Davy Klaassen

Alles over de actieve spelers van Ajax

Moderator: mods

Demosthenes

Re: Davy Klaassen

Bericht door Demosthenes » do aug 13, 2015 5:41 pm

InnerHarbour schreef:Ik hoop het Demo, ik hoop het, maar zouden de buitenlandse topclubs die alle jeugdwedstrijden zien dan collectief zitten te slapen dat deze jongens nog steeds bij Ajax zitten? Of zouden die ook door hebben dat als je ze niet de vrijheid geeft om leuk te ballen dat het toch wel flink tegenvalt?
Er zijn genoeg "slapende scouts"; stond er een keer naast, een Nederlandse scout in zijn beste "Globish" met een Engelsman aan het praten, in plaats van naar de wedstrijd te kijken!

Scouts halen genoeg spelers weg bij de Ajaxjeugd: Steven Bergwijn naar PSV, Bobby A. naar Barcelona, Fosu-Mensah naar MU, Dilrosun naar MC, Mink Peeters naar RM, Donny Malen naar Arsenal en dat sinds zomer 2011.

Ajax haalt Cerny, daar is en erg veel tijd in gestoken en Appie Nouri is een vriend van hem, ze kennen elkaar al heel lang en ik denk dat Ajax gewoon veel geld heeft geboden. Ajax doet hetzelfde als Arsenal, Liverpool enz. Ajax kan alleen minder spelers halen. Is die Antonucci al binnen? Een speler van Anderlecht.

Spelers zijn er soms ook voor 100% van overtuigd dat ze Ajax 1 halen, die spelers blijven. Lukt het niet, dan is er een groot probleem: geen speler van Ajax-1 en geen geld. Ik kan me heel goed voorstellen dat spelers voor het geld kiezen, dan is dat al binnen en na Chelsea kun je naar het Championship, misluk je daar na twee of drie jaar dan volgt de eredivisie, lukt dat niet dan brengt Raiola je wel in het buitenland onder en als je in de woestijn eindigt, zullen de deskundigen je misschien voor gek verklaren, maar je bent wel binnen (Als je slim bent) Bij Ajax vergeten ze dat het betaald voetbal is, het is een baan tot je 35ste, maar bij Ajax denken ze aan "de gevulde koeken van tante Annie van de Herdgang", ze noemen het alleen investeren in jezelf.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 02, 2015 4:32 am

Telesport: Op de laatste speeldag een bod van €18,5 miljoen afgeslagen van Napoli.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel

Bericht door Lionel » wo sep 02, 2015 7:30 am

Lekker ophoeren inderdaad.

45+ vragen. Niet minder.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 02, 2015 7:42 am

Sowieso hartstikke logisch dat Klaassen daar (in dit stadium van zijn carrière) niet heen wil.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo sep 02, 2015 10:24 am

Mooie club, maar niet voor Klaassen. Het is zo warm in Napels, hij loopt daar elke thuiswedstrijd paars aan. :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 02, 2015 10:39 am

:smallgrin.gif:

Daar hebben we vooraf niets over gehoord. Het komt op mij daarom een beetje over alsof een andere transfer niet is gelukt en ze daarom op het laatste moment maar een bod op Klaassen hebben gedaan.

Goed dat het is afgewezen in ieder geval. Ajax moet dit seizoen de titel terugpakken. Dan verkoop je niet op het laatste moment je aanvoerder.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo okt 04, 2015 5:33 pm

Verklaart voor een groot deel waarom hij in de 2e helft, nog in sterkere mate dan in de 1e helft, er nogal afwezig bij liep. Heeft dus ruim de helft van de wedstrijd met een hersenschudding door het veld gelopen:

'Klaassen loopt hersenschudding op en is onzeker voor Oranje'

Ajax-aanvoerder Davy Klaassen heeft zondag tijdens de verloren topper tegen PSV (2-1) een hersenschudding opgelopen.

Dat meldt FOX Sports. Klaassen werd in de eerste helft op het achterhoofd geraakt door PSV-middenvelder Jorrit Hendrix.

Het is nog onduidelijk of Klaassen volgende week in actie kan komen voor Oranje, dat dan de beslissende EK-kwalificatieduels speelt met Kazachstan (10 oktober) en Tsjechië (13 oktober).

Maandag overlegt Ajax met de KNVB over de situatie van de middenvelder, die zondag niet werd gewisseld. Klaassen kon na afloop echter niet de media te woord staan.
Van NU.nl

Rooie

Bericht door Rooie » zo okt 04, 2015 5:38 pm

Weten ze zeker dat 'ie die hersenschudding vandaag heeft opgelopen en dat hij er niet al een half jaar lang mee rond loopt?

Kreeg vandaag wel een paar goede tikken te verduren.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 04, 2015 6:04 pm

Getuigd het karakter wat hij heeft. :biggthumpup.gif: Klaassen gewoon maar weer een op rechtshalf zetten, Bazoer erachter en vanaf links Gudelj/Serero of Sinkgraven. Spits El Ghazi, links Younes en rechts voorlopig Schöne, met Cerny erachter. Aan Cerny hoe lang het duurt voordat het andersom is.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Arthur

Bericht door Arthur » zo okt 04, 2015 7:43 pm

Vond dat vandaag ook wel typerend: Psv mocht ongestraft onze aanvoerder de ene beuk na de andere geven, terwijl wij hun half-geblesseerde aanvoerder alle tijd en ruimte gaven. Bah.

Wouter

Bericht door Wouter » zo okt 04, 2015 9:39 pm

Cruijff schreef:Verklaart voor een groot deel waarom hij in de 2e helft, nog in sterkere mate dan in de 1e helft, er nogal afwezig bij liep. Heeft dus ruim de helft van de wedstrijd met een hersenschudding door het veld gelopen:

'Klaassen loopt hersenschudding op en is onzeker voor Oranje'

Ajax-aanvoerder Davy Klaassen heeft zondag tijdens de verloren topper tegen PSV (2-1) een hersenschudding opgelopen.

Dat meldt FOX Sports. Klaassen werd in de eerste helft op het achterhoofd geraakt door PSV-middenvelder Jorrit Hendrix.

Het is nog onduidelijk of Klaassen volgende week in actie kan komen voor Oranje, dat dan de beslissende EK-kwalificatieduels speelt met Kazachstan (10 oktober) en Tsjechië (13 oktober).

Maandag overlegt Ajax met de KNVB over de situatie van de middenvelder, die zondag niet werd gewisseld. Klaassen kon na afloop echter niet de media te woord staan.
Van NU.nl
Ik vind het, gezien zijn vorm, sowieso onvoorstelbaar dat hij opgeroepen is. Maar ja, blinde bondscoach he?

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma okt 05, 2015 4:44 am

Ik ben eerlijk gezegd nooit echt kapot van Davy geweest. Sinkgraven als 10 lijkt mij een stuk interessanter, zeker met een vrije rol.

Mano

Bericht door Mano » ma okt 05, 2015 10:17 am

WP_LeGeNd schreef:Ik ben eerlijk gezegd nooit echt kapot van Davy geweest. Sinkgraven als 10 lijkt mij een stuk interessanter, zeker met een vrije rol.

Ik heb hetzelfde.
een aardige voetballer maar hij zou nooit de uitblinker mogen zijn, hij moet dienend zijn aan een spelmaker
met zijn inzicht wordt een spelmaker blij en kan hij altijd de bal kwijt.

Sinkgraven is het ook niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma okt 05, 2015 12:56 pm

Sinkgraven is een groot talent. Dat jochie komt er wel.

Davy is een werker. En zeker geen 10. Daar mist hij de finesse voor.

Mano

Bericht door Mano » ma okt 05, 2015 2:36 pm

Yopi schreef:Sinkgraven is een groot talent. Dat jochie komt er wel.
Ik zie er geen no.10 in. 'te lief'
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma okt 05, 2015 9:21 pm

Ik moet het met Sinkgraven nog even zien gebeuren hoor. Het is wel een heel handig spelertje maar als het gaat om zaken als actieradius, diepgang en duelkracht dan scoort hij onvoldoende. Dan moet je voetballend wel heel goed zijn om het toch echt te maken.

Klaassen vond ik in de jeugd altijd heel handig in het kiezen van het goede moment voor zijn loopacties. Ik zie in hem geen spelmaker.
Nil volentibus arduum

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 06, 2015 10:18 pm

Het is jammer dat Klaassen nu vooral lange ballen door kopt op de aanvallers. Zijn kracht ligt namelijk juist in het ontwijken van de duels, door zijn gevoel voor positie en zijn handelingssnelheid.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo okt 07, 2015 9:54 am

Inderdaad. Duidelijk dat hij in zijn huidige rol niet uit de verf komt.

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 07, 2015 10:13 am

Zoals Bert terecht aangeeft, loopt Klaassen dit seizoen vooral te rammen. Duels en 2e ballen. Tactische kwestie.

Misschien moet ie ook zo diep spelen om Gudelj alle ruimte te geven om het spel te bepalen. :excited.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo okt 07, 2015 10:20 am

Je schept zo wel ruimte op het middenveld.

Voor de tegenstander. :biggrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 07, 2015 10:38 am

Ik ben nog steeds geschrokken van de ruimte die Ajax weggaf op de nummer 6 positie. Ongelooflijk. Alleen dat al is voor mij genoeg reden tot ontslag van Frank.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 07, 2015 10:47 am

Lionel schreef:Ik ben nog steeds geschrokken van de ruimte die Ajax weggaf op de nummer 6 positie. Ongelooflijk. Alleen dat al is voor mij genoeg reden tot ontslag van Frank.
Tactiek leek wederom nergens naar. Laat 'm nog maar effe aanmodderen. Het probleem lost zich na dit seizoen vanzelf op. Liever een kutseizoen dan halve maatregelen. Overmars e.c. moeten nl. óók weg.

Vervolgens is het simpelweg een kwestie van de juiste trainer en een sterke TD halen. Hopelijk heeft de stagiair een paar paardenfluisteraars om zich heen die 'm op weg helpen. Het 'van voetballers voor voetballers' van JC mag je m.i. wel als volledig mislukt benoemen. Die voetballers kunnen er naast het veld immers weinig van.

Lionel

Bericht door Lionel » wo okt 07, 2015 10:50 am

wimpey schreef:
Lionel schreef:Ik ben nog steeds geschrokken van de ruimte die Ajax weggaf op de nummer 6 positie. Ongelooflijk. Alleen dat al is voor mij genoeg reden tot ontslag van Frank.
Tactiek leek wederom nergens naar. Laat 'm nog maar effe aanmodderen. Het probleem lost zich na dit seizoen vanzelf op. Liever een kutseizoen dan halve maatregelen. Overmars e.c. moeten nl. óók weg.

Vervolgens is het simpelweg een kwestie van de juiste trainer en een sterke TD halen. Hopelijk heeft de stagiair een paar paardenfluisteraars om zich heen die 'm op weg helpen. Het 'van voetballers voor voetballers' van JC mag je m.i. wel als volledig mislukt benoemen. Die voetballers kunnen er naast het veld immers weinig van.
De voetballers die JC heeft aangesteld kunnen er inderdaad weinig van. Ook Frank is tactisch een malloot hoor. Die gaat het, tenzij hij spelers krijgt die hij niet hoeft te leren voetballen, niet redden denk ik. Zoveel fouten als hij heeft gemaakt zie je zelden.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 07, 2015 10:59 am

Lionel schreef: De voetballers die JC heeft aangesteld kunnen er inderdaad weinig van. Ook Frank is tactisch een malloot hoor. Die gaat het, tenzij hij spelers krijgt die hij niet hoeft te leren voetballen, niet redden denk ik. Zoveel fouten als hij heeft gemaakt zie je zelden.
Credits voor de eerste 3 titels. Hij heeft veel goeds gedaan. Maar hij is een uitvoerder, een harde werker die gestuurd moet worden. Maar Ajax heeft geen sterke man die hem stuurt. Frank heeft naald en draad niet uitgevonden. Wat je nu al een aantal jaren ziet, is dat hij gezien z'n rep binnen Ajax de sterke man is. "Frank's lijstje....": daar begon het al mee.

Dat heeft er toe geleid dat het erop lijkt alsof ie in z'n eigen mythe is gaan geloven. Door een sul als Overmars wordt ie niet gecorrigeerd. En nu heeft ie al een aantal jaren allerlei hersenspinsels om de kar weer aan het rollen te brengen. Ajax-1 is een blauwdruk van al die experimenten: het lijkt nergens op, de spelers zijn verzekerd en (op het oog) hun trainer beu. Best een goede trainer, maar wel een met gebreken binnen een kut-organisatie.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za okt 17, 2015 8:18 am

Gaat schijnbaar nog een jaartje bijtekenen, tot 2019.

Plaats reactie