Ajax O18 (Voorheen A1/O19)

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Ajax A1

Bericht door Yopi » wo dec 10, 2014 6:49 pm

Dat zou niet zo slim zijn van hem. Maar ja, geen contract, dat is dan weer niet zo slim van Ajax. Of mogen we zeggen dat deze jongen als een raket omhooggeschoten is?

http://atlas-lions.nl/interview.php?item=66

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 11, 2014 7:08 am

Zo goed is hij toch niet?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 13, 2014 11:53 am

Waarom doet die Jonk eigenlijk de A1 in de Next Gen en Vink in de competitie? Wil Jonk zich soms profileren op het moment dat Europa meekijkt? :excited.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za dec 13, 2014 12:03 pm

Heeft onze Wim weer een doelwit? Jonk deed ook de competitie, maar zoals je weet rouleren de trainers van de A1.

:excited.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za dec 13, 2014 12:05 pm

Je mag hem niet, hè? :smallgrin.gif:

Misschien had hij iets anders te doen? Hij is bovenal coördinator van de bovenbouw.

Ze rouleren elke zes weken, trouwens.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za dec 13, 2014 12:45 pm

Weet Wimpey al dat Jonk de persoonlijke trainer van Andersen is!? :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 13, 2014 1:12 pm

Bert schreef:Heeft onze Wim weer een doelwit? Jonk deed ook de competitie, maar zoals je weet rouleren de trainers van de A1.

:excited.gif:
Jonk deed tegen APOEL de A1. Vink gisteren.

En ik lees hier http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... /jonk.html ook het volgende: "de man die in de Youth League leiding geeft...". M.a.w.: in de reguliere competitie niet (altijd)?

wimpey

Bericht door wimpey » za dec 13, 2014 1:14 pm

Yopi schreef:Je mag hem niet, hè? :smallgrin.gif:
Ik wil je nog wel eens weer horen wanneer die vissenkop onverhoopt trainer van Ajax-1 wordt. Danny Blind in klederdracht.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za dec 13, 2014 1:17 pm

Heb géén idee of die 'vissenkop' het in zich heeft om een goede trainer te worden.
wimpey schreef: En ik lees hier http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... /jonk.html ook het volgende: "de man die in de Youth League leiding geeft...". M.a.w.: in de reguliere competitie niet (altijd)?
Volgens mij wel, bijvoorbeeld:

http://www.fcgonline.nl/index.php?optio ... &Itemid=79

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za dec 13, 2014 1:56 pm

Gery deed het in het begin van het seizoen 6 weken, toen Peereboom, en de afgelopen zes weken Jonk. Maar die kon gisteren geloof ik niet, dus zat Gery Vink er weer.

Volgens mij rouleert het na de winterstop weer. Even algemeen verslagje van Ajax.nl:
12 december 2014

Ajax A1 heeft de drukke eerste seizoenshelft afgesloten met een zege op Roda JC A1. Na doelpunten van Zakaria El Azzouzi (2) plus een eigen doelpunt van de tegenstander werd het 1-3 voor Ajax. Hiermee besluit Ajax de eerste seizoenshelft als koploper van de Eredivisie voor A-junioren. Na de winterstop gaan de beste acht teams in een nieuwe competitie strijden om het landskampioenschap.
Coach Gery Vink had in het laatste duel van 2014 enkele spelers rust gegeven. Zo was er een basisplaats voor middenvelder Melvin Vissers en maakten ook de keepers Mike Grim en Joost Meendering hun eerste speelminuten in de A1. Roda kwam nog wel op voorsprong, maar grote man aan Ajax-zijde was wederom El Azzouzi. Met twee doelpunten boog hij de achterstand om naar een voorsprong. De Ajacieden tekende alweer voor zijn 9e en 10e goal in de laatste vijf wedstrijden. Het eigen doelpunt van Roda JC maakte de overwinning voor Ajax nog iets groter.

Coach Gery Vink was tevreden over de wedstrijd: ,,Ik moet de ploeg een groot compliment maken. Het was een lange seizoenshelft, enkele spelers kampten met pijntjes en mede daarom heb ik Donny van de Beek bijvoorbeeld wat rust gegeven. Ook Abdel Nouri en Vaclav Cerny konden geen hele wedstrijd spelen. Toch ben ik zeer trots op de jongens. Roda speelde fel, terwijl het veld ook moeilijk bespeelbaar was. Bovendien waren de weersomstandigheden erg slecht. We hebben de jongens meegegeven dat het niet alleen belangrijk is dat we goed presteren in de UEFA Youth League, maar ook in competitiewedstrijden als ‘Roda-uit’. Dat hebben ze heel goed opgepakt.”

Met de overwinning op Roda JC komt een einde aan de fysiek zware eerste seizoenshelft. De Ajacieden kregen op jonge leeftijd al te maken met het ritme van drie wedstrijden in een week. Die extra ervaringen kunnen later in hun carriere mogelijk voordeel opleveren. Niet alleen het spel was soms oogstrelend, ook de resultaten zijn reden om met trots terug te kijken op het eerste deel van het seizoen.

De resultaten in de Youth League sprongen het meest in het oog. De A1 van Paris Saint-Germain werd in twee wedstrijden finaal van het veld geveegd en ook van Barcelona en FC APOEL werd eenmaal gewonnen waardoor Ajax onbedreigd groepswinnaar werd. Na de winterstop probeert de A1 zijn zegetocht in Europa voort te zetten met als einddoel de finale in het Zwitserse Nyon.

Het seizoen begon voor Ajax al direct met een prijs: in de strijd om de Supercup werden de leeftijdsgenoten van Feyenoord met 3­2 verslagen. In de bekercompetitie werd Ajax weliswaar uitgeschakeld door AZ, maar in de Eredivisie gaat het Ajax voor de wind: na 13 wedstrijden sluit koploper Ajax de eerste helft van de competitie af met 29 punten.

De prestatie is des te knapper wanneer wordt gekeken naar het aantal wedstrijden dat moest worden afgewerkt. Maar liefst 20 keer kwamen de Ajacieden dit seizoen al in actie. De grootste kilometervreters waren linksback Mauro Savastano en linksbuiten Vaclav Cerny. Zij misten beiden slechts één duel. Ook op Adham El Idrissi, Abdel Nouri en Terry Lartey­Sanniez werd vaak een beroep gedaan: zij speelden 18 wedstrijden voor Ajax A1. Twee spelers kwamen in het begin van het seizoen nog weinig aan spelen toe, maar maken nu in bijna elke wedstrijd hun opwachting: de pas 16­jarige Carel Eiting speelt regelmatig op het middenveld en Zakaria El Azzouzi scoort de laatste weken aan de lopende band. Hij kwam in 8 van zijn 10 gespeelde wedstrijden tot scoren en maakte in die 10 wedstrijden liefst 14 doelpunten. Ook El Idrissi (9), Cerny (8) en Donny van de Beek (7) waren regelmatig trefzeker voor Ajax.

Toch begint Ajax na de winterstop weer helemaal opnieuw. De competitie wordt opgedeeld, waarbij de beste acht teams in een thuis­ en uitwedstrijd gaan uitmaken wie zich kampioen van Nederland mag noemen.

Opstelling Ajax A1: Mike Grim (45. Joost Meendering), Damil Dankerlui (77. Darren Sidoel), Damon Mirani, Leon Bergsma, Mauro Savastano, Ashraf el Mahdioui, Melvin Vissers, Vaclav Cerny (60. Abdel Nouri), Zakaria el Azzouzi, Adham el Idrissi, Gino Dekker.
Vind de goals van El Azzouzi toch wel opmerkelijk. Hij scoorde in de eerste twee wedstrijden van het seizoen (Feyenoord en NEC/FC Oss) en kwam daarna helemaal niet meer aan spelen toe. Sinds hij weer speelt scoort hij als een malle.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za dec 13, 2014 3:05 pm

Zat hij soms bij die conferentie? Of was hij ergens anders bezig zich te profileren?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 14, 2014 3:48 am

Thijs schreef:Vind de goals van El Azzouzi toch wel opmerkelijk. Hij scoorde in de eerste twee wedstrijden van het seizoen (Feyenoord en NEC/FC Oss) en kwam daarna helemaal niet meer aan spelen toe. Sinds hij weer speelt scoort hij als een malle.
Jep. Zeg maar vanaf PSG uit scoort hij als een tierelier.

Ook op Varkenoord 2 doelpunten van hem en een aantal acties waar hij zelfs de handen van de Feyenoord fans voor op elkaar kreeg.

Het is nog steeds een raadsel of men het bij Ajax wel of niet in hem ziet zitten. Stond in de hiërarchie lange tijd achter El Idrissi en wat je ook niet moet vergeten: hij is 5 maanden ouder dan Zivkovic. Dat zou je nog bijna vergeten.

Ondertussen is hij behoort hij tot een groepje van 3 18-plussers die nog geen contract hebben bij Ajax maar al wel een krabbel kunnen gaan zetten bij onder meer Liverpool. Wat mij betreft legt Ajax hem wel gewoon vast en leent hem dan direct uit aan een club als Cambuur, Go Ahead Eagles, PEC of Willem II.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo dec 14, 2014 11:22 am

Jonk ziet het blijkbaar in hem zitten. Meer dan Vink en Peereboom. Trainers hebben nu eenmaal hun voorkeuren.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma dec 15, 2014 3:54 pm

Voor de Youth League is ook geloot. Onze A1 treft AS Roma en daarna (eventueel) de winnaar van Manchester City-Schalke.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma dec 15, 2014 7:08 pm

Appeltje eitje normaliter.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma dec 15, 2014 7:15 pm

Onderschat GianLuca Scamacca niet? Die is 2.10. :smallgrin.gif:

http://www.uefa.com/uefayouthleague/sea ... index.html

Silvio Anocic doet ook mee. Is nog in verband gebracht met Ajax, meen ik me te herinneren.

Voor wie onze volgende tegenstander (s) wil analyseren:

https://www.youtube.com/watch?v=FW4Q5kdS5i0

Het team van MC zit vol buitenlanders. Zoals de 16-jarige Angelino:

http://mcfc.co.uk/News/Academy-news/201 ... w-Angelino

Leuk voetballertje wel.

Lionel

Bericht door Lionel » di dec 16, 2014 7:16 am

City heeft een pasr goede Spaanse spelers. Kleine David Silva voorin.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo dec 17, 2014 12:18 am

Yopi schreef:Voor de Youth League is ook geloot. Onze A1 treft AS Roma en daarna (eventueel) de winnaar van Manchester City-Schalke.
Mooie tegenstander(s).

Hoe wordt bepaald wie er in een eventuele kwartfinale thuis speelt? De halve finale & finale vinden plaats op neutraal terrein in Zwitserland. :blush.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo dec 17, 2014 11:11 am

Ajax speelt ook in de kwartfinale thuis, las ik ergens. Weet ik niet zeker.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo dec 17, 2014 12:00 pm

Dat heb ik ook begrepen.

@Lionel: Pozo?
Manchester City stelt vooral spelers uit de -21. In Engeland hebben ze geen -19. Hun elftal heeft een hogere gemiddelde leeftijd dan dat van Ajax en is fysiek ook sterker.
Zelfde geldt voor Roma. Dat speelt volwassen, gegroepeerd en op de counter.

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 18, 2014 8:29 am

Ja die Pozo dacht ik. Ik vind Ajax A1 echt goed. Ga ook zeker tegen As Roma kijken.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 18, 2014 9:38 am

Yopi schreef:Onderschat GianLuca Scamacca niet? Die is 2.10. :smallgrin.gif:
Die wordt overal aangeboden. O.a. bij psv en Ajax.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do dec 18, 2014 10:18 am

Zag wat beelden van hem. Lijkt me een Castillion 2.0.

Baseman

Bericht door Baseman » do dec 18, 2014 11:13 am

Dan is Castillion flink gekrompen sinds zijn 16e...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do dec 18, 2014 11:34 am

Yopi schreef:Zag wat beelden van hem. Lijkt me een Castillion 2.0.
Hij loopt zijn tegenstanders (en soms ook medespelers) gewoon onder de voet. Je kunt je inderdaad afvragen wat daar van overblijft als hij straks tegen spelers moet voetballen die fysiek ook sterk zijn. Meestal vallen dit soort types dan door de mand.

Dit allemaal overigens gebaseerd op een kort filmpje wat ik onlangs een keer van 'm voorbij zag komen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie