Ajax - Excelsior 08-03-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Zuidema

Re: Ajax - Excelsior 08-03-2015

Bericht door Zuidema » zo mar 08, 2015 5:05 pm

Yopi schreef:Schöne heeft een goede trap, maar zijn handelingssnelheid is laaaag. Haalt steeds het tempo eruit.
Hij was al niet rap, maar de sleet lijkt er nou wel helemaal op te zitten. Speelt te vaak als een uitgebluste veteraan, die bijna alleen nog bij dode spelmomenten rendeert.
AEG en Kishna speelden allebei matig, maar de een scoort en de ander geeft de assist voor een niet te missen kans. Dat is toch de klasse van die jongens.
Zeker. Die jongens hebben beslist bovengemiddeld talent (ieder in hun eigen stiel) en kunnen altijd met een individuele bevlieging een wedstrijd ineens een wending geven. Hopelijk wordt dat de komende seizoenen nog een stuk beter en structureler.
Sinkgraven gaat zich gegarandeerd in de basis spelen.
Die jongen kan onmiskenbaar voetballen, maar ik vind hem nog wel heel erg licht als middenvelder.
Ik zie Klaassen niet graag op 6. Wat mij betreft speelden ze op het middenveld op de verkeerde posities.
Vind ik ook. Laat Klaassen maar weer terug gaan naar de rechtshalf, daar komt ie wat mij betreft toch aanmerkelijk beter tot zijn recht. Op 6 mogen vooral Serero en Bazoer het dan uitvechten. En op de linkshalf Serero en Sinkgraven.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo mar 08, 2015 5:25 pm

Klaassen speelt rechtshalf door de ontwikkeling van Bazoer. Klaassen speelt op6 zeker niet slecht, maar heeft zoveel meerwaarde op rechtshalf. Dan komen zijn extra kwaliteiten er meer uit: diepgang en scorend vermogen.

Volgend jaar een ervaren, kwalitatiefsterke 6 erbij, Klaassen op rechtshalf en Sinkgraven op links. Dan komt Kishna ook veel beter tot zijn recht. Bazoer mag af en toe afwisselen met Sinkgraven, om zo zijn minuten te pakken.

Achterin staat het sinds een paar weken een stuk beter. Boilesen heeft duidelijk de stijgende lijn te pakken en Veltman/Viergever is stabiel,

El Ghazi is toch wel het goudhaantje dit seizoen. Wat een rendement heeft hij, zelfs als hij niet in de wedstrijd zit. Zivkovic tenslotte: mooie atleet, vandaag 1 geslaagde actie. Die heeft nog wel even tijd nodig. Hopelijk zijn Milik en Kolbeinn snel weer fit.

Ps: az 3-0 achter. Gat op nr 3 wordt 8 punten.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 08, 2015 5:34 pm

Je moet er niet aan denken dat Ajax VDV haalt. Dan hebben we twee spelers lopen MET ERVARING die vechten om de vrije trappen en verder niets toevoegen.

Sinkgraven is nog een jochie, maar wát een balgevoel! Die pass, precies op maat. Zie je zelden in de Eredivisie.

Eerlijk gezegd vind ik Klaassen op 6 'normaal', op die positie blinkt hij niet uit. Zijn kracht is tussen de linies spelen. Technisch is hij geen wereldwonder. Hij moet het van zijn inzicht hebben. Op 6 speelt hij te ver naar achteren om iets beslissends te kunnen doen. Ajax mist ook zijn doelpunten.

Waarom zou Bazoer niet op 6 kunnen spelen? Daar vind ik hem geknipt voor.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 08, 2015 5:56 pm

Het was héérlijk in het zonnetje! Vak 119, ik heb een fijn kleurtje gepakt. :headbang.gif: En de kids vonden het leuk. De kleine was na afloop pissed omdat de jongens geen bal het vak in schoten. :smallgrin.gif:

Typische AEG-pot weer: die gozer mag je nooit afschrijven. Kishna is mentaal veel minder hard, hoewel ie in potentie m.i. meer aanleg heeft. Maar wanneer ie niet in de wedstrijd zit, gaat ie die pot niet effe voor je uit het vuur slepen zoals AEG dat kan.

Het technisch vermogen, in- en overzicht van de meeste Ajacieden was weer om te janken. Serero, Schöne als allerslechtsten, Boilesen, Van Rhijn matig. Klaassen voegt op 6 niets toe, Viergever op 4 m.i. ook niet en Bazoer moet zonder bal meer in beweging zijn. Hij loopt op zich de goede lijnen, maar ziet dan net de ruimte niet om aanspeelbaar te zijn. Ziv toonde aan niet voor niets in JA te ballen, continu balverlies. Wel een mooie assist natuurlijk. Van Sinkgraven ben ik nu al fan, gaan we veel plezier aan beleven.

Veltman was m.i. weer prima, Cillessen is standaard prima. Hopelijk was dit tussendoortje geen opmaat voor Dnipro en Heerenveen uit. Dan kunnen we hopelijk weer counteren, dat ligt dit team beter. :blush.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo mar 08, 2015 6:14 pm

Nou, sinds lange tijd weer eens naar de Arena, vakkie 120. Het weer was lekker, de wedstrijd niet.

Excelsior kwam voor een punt en kwamen er bijna mee weg. Het was vandaag enorm statisch vanuit Ajax kant. Serero en Boilesen als dieptepunten en Schöne daar vlakbij.
Whitey on the moon.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo mar 08, 2015 7:23 pm

Zo wat was het heerlijk op Scheveningen en Kijkduin..
Ik heb niks maar dan ook niks gemist.. 83e minuut.. zegt genoeg
Weer op zoek naar een Interim coach..

Mano

Bericht door Mano » ma mar 09, 2015 8:52 am

op een gegeven moment staat Ajax goed, gaat de bal rond op helft van tegenstander...
maar dan...

dan moet er iets gebeuren! Dan moet er iemand iets anders doen dan het omcirkelen van de tegenstander.

er zit ook geen opportunist gedrag in. Anticiperen op een duel-winst van ploeggenoot en dan alvast diep gaan of aansluiten.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mar 09, 2015 8:54 am

Zou dat niet komen omdat Klaassen op 6 staat? Hij heeft op zich wel inzicht in loonacties, schoot nog wel eens uit de tweede lijn, of gaf een assist. Al die kwaliteiten zijn gedecimeerd omdat ie als controlerende middenvelder moet voetballen.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 09, 2015 8:56 am

Wat mij erg irriteerde was dat er niet hoog druk gezet werd. Ben de tel kwijt geraakt bij het aantal keren dat hun keeper de bal bij een doeltrap bij Fischer kwijt kon. Dan kwam er halfslachtig druk en speelde hij Bovenberg aan. Minimaal 5 keer gebeurde dat. Gewoon een kwestie van doordekken, lijkt me. Maar dan bleef Serero hangen, dan Schöne, dan Bazoer. Wanneer je die lui vanaf het begin aanpakt, ben je na 20 minuten klaar.

Mano

Bericht door Mano » ma mar 09, 2015 9:05 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zou dat niet komen omdat Klaassen op 6 staat? Hij heeft op zich wel inzicht in loonacties, schoot nog wel eens uit de tweede lijn, of gaf een assist. Al die kwaliteiten zijn gedecimeerd omdat ie als controlerende middenvelder moet voetballen.
Ja en Nee.
het moet een kettingreactie zijn.
Klaassen gaat diep, daardoor komt er ruimte, dan dient er wel weer een ander in dat gat te lopen etc.

Klaasen heeft wel het voetbalvernuft, de anderen alleen niet.

** doet me zo denken aan een wedstrijd met Sulejmani. Charisteas wint elk kopduel en laat de ballen links/rechts van zich vallen.
Sulejmani kijkt en begint pas met rennen als de bal links/rechts valt. als hij 1x begint met rennen als de bal onderweg naar Charisteas was, was hij op tijd en kon hij zo doorlopen....
dat vernuft ontbrak dan en dat ontbreekt nog steeds...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » ma mar 09, 2015 9:07 am

wimpey schreef:Wat mij erg irriteerde was dat er niet hoog druk gezet werd. Ben de tel kwijt geraakt bij het aantal keren dat hun keeper de bal bij een doeltrap bij Fischer kwijt kon. Dan kwam er halfslachtig druk en speelde hij Bovenberg aan. Minimaal 5 keer gebeurde dat. Gewoon een kwestie van doordekken, lijkt me. Maar dan bleef Serero hangen, dan Schöne, dan Bazoer. Wanneer je die lui vanaf het begin aanpakt, ben je na 20 minuten klaar.
tegen PSV/Barcalona/AC Milan zet men druk tot aan de spelersbus.
tegen Excelsior niet.

voetbal-arrogantie

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 09, 2015 9:26 am

Als tegenstander is het ook wel lekker als je weet dat Serero nooit vanaf 16-20 meter gaat vuren op doel. Excelsior kon met gemak de rest afdekken en Serero balverlies laten lijden.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 09, 2015 9:32 am

GangstaRiB schreef:Als tegenstander is het ook wel lekker als je weet dat Serero nooit vanaf 16-20 meter gaat vuren op doel. Excelsior kon met gemak de rest afdekken en Serero balverlies laten lijden.
Serero is al jaren een van de zwakkere schakels. Hij kan leuk kort draaien en kleunt er in de duels flink in. Tactisch zwak, er zit amper diepgang en variatie in en schot en passing zijn op juniorenniveau. Hopen dat er een club voor hem komt deze zomer.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 09, 2015 9:38 am

Mano schreef:
wimpey schreef:Wat mij erg irriteerde was dat er niet hoog druk gezet werd. Ben de tel kwijt geraakt bij het aantal keren dat hun keeper de bal bij een doeltrap bij Fischer kwijt kon. Dan kwam er halfslachtig druk en speelde hij Bovenberg aan. Minimaal 5 keer gebeurde dat. Gewoon een kwestie van doordekken, lijkt me. Maar dan bleef Serero hangen, dan Schöne, dan Bazoer. Wanneer je die lui vanaf het begin aanpakt, ben je na 20 minuten klaar.
tegen PSV/Barcalona/AC Milan zet men druk tot aan de spelersbus.
tegen Excelsior niet.

voetbal-arrogantie
Klopt. Dit is iets waar ik me al jaren druk over maak. Als je tegen dit soort ploegen ook direct begint met collectief druk zetten dan zijn de meeste potjes voor de rust gespeeld.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mar 09, 2015 10:20 am

En opofferingsloopjes... Beweeg eens zonder de bal te verwachten.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 09, 2015 11:05 am

Yopi schreef:En opofferingsloopjes... Beweeg eens zonder de bal te verwachten.
Klaassen - Bazoer - Sinkgraven. Laat Bazoer op zijn eigenlijke positie alvast maar leergeld betalen. Zijn we tenminste van Serero verlost. Dat wordt hoog tijd.

Ik hoop er het beste van tegen Dnipro. Maar niet iedere ploeg zal zo naïef verdedigen als Legia en psv laatst. Toch?! :blush.gif:

Mano

Bericht door Mano » ma mar 09, 2015 2:08 pm

Precies!
en als ze wel diep gaan en ze zijn de man voorbij, ze zien dat ze hem niet krijgen, stoppen ze met lopen.
Waardoor ze geen gat trekken want ze staan nog steeds in dekking en sterker nog het gat voor anderen hebben dichtgelopen :blackcat.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 09, 2015 2:32 pm

Mano schreef:

Precies!
en als ze wel diep gaan en ze zijn de man voorbij, ze zien dat ze hem niet krijgen, stoppen ze met lopen.
Waardoor ze geen gat trekken want ze staan nog steeds in dekking en sterker nog het gat voor anderen hebben dichtgelopen :blackcat.gif:
Boilesen was daar gisteren steengoed in. Die ging precies achter die Botaka lopen zodat Viergever em niet kon bereiken.

Zowiezo loopt Boilesen verstoppertje te spelen... en dat is dan aanvoerder :excited.gif:
Whitey on the moon.

zeux

Bericht door zeux » ma mar 09, 2015 3:24 pm

Mano schreef:

Precies!
Vorig jaar hadden we iemand die zich vaak vrij liep. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano

Bericht door Mano » ma mar 09, 2015 4:19 pm

Op de tribune ja, die gast met die vlag :biggrin.gif:

Plaats reactie