Nou, in ieder geval was het wegsturen van Jonk een noodzakelijke stap.Jöhnk schreef:De suggestie dat Ajax gaat doorpakken en dat het wegsturen van Jonk daar een eerste aanzet toe is vind ik lachwekkend. We volgen Ajax al zo lang.Ajax Rules schreef:Wat is er nou lachwekkend?Jöhnk schreef:Doorpakken.
Er is vrij brede consensus dat de jeugdopleiding beter is geworden. Het is ook evident dat de samenwerking om te huilen was en dat Jonk met niemand meer door een deur kon.
Dan moet je inderdaad doorpakken ja. Doorgaan op dezelfde manier, maar met andere mensen die wel met elkaar kunnen en willen samenwerken.
Het is net als met het ontslaan van de trainer. Als het niet botert tussen trainer en de selectie, kan je niet de hele selectie ontslaan. Als het niet botert tussen functionaris X en de rest van de organisatie, kan je niet de rest van de organisatie ontslaan. Eens?
Bovendien kun je gewoon geen organisatiecultuur laten ontstaan waarin mensen zelf mogen bepalen of ze wel of niet hun taken uitvoeren. Jonk heeft maandenlang geweigerd (een deel van) zijn werk te doen en in de organisatie te functioneren (ondanks talloze aansporingen door zijn formele leidinggevenden). Dan is het gewoon over. Dat vind ik jammer, want hij heeft het aardig gedaan naar mijn inschatting.