Darten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Skampie

Re: Darten

Bericht door Skampie » za feb 13, 2016 3:30 pm

Wat doet het topic "darts" eigenlijk bij "overige SPORTEN"?

En wat moet het onderwerp Vermeer hier uitgebreid worden behandeld?

Om het Darts toch nog een sportief tintje te geven? :smallgrin.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » za feb 13, 2016 4:14 pm

Vermeer = Sportief? Is dat niet wat teveel eer :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Skampie

Bericht door Skampie » za feb 13, 2016 4:53 pm

Nee... Het ginf me meer om die sportieve bordjes over hem... :)

Sandro

Bericht door Sandro » za feb 13, 2016 5:17 pm

zeux schreef:
Sandro_Calááábro schreef:Maar nu moet die smakeloze onzin wel stoppen.
Toepasselijke column van Paul Onkenhout in de VK:
Mensen die bordjes tonen met de tekst 'Vermeer NSB' of een donkere pop ophangen met een touw om de hals, zouden geen voetbalsupporters zijn, of zo genoemd mogen worden. Dat hoorde je vaak de laatste tijd, na de bedreigingen van Feyenoord-speler Vejinovic en de oerwoudgeluiden in het stadion van ADO Den Haag bijvoorbeeld.
Ik vind ook dat clubs zich er veel te makkelijk van afmaken door maar te stellen dat tuig dat gekke dingen doet in voetbalstadions geen voetbalsupporters zijn. Daarmee proberen ze hun handen er helemaal vanaf te trekken, maar ze worden wel lekker het stadion ingelaten. Het doet er helemaal niet toe of het wel of geen 'echte' supporters zijn. Je moet die raddraaiers gewoon adequaat aanpakken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za feb 13, 2016 5:28 pm

Dat doen ze toch ook. Die gast van vorige week krijgt een stadionverbod, boete en komt nog voor de rechter.

Sandro

Bericht door Sandro » za feb 13, 2016 5:50 pm

brigade zuid schreef:Dat doen ze toch ook. Die gast van vorige week krijgt een stadionverbod, boete en komt nog voor de rechter.
Ik vind dat niet adequaat genoeg. Dat blijkt wel, want anders waren dit soort dingen onderhand niet meer in deze frequentie voorgevallen.

Het gaat mij vooral om dat te gemakkelijk wegwuiven. Dit zijn geen voetbalsupporters dus dit soort mensen is geen onderdeel van het begrip voetbal. Ja wel dus, of je het leuk vindt of niet.

Sandro

Bericht door Sandro » za mar 05, 2016 9:53 pm

Dan nu weer over darten....

UK Open op rtl7. Van der Voort net verloren van Taylor na een mooie pot. Beiden boven de 100 gemiddeld. Nu Jelle Klaasen aan de beurt tegen topper Adrian Lewis (Lewis is mijn favoriete speler).

MVG heeft een 9 darter gegooid trouwens. En er staat een volledige onbekende in de kwartfinale, een qualifier, die wereldkampioen Anderson uitgeschakeld heeft o.a. Dat is de charme van de UK Open met een loting zonder seeds en gelijke kansen voor iedereen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 17, 2016 11:35 pm

Sandro, heeft Van Gerwen Phil Taylor vanavond al een pak slaag gegeven?

Sandro

Bericht door Sandro » vr mar 18, 2016 6:53 am

Hmmm, heb het niet gezien maar lees dat hij een 5-1 voorsprong heeft laten lopen en gelijk heeft gespeeld. Ik vind dat altijd een anti-climax. Gooi dan nog ff om de bull en speel een laatste leg. Aan de andere kant is de PL het enige platform waarbij je op dit niveau gelijk kunt spelen, dus het is niet anders denk ik dan.

Van Gerwen wel weer een 170 finish. Daar heeft hij een patent op de laatste tijd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr mar 18, 2016 10:53 am

Sandro_Calááábro schreef:Hmmm, heb het niet gezien maar lees dat hij een 5-1 voorsprong heeft laten lopen en gelijk heeft gespeeld. Ik vind dat altijd een anti-climax. Gooi dan nog ff om de bull en speel een laatste leg. Aan de andere kant is de PL het enige platform waarbij je op dit niveau gelijk kunt spelen, dus het is niet anders denk ik dan.
Tja die gelijke spelen zijn er op aandringen van de Bookmakers. Die maken vele malen meer winst dan wanneer gokkers bij een PL wedstrijd alleen maar kunnen kiezen tussen de optie of een Thornton of een Wright zijn wedstrijd wint of verliest.

Daarnaast maken die gelijke spelen de boel ook wel spannend, in ieder geval de stand op de ranglijst blijft daardoor vaak bloedstollend. Is daarom toch wel een aanwinst voor de Premier League, denk ik.
Sandro_Calááábro schreef:Van Gerwen wel weer een 170 finish. Daar heeft hij een patent op de laatste tijd.
Ja en deze 170 kwam hard aan bij Taylor. Die stond te wachten op een makkelijke finish terwijl Van Gerwen een voor zijn doen vrij matige leg stond te gooien en boem, een 170-finish om zijn oren.

Taylor liet vervolgens zien dat je hem nog niet moet afschrijven, toen Van Gerwen een paar keer naliet om zijn legs uit te gooien sloeg hij meteen hard toe.

Sandro

Bericht door Sandro » vr mar 18, 2016 11:55 am

Cruijff schreef:
Sandro_Calááábro schreef:Hmmm, heb het niet gezien maar lees dat hij een 5-1 voorsprong heeft laten lopen en gelijk heeft gespeeld. Ik vind dat altijd een anti-climax. Gooi dan nog ff om de bull en speel een laatste leg. Aan de andere kant is de PL het enige platform waarbij je op dit niveau gelijk kunt spelen, dus het is niet anders denk ik dan.
Tja die gelijke spelen zijn er op aandringen van de Bookmakers. Die maken vele malen meer winst dan wanneer gokkers bij een PL wedstrijd alleen maar kunnen kiezen tussen de optie of een Thornton of een Wright zijn wedstrijd wint of verliest.
Dat zal het zijn inderdaad.
Cruijff schreef: Daarnaast maken die gelijke spelen de boel ook wel spannend, in ieder geval de stand op de ranglijst blijft daardoor vaak bloedstollend. Is daarom toch wel een aanwinst voor de Premier League, denk ik.
Tja, ik weet het niet. Je moet in ieder geval niet drie punten gaan invoeren voor een overwinning. Aanvallend of verdedigend darten bestaat namelijk niet (echt). Al denkt Mister Darts van Nederland Jacques Nieuwlaat daar anders over :smallgrin.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » do mar 31, 2016 2:44 pm

Van Gerwen tegen Barney vanavond tijdens judgement night; nummer 9 en 10 van de PL aan het einde van de avond vallen af. Barney staat zevende maar zit niet in de gevarenzone.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr apr 15, 2016 12:57 am

Nu het hier weer over pijltjes gooien gaat in plaats van over bordjesmannen..... gisteravond gooide Adrian Lewis een 9-darter in de Premier League.

Net op het moment toen hij met de rug tegen de muur stond met een 5-4 achterstand tegen James Wade. Ik had niet het idee dat die het erg kon waarderen hoe uitbundig zijn tegenstander de 7-5 overwinning vervolgens vierde.

Sandro

Bericht door Sandro » do mei 12, 2016 6:13 pm

Ik zal vast de enige zijn maar ik zit helemaal klaar hoor. Hele avond PL darts op RTL7, voor het eerst op Nederlandse bodem!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mei 12, 2016 7:12 pm

Ik zit er ook klaar voor... :alc.gif: :alc.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mei 12, 2016 7:20 pm

Oh gut het is nog geen 5 minuten bezig of het 'helemaal niets in Amsterdam... krijgen we al te horen. :excited.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » do mei 12, 2016 7:40 pm

Laat ze lekker miepen in 010, we weten allemaal waar de echte prutsers zitten.

Het ziet er gelikt uit allemaal. Dit zal vast een vervolg krijgen.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » do mei 12, 2016 7:51 pm

Amazing Arena, zei Wright... :666.gif:

Veel plezier! :alc.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » do mei 12, 2016 8:17 pm

Hahaha wat is dit. Spannend is het wel, zullen we maar zeggen.

Khraa

Bericht door Khraa » do mei 12, 2016 11:28 pm

Ben gaan kijken vanavond bij het darten. Echt ongelooflijk dom volk wat daar rondloopt. ik heb ongeveer 20x niets in Amsterdam mogen horen (Hoe triest kan je zijn als je plezier moet halen uit het falen van anderen, het is ook wel makkelijk het falen van jezelf te verbloemen door het falen van anderen te benadrukken (mooie link met het topic "we doen hier toch niets verkeerd").

Daarnaast het steeds onsportief fluiten als niet -Nederlandse spelers een mooie prestatie neerzetten.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mei 14, 2016 6:09 pm

Haha ja het 'Helemaal niets in Amsterdam' was al te horen voordat er ook maar één pijl gegooid was.

Verder was het wel echt een gigantisch gekkenhuis. Wanneer je in Nederland een hal met 10.000 mafkezen vult voor het darten komen er zo mogelijk nog grotere idioten op af dan in Groot-Britannië. :smallgrin.gif:

Zal inderdaad wel een gevolg krijgen bij de PDC, want volgens de Britten was de sfeer 'electric' & 'intimidating' en zelfs ook een beetje beangstigend. Moet zeggen, het was wel een fraai gezicht al dat Oranje.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 14, 2016 6:15 pm

Waarom wordt zoiets in Ahoy gehouden en niet in metropool Amsterdam met z'n Ziggo Dome?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mei 14, 2016 6:59 pm

Cruijff schreef:Zal inderdaad wel een gevolg krijgen bij de PDC,
Een vervolg bedoel ik. Grote kans dat de PDC Nederland volgend jaar weer op de agenda zet.
brigade zuid schreef:Waarom wordt zoiets in Ahoy gehouden en niet in metropool Amsterdam met z'n Ziggo Dome?
Tja, er is al zoveel in 't Ziggo Dome. Ahoy lobbyt stevig om hier en daar nog een groot evenement binnen te halen, want de opening van 't Ziggo Dome was een flinke tik voor Ahoy (en ook voor het Gelredome.)

Daarbij komt: Amsterdam is geen darts stad.

Sandro

Bericht door Sandro » za mei 14, 2016 7:09 pm

Inderdaad, volgens mij is Stompé een Amsterdammer, maar verder is het vooral regio Den Haag (Scholten, Van Barneveld, Nieuwlaat (de dartsprofessor)). Dat heeft meer met Rotterdam dan met Amsterdam.

De baas van de PL heeft trouwens al aangekondigd dat de PL volgend jaar weer naar NL komt. Ziggo Dome is ook in beeld! Verder zal Duitsland binnenkort zeker een kans krijgen, ook al hebben die geen top darters. Het darten is daar wel erg populair.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mei 14, 2016 7:15 pm

Ziggo Dome is altijd in beeld. Is, hoewel de drank er vrij duur is, in vrijwel alle opzichten een fantastische zaal. Idd Co Stompé, voormalig trambestuurder, is een Amsterdammer. Maar Co plaatst zich anno 2016 zelfs niet eens meer voor het WK van de BDO. :excited.gif:

Die darters uit de regio Den Haag, en hun fans, hebben inderdaad meer met Rotterdam dan met Amsterdam. Verder zijn er ook weleens grote dart events in Den Bosch geweest in de Brabanthallen en in Venray. Michael van Gerwen gebied, zeg maar.

Een aantal van die Duitse darters zijn wel echt talentvol, maar op de laatste WK's verloren ze steeds in de 1e ronde. Dat schiet niet op.

Plaats reactie