottage in Greetland Yorkshire, midden in "leave" country.Marillion schreef:Nou, ik zou niet te lang wachten als ik jou was.![]()

YNWA
- InnerHarbour
-
Goede aankoop van Liverpool, Man Utd hengelt ondertussen Zlatan binnen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
Marten de Roon naar Middlesborough.. goh wie had 3 jaar geleden gedacht dat hij ooit zo veel indruk zou maken voor zo'n transfer!
- Jinne
- Site Admin
Voor 14 miljoen...
Engelsen denken dat ze dat tv-geld ook op moeten maken omdat je anders het jaar op niks krijgt. Crystal Palace dat 38 miljoen biedt op Batshuayi.

He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
-
https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... E4cAc5t.97
Eerste fout van Koeman als ie em eerste doelman ziet.
Eerste fout van Koeman als ie em eerste doelman ziet.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
Ehhhh, was een aantal jaren terug toch wel het meest geprezen bij Sparta. Ook bij Heerenveen heeft hij over een veel langere periode dan bijv Sinkgraven goede dingen laten zien.WP_LeGeNd schreef:Marten de Roon naar Middlesborough.. goh wie had 3 jaar geleden gedacht dat hij ooit zo veel indruk zou maken voor zo'n transfer!
14 Miljoen euro is wel veel.

IH weerleg deze uitspraken van Alan Shearer over jouw PL maar eens:
Shearer was ook duidelijk over wat de oorzaak moet zijn van het slechte Engelse elftal. "We zijn verblind door de Premier League. We denken dat we daardoor de beste spelers van de wereld hebben, maar we zijn totaal afhankelijk van buitenlandse spelers en managers om het aantrekkelijk te maken. We zijn echt niet zo goed als we denken."