Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » vr dec 12, 2014 12:25 am

Mr. Ajax schreef:
Giacomo Puccini schreef:Ajax heeft een betere keeper en een veel betere voorhoede dan Feyenoord. En Klaassen, de beste speler van de Eredivisie. Achterin heeft feyenoord de zaken beter voor elkaar dan wij.
Voor mij staat nog helemaal niet vast dat ons keeper zoveel beter is. Ons voorhoede is wel stukken beter, maar vooral ons middenveld vind ik een klasse beter als die van hun, puur voetballend gezien dan. En nogmaals, waaruit blijkt dat hun voorhoede zo geweldig is? Wat voor tegenstand hebben ze nou gehad dit seizoen?
Ik denk dat Jasper Cillessen en Vermeer de twee beste keepers van Nederland zijn. Jasper is in mijn ogen iets completer maar in een aantal facetten die tot het vak van een keeper behoren is Vermeer de betere.

Het lijkt me dat fey in het algemeen en de defensie met Kenneth Vermeer in het bijzonder nu wel een aardige lading vertrouwen hebben door een aantal goede resultaten op rij. Een serie overwinningen in de Eredivisie en twee maal op rij de nul gehouden in een Europese wedstrijd en bovendien tegen Sevilla en Standard Luik dat tegenstanders zijn die de afgelopen tien jaar toch een heel stuk beter in Europa gepresteerd hebben dan Feyenoord sindsdien deed.

Dan begin je een stuk lekkerder aan een wedstrijd tegen PSV dan wanneer je net een knullig en peperduur doelpunt tegen Ado hebt weggegeven of recent een thuisnederlaag hebt geleden tegen Heracles Almelo of Willem II.

Mr. Ajax schreef:En nogmaals, waaruit blijkt dat hun voorhoede zo geweldig is? Wat voor tegenstand hebben ze nou gehad dit seizoen?
Ajax in de Kuip hebben ze gehad. :smile-ajax.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr dec 12, 2014 7:10 am

Het waren 3 goals om je voor te schamen hoor. Standard speelde ook met een veredeld jeugdteam.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr dec 12, 2014 8:09 am

Lionel schreef:Het waren 3 goals om je voor te schamen hoor. Standard speelde ook met een veredeld jeugdteam.
Klopt. Maar je moet die goals dan nog wel maken. Die 0-2 scoor je alleen als de speler die over de flank uitbreekt hem op het juiste moment aflegt, ga je voor eigen succes dan verneuk je die kans.

De 0-1 moet een goede keeper pakken, maar alleen als je een vrije trap hard schiet en scherp laat indraaien kun je afdwingen dat een keeper vervolgens in de fout gaat.

Wij hebben weleens wedstrijden tegen RKC Waalwijk en Sparta gezien waar de verdediging van de tegenstander wel een keer of 40 net zo simpel open huis hield als Standard gister leek, maar die vervolgens toch in 0-0 eindigden.
Niet louter door pech, ook door foute keuzes en een gebrek aan overzicht in de afronding.

wimpey

Bericht door wimpey » vr dec 12, 2014 8:33 am

Ik vond de kakkies goed spelen. Positiespel was prima in orde, ze vonden steeds de vrije man. Vaak Clasie.

Rutten lijkt me een prima trainer. Anti-held natuurlijk, maar hij weet wel wat ie doet.

Lionel

Bericht door Lionel » vr dec 12, 2014 9:18 am

Ik vond het niet boeiend. Hoeveel kansen creërden ze nou met goed voetbal?

Ajax moet hier gewoon van winnen. Op bijna iedere plek een betere voetballer.
IK GELOOF!!!!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr dec 12, 2014 9:29 am

Cruijff schreef:Ik denk dat Jasper Cillessen en Krul de twee beste keepers van Nederland zijn.
Even voor je gecorrigeerd, graag gedaan vriend. :smile-ajax.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr dec 12, 2014 5:36 pm

InnerHarbour schreef:
Cruijff schreef:Ik denk dat Jasper Cillessen en Krul de twee beste keepers van Nederland zijn.
Even voor je gecorrigeerd, graag gedaan vriend. :smile-ajax.gif:
Haha. :smallgrin.gif:

Een minpunt van Krul is dat hij er vrij vaak uit ligt met een blessure.

Lionel

Bericht door Lionel » vr dec 12, 2014 5:49 pm

En een beetje traag is.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr dec 12, 2014 6:06 pm

Lionel schreef:Ik vond het niet boeiend. Hoeveel kansen creërden ze nou met goed voetbal?

Eens. En volgens mij trouwens niet bijna, maar op iedere plek een betere voetballer. Waar zou dat niet het geval zijn?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr dec 12, 2014 6:39 pm

Mr. Ajax schreef:
Lionel schreef:Ik vond het niet boeiend. Hoeveel kansen creërden ze nou met goed voetbal?

Eens. En volgens mij trouwens niet bijna, maar op iedere plek een betere voetballer. Waar zou dat niet het geval zijn?
Ja, maar wat verwacht je dan anders van een wedstrijd die om de zijn kat zijn kut gaat? Dan wordt het zelden tot nooit een fraaie vertoning.

Dan is met 0-3 winnen gewoon netjes, vooral dat ze nu een serie van drie Europese overwinningen op een rij hebben neergezet en in verschillende competities een paar keer op rij de nul hebben gehouden zal F sterken in de gedachten dat ze vrij aardig beter zijn. Dat betekent niet dat ze beter zijn dan Ajax, ik vind absoluut van niet, maar ze zullen wel denken dat dit weekend een wedstrijd tegen AZ en woensdag één tegen PSV haalbare missies zijn.

beelzebub

Bericht door beelzebub » zo dec 14, 2014 11:12 am

Vroegen noemden we dit soort middelen doping: http://www.vi.nl/nieuws/sterkhouder-too ... ngarts.htm :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Rooie

Bericht door Rooie » zo dec 14, 2014 5:17 pm

Gaat hard, AZ komt 2x de middenlijn over en scoort 2x :smallgrin.gif:

Ondertussen 1-2, maar wat laten ze zich kennen zeg. Boetius en Kazim hadden er beiden met rood af gemogen en tot 2x toe de bal niet terugspelen...

Alexander

Bericht door Alexander » zo dec 14, 2014 7:28 pm

Onbeschoft was dat inderdaad, die bal niet terugspelen tot 2x aan toe.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo dec 14, 2014 7:32 pm

Sja. Het blijven natuurlijk kakkerlakken, he.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo dec 14, 2014 8:29 pm

Idd en dan zijn er hier mensen die het leuk vinden dat het weer goed gaat met fnoord terwijl het overduidelijk kutvolk is. Maargoed ook dit jaar zullen ze weer niks winnen, same old story. :ajaxscarf.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma dec 15, 2014 7:37 pm

Van VI
'De eerste bal was al uit', meent Rutten, 'en als je 'm dan over de lijn verder schopt, betekent dat niet dat die ingooi terug moet. De verantwoordelijkheid ligt bij de scheidsrechter en de spelers zelf. Die kunnen heel goed beoordelen of iets een overtreding is of niet en bepalen zelf of ze een bal wel of niet teruggeven.'

:drecul.gif: Right.

Zielig figuur.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Baseman

Bericht door Baseman » di dec 16, 2014 8:58 am

Opvallend, aangezien Rutten sportiviteit normaal gesproken hoog in het vaandel heeft staan.
En Feyenoord was die wedstrijd 2 keer erg onsportief.

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 16, 2014 9:11 am

Baseman schreef:Opvallend, aangezien Rutten sportiviteit normaal gesproken hoog in het vaandel heeft staan.
En Feyenoord was die wedstrijd 2 keer erg onsportief.
Boeien. Ik zag Barcelona tegen Ajax onlangs hetzelfde doen. In Nederland zijn ze vaker roomser dan de paus.

Feyenoord mag van mij morgen extreem onsportief zijn. :hypocrite.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » di dec 16, 2014 9:17 am

Van mij ook, dat betekent dat ze aan het verliezen zijn :biggthumpup.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di dec 16, 2014 9:23 am

Gelijkspelletje zou morgen perfect zijn. Staan de kakkies op aardige achterstand en PSV is weer binnen bereik!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di dec 16, 2014 9:57 am

YNWA

beelzebub

Bericht door beelzebub » di dec 16, 2014 10:35 am

Gehe hijs leuk. Soms vraag ik me af, beweeg jij je vakaer op andere fora dan op Ajax fora IH? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di dec 16, 2014 11:03 am

Ik kom vaker op Orioles boards dan op die van Ajax, dat is zeker, dit is eigenlijk de enige Ajax site waar ik kom. Deze foto heb ik via FB vrienden ik kende die site niet eens.
YNWA

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 16, 2014 1:08 pm

Baseman schreef:Van mij ook, dat betekent dat ze aan het verliezen zijn :biggthumpup.gif:
Ik zie PSV wel winnen, de kakkies hebben weinig scorend vermogen.

Rutten zal metselen en hopen op die paar kansen die elke ploeg wel krijgt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di dec 16, 2014 4:57 pm

Ik schat in dat hij ter vervanging van Toornstra zal kiezen voor draver Schaken. Die zou wel eens gebruik kunnen maken van de ruimte die Willems ongetwijfeld weer gaat laten. De vraag is inderdaad wel wie het dan vervolgens afmaakt.

Gelijkspel teken ik ook wel voor. Komen we wat dichterbij PSV en vergroten we de voorsprong op Feyenoord.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie