Er zijn genoeg "slapende scouts"; stond er een keer naast, een Nederlandse scout in zijn beste "Globish" met een Engelsman aan het praten, in plaats van naar de wedstrijd te kijken!InnerHarbour schreef:Ik hoop het Demo, ik hoop het, maar zouden de buitenlandse topclubs die alle jeugdwedstrijden zien dan collectief zitten te slapen dat deze jongens nog steeds bij Ajax zitten? Of zouden die ook door hebben dat als je ze niet de vrijheid geeft om leuk te ballen dat het toch wel flink tegenvalt?
Scouts halen genoeg spelers weg bij de Ajaxjeugd: Steven Bergwijn naar PSV, Bobby A. naar Barcelona, Fosu-Mensah naar MU, Dilrosun naar MC, Mink Peeters naar RM, Donny Malen naar Arsenal en dat sinds zomer 2011.
Ajax haalt Cerny, daar is en erg veel tijd in gestoken en Appie Nouri is een vriend van hem, ze kennen elkaar al heel lang en ik denk dat Ajax gewoon veel geld heeft geboden. Ajax doet hetzelfde als Arsenal, Liverpool enz. Ajax kan alleen minder spelers halen. Is die Antonucci al binnen? Een speler van Anderlecht.
Spelers zijn er soms ook voor 100% van overtuigd dat ze Ajax 1 halen, die spelers blijven. Lukt het niet, dan is er een groot probleem: geen speler van Ajax-1 en geen geld. Ik kan me heel goed voorstellen dat spelers voor het geld kiezen, dan is dat al binnen en na Chelsea kun je naar het Championship, misluk je daar na twee of drie jaar dan volgt de eredivisie, lukt dat niet dan brengt Raiola je wel in het buitenland onder en als je in de woestijn eindigt, zullen de deskundigen je misschien voor gek verklaren, maar je bent wel binnen (Als je slim bent) Bij Ajax vergeten ze dat het betaald voetbal is, het is een baan tot je 35ste, maar bij Ajax denken ze aan "de gevulde koeken van tante Annie van de Herdgang", ze noemen het alleen investeren in jezelf.