Baseman schreef:Dan is Castillion flink gekrompen sinds zijn 16e...

De rest is gegroeid.
Wat zegt het?
http://www.nu.nl/sport/1416525/rodney-s ... -ajax.html
Zowat alle spelers van die lichting kregen een contract.
Moderator: mods
Baseman schreef:Dan is Castillion flink gekrompen sinds zijn 16e...
Ik eet mijn schoenen op als van de huidige A1 (inclusief Muric) er slechts twee volwaardige eerste elftal spelers worden.Marillion schreef:Ik geloof nooit zo in een wonderlichting. Je mag al blij zijn als er van ieder elftal één of twee doorbreken en dan ook echt iets betekenen voor het eerste elftal.
Klaassen is de beste speler van de Eredivisie, Veltman is ook basisspeler (heeft zelfs een WK gespeeld), Denswil heeft een grote kans om nog basisspeler te worden. Boilesen is ook basisspeler. Dat zijn er vier. En Boey was misschien ook basisspeler geworden als hij niet naar Juve was gegaan.Marillion schreef: Neem als voorbeeld de lichting van Klaassen. Van dat elftal was ik er zeker van dat hij en Bouy zouden doorbreken. Nou, we weten allemaal hoe het met die laatste is gegaan.
Thijs schreef:Ajax speelt ook in de kwartfinale thuis, las ik ergens. Weet ik niet zeker.
Top!Lionel schreef:Ja die Pozo dacht ik. Ik vind Ajax A1 echt goed. Ga ook zeker tegen As Roma kijken.
Behalve Fischer stroomden ook Dijks, Marinkovic, De Bondt, Sporkslede en Lizardo later in (gekocht). Hebben het geen van allen gehaald.Marillion schreef:Ik heb het over deze lichting:
Darren Rosheuvel
Boban Lazic
Fabian Sporkslede
Mitchell Dijks
Lesley de Sa
Danzell Gravenberch
Davi Lizardo
Mike Busse
Xandro Schenk
Rowendey Schoop
Maurits Schmitz
Khalid Salim El Abed
Davy Klaassen
Ouasim Bouy
Sven Nieuwpoort
Peter Leeuwenburgh
Stefano Denswil
Jordy Bitter
Mickey van der Hart
Stefan Marinkovic
Victor Fischer
Nick de Bondt
Donny van der Wal
Waarbij Fischer wel een groot talent was maar die kwam pas op het laatste moment vanaf extern.
Bij de wedstrijden die ik heb gezien was ik dus eigenlijk alleen onder de indruk van Klaassen en Bouy. Wat me verder vooral opviel was de grote verzameling brandhout. De Bondt, Schoop en De Sa als aanval van het vlaggenschip van de Ajax jeugd. Daar werd ik niet vrolijk van.
Voorlopig is Klaassen (en dus Fischer) echt een talent gebleken. Denswil ziet zelf Barcelona wel zitten maar voorlopig denk ik eerder aan Willem II of zo.
Mr. Ajax schreef:Het was toch juist Cerny die de laatste tijd steeds mee mocht trainen met het eerste? Al is die wel ietsjes jonger als Muric als ik me niet vergis...
De reden dat Vaclav Cerny niet meegaat met Ajax 1 naar Qatar ligt meer aan de praktische kant. Frank de Boer stelt dat hij in zijn selectie voldoende aanvallers heeft en dus kwamen alleen Donny van de Beek en Abdelhak Nouri in aanmerking. 'Cerny verdiende dat eigenlijk ook. Maar ik kan niet dertig spelers meenemen. Gezien de samenstelling van de groep was het logischer om Donnie en 'Appie' op te roepen.'
Muric wordt over een paar maanden 19, Cerny is net een paar maanden 17. Zijn tijd komt nog wel.Mr. Ajax schreef:Het was toch juist Cerny die de laatste tijd steeds mee mocht trainen met het eerste? Al is die wel ietsjes jonger als Muric als ik me niet vergis...
Daar maak ik me ook geen zorgen over. Het is alleen wel opvallend dat Cerny dan niet meegaat en Muric wel. Zeker als de beredenering is dat ze toch al ruim in de aanvallers zitten.Thijs schreef:Muric wordt over een paar maanden 19, Cerny is net een paar maanden 17. Zijn tijd komt nog wel.Mr. Ajax schreef:Het was toch juist Cerny die de laatste tijd steeds mee mocht trainen met het eerste? Al is die wel ietsjes jonger als Muric als ik me niet vergis...