Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Ajax A1

Bericht door Cruijff » za feb 28, 2015 12:55 pm

Vandaag spelen ze weer. Om 14:30 uur tegen PSV A1. Live op Ajax Exclusive tv. Gratis te bekijken via onderstaande credentials

Login = [email protected]
Pass = Ajax1414

LucaS schreef:Overmars voert het technisch beleid uit dat wordt vastgesteld door het TH. Om vast te stellen of Overmars faalt zou je dus eerst moeten weten welke opdrachten hij krijgt.
:biggthumpup.gif:

wimpey: download eens de Dikke van Dale en dan zoeken bij het woord NUANCE

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 28, 2015 2:43 pm

Normaliter voert de werkvloer het werk uit als door de directie uitgestippeld. Hetgeen dan door de RvC wordt gecontroleerd.

Het lijkt me dan ook vreemd dat 'white collar' binnen een miljoenenbedrijf doet wat 'blue dollar' hem opdraagt.

@Cruijff: een pathologische leugenaar die anderen tot nuance oproept? :excited.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za feb 28, 2015 3:27 pm

Kijkt iemand naar de A1?

Bij rust 2-1 voor tegen PSV A1. Doelpunten Beek en op slag van rust Cerny.

A1 speelt slordig, PSV trouwens ook. Misschien ligt het aan het veld?

Appiehak is van slag, maakt voor hem ongewone fouten. Nog een kater van dinsdag?

De A1 is normaal gesproken veel sterker dan PSV, maar PSV heeft geen zware wedstrijd in de benen. Benieuwd hoe het verder gaat. Paal en die Deense jongen (Lindquist of zo?) zijn wel aardige spelers, trouwens. Van der Moot daarentegen valt me opnieuw niet mee.

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 28, 2015 3:38 pm

3-1 Cerny. Ik kijk trouwens de Kohlenpottderby. Genau.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za feb 28, 2015 4:27 pm

Ich nicht.

A1 won uiteindelijk simpel met 4-2. PSV kwam er in de tweede helft niet meer aan te pas en moest om te scoren hulp krijgen van de wind. Bal van Iwan (?) werd zo het doel in geblazen. :smallgrin.gif:

Goede pot van de jongens. Opvallend ze opnieuw de tegenstander kapot wisten te spelen, ondanks dinsdag.

Eiting MOTM. Toppertje.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za feb 28, 2015 4:46 pm

Waarom zouden mannetjes van een jaar of 18 niet twee wedstrijden per week aankunnen Yopi?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za feb 28, 2015 4:49 pm

Fysiek wel, maar mentaal...

Zo gebruikelijk is het trouwens niet bij de junioren om twee wedstrijden per week te spelen.

Voor ik het vergeet: in de topwedstrijd tegen PSV een spetterende invalbeurt van B-junior Darren Sidoel. Tackelde messcherp.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za feb 28, 2015 5:04 pm

Eiting idd MOTM, Donny was ook weer overal.
Eerste twee goals waren leuke doelpunten.

Wat mij betreft laat Peereboom het middenveld zo staan, rest van het seizoen. Dus Eiting op 6 ipv El Mahdioui.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey

Bericht door wimpey » za feb 28, 2015 5:10 pm

Yopi schreef: Voor ik het vergeet: in de topwedstrijd tegen PSV een spetterende invalbeurt van B-junior Darren Sidoel. Tackelde messcherp.
On-Nederlands. Kun je wat meer over hem vertellen?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za feb 28, 2015 5:32 pm

Is twee jaar geleden van Den Haag gekomen. Niet heel groot maar snel en sterk in de duels. Ook aan de bal goed. Speelde vanmiddag eerst met de A2 mee en daarna met de A1.

Lionel

Bericht door Lionel » za feb 28, 2015 5:46 pm

Yopi schreef:Fysiek wel, maar mentaal...

Zo gebruikelijk is het trouwens niet bij de junioren om twee wedstrijden per week te spelen.

Voor ik het vergeet: in de topwedstrijd tegen PSV een spetterende invalbeurt van B-junior Darren Sidoel. Tackelde messcherp.
Hoezo is het mentaal moeilijk om twee keer in de week te spelen?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » za feb 28, 2015 6:33 pm

wimpey schreef:Normaliter voert de werkvloer het werk uit als door de directie uitgestippeld. Hetgeen dan door de RvC wordt gecontroleerd.

Het lijkt me dan ook vreemd dat 'white collar' binnen een miljoenenbedrijf doet wat 'blue dollar' hem opdraagt.
Dat is zeker vreemd, maar dat is toch echt het model dat bij Ajax is ingevoerd. Het TH maakt het technisch beleid, en de Technisch Directeur mag binnen dat gremium meepraten. En als dat het model is, kan je natuurlijk niet die TD individueel verantwoordelijk stellen voor slecht technisch beleid.
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 01, 2015 10:58 am

Vergelijking slaat dan ook nergens op. Bij Ajax verdienen de mensen op de werkvloer veel meer dan de directie. De directie moet de mensen op de werkvloer te vriend houden in plaats van andersom.

BTW, Overmars maakt deel uit van de directie.

@Lionel: het is in principe niet moelijk, maar vergeet niet dat die jongens weken zo niet maanden met die wedstrijd tegen Roma bezig zijn geweest. Zelfs volwassen profs hebben in zo'n geval wel eens moeite om de knop om te zetten.
Het was ook te merken, zeker in het begin van de wedstrijd. Met name Appiehak raakte geen bal.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo mar 01, 2015 11:21 am

Zou het zo kunnen zijn dat Appie niet zozeer in een dip zit maar dat zijn leeftijdsgenoten simpelweg fysiek verder ontwikkelen en dus beter worden? En dat Appie een beetje stil staat. Ik zie de A1 zelden spelen dus het is maar een theorie van mij, maar in Appie zie ik niet het grote talent wat vele kenners hem wel toedichten. Fysiek zeer weinig aanleg.
Ajax!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 01, 2015 11:35 am

Appie heeft dat probleem altijd gehad. Was op een gegeven moment zelfs een kop kleiner dan welke ploeggenoot dan ook. Dat hij het desondanks tot de A1 heeft geschopt zegt iets over zijn technische vaardigheden.

Zijn ontwikkeling is schoksgewijs gegaan. Telkens als je dacht: nu haakt hij af, maakte hij weer een sprongetje. Dat moet nog een paar keer gebeuren, wil hij het halen.

Hij schijnt nu vier keer per week in het krachthonk te zitten. Maar het gaat niet alleen om kracht. Looparbeid is haast nog belangrijker voor zo'n frêle speler. Hij moet constant in beweging zijn. Of hij dat kan/kan opbrengen? Daar heb ik altijd al mijn twijfels over gehad.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo mar 01, 2015 11:45 am

Hij heeft altijd fysiek op achterstand gestaan, maar fysiek wordt natuurlijk steeds belangrijker naarmate je hoger komt te spelen. In de jeugd had hij een nadeel, nu begint het een probleem te worden. Het gaat inderdaad niet alleen om kracht, onder fysiek versta ik ook lengte, snelheid, duelkracht, sprongkracht, schietkracht, weerbaarheid, conditie en herstelvermogen. We zullen zien of zijn arbeid in het krachthonk gaat uitbetalen, ik hoop het maar vrees dat hij een lange weg te gaan heeft en wel eens in de voetsporen van Aissati kan gaan treden.
Ajax!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 01, 2015 12:03 pm

Op deze leeftijd kan hij meer aan krachttraining doen. Wie weet helpt dat.

Hij heeft geluk dat hij bij Ajax zit. Bij veel clubs zou hij op grond van zijn fysiek afvallen. Bij Ajax zal het performance team er alles aan doen om hem sterker te maken.

Khraa

Bericht door Khraa » zo mar 01, 2015 12:12 pm

Met krachttraining moet je voorzichtig zijn bij jonge jongens. Ik ken hem niet zo goed, maar het zou prima kunnen dat zijn lichaam nog in ontwikkeling is, dan moet je geen spierverkortende krachttraining doen. Dat kan problemen opleveren.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 01, 2015 1:10 pm

Inderdaad, dat is het risico.

Bovendien kan een speler zichzelf verliezen. Neem Shota, die bij Ajax veel aan krachttraining ging doen. Hij werd er minder wendbaar door en was om de haverklap geblesseerd. Uiteindelijk was Shota niet sterk genoeg voor de absolute top. Niets aan te doen.

wimpey

Bericht door wimpey » zo mar 01, 2015 2:31 pm

Yopi schreef: BTW, Overmars maakt deel uit van de directie.
En van de werkvloer. Er zal niet voor niets een extern bureau in de arm zijn genomen door de RvC. JC was een prima klokkenluider, maar hij moet natuurlijk geen Organisatiekunde willen doceren.

Prima dat ie voorzetten geeft, maar sommige zijn op het eigen doel gericht. Die moet je als directie / commissaris dus niet in willen koppen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mar 04, 2015 3:16 pm

De Ajax A1 speelt vandaag om 18:30 uur.

Op De Toekomst, tegen Feyenoord. Don't forget!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 04, 2015 6:35 pm

Geen Eiting in de basis maar El Mahdioui. El Idrissi in de spits.

F. met Hamer, Schuurman en Slabbekoorn op het middenveld.

Kan een mooi duel worden. Ajax mag proberen de kakkies voor de vierde keer dit seizoen te kloppen.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo mar 04, 2015 7:06 pm

Ajax sterker, veel meer balbezit maar worden er net even uitgecountered dus 0-1 voor Feyenoord.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 04, 2015 7:33 pm

Een enorme fout van Groothuizen.

Ik geniet van die jongens. :biggthumpup.gif:

Update: de eerste nederlaag van de A1 dit seizoen tegen F. Tegen de verhouding in, maar het zij zo. Dan moet je de kansen maar benutten.
Rare omzettingen van Gery Vink. Daarna ging het veel minder. Nouri en Cerny gingen eraf.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo mar 04, 2015 9:37 pm

Ja, klopt. Clement en Vissers is toch wel even wat andere/mindere koek dan die twee. Nouri beleeft niet z'n beste fase als Ajacied, maar had in de eerste helft toch enkele acties om je vingers bij af te likken.

Wat is die Marlon Slabbekoorn van Feyenoord een dik mannetje, ik dacht dat dat altijd zo'n groot talent was. Vind hun nummer 8 wel goed, Gustavo Hamer. Was in de supercup ook sterk tegen Ajax.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Plaats reactie