De VK heeft ook een agenda. Net zoals De T. die heeft. Zichzelf intellectueel wanend Amsterdam heeft niet veel op met Cruijff en diens connecties.
Moderator: mods
wimpey schreef:Zichzelf intellectueel wanend Amsterdam heeft niet veel op met Cruijff en diens connecties.
De VK laat net als De T. een interpretatie op Ling's activiteiten aldaar los. Alleen wordt het bij de VK onderzoeksjournalistiek genoemd.Baseman schreef:Dus het komt er eigenlijk op neer dat wie dan ook wat schrijft/zegt en op welke toon, het altijd ligt aan de verborgen agenda's van de media? Dat is ook een manier om alles aan de kant te kunnen schuiven als het uitkomt...
Dat is zo, ja. Mensen die nog moeten ontdekken dat de bal rond is weten precies dat de FR niet deugt. En dan zijn ze teleurgesteld in mij als ik zeg dat de werkelijkheid iets ingewikkelder in elkaar zit.wimpey schreef:Onderzoeksjournalistiek....![]()
De VK heeft ook een agenda. Net zoals De T. die heeft. Zichzelf intellectueel wanend Amsterdam heeft niet veel op met Cruijff en diens connecties.
LucaS schreef:Nou ja, de ene heeft onderzoek gedaan, de ander gegoogled.
Zie je geen verschil? De band tussen de Telegraaf en Cruijff is evident. Jaap de Groot is collega, woordvoerder en vriend en bewonderaar van Cruijff. En dat al tientallen jaren. Hij heeft ook toegegeven dat de Telegraaf pal staat voor collega Cruijff, omdat het zo hoort als collega's van elkaar. Ik zie eigenlijk niet in welke reden de Volkskrant zou hebben om anti-Cruijff te zijn of waar dat uit blijkt. Ze doen onderzoek naar een interessante zaak en komen met bepaalde feiten en conclusies (die ik persoonlijk ook helemaal niet zo schokkend vind).wimpey schreef:Ik beweer niet dat Ling brandschoon is. Wel dat er input zal zijn van bepaalde belanghebbenden om Ling te pushen (De T.) én om 'm neer te halen (VK). En in dat proces is het goed mogelijk, gezien de interesses, dat er met de realiteit wordt gesjoemeld. Dat accenten worden gelegd, dingen worden uitvergroot, dan wel verzwegen.
Inderdaad.Duke schreef:Ach, het is maar wie je betrouwbaarder vindt, Jaap de Groot, of twee bekroonde onderzoeksjournalisten. Laat iedereen zijn eigen conclusies maar trekken.
Je kan bij de Telegraaf gaan werken!LucaS schreef:Ik heb eens gegoogled op Ling, maar dan komen er wel wat vage zaakjes naar boven.
Volgens mij heeft Cruijff dan nog maar één fan hier.wimpey schreef:Onderzoeksjournalistiek....![]()
Waarom zie je het wel in hem zitten? Of is dat niet van belang?Yopi schreef:Bekroond, onderzoeksjournalist, het is wat.![]()
Je ontdekt dat een restaurant paardenvlees serveert. Daar schrijf je een artikel over en je wint een prijs.![]()
http://www.volkskrant.nl/recensies/volk ... ~a3623734/
Heeft Ling iets illegaals gedaan? Heeft hij mensen gedupeerd of omgekocht? Zo ja, kom dan met harde bewijzen. Niet overschrijven uit de T, graag.
Dan wordt het met verve gepromoot door Cruijffs tikslaaf en pitbull.brigade zuid schreef:Als dat rapport van Ling er eenmaal is, wat gebeurt er dan mee?
Omdat eerst zijn 'credibility' hersteld moet worden?Duke schreef:
Intussen vraag ik me af waarom De Telegraaf nog niets uit het rapport van Ling (dat blijkbaar klaar is) heeft gepubliceerd?
Je kunt natuurlijk de stelling innemen dat je niet gelooft dat de VK die mensen heeft gesproken en dat die documenten niet bestaan ('ze schrijven alleen maar een beetje De T. na...'). Maar het volgende stukje zit toch wel vol precieze gegevens:Duke schreef:Lings luchtkastelen
Het zakelijke imperium van een buitenspeler
(...)
Verantwoording
Voor dit verhaal is gesproken met tien personen, van wie een aantal anoniem wil blijven. Daarnaast is dit verhaal gebaseerd op verschillende documenten, bankafschriften, curatorenverslagen en jaarrekeningen.
(...)
En over die 350 miljoen:Trencin is nog geen goudmijn
AS Trencin is na zeven jaar nog geen goudmijn voor Ling, blijkt uit de jaarrekeningen. De club maakte vorig jaar voor het eerst een kleine winst van 66.024 euro, maar kampt met een negatief eigen vermogen van 3,4 miljoen euro, wat betekent dat de club meer schulden heeft dan bezittingen. Een van die schulden van de club is een lening van ruim 3,6 miljoen euro van FTMG Beheer, het bedrijf van aandeelhouders Ling en Wijkamp. Ook dit bedrijf heeft een negatief eigen vermogen, blijkt uit de laatste jaarrekening van 2013 die gedeponeerd is. FTMG heeft eind 2013 voor dik 6 miljoen euro aan schuld. Uit de summiere jaarrekening van het bedrijf blijkt niet aan wie. Dat is waarschijnlijk geld dat de aandeelhouders aan FTMG hebben geleend. Maar Ling heeft al twee jaar geen jaarrekening meer gedeponeerd van zijn persoonlijk holding T. La Ling Holding, waar de aandelen van FTMG in zitten. De laatste stamt uit 2012. Het bedrijf heeft dat jaar een vermogen van 2,2 miljoen euro. Ook van zijn vitaminebusiness Fitshape is 2012 het laatste jaar waarover een jaarrekening beschikbaar is. Dat jaar maakt het bedrijf een verlies van ruim een half miljoen euro en kampt het met een negatief eigen vermogen van 1 miljoen euro.
Heeft iemand de kolom van De Groot?Maar al die nuance verdwijnt weer als in Nederland het succesverhaal van Ling wordt verteld. Zo schrijft De Telegraaf dat de bouw van het stadion in Trencin 'als vliegwiel fungeert voor een projectontwikkeling ter waarde van 350 miljoen euro'. Zelfs de huidige raad van commissarissen van Ajax zou er jaloers op zijn.
Manager Rybnicek haalt niet-begrijpend zijn schouders op. Hij kent het project niet. Het bedrag kan hij niet plaatsen. Raadslid Zak moet lachen als hij het hoort. 'Een project van 350 miljoen euro? Dat moet een fout zijn. Dat is tien keer de begroting van de stad Trencin. Daar kun je de hele stad voor kopen.'