Goddank had ik iets anders te doen. Nu leeft mijn computer nog.
Moderator: mods
Vanavond vond ik hem met afstand de slechtste. En dat zegt wat bij een Ajax dat vanavond op een paar jongens na groots en meeslepend zwaar door de ondergrens ging. Zelfs Klaassen deelde mee in de malaise. FdB stond niet eens meer op om de ingewisselde spelers het gebruikelijke handje te geven, negeerde ze totaal en bleef pislink zitten met een kop op onweer.Marillion schreef:Dat gebeurd 'm wel echt te vaak he?
Lijkt me heel verstandig. Dit terugkijken draagt echt niet bij tot een goed humeur. En van zo'n totale off-day is toch geen chocola te maken. FdB zag achteraf als enige voordeel dat we fors met de beide beentjes op de grond zijn gezet. Dat was inderdaad dan ook wel het enige.Nou ja, ik ga m'n avond er niet door laten bederven. Niets terugkijken en zondag zorgen dat we de achterstand in de competitie niet onnodig groter maken. De Boer is kennelijk meer een trainer voor de competitie.
We worden elk seizoen wel een paar keer stevig met beide beentjes op de grond gezet, om vervolgens geen stappen te zetten. Het is niet de eerste keer dat we machteloos zijn t.o.v. Vitesse, en het is ook niet de eerste keer dat we weggetikt worden tegen wat een kleinere of gelijkwaardige tegenstander zou moeten zijn.Zuidema schreef: Lijkt me heel verstandig. Dit terugkijken draagt echt niet bij tot een goed humeur. En van zo'n totale off-day is toch geen chocola te maken. FdB zag achteraf als enige voordeel dat we fors met de beide beentjes op de grond zijn gezet. Dat was inderdaad dan ook wel het enige.
En het is ook niet de eerste keer dat we door een tegenstander die met 2 aanvallers druk zet op het centrum en die met een strak vooruitverdedigende verdediging en middenveld speelt compleet ontregeld worden. FdB doet dat steeds af als incidenten, maar het rijtje clubs die ons zo demaskeert wordt zo langzamerhand wel erg groot. De extra dimensie gisteravond was dat Ajax desondanks hier en daar toch nog wel eens wat ruimte kreeg om tegenspel te ontwikkelen, maar dan vaak ronduit dramatisch was in de inspeelpass, de balaanname en in de duels, het vrijlopen en het doorpassen. Zeker 8 van de 11 gaven dan geregeld totaal niet thuis. Zelfs Klaassen.Le T. schreef: We worden elk seizoen wel een paar keer stevig met beide beentjes op de grond gezet, om vervolgens geen stappen te zetten. Het is niet de eerste keer dat we machteloos zijn t.o.v. Vitesse, en het is ook niet de eerste keer dat we weggetikt worden tegen wat een kleinere of gelijkwaardige tegenstander zou moeten zijn.
O? Waren de heertjes aan het zweven dan? Welke prestatie had daartoe geleid dan?Zuidema schreef:. FdB zag achteraf als enige voordeel dat we fors met de beide beentjes op de grond zijn gezet. Dat was inderdaad dan ook wel het enige.
Er zitten aardige wedstrijden en prachtige goals tussen. Talent zit er ook wel in. Meer dan in voorgaande seizoenen, als je het mij vraagt.GangstaRiB schreef: O? Waren de heertjes aan het zweven dan? Welke prestatie had daartoe geleid dan?![]()
www.nusport.nlAjax evenaart negatief clubrecord
Ajax heeft woensdag in de KNVB-bekerwedstrijd tegen Vitesse 4-0 een negatief clubrecord geëvenaard.
Het 4-0 verlies behoort tot de grootste drie thuisnederlagen van de Amsterdammers sinds de invoering van het betaalde voetbal in 1954.
Onder trainer Danny Blind verloor Ajax op 20 maart 2005 voor eerst een eredivisieduel met 4-0 in de Arena, onder meer door drie doelpunten van Mark van Bommel.
Op 23 november 2010 was Real Madrid in de Champions League met 4-0 te sterk, waarna donderdag dus de derde 4-0 volgde tegen Vitesse.
De wedstrijd tegen Vitesse was bovendien het vijfde thuisduel in 2014 waarin Ajax niet tot scoren kwam. Sinds 1954 is het volgens databureau infostrada niet eerder voorgekomen dat de Amsterdamse recordkampioen zo vaak niet scoorde in een wedstrijd.
Maar er is méér aan de hand, dat is duidelijk. Wordt tijd dat De Boer gaat nadenken over dit tactische probleem.Yopi schreef:De Boer wil per se winnen. Zouden zijn spelers er ook zo over denken?
Het is in de eerste, tweede en derde plaats een kwaliteitsprobleem. Veltman, Denswil en Viergever kunnen er niet veel van. Dan wordt het lastig wanneer je combinatievoetbal wilt spelen van achteruit.Yopi schreef: Maar er is méér aan de hand, dat is duidelijk. Wordt tijd dat De Boer gaat nadenken over dit tactische probleem.
Het is ook niet echt gebeurd. Heb je toevallig medicijnen genomen?Wouter schreef:Het idiote is dat ik er niks van heb gezien. Werd gisteren overvallen door een migraine-achtige aanval en kon alleen maar in bed gaan liggen. Las pas ergens laat in de avond, toen ik even wakker was: "Vitesse vernedert Ajax". Dacht eerst dat ze de clubnamen hadden verwisseld. Ik dacht dat ik hallucineerde toen ik las dat Traore twee keer gescoord had.
I.i.g. van harte gefeliciteerd. Vitesse speelde echt geweldig, niets op af te dingen. 90 minuten compleet de baas op het veld.Wouter schreef:Vejinovic is nu ook wel veel beter dan toen hij net bij Vitesse begon.
Dat is wel erg kort door de bocht. PSG wacht op de fouten van Ajax. Het had in Amsterdam 1-6 kunnen worden. In Parijs 6-1. Vitesse, Salzburg e.c. jagen Ajax af en dwingen Ajax tot fouten. Ajax heeft liever PSG. Dan lijkt het optisch nog wat. Maar ook in Parijs kwam Ajax maar tot een poging op doel.Yopi schreef: Het is mij te simpel om dit debacle af te doen als een kwaliteitskwestie. Als je een punt kunt pakken tegen PSG, hóef me niet met 4-0 op je bek te gaan tegen Vitesse.
Ik ben de laatste om te zeggen dat je altijd scherp, opgeladen en geconcentreerd kunt zijn. Maar zoals Gangsta al zegt, waar komt dat gezweef in godsnaam vandaan? Ontsnapt tegen Cambuur en Heerenveen, een punt uit het vuur gesleept tegen Den Haag en over Willem II heen gegaan nadat die kansen lieten liggen? En Vitesse is inmiddels geen angstgegner dat sterke revanchegevoelens oproept.Zuidema schreef:En het is ook niet de eerste keer dat we door een tegenstander die met 2 aanvallers druk zet op het centrum en die met een strak vooruitverdedigende verdediging en middenveld speelt compleet ontregeld worden. FdB doet dat steeds af als incidenten, maar het rijtje clubs die ons zo demaskeert wordt zo langzamerhand wel erg groot. De extra dimensie gisteravond was dat Ajax desondanks hier en daar toch nog wel eens wat ruimte kreeg om tegenspel te ontwikkelen, maar dan vaak ronduit dramatisch was in de inspeelpass, de balaanname en in de duels, het vrijlopen en het doorpassen. Zeker 8 van de 11 gaven dan geregeld totaal niet thuis. Zelfs Klaassen.Le T. schreef: We worden elk seizoen wel een paar keer stevig met beide beentjes op de grond gezet, om vervolgens geen stappen te zetten. Het is niet de eerste keer dat we machteloos zijn t.o.v. Vitesse, en het is ook niet de eerste keer dat we weggetikt worden tegen wat een kleinere of gelijkwaardige tegenstander zou moeten zijn.
Als ik zoiets zie, vraag ik me toch wel af hoe de ploeg en de technische staf naar zo'n wedstrijd toegeleefd hebben. Dat is niet alleen meer een kwestie van taktiek, maar ook een kwestie van scherpte, van concentratie, niet opgeladen zijn volgens mij. Je gooit de ploeg al om op 4 belangrijke plekken (ook in de as), dat is sowieso weer onderling wennen qua samenwerking. Maar je geeft zo ook een signaal af aan de spelers dat deze wedstrijd niet zo nauw genomen wordt. Nota bene tegen Vitesse, waar we al vaker bijzonder moeilijke wedstrijden tegen hebben gespeeld.
Daarmee wil ik de prestatie van Vitesse niet bagatelliseren. Ze raakten ons precies op onze kwetsbare plekken, waarin we maar geen stappen weten te maken en waarvan ze perfect profiteerden. De zoveelste ploeg in een rij. Maar het spel in balbezit van Ajax als er wel wat ruimte lag, bleek ook vaak aller-, allerbelabberdst. Kwalijk, heel erg kwalijk.
Dit is weer zulke drama queen gedrag. Tegenstanders krijgen nu eenmaal kansen. Ajax had al met al weinig moeite met Cambuur, had ADO na een uur op 0-3 moeten hebben en walste over Willem II heen nadat die 1 kans hadden gehad.Le T. schreef: Ontsnapt tegen Cambuur en Heerenveen, een punt uit het vuur gesleept tegen Den Haag en over Willem II heen gegaan nadat die kansen lieten liggen? En Vitesse is inmiddels geen angstgegner dat sterke revanchegevoelens oproept.
Mijn maatstaf is dat clubs met een 20, 10 of 5 keer kleinere begroting dan Ajax met angst en beven voor een grote uitslag naar de Arena zouden moeten komen. Dan mag het best een keer misgaan, het klasseverschil moet er zijn. Als dat verschil er ten opzichte van die clubs niet eens is, dan kan Vitesse je inderdaad wegspelen en hoeven we het over Red Bull Salzburg en PSG niet eens te hebben.wimpey schreef:Dit is weer zulke drama queen gedrag. Tegenstanders krijgen nu eenmaal kansen. Ajax had al met al weinig moeite met Cambuur, had ADO na een uur op 0-3 moeten hebben en walste over Willem II heen nadat die 1 kans hadden gehad.Le T. schreef: Ontsnapt tegen Cambuur en Heerenveen, een punt uit het vuur gesleept tegen Den Haag en over Willem II heen gegaan nadat die kansen lieten liggen? En Vitesse is inmiddels geen angstgegner dat sterke revanchegevoelens oproept.
Jouw insteek is nu eenmaal dat je voor Ajax / FdB hele andere maatstaven hanteert dan voor andere ploegen waar je favo trainer(s) zit(ten). Dat doet je verhaal vanuit oogpunt objectiviteit geen goed.
Wanneer ik dit verhaal projecteer op bijv. Man U, waar de keeper steeds het verschil maakt...Le T. schreef:Mijn maatstaf is dat clubs met een 20, 10 of 5 keer kleinere begroting dan Ajax met angst en beven voor een grote uitslag naar de Arena zouden moeten komen. Dan mag het best een keer misgaan, het klasseverschil moet er zijn. Als dat verschil er ten opzichte van die clubs niet eens is, dan kan Vitesse je inderdaad wegspelen en hoeven we het over Red Bull Salzburg en PSG niet eens te hebben.