De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Wie kent Cees de Wolf nog?

Re: De toekomst: bestuur blijft, Cruijff vertrekt.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mar 10, 2016 9:19 pm

He, is het gelazer hier weer begonnen? Is het een trauma, latent aanwezige Alzheimer of extreem fanatisme om deze discussie voor de 3.865.231e keer te gaan voeren?

zeux

Bericht door zeux » do mar 10, 2016 9:26 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:He, is het gelazer hier weer begonnen? Is het een trauma, latent aanwezige Alzheimer of extreem fanatisme om deze discussie voor de 3.865.231e keer te gaan voeren?
Het is een mengeling van treurnis en vermaak.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 11, 2016 10:32 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:He, is het gelazer hier weer begonnen? Is het een trauma, latent aanwezige Alzheimer of extreem fanatisme om deze discussie voor de 3.865.231e keer te gaan voeren?
Jij hebt niet de indruk dat de partijen nader tot elkaar komen? :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr mar 11, 2016 7:44 pm

InnerHarbour schreef:
Demosthenes schreef:....
Oh ja maar AT's zijn vaak vreemde vogels Demo, met uitzondering van jou en mij, natuurlijk :666.gif: ,Daar moet je, je niets van aantrekken.

Er loopt er hier bij voorbeeld eentje rond die 2 maanden heeft lopen janken en huilen over het vertrek van Cruijff en Jonk om nu helemaal geen woord maar aan Ajax te besteden en ons elke dag te vervelen door te roepen dat het hele Engelse voetbal uit prutsers bestaat. Weer een andere spring op de diversen bandwagons algelang ene Pep de trainer is, ik vermoed een boy-crush. :hypocrite.gif:

Dit zijn gewoon maar twee voorbeeldjes ik kan nog wel een tijdje doorgaan maar ik heb hier al zoveel vijanden. :drecul.gif:
Jij, vijanden? :ajaxsmiley.gif: Dat zie ik toch anders, in mijn ogen ben jij juist één van de meest gewaardeerde posters. :smile-ajax.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr mar 11, 2016 7:49 pm

Marillion schreef:
Volgens mij zijn we daar bijna! :smile-ajax.gif: :smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » vr mar 11, 2016 8:13 pm

Cruijff schreef:
Marillion schreef:
Volgens mij zijn we daar bijna! :smile-ajax.gif: :smallgrin.gif:
Alleen nog wat minor differences. Give it time.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr mar 11, 2016 9:42 pm

zeux schreef:
Cruijff schreef:Volgens mij zijn we daar bijna! :smile-ajax.gif: :smallgrin.gif:
Alleen nog wat minor differences. Give it time.
:ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » za mar 12, 2016 12:34 pm

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=272221

Dit is de zoveelste die bij verhuur niks van Ajax hoort. Is het nou zo lastig voor de Boer en Overmars om eens met die gasten te bellen? Op de terugweg in de auto naar huis? Is dat echt teveel gevraagd?

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za mar 12, 2016 12:46 pm

Wife beaters horen niet bij Ajax thuis, deze klootzak zo snel mogelijk verkopen.
YNWA

Rednose

Bericht door Rednose » za mar 12, 2016 6:35 pm

InnerHarbour schreef:Wife beaters horen niet bij Ajax thuis, deze klootzak zo snel mogelijk verkopen.
+1
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Alexander

Bericht door Alexander » za mar 12, 2016 8:53 pm

Vrijgesproken van alles, mafketels.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo mar 13, 2016 8:56 am

Alexander schreef:Vrijgesproken van alles, mafketels.
De uitspraak is al geweest? Heb ik niet gelezen!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo mar 13, 2016 8:24 pm

Tijdens de Fluwelen Revolutie won Ajax wedstrijdjes als tegen Nec wel op de momenten dat het belangrijk was voor de titelrace. Inmiddels denkt men bij Ajax weer dat ze het zonder Cruyff ook wel kunnen en wordt het weer een afgang.

Le T.

Bericht door Le T. » ma mar 14, 2016 10:08 am

InnerHarbour schreef:Wife beaters horen niet bij Ajax thuis, deze klootzak zo snel mogelijk verkopen.
Wat? Liep hij in een gaatjeshemd? Op de club?
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Re: Johan Cruijff, 1947-2016

Bericht door wimpey » do mar 24, 2016 8:19 pm

Allerlei vreselijke figuren kruipen onder hun steen vandaan. Smeets, De Mos, Barend. Yuk

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 25, 2016 12:04 pm

InnerHarbour schreef: RensMuller
Wat fijn toch dat ene Rens Muller zich kan profileren... :excited.gif: Dat bedoel ik dus: allerlei ongedierte kruipt onder z'n steen vandaan om een slaatje te slaan uit de dood van een legende. Kennen zulke mensen geen schaamte?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za mar 26, 2016 10:51 am

wimpey schreef:De warmte in de reacties vanuit Catalonië vind ik prachtig. Van een heel ander niveau dan het vaak m.i. obligate gekwaak van hier. De man was in den vreemde meer geliefd dan hier.
Obligaat gekwaak en schijnheilig gekwezel van ordinaire backstabbers. :1evil.gif:
Ik kots ervan, gadverdamme. :kots: :kots: :kots: :kots:

En dan willen ze de Arena naar hem noemen... Die verrotte bak, waar hij niets dan ellende heeft meegemaakt.

Dit daarentegen vind ik hartverwarmend:

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... tie__.html

Mooie kerel, die Franklin. Integer. :biggthumpup.gif:

En dit bracht bij nuchtere Yopi de tranen in de ogen:

https://twitter.com/JordiCruyff/status/ ... wsrc%5Etfw

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za mar 26, 2016 6:53 pm

Ja vast. :excited.gif:

https://twitter.com/iwanvanduren

Eerste reactie van Ajax was kil. Daarna een hoop krokodillentranen.

Er zijn er genoeg blij dat ze van hem af zijn. Kan hij ook geen kritiek meer leveren.

Het zal ook lastig worden om het in deze topic over 'onze' liefde te hebben, aangezien de helft van dit forum de pest heeft aan Cruijff. Waar hij zoal voor is uitgemaakt... bizar gewoon.

zeux

Bericht door zeux » za mar 26, 2016 7:22 pm

Yopi schreef:Ja vast. :excited.gif:

https://twitter.com/iwanvanduren

Eerste reactie van Ajax was kil. Daarna een hoop krokodillentranen.

Er zijn er genoeg blij dat ze van hem af zijn. Kan hij ook geen kritiek meer leveren.

Het zal ook lastig worden om het in deze topic over 'onze' liefde te hebben, aangezien de helft van dit forum de pest heeft aan Cruijff. Waar hij zoal voor is uitgemaakt... bizar gewoon.
Je moet blijkbaar op jouw manier van hem houden om iets over zijn dood te mogen zeggen. Ik vind het dan weer bizar dat jij hem zo durft te claimen.

Hij was een geniale voetballer, een fantastische trainer, maar als 'bestuurder' heeft hij het bij Ajax verkloot vind ik. Dat kan. En dat doet niets af aan die eerste twee.

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 26, 2016 8:15 pm

Le T. schreef: Ik heb vooral de pest aan de mensen die blind achter hem aanliepen alsof hij een onfeilbaar genie in bestuurlijke zaken was.
Om zelf als een dwergpoedel achter de manager van de nummer zoveel van de PL aan te huppelen en diens onfeilbaarheid keer op keer te benadrukken...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za mar 26, 2016 8:19 pm

Ja, het komt 'wat' hypocriet over. :smallgrin.gif:

Ach, ik heb die kritiek op Cruijff altijd gezien als kinnesinne. Zeker binnen Ajax: al die ophooggevallen vertegenwoordigers in sportsokken die zich de les niet wilden laten lezen door de zoon van de werkster.

Daarbuiten ook: al die snobs (Spaan en zo) met hun diplomaatjes.

In Spanje leeft dat veel minder, omdat hij daar niet zo vast te pinnen was qua sociale klasse.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » za mar 26, 2016 10:55 pm

Yopi schreef:Ik claim hem? :confused.gif: :biggrin.gif:
Ja, alleen jij mag rouwen en verder niemand. De rest van Nederland is hypocriet en hoort er eigenlijk niet bij. Dat is gewoon ordinair claimen.

Degenen die hem op zijn ziel getrapt hebben staan nu vooraan om hem te claimen. Daar word ik dus misselijk van.
Wie bedoel je hier mee?
Je moet Cruijff nemen met zijn persoonlijkheid, zijn standpunten, zijn strijdlust. En van hem geen tandeloos icoon 'van iedereen' maken. En zeker vind ik het misplaatst als Ajax nu van hem gaat profiteren, terwijl ze hem nog in november (!) voor de zoveelste keer hebben weggejaagd.
Hoe profiteert Ajax van hem?

Zou het niet volslagen van de pot gerukt zijn als Ajax geen condoleance-register openstelde, als Ajax niet in overweging zou nemen om het stadion naar hem te vernoemen (wat overigens op instigatie van de fans komt, niet vanuit de club zelf) of als Ajax er geen aandacht aan zou besteden op zijn website? Wat moet de club in hemelsnaam anders doen in deze situatie?
Juist al die jubelverhalen zijn zo hypocriet. Waar is hij niet voor uitgemaakt? Voor machtswellusteling, domkop, psychopaat, racist. Waar zijn die mensen gebleven?

Ik kan het domweg niet vergeten, ik heb me er zo kwaad over gemaakt. :1evil.gif:
Nogmaals: wie bedoel je? En wat hadden ze anders moeten doen?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za mar 26, 2016 11:07 pm

Profiteren in die zin dat ze zich zijn legacy toeëigenen, Scherrer. De Boer die roept dat Ajax het voetbal van Cruijff speelt. Van der Sar met zijn opmerking dat ze bij Ajax doen wat Cruijff voorstond.

Cruijff de speler behoort Ajax uiteraard (deels) toe. Maar Cruijff de inspirator: nou nee. Ze wilden het immers niet op zijn manier doen.

Wie 'ze' zijn, dat mag je zelf bedenken. Je komt er wel op. Een voorbeeld: Marco van Basten die Cruijff de laatste jaren keer op keer heeft teleurgesteld, maar nu wel twee pagina's over IK en Cruijff zeurt in het herdenkingsnummer van de VI.

Wat jouw bewering betreft dat ik alleen zou mogen rouwen: integendeel. De meeste supporters van Ajax zijn eerlijk en oprecht in hun emoties. Heel veel andere mensen ook.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za mar 26, 2016 11:14 pm

Jammer dat zelfs in een condoleance draadje, dit zure, bittere geneuzel de overhand moet krijgen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

elliquido

Bericht door elliquido » za mar 26, 2016 11:22 pm

Gatverdamme mannen, waarom nou zo?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie