Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

zeux

Engeland en Schotland

Bericht door zeux » vr jun 24, 2016 7:25 am

Net gekeken. Euro is rond de zes procent sterker nu t.o.v. de pond. En de pond is uiteindelijk rond de acht procent gezakt t.o.v. de dollar.

Het is vooral afwachten wat nu de concrete gevolgen zullen zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Sandro » vr jun 24, 2016 8:03 am

zeux schreef:Net gekeken. Euro is rond de zes procent sterker nu t.o.v. de pond. En de pond is uiteindelijk rond de acht procent gezakt t.o.v. de dollar.

Het is vooral afwachten wat nu de concrete gevolgen zullen zijn.
Kijk over een paar uur en het ziet er wéér anders uit....het geld zal wel wegstromen naar beleggingen in goud.

Ik krijg de website van belegger.nl niet open trouwens. Zal wel overbelast zijn :blush.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 24, 2016 8:39 am

InnerHarbour schreef:Natuurlijk komt er een reactie op de pond maar die hersteld zich wel ondanks dat alle eurofielen ons graag wat anders willen wijsmaken.
Uiteraard. Een paar maanden terug moesten we voor handelsverdragen met de Oekraïne en Moldavie stemmen.

Nu is de Brexit het begin van het einde der tijden. Waarbij ik me afvraag of het onmogelijk is om handelsverdragen met de UK af te sluiten, zonder dat het overkoepelende orgaan Brussel zich ermee bemoeit en zich daaraan verrijkt. :smallgrin.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr jun 24, 2016 8:40 am

:biggrin.gif:
YNWA

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr jun 24, 2016 8:47 am

Waarbij ik me afvraag of het onmogelijk is om handelsverdragen met de UK af te sluiten, zonder dat het overkoepelende orgaan Brussel zich ermee bemoeit en zich daaraan verrijkt.
Er is een topic over in 'Het debat', daar mijn reactie, maar waarom zou de EU iets willen bereiken met onderhandelen dat onvoordelig is voor de EU? Geen idee of de EU morgen alle verdragen kan opzeggen; sputteren, dralen lijkt op de zachte heelmeester. Cameron beloofde snel naar Brussel te gaan, maar is daar vanochtend al op teruggekomen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

zeux

Bericht door zeux » vr jun 24, 2016 8:49 am

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef:Natuurlijk komt er een reactie op de pond maar die hersteld zich wel ondanks dat alle eurofielen ons graag wat anders willen wijsmaken.
Uiteraard. Een paar maanden terug moesten we voor handelsverdragen met de Oekraïne en Moldavie stemmen.

Nu is de Brexit het begin van het einde der tijden. Waarbij ik me afvraag of het onmogelijk is om handelsverdragen met de UK af te sluiten, zonder dat het overkoepelende orgaan Brussel zich ermee bemoeit en zich daaraan verrijkt. :smallgrin.gif:
De ambitie van de Brexit-liefhebbers hier is dat de hele EU ontploft. Dan moet je met ieder land apart gaan dealen. Ben benieuwd of die lappendeken van afspraken steviger gaat zijn dan het collectieve blok dat er nu staat, waar je als één entiteit mee kan dealen.

Het is afwachten hoe Duitsland en Frankrijk zich op gaan stellen. De laatste heeft aangegeven dat Engeland flink moet gaan betalen om van de voordelen van de EU te blijven genieten. We gaan dat zien. Zo smooth als ze willen zal het vast niet gaan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » vr jun 24, 2016 8:56 am

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr jun 24, 2016 9:24 am

O jee, hel en verdoemenis. Ik ga zo op weg naar Yorkshire, denk dat de M5 er nog wel ligt :hypocrite.gif:
YNWA

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jun 24, 2016 9:34 am

Nou, ik zou niet te lang wachten als ik jou was. :smallgrin.gif:

Wat de PL betreft. Ze gaan natuurlijk iedere benodigde uitzondering op wetgeving faciliteren want er gaat veel te veel geld om in die competitie. Mocht dat niet zo zijn dan is dat alleen maar een positieve ontwikkeling. Je krijgt dan meer Britse spelers in hun eigen competities en wij kunnen makkelijker spelers vasthouden. Wat wil je nog meer?
Nil volentibus arduum

Khraa

Bericht door Khraa » vr jun 24, 2016 10:14 am

Hmm, dit zou voor het vertrek van jeugdspelers mogelijk wel beter kunnen zijn.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

zeux

Bericht door zeux » vr jun 24, 2016 11:39 am

Marillion schreef:Nou, ik zou niet te lang wachten als ik jou was. :smallgrin.gif:

Wat de PL betreft. Ze gaan natuurlijk iedere benodigde uitzondering op wetgeving faciliteren want er gaat veel te veel geld om in die competitie. Mocht dat niet zo zijn dan is dat alleen maar een positieve ontwikkeling. Je krijgt dan meer Britse spelers in hun eigen competities en wij kunnen makkelijker spelers vasthouden. Wat wil je nog meer?
Ging het gisteren ook over. Spelers moeten straks een werkvergunning krijgen, waarbij de protectie van de eigen werknemers in het geding gaat zijn. Voor niet-EU-voetballers geldt - als ik het goed heb - dat ze bovengemiddeld talentvol moeten zijn en bijv al in het nationale elftal moeten hebben gespeeld.
Voor de topspelers gaat het wel, maar hoe toon je aan dat Anita of Siem de Jong wezenlijk beter zijn dan een speler uit de Championship of een PL-club?

Het zal mij benieuwen of ze het vrije spelersverkeer dat er nu is kunnen blijven faciliteren. Als op alle terreinen (strenge) werkvergunningen gelden, gaan ze dan voor de voetballers uitzonderingen maken? Kun je dat juridisch afdichten?

Dus inderdaad, eredivisiespelers kunnen waarschijnlijk minder makkelijk de gang naar de PL maken. Wat dus een positieve kant aan de Brexit is. :-)

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr jun 24, 2016 11:51 am

Dus inderdaad, eredivisiespelers kunnen waarschijnlijk minder makkelijk de gang naar de PL maken. Wat dus een positieve kant aan de Brexit is. :-)
Engeland kan toch gewoon de eigen regels veranderen? Zouden ze Poolse en Turkse voetballers willen en kunnen weren?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

zeux

Bericht door zeux » vr jun 24, 2016 1:03 pm

Demosthenes schreef:
Engeland kan toch gewoon de eigen regels veranderen? Zouden ze Poolse en Turkse voetballers willen en kunnen weren?
Er zullen (arbeids)wetten zijn/komen. Met regeles voor 'buitenlanders'. Een van de dingen waar ze zo dolgraag van af willen is het vrije (werk)persoonsverkeer. Als ze voor voetballers een uitzondering gaan maken, waarom dan niet voor atoomgeleerden, oogchirurgen, dirigenten, zaadveredelaars? Kortom: 'gelijke rechten' kunnen een (juridisch) issue gaan worden. Het 'iedereen gelijk'-beginsel. Was dat niet ook de motor achter het 'Bosman-arrest'?

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 24, 2016 1:34 pm

Nationalisme en separatie heeft de wereld tot nu toe zelden goede dingen gebracht. Maar wie weet is de door sommige rechtse vrienden gewenste ontploffing van de EU de uitzondering.
I think I lost my fucking headache

Sandro

Bericht door Sandro » vr jun 24, 2016 2:19 pm

LucaS schreef:Nationalisme en separatie heeft de wereld tot nu toe zelden goede dingen gebracht. Maar wie weet is de door sommige rechtse vrienden gewenste ontploffing van de EU de uitzondering.
Daarentegen heeft de EU ons alleen maar goede dingen gebracht natuurlijk...

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 24, 2016 3:12 pm

Niets is alleen maar goed, maar ja, de EU heeft ons erg veel gebracht.
I think I lost my fucking headache

Sandro

Bericht door Sandro » vr jun 24, 2016 3:19 pm

LucaS schreef:Niets is alleen maar goed, maar ja, de EU heeft ons erg veel .... gebracht.
Wat er in plaats van de puntjes moet staan, is vrij in te vullen.

En wie is "ons" trouwens? De Grieken en de Polen?

Laten we verder gaan in "het Debat".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr jun 24, 2016 5:57 pm

Marillion schreef:Nou, ik zou niet te lang wachten als ik jou was. :smallgrin.gif:
Geen probleem, de komende 7 dagen in een prachtig cottage in Greetland Yorkshire, midden in "leave" country. :smallgrin.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jun 27, 2016 12:28 am

En daar is Klopp zijn vleugelaanvaller.
YNWA

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » ma jun 27, 2016 11:19 am

Goede aankoop van Liverpool, Man Utd hengelt ondertussen Zlatan binnen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma jun 27, 2016 12:55 pm

Marten de Roon naar Middlesborough.. goh wie had 3 jaar geleden gedacht dat hij ooit zo veel indruk zou maken voor zo'n transfer!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di jun 28, 2016 8:06 am

Voor 14 miljoen... :blush.gif: Engelsen denken dat ze dat tv-geld ook op moeten maken omdat je anders het jaar op niks krijgt. Crystal Palace dat 38 miljoen biedt op Batshuayi.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Andriy Demchenko

Bericht door Andriy Demchenko » di jun 28, 2016 8:25 am

https://www.ajaxshowtime.com/article/bi ... E4cAc5t.97

Eerste fout van Koeman als ie em eerste doelman ziet.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jun 28, 2016 9:45 am

WP_LeGeNd schreef:Marten de Roon naar Middlesborough.. goh wie had 3 jaar geleden gedacht dat hij ooit zo veel indruk zou maken voor zo'n transfer!
Ehhhh, was een aantal jaren terug toch wel het meest geprezen bij Sparta. Ook bij Heerenveen heeft hij over een veel langere periode dan bijv Sinkgraven goede dingen laten zien.

14 Miljoen euro is wel veel. :smile-ajax.gif: Dan is 1 De Roon dus minimaal 6 of 7 Van der Hoorns :smallgrin.gif: (incl. de bonussen want Mike gaat nooit meer voor meer dan 2 euro doorverkocht worden, De Roon mogelijk wel)

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jun 28, 2016 9:58 am

IH weerleg deze uitspraken van Alan Shearer over jouw PL maar eens:
Shearer was ook duidelijk over wat de oorzaak moet zijn van het slechte Engelse elftal. "We zijn verblind door de Premier League. We denken dat we daardoor de beste spelers van de wereld hebben, maar we zijn totaal afhankelijk van buitenlandse spelers en managers om het aantrekkelijk te maken. We zijn echt niet zo goed als we denken."

Plaats reactie