Richairo Zivkovic

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Richairo Zivkovic

Bericht door Cruijff » di nov 25, 2014 3:11 pm

brigade zuid schreef:Dat gedrag mag er wat mij betreft heel snel uitgeslagen worden.
Wat stel je voor, BZ? De Franse politie een verzoek toesturen om wat ijzeren stokken en boksbeugels vanuit Parijs naar De Toekomst op te sturen? :excited.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di nov 25, 2014 5:04 pm

Daarom speelt Zivkovic blijkbaar in JA.

Wanneer ie er in de eerste 3 potjes in de JL 5 had ingeschoten niet...

Die jongen moet even het knopje van 'local hero' uit doen. Anders gaat ie Mounir achterna.

Lionel

Bericht door Lionel » di nov 25, 2014 10:57 pm

Die jongen is zwaar gefrustreerd na de gelijkmaker van NEC. Dan zou ik ook geen zin hebben in gezeik. Allemaal een beetje overtrokken dit.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo nov 26, 2014 7:34 am

Is die gozer al in het nieuws gekomen anders dan negatief?
YNWA

Toppie

Bericht door Toppie » wo nov 26, 2014 8:58 am

Die jongen kwam voor het eerste , niet voor J A lijkt mij erg frustrerend :blush.gif:

Mano

Bericht door Mano » wo nov 26, 2014 9:31 am

Bij de aankoop was nadrukkelijk benoemd dat hij in JA zou beginnen. Hoe snel hij naar Ajax 1 zou verkassen, dat is aan hem.

Dit gedrag is goed! hij moet alleen leren die frustratie om te zetten in winnaarsgedrag. hij kanaliseert het verkeerd.
Heeft Zlatan ook moeten leren, eerste jaar Ajax elleboogjes bij de vleet.
Ik heb dit liever en dan afleren dan een Juffie als Anderssen leren vechten.

Dit is het moment dat hij het verschil gaat maken tussen: ik word een goeie spits of ik blijf in de kelder van de eredivisie acteren.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo nov 26, 2014 9:43 am

Voor degene die het nog niet gezien hebben, check het filmpje wat erbij hoort:

http://bit.ly/11TW1Ka

Start vanzelf op 5 minuut 02. En anders spoel je maar vooruit. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do nov 27, 2014 10:45 pm

Mano schreef:Dit is het moment dat hij het verschil gaat maken tussen: ik word een goeie spits of ik blijf in de kelder van de eredivisie acteren.
Het kan inderdaad nog beide kanten op. De laatste periode leek hij de goede kant op te gaan. Nu weer twee keer een slechte beurt.

Het is duidelijk dat hij professioneler moet worden. Je komt er niet als je jezelf centraal blijft stellen want voetbal is een teamsport. Als hij het op een goede manier weet te kanaliseren kan hij positieve dingen doen met zijn geldingsdrang. Goede spelers zijn, zeker op jonge leeftijd, wel vaker lastig. Aan de begeleiding bij Ajax om hem goed te begeleiden zonder alle branie er uit te slopen. Als je er een ideale schoonzoon van wil maken zal het niets worden.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » do nov 27, 2014 11:13 pm

Die laatste actie is uiteraard ook iets wat tig keer gebeurd in wedstrijden, hij heeft gewoon de pech dat het in de tegenaanval direct raak is. Dan scheldt je zo'n speler even helemaal verrot, en gaat het weer over tot de orde van de dag.

beelzebub

Bericht door beelzebub » do jan 08, 2015 2:34 pm

Kijk eens aan... Al komt het van ajax.nl en hebben ze van alles kunnen redigeren natuurlijk. :ajaxsmiley.gif:
http://www.ajax.nl

Knop is om bij Zivkovic

Richairo Zivkovic kende een pittige start bij Ajax. Waar de 18-jarige spits in zijn eerste seizoen in Amsterdam meteen wilde schitteren in het eerste, besloot de staf hem te laten rijpen bij Jong Ajax. Even slikken, maar inmiddels lijkt de weg naar boven ingezet. 'Uiteindelijk wist ik: ik moet harder mijn best doen en minder klagen.'

Trainingskamp Qatar
,,De hele week train je met elkaar, de staf zit er dicht bovenop. Het is de kans om jezelf weer te laten zien. Iedereen wil na de winterstop in de basis staan, dus ik moet gewoon mijn stinkende best doen en zorgen dat ik er weer bij zit. Ik heb mijn vakantie gebruikt om te rusten, maar ik heb niet stilgezeten. Je moet je core onderhouden, hardlopen. Ik ben ook naar de sportschool geweest en heb een paar keer met de bal getraind. Dit trainingskamp is geslaagd als ik het gevoel heb dat ik alles eruit heb gehaald wat erin zit.”

Eerste half jaar als Ajacied
,,Het was een moeizame start. Ik wilde zo snel mogelijk bij het eerste aansluiten. Vooraf was al bekend dat ik bij Jong Ajax zou beginnen. Dat vond ik geen probleem, toch bleek het in de praktijk niet makkelijk. Ik dacht dat ik het aankon, maar het voelde als een stap terug. Mentaal moesten er wat dingen veranderen in mijn hoofd. Ik wilde teveel, dacht te veel. Dat was niet de bedoeling. Uiteindelijk wist ik gewoon: ik moet harder mijn best doen en minder klagen.”

13 goals voor Jong Ajax
,,Bij Jong Ajax in de Jupiler League heb ik me ontwikkeld, stappen gemaakt. Het is een andere competitie dan de Eredivisie, dat was even wennen. In de Jupiler League staat het achterin altijd man op man. In het begin had ik daar moeite mee, maar ik begon het steeds beter te begrijpen, steeds meer doelpunten te maken. Fysiek werd ik ook steeds sterker.”

’Bij iedere goal in de Jupiler League hoop ik dat het mijn laatste is.’
,,Dat heb ik gezegd inderdaad. Maar ik denk niet dat ik mijn laatste doelpunt in de Jupiler League al heb gemaakt. Er komen zeker nog wedstrijden dat ik met Jong Ajax mee ga doen.”

Mooiste moment bij Ajax
,,Dat was mijn debuut in de Champions League tegen APOEL. Als klein kind droom je er al van om daar te spelen. Je kijkt al die wedstrijden op tv, hoopt dat je dat ooit zelf mee mag maken. Uiteindelijk was mijn echte debuut (het bekerduel met Urk niet meegerekend, red.) voor Ajax meteen die wedstrijd in de Champions League. Dat is een prachtig gevoel natuurlijk. Het shirtje heb ik bewaard.”

Eerste Eredivisie-goal voor Ajax
,,Ik speelde de laatste 30 minuten mee tegen Excelsior. Vijf minuten voor tijd maakte ik de 2-0. Lasse Schöne gaf een prima pass, toen was het makkelijk om ‘m binnen te schieten. Mijn eerste goal voor Ajax in de Eredivisie. Een heerlijk gevoel, scoren is altijd fijn voor een spits. Toch sla ik mijn CL-debuut hoger aan, want ik had natuurlijk al voor Groningen gescoord in de Eredivisie.”

Sigthórsson en Milik
,,Dat zijn twee goede, complete spitsen. Ik ben jong, heb nog niet alle onderdelen van een Ajax-spits onder controle. Mijn sterke punten moeten nog sterker, mijn zwakke punten moeten eruit. Ik heb lengte maar kan bijvoorbeeld nog niet super goed koppen, ook de bal vasthouden in de kleine ruimte is bijvoorbeeld iets dat beter moet. Daar moet ik keihard aan werken.”

Alexander

Bericht door Alexander » do mar 26, 2015 6:50 pm

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr mar 27, 2015 12:46 am

Het blijft de hele tijd hetzelfde liedje met deze pipo.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mar 27, 2015 7:44 am

Doe mij onze Poolse stukadoor maar. :hypocrite.gif:
YNWA

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 27, 2015 7:49 am

Zivkovic sluit weer aan bij Oranje onder 19

27 maart 2015 -

Aron Winter bevestigt in De Telegraaf dat hij Richairo Zivkovic buiten de selectie van Oranje onder 19 had gelaten vanwege te laat komen voor de wedstrijdbespreking. Er waren meerdere spelers te laat vanwege aanpassingen in het schema, maar Zivkovic was de laatste. De coach gaat ervan uit dat hij Zivkovic genoeg heeft gestraft en haalt hem er voor de laatste twee EK-kwalificatieduels weer bij. "Ik heb hem disciplinair gestraft voor deze wedstrijd en morgen zit hij gewoon weer bij de groep. Dan zetten we er een streep onder. Het is duidelijk geweest. Over." Zaterdag komt Oranje onder 19 weer in actie.

Bron: Ajax.netwerk.to
I think I lost my fucking headache

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mar 27, 2015 7:52 am

Oh dan is het goed, er waren er meer te laat :excited.gif:
YNWA

Zuidema

Bericht door Zuidema » vr mar 27, 2015 8:05 am

Ik weet niet waarom Zivko te laat kwam. Misschien was het een kwestie van overmacht of een misverstand. Maar anders moet er in de opleiding ook maar wat uurtjes aan timemanagement besteed worden. Of in ieder geval aan klokkijken.

Lastige jongen? Prima, maar er zijn ook dan toch enkele grondregels waar hij zich aan moet houden binnen een team. Hooguit de vedette mag zich wat mij betreft incidenteel daarin wat veroorloven, maar aan die status is Zivko nog lang niet toe, neemt hij dan schijnbaar een misplaatst voorschotje op. Het wordt extra wrang als hij een paar dagen eerder beterschap belooft en dan direct weer in de fout gaat. Zou FdB dan toch gelijk hebben met het kort aan de lijn houden van Zivko?
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 27, 2015 8:11 am

Nee, dan is het niet goed. Maar je zou er uit kunnen halen dat er blijkbaar late en/of onduidelijke communicatie was over verandering in het schema.

Het kan natuurlijk zijn dat dat erg goed stil wordt gehouden, maar ik ben me er niet bewust van dat het probleem van te laat komen (of andere disciplinaire problemen) ook bij Ajax speelt.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr mar 27, 2015 8:17 am

Be that as it may voor een hoop spelers was het blijkbaar niet onduidelijk maar voor onze recidivist wel, vergeef me maar dan heb ik toch het gevoel dat het eerder aan Zivkovic ligt dan aan de communicatie. Tis altijd wat met die knul en zelden iets goeds.
YNWA

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mar 27, 2015 11:02 am

Je kunt er niks over roepen, want de context is nog veel te onduidelijk. Die jongen kan prima op tijd zijn geweest als hij zich hield aan het oude schema haha.

Op basis van deze informatie lijkt het me allemaal wat kinderachtig. Onduidelijke schema's en dan iemand keihard aanpakken. Tsja.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 27, 2015 11:07 am

InnerHarbour schreef:Oh dan is het goed, er waren er meer te laat :excited.gif:
Ik vind het raar dat alleen de laatste straf krijgt. Anderen waren ook te laat.

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 27, 2015 11:08 am

Als je van je spelers professionaliteit eist, moet je dat van jezelf ook eisen. Als er dan vervolgens meerdere spelers te laat komen heb je blijkbaar in de communicatie wel iets laten liggen. Erg makkelijk, stigmatiserend en demotiverend (voor Zivkovic) om dan juist Zivkovic als enige van de laatkomers te straffen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr mar 27, 2015 11:09 am

LucaS schreef:Nee, dan is het niet goed. Maar je zou er uit kunnen halen dat er blijkbaar late en/of onduidelijke communicatie was over verandering in het schema.

Het kan natuurlijk zijn dat dat erg goed stil wordt gehouden, maar ik ben me er niet bewust van dat het probleem van te laat komen (of andere disciplinaire problemen) ook bij Ajax speelt.
Of ze weten bij Ajax beter hoe ze hem moeten aanpakken.

Winter lijkt de pik te hebben op die jongen.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 27, 2015 11:09 am

LucaS schreef:Als je van je spelers professionaliteit eist, moet je dat van jezelf ook eisen. Als er dan vervolgens meerdere spelers te laat komen heb je blijkbaar in de communicatie wel iets laten liggen. Erg makkelijk, stigmatiserend en demotiverend (voor Zivkovic) om dan juist Zivkovic als enige van de laatkomers te straffen.
+ 1. Onderscheid maken tussen te laat komen en te laat komen slaat nergens op.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr mar 27, 2015 11:24 am

Yopi schreef:
LucaS schreef:Nee, dan is het niet goed. Maar je zou er uit kunnen halen dat er blijkbaar late en/of onduidelijke communicatie was over verandering in het schema.

Of ze weten bij Ajax beter hoe ze hem moeten aanpakken.

Winter lijkt de pik te hebben op die jongen.
Aron Winter is overigens echt een flut trainer.

Alleen maar bezig met zijn eigen carrièreplanning en heeft nog nooit een team of speler beter gemaakt.

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr mar 27, 2015 11:45 am

Ik denk dat het discriminatie is. :ajaxsmiley.gif:

Plaats reactie