PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Wouter

Re: PSV

Bericht door Wouter » wo mar 16, 2016 10:30 am

Kan ik toch niet helemaal rijmen. Voor de heenwedstrijd had je een 2-0 voor psv en een veel sterker middenveld in het vizier. Daar kwam in realiteit niets van terecht. Van de 210 minuten was Atletico 200 minuten de bovenliggende partij.

Het is dat Atletico moeite heeft met scoren en dat Zoet 2 heroische wedstrijden speelde... Niettemin een prima teamprestatie van psv, qua 'hakken in het zand' weerden ze zich op on-Nederlandse wijze. Ik zag Heerenveen en NEC dat aug. weekend ook al doen, hopelijk vindt dat navolging.

De wissel van LdJ deed een beetje denken aan die van RvP tegen Argentinie. Aanvoerder eraf is nooit een goed signaal, zeker niet met een penaltyreeks in het verschiet.
Atletico is natuurlijk ook wel een goede ploeg. Staat toch boven Real en won ook gewoon effe in Bernabeu. Het is onrealistisch om dan te verwachten dat PSV de bovenliggende partij is.

Ik vond met name Zoet, Bruma, Moreno, Arias en toch ook Pröpper (al waren zijn hoekschoppen wel ruk) goed overeind blijven. Brenet speelde trouwens een stuk beter dan Willems.

Sandro

Bericht door Sandro » wo mar 16, 2016 10:33 am

InnerHarbour schreef:Zo gek is het nog niet, die El hapseflats is toch snel, dat Duitsertje, 5 man achterin en gokken op de counter.
Aha, net zo spelen als jij vindt dat die ploeg in de PL speelt, met die volgens jou laffe Italiaanse coach. Goed idee joh.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 16, 2016 10:39 am

InnerHarbour schreef:Zo gek is het nog niet, die El hapseflats is toch snel, dat Duitsertje, 5 man achterin en gokken op de counter.
Mij lijkt dat je een vermoeide opponent van kiet af aan bij de strot grijpt. Klaassen die druk zet op een CV en een Ajax-verdediger die doordekt op een middenvelder. Maar dat zal niet gebeuren... FdB zal voor een gelijkspel gaan, ruimtes klein willen maken en gokken op een aantal counters.

Als psv fit uit die pot van gisteren komt, dan zijn ze een stukkie of wat beter dan Ajax. Ze hebben prima middenvelders, veel beweging en een scorende spits.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mar 16, 2016 11:12 am

Sandro_Calááábro schreef:
Aha, net zo spelen als jij vindt dat die ploeg in de PL speelt, met die volgens jou laffe Italiaanse coach. Goed idee joh.
Jij ziet niet het verschil tussen dat éénmaal doen in je zwaarste uitwedstrijd van het seizoen en dat in 95% van je wedstrijden doen omdat je dat als Italiaan dat van huis uit meegekregen hebt? Kan natuurlijk ook zijn dat je dat wel ziet maar dacht; ik hang even de bijgoochem uit. :smallgrin.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mar 16, 2016 11:14 am

wimpey schreef:
Mij lijkt dat je een vermoeide opponent van kiet af aan bij de strot grijpt. Klaassen die druk zet op een CV en een Ajax-verdediger die doordekt op een middenvelder. Maar dat zal niet gebeuren... FdB zal voor een gelijkspel gaan, ruimtes klein willen maken en gokken op een aantal counters.

Als psv fit uit die pot van gisteren komt, dan zijn ze een stukkie of wat beter dan Ajax. Ze hebben prima middenvelders, veel beweging en een scorende spits.
Mijn plan en via de counter voor de overwinning gaan, mark my words, als Frank met Viergever en v.d. Hoorn gaat verliezen we.
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » wo mar 16, 2016 11:18 am

InnerHarbour schreef:
Jij ziet niet het verschil tussen dat éénmaal doen in je zwaarste uitwedstrijd van het seizoen en dat in 95% van je wedstrijden doen omdat je dat als Italiaan dat van huis uit meegekregen hebt? Kan natuurlijk ook zijn dat je dat wel ziet maar dacht; ik hang even de bijgoochem uit. :smallgrin.gif:
En jij ziet het verschil niet tussen Leicester met concurrenten die tig keer meer kapitaal rond hebben lopen op het veld en Ajax in de Mickey Mouse competitie?

Lekker laf achteruit hangen tegen een vermoeid PSV en hopen dat je nog kampioen wordt. Lijkt me niet zo'n goed idee.

wimpey

Bericht door wimpey » wo mar 16, 2016 11:28 am

InnerHarbour schreef: Mijn plan en via de counter voor de overwinning gaan, mark my words, als Frank met Viergever en v.d. Hoorn gaat verliezen we.
JOH! Dat vind ik wel een héél gewaagde voorspelling, IH! Denk niet dat je iemand vindt die het tegendeel beweert en er een pint in OC op zet. :biggrin.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mar 16, 2016 11:30 am

En jij ziet het verschil niet tussen Leicester met concurrenten die tig keer meer kapitaal rond hebben lopen op het veld en Ajax in de Mickey Mouse competitie?
Blijkbaar heb jij nooit van je mammie geleerd dat je nooit een vraag met een vraag moet beantwoorden. :smallgrin.gif:

Maar om op je vraag terug te komen, laten we nu niet gaan doen alsof Leicester een of ander armlastig clubje uit de provincie is, dat is niemand in de PL en als ze dat nu uit bij de top 5 zouden doen kon ik het nog volkomen begrijpen maar ze flikken het ook rustig thuis tegen AV of Sunderland. Begrijp me goed het mag natuurlijk en van de gemiddelde Italiaan kan je nu eenmaal niet verwachten dat deze vrolijk aanvallend voetbal speelt maar ik vind het niks, ik hoop dat bij voorbeeld Spurs de titel pakt die een wat positievere spelopvatting heeft.

BTW, het kan aan mij liggen hoor maar je 'klinkt' vanmorgen wat agressief, slecht geslapen? :hypocrite.gif:
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op wo mar 16, 2016 11:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mar 16, 2016 11:30 am

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef: Mijn plan en via de counter voor de overwinning gaan, mark my words, als Frank met Viergever en v.d. Hoorn gaat verliezen we.
JOH! Dat vind ik wel een héél gewaagde voorspelling, IH! Denk niet dat je iemand vindt die het tegendeel beweert en er een pint in OC op zet. :biggrin.gif:
Ja goed he :drecul.gif:
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » wo mar 16, 2016 11:51 am

InnerHarbour schreef:
Blijkbaar heb jij nooit van je mammie geleerd dat je nooit een vraag met een vraag moet beantwoorden. :smallgrin.gif:

Maar om op je vraag terug te komen, laten we nu niet gaan doen alsof Leicester een of ander armlastig clubje uit de provincie is, dat is niemand in de PL en als ze dat nu uit bij de top 5 zouden doen kon ik het nog volkomen begrijpen maar ze flikken het ook rustig thuis tegen AV of Sunderland. Begrijp me goed het mag natuurlijk en van de gemiddelde Italiaan kan je nu eenmaal niet verwachten dat deze vrolijk aanvallend voetbal speelt maar ik vind het niks, ik hoop dat bij voorbeeld Spurs de titel pakt die een wat positievere spelopvatting heeft.

BTW, het kan aan mij liggen hoor maar je 'klinkt' vanmorgen wat agressief, slecht geslapen? :hypocrite.gif:
Ik doe niet net alsof het een armlastige clubje is. Ook als je wat geld hebt, betekent dat niet dat je het ook uit hoeft te geven. En dat doet Leicester dan ook niet; ze geven erg weinig uit zelfs.

Oh excusez moi. Nee heb prima geslapen. Dank voor je interesse :hypocrite.gif:

:smile-ajax.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo mar 16, 2016 12:19 pm

wimpey schreef:

Je zou zelfs zeggen dat het een open deur is, om van begin af aan fel te beginnen. Maar ik hoor nu de citaten van de spelers na afloop al:"we waren in het begin niet scherp genoeg"; "we dachten er te makkelijk over"; "ja we staan 4 punten achter maar er zijn nog 6 wedstrijden te spelen, dan moeten we er staan".

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo mar 16, 2016 12:20 pm

wimpey schreef:
Tuurlijk wel; wil je eens een weddenschap winnen, moet je met Lionel wedden!

Le T.

Bericht door Le T. » wo mar 16, 2016 1:02 pm

wimpey schreef:De wissel van LdJ deed een beetje denken aan die van RvP tegen Argentinie. Aanvoerder eraf is nooit een goed signaal, zeker niet met een penaltyreeks in het verschiet.
Hangt er vanaf, als de grote penalty-opeiser ineens zijn snor drukt en een eigenlijke aanvoerder met al zijn gedrevenheid en winnaarsmentaliteit de eerste aan zich voorbij laat gaan en de derde 'goed inschiet' maar die gepakt wordt dan niet nee.

Maar na een flinke kramp een penalty nemen is gewoon geen goed idee. Zeker dat stilstaan en wachten tot je mag is dan helemaal niet goed. Maar LdJ viel wel een beetje door de mand. Niet onverwacht trouwens, maar dit soort wedstrijden zijn altijd wel interessant om te kijken wie er op een hoger niveau mee kan. Dan heb je tegenstanders die harder lopen, hoger springen, steviger staan, beter anticiperen en sneller handelen, dan kun je een behoorlijk complete voetballer zijn, daar heb je niet zoveel aan als je daar niet aan toekomt omdat je het op die punten aflegt.

Pröpper bleef wel goed overeind, net als Willems, Guardado had het ook best moeilijk met de hogere handelingssnelheid.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Wouter

Bericht door Wouter » wo mar 16, 2016 1:09 pm

Willems? In de eerste helft kwam Atletico steeds door over zijn kant.

elliquido

Bericht door elliquido » wo mar 16, 2016 1:12 pm

dus el ghazi moet eens erg zijn best gaan doen zondag. !
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Le T.

Bericht door Le T. » wo mar 16, 2016 1:20 pm

Wouter schreef:Willems? In de eerste helft kwam Atletico steeds door over zijn kant.
Dat was meer tactisch, hij kwam zelf ook wel eens door trouwens. Qua duelkracht en handelingssnelheid kon hij goed mee.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mar 16, 2016 1:36 pm

Cruijff schreef:Narsingh is de über loser van PSV
Yep, hij heeft z'n uitstraling ook niet mee he. Geen fanatisme, helemaal niks.
Kan jij, of iemand anders, een filmpje van dat interview opduiken dat hij gaf nadat ze in de Europa League thuis van Ludogorets hadden verloren, uitgeschakeld waren én hij met werkelijk EEN ONT-LUIS-TE-REN-DE reactie op de proppen kwam.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mar 16, 2016 1:44 pm

Le T. schreef:
wimpey schreef:De wissel van LdJ deed een beetje denken aan die van RvP tegen Argentinie. Aanvoerder eraf is nooit een goed signaal, zeker niet met een penaltyreeks in het verschiet.
Maar na een flinke kramp een penalty nemen is gewoon geen goed idee. Zeker dat stilstaan en wachten tot je mag is dan helemaal niet goed.
Hangt ervanaf, als het een kwartier duurt kan iemand gewoon aan zijn been gaan trekken en die kramp eruit halen.

Een teamgenoot van mij heeft ooit nog weleens met een gebroken kuitbeen een penalty genomen en benut. Cesc Fabregas namens Arsenal ook trouwens en dat was meteen de winnende.

Mano

Bericht door Mano » wo mar 16, 2016 1:45 pm

open deur! :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » wo mar 16, 2016 1:48 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Je zou zelfs zeggen dat het een open deur is, om van begin af aan fel te beginnen. Maar ik hoor nu de citaten van de spelers na afloop al:"we waren in het begin niet scherp genoeg"; "we dachten er te makkelijk over"; "ja we staan 4 punten achter maar er zijn nog 6 wedstrijden te spelen, dan moeten we er staan".
je vergeet er nog 1 van de grote baas zelf (FdB) "Om te kunnen voetballen heb je 2 ploegen nodig, zij parkeerde de bus"
:excited.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mar 16, 2016 1:52 pm

Overigens zat ook Stijn Schaars op de bank, een aantal seizoenen achtereen de vaste penaltynemer van AZ.

Schaars nam er ook ooit één toen het Nederlands elftal in een penalty serie belandde. Dat ging vervolgens zo:
https://www.youtube.com/watch?v=-u2o4A3un3k

Sandro

Bericht door Sandro » wo mar 16, 2016 1:53 pm

Cruijff schreef:
Cruijff schreef:Narsingh is de über loser van PSV
Yep, hij heeft z'n uitstraling ook niet mee he. Geen fanatisme, helemaal niks.
Kan jij, of iemand anders, een filmpje van dat interview opduiken dat hij gaf nadat ze in de Europa League thuis van Ludogorets hadden verloren, uitgeschakeld waren én hij met werkelijk EEN ONT-LUIS-TE-REN-DE reactie op de proppen kwam.
Deze? https://m.youtube.com/watch?v=QfAbCAK7MU4

Van der Gijp ook lekker in vorm trouwens :smile-ajax.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mar 16, 2016 2:10 pm

Youtube zegt dat jouw filmpje niet beschikbaar is, Sandro.

Sandro

Bericht door Sandro » wo mar 16, 2016 2:12 pm

Ah, komt omdat deze voor afspelen op een mobiel bedoeld is. Zal zo ff kijken nog.

Sandro

Bericht door Sandro » wo mar 16, 2016 2:14 pm

https://www.youtube.com/watch?v=QfAbCAK7MU4

Die andere link werkt bij mij op de pc ook gewoon trouwens.

Plaats reactie