Wat stel je voor, BZ? De Franse politie een verzoek toesturen om wat ijzeren stokken en boksbeugels vanuit Parijs naar De Toekomst op te sturen?brigade zuid schreef:Dat gedrag mag er wat mij betreft heel snel uitgeslagen worden.

Moderator: mods
Wat stel je voor, BZ? De Franse politie een verzoek toesturen om wat ijzeren stokken en boksbeugels vanuit Parijs naar De Toekomst op te sturen?brigade zuid schreef:Dat gedrag mag er wat mij betreft heel snel uitgeslagen worden.
Het kan inderdaad nog beide kanten op. De laatste periode leek hij de goede kant op te gaan. Nu weer twee keer een slechte beurt.Mano schreef:Dit is het moment dat hij het verschil gaat maken tussen: ik word een goeie spits of ik blijf in de kelder van de eredivisie acteren.
http://www.ajax.nl
Knop is om bij Zivkovic
Richairo Zivkovic kende een pittige start bij Ajax. Waar de 18-jarige spits in zijn eerste seizoen in Amsterdam meteen wilde schitteren in het eerste, besloot de staf hem te laten rijpen bij Jong Ajax. Even slikken, maar inmiddels lijkt de weg naar boven ingezet. 'Uiteindelijk wist ik: ik moet harder mijn best doen en minder klagen.'
Trainingskamp Qatar
,,De hele week train je met elkaar, de staf zit er dicht bovenop. Het is de kans om jezelf weer te laten zien. Iedereen wil na de winterstop in de basis staan, dus ik moet gewoon mijn stinkende best doen en zorgen dat ik er weer bij zit. Ik heb mijn vakantie gebruikt om te rusten, maar ik heb niet stilgezeten. Je moet je core onderhouden, hardlopen. Ik ben ook naar de sportschool geweest en heb een paar keer met de bal getraind. Dit trainingskamp is geslaagd als ik het gevoel heb dat ik alles eruit heb gehaald wat erin zit.”
Eerste half jaar als Ajacied
,,Het was een moeizame start. Ik wilde zo snel mogelijk bij het eerste aansluiten. Vooraf was al bekend dat ik bij Jong Ajax zou beginnen. Dat vond ik geen probleem, toch bleek het in de praktijk niet makkelijk. Ik dacht dat ik het aankon, maar het voelde als een stap terug. Mentaal moesten er wat dingen veranderen in mijn hoofd. Ik wilde teveel, dacht te veel. Dat was niet de bedoeling. Uiteindelijk wist ik gewoon: ik moet harder mijn best doen en minder klagen.”
13 goals voor Jong Ajax
,,Bij Jong Ajax in de Jupiler League heb ik me ontwikkeld, stappen gemaakt. Het is een andere competitie dan de Eredivisie, dat was even wennen. In de Jupiler League staat het achterin altijd man op man. In het begin had ik daar moeite mee, maar ik begon het steeds beter te begrijpen, steeds meer doelpunten te maken. Fysiek werd ik ook steeds sterker.”
’Bij iedere goal in de Jupiler League hoop ik dat het mijn laatste is.’
,,Dat heb ik gezegd inderdaad. Maar ik denk niet dat ik mijn laatste doelpunt in de Jupiler League al heb gemaakt. Er komen zeker nog wedstrijden dat ik met Jong Ajax mee ga doen.”
Mooiste moment bij Ajax
,,Dat was mijn debuut in de Champions League tegen APOEL. Als klein kind droom je er al van om daar te spelen. Je kijkt al die wedstrijden op tv, hoopt dat je dat ooit zelf mee mag maken. Uiteindelijk was mijn echte debuut (het bekerduel met Urk niet meegerekend, red.) voor Ajax meteen die wedstrijd in de Champions League. Dat is een prachtig gevoel natuurlijk. Het shirtje heb ik bewaard.”
Eerste Eredivisie-goal voor Ajax
,,Ik speelde de laatste 30 minuten mee tegen Excelsior. Vijf minuten voor tijd maakte ik de 2-0. Lasse Schöne gaf een prima pass, toen was het makkelijk om ‘m binnen te schieten. Mijn eerste goal voor Ajax in de Eredivisie. Een heerlijk gevoel, scoren is altijd fijn voor een spits. Toch sla ik mijn CL-debuut hoger aan, want ik had natuurlijk al voor Groningen gescoord in de Eredivisie.”
Sigthórsson en Milik
,,Dat zijn twee goede, complete spitsen. Ik ben jong, heb nog niet alle onderdelen van een Ajax-spits onder controle. Mijn sterke punten moeten nog sterker, mijn zwakke punten moeten eruit. Ik heb lengte maar kan bijvoorbeeld nog niet super goed koppen, ook de bal vasthouden in de kleine ruimte is bijvoorbeeld iets dat beter moet. Daar moet ik keihard aan werken.”
Zivkovic sluit weer aan bij Oranje onder 19
27 maart 2015 -
Aron Winter bevestigt in De Telegraaf dat hij Richairo Zivkovic buiten de selectie van Oranje onder 19 had gelaten vanwege te laat komen voor de wedstrijdbespreking. Er waren meerdere spelers te laat vanwege aanpassingen in het schema, maar Zivkovic was de laatste. De coach gaat ervan uit dat hij Zivkovic genoeg heeft gestraft en haalt hem er voor de laatste twee EK-kwalificatieduels weer bij. "Ik heb hem disciplinair gestraft voor deze wedstrijd en morgen zit hij gewoon weer bij de groep. Dan zetten we er een streep onder. Het is duidelijk geweest. Over." Zaterdag komt Oranje onder 19 weer in actie.
Bron: Ajax.netwerk.to
Ik vind het raar dat alleen de laatste straf krijgt. Anderen waren ook te laat.InnerHarbour schreef:Oh dan is het goed, er waren er meer te laat
Of ze weten bij Ajax beter hoe ze hem moeten aanpakken.LucaS schreef:Nee, dan is het niet goed. Maar je zou er uit kunnen halen dat er blijkbaar late en/of onduidelijke communicatie was over verandering in het schema.
Het kan natuurlijk zijn dat dat erg goed stil wordt gehouden, maar ik ben me er niet bewust van dat het probleem van te laat komen (of andere disciplinaire problemen) ook bij Ajax speelt.
+ 1. Onderscheid maken tussen te laat komen en te laat komen slaat nergens op.LucaS schreef:Als je van je spelers professionaliteit eist, moet je dat van jezelf ook eisen. Als er dan vervolgens meerdere spelers te laat komen heb je blijkbaar in de communicatie wel iets laten liggen. Erg makkelijk, stigmatiserend en demotiverend (voor Zivkovic) om dan juist Zivkovic als enige van de laatkomers te straffen.
Aron Winter is overigens echt een flut trainer.Yopi schreef:Of ze weten bij Ajax beter hoe ze hem moeten aanpakken.LucaS schreef:Nee, dan is het niet goed. Maar je zou er uit kunnen halen dat er blijkbaar late en/of onduidelijke communicatie was over verandering in het schema.
Het kan natuurlijk zijn dat dat erg goed stil wordt gehouden, maar ik ben me er niet bewust van dat het probleem van te laat komen (of andere disciplinaire problemen) ook bij Ajax speelt.
Winter lijkt de pik te hebben op die jongen.