ADO Den Haag - Ajax 30/11/2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: ADO Den Haag - Ajax 30/11/2014

Bericht door wimpey » ma dec 01, 2014 10:23 pm

Ajaciedjuh schreef:Het blijft jammer dat het technisch hart niet inziet dat we een sterke 6 nodig hebben. Dat is het verschil met vorig jaar, verdedigend gezien.
Eens. Blind was weliswaar defensief kwetsbaar, maar hij was aan de bal prima. Dat ontlastte de defensie. Het verval van Moisander helpt trouwens evenmin. Vorig seizoen zeer sterk, dit seizoen zeer matig.

Ik weet niet wat ik lees wanneer ik lees dat er in de winter niks bij komt. De pijnpunten zijn al tijden duidelijk. Tijd zat om er iets gericht aan te doen. Ik zie het sowieso somber in voor dit seizoen, maar zonder winterse versterkingen helemaal.
Ik ben er daarnaast ook van overtuigd dat we gisteren de wedstrijd met El Ghazi wel hadden gewonnen.
Heeft meestal wel een beslissende actie in huis. Kishna vorige week trouwens ook. Aan Schöne heb je zonder diepgang om hem heen niets. Milik zakte gisteren trouwens ook door de mand.
Yopi schreef:Ik weet het, jij hebt nooit iets in Eriksen gezien. Wat die jongen betreft zit je er faliekant naast.
Nee hoor, Le T. zit er nooit naast. PSG wil Eriksen ophalen, hij is de beste bij de Spurs. Maar Le T. houdt stug vol dat Maher beter is dan Eriksen.

Eriksen was bij Ajax de beste van de eredivisie. Verrast me totaal niet dat hij zich in de PL ook makkelijk staande houdt.

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 01, 2014 10:53 pm

Fraser: ‘Scheidsrechters meten bij topclubs met verschillende maten’

ADO Den Haag speelde zondag met 1-1 gelijk tegen Ajax, maar Henk Fraser was na afloop niet tevreden over het optreden van scheidsrechter Serdar Gözübüyük. De bezoekers voerden in de slotfase een dubbele wissel door, maar op dat moment wilde de thuisploeg een hoekschop snel nemen. Gözübüyük liet ADO echter weten daarmee te moeten wachten.

“Hij liet de spelers van Ajax eerst hun positie innemen. Voor die keuze heb ik alle begrip, alleen pas deze regel dan elke week toe”, bromt Fraser in gesprek met Voetbal International. De oefenmeester van ADO stelt dat arbiter Reinold Wiedemeijer in het uitduel met FC Twente (2-2) eerder wel een snelle hoekschop toestond, in een vergelijkbare situatie.
“Als we hadden verloren, zouden mensen hebben geroepen dat ik dit zou aankaarten omdat het resultaat tegenvalt. Maar nu is dat niet het geval, er zit geen frustratie in mijn stem. Wel zorgen dit soort situaties ervoor dat trainers de indruk hebben dat richting de topclubs met verschillende maten worden gemeten”, aldus Fraser.
Karate Henk heeft gelijk. Ogbeche maaide Veltman van achteren neer. Kramer probeerde Klaassen te blesseren. Komen met geel weg. Wanneer iemand van Ajax dat doet, vliegt ie er waarschijnlijk met rood af. Zelfbeheersing, voorbeeldfunctie enzo....

Le T.

Bericht door Le T. » di dec 02, 2014 8:13 am

Yopi schreef:Ik weet het, jij hebt nooit iets in Eriksen gezien. Wat die jongen betreft zit je er faliekant naast.
Hij heeft juist erg veel geleerd, juist in zijn laatste seizoen bij Ajax. Is fysiek sterker geworden en beter in de afronding, dat laatste door veel trainen met Bergkamp. In het algemeen 'klooide hij niet maar wat aan', hij was nog piepjong.

Ach, en welke club er komt... Eriksen zit bij de Spurs en Blind bij MU, terwijl Eriksen veel beter is dan Blind.

Eriksen vind ik een prima voetballer, dat is ook gebleken in Engeland. Maar de spelers die Ajax verder verkocht in de afgelopen periode waren niet zo goed. Vertonghen niet, Toby niet, Anita niet, en recent Siem de Jong ook niet. Best leuke voetballers maar geen materiaal voor de absolute top. Van Eriksen kun je misschien nog zeggen dat hij een jaar bij Ajax had moeten blijven om daarna de overstap te maken naar een nog grotere club. Bij die andere jongens zat dat er niet in.
Vertonghen heerste hier gewoon, Eriksen had ook genoeg aan af en toe een klasseflits en mocht altijd blijven staan als hij 10 weken lang 'even' een mindere wedstrijd had. Het niveau dwingt ze niet om zich snel te ontwikkelen.
Veel supporters hebben de neiging de lichting van een paar jaar terug te overschatten. Toen speelden we gewoon met Ebicilio en BoerRigter en zo.
En Ozbiliz die mocht vertrekken, Janssen en Sightorsson waren er al bij, later kwam Sana, dat is de vermaarde kijk op talent van het TH. Daar ligt dan ook het probleem, want als je wel kwaliteit en potentie inkoopt moet iedereen wat scherper worden en zich wat scherper ontwikkelen. Ook omdat je dan verder komt en grotere wedstrijden speelt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 02, 2014 8:22 am

Le T. schreef: En Ozbiliz die mocht vertrekken,
Chronisch geblesseerd. Zoveelste keer kruisband gescheurd.

Daar ligt dan ook het probleem, want als je wel kwaliteit en potentie inkoopt moet iedereen wat scherper worden en zich wat scherper ontwikkelen. Ook omdat je dan verder komt en grotere wedstrijden speelt.
Dat probleem zie je ook bij clubs met een véééééél groter budget. Die halen dan Europese subtop i.p.v. Europese top en zijn na een speelronde of 5 al kansloos voor de landstitel.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di dec 02, 2014 11:34 am

Le T. schreef:Vertonghen heerste hier gewoon.
Dat is geschiedvervalsing. Vertonghen speelde precies een half seizoen goed. Daarvoor was wisselvalligheid troef bij hem.
Eriksen had ook genoeg aan af en toe een klasseflits en mocht altijd blijven staan als hij 10 weken lang 'even' een mindere wedstrijd had.
In zijn laatste seizoen was Eriksen met gemak de belangrijkste speler van Ajax, terwijl hij nog piepjong was.
Het niveau dwingt ze niet om zich snel te ontwikkelen.
De beste spelers uit de Eredivisie kunnen zo mee in de PL. Voetbaltechnisch blijkt het verschil niet eens zo groot. Het zit 'm meer in de concurrentie. In de grote voetballanden krijgen jonge spelers amper een kans.

Le T.

Bericht door Le T. » di dec 02, 2014 7:26 pm

Yopi schreef:
Le T. schreef:Vertonghen heerste hier gewoon.
Dat is geschiedvervalsing. Vertonghen speelde precies een half seizoen goed. Daarvoor was wisselvalligheid troef bij hem.
Dat klopt wel ongeveer, maar daarom moet hij juist dat niveau doortrekken ipv linksback te spelen of op de bank te zitten bij een middenmoter uit PL.
Eriksen had ook genoeg aan af en toe een klasseflits en mocht altijd blijven staan als hij 10 weken lang 'even' een mindere wedstrijd had.
In zijn laatste seizoen was Eriksen met gemak de belangrijkste speler van Ajax, terwijl hij nog piepjong was.
Hij was minstens zo wisselvallig, maar er was al massaal besloten dat het een supertalent was, dus dan moet hij eerst 6 weken kut spelen voordat geopperd wordt dat hij in een klein en kortstondig vormdipje zit.
Het niveau dwingt ze niet om zich snel te ontwikkelen.
De beste spelers uit de Eredivisie kunnen zo mee in de PL. Voetbaltechnisch blijkt het verschil niet eens zo groot. Het zit 'm meer in de concurrentie. In de grote voetballanden krijgen jonge spelers amper een kans.
Als je net als Wimpey de lat legt bij 'zich staande houden' bij een middenmoter wel ja. Ik meen dat de verwachtingen van met name Eriksen toch wat hoger gespannen waren dan dat.
wimpey schreef:
Le T. schreef: En Ozbiliz die mocht vertrekken,
Chronisch geblesseerd. Zoveelste keer kruisband gescheurd.
Dat had het TH al voorspeld, of vonden ze hem gewoon niet zo getalenteerd als Boerrigter en Sana?

Daar ligt dan ook het probleem, want als je wel kwaliteit en potentie inkoopt moet iedereen wat scherper worden en zich wat scherper ontwikkelen. Ook omdat je dan verder komt en grotere wedstrijden speelt.
Dat probleem zie je ook bij clubs met een véééééél groter budget. Die halen dan Europese subtop i.p.v. Europese top en zijn na een speelronde of 5 al kansloos voor de landstitel.
Onzin. Puntverlies zal er altijd zijn, maar dit Ajax moet gewoon vol aan de bak tegen clubjes met een begroting die nog 10% is van die van Ajax om te winnen of soms zelfs gelijk te spelen. Ajax moet daar afstand van kunnen nemen, en dan zit je meteen een stuk dichter op de Europese top. Als je dan na een Europese wedstrijd niet vol aan de bak kunt hoef je daarmee het kampioenschap niet te verliezen want dan is het kwaliteitsverschil weer acceptabel.

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 03, 2014 9:00 am

Eriksen is fluitend de beste bij de Spurs, Le T. Misschien een keer een Engelse pot van een andere ploeg dan Man U kijken? De volgende club van Eriksen is er een uit de Europese top-10. Hij zit nog ieder seizoen op een stijgende lijn.

Özbiliz had bij Ajax al meerdere kruisbandblessures. Hij kende in 2011/12 eens een goede week in Ajax-1. Verder was het gewoon te weinig wat hij bracht. Leuke speler, ik vond ook dat hij wel wat had. Dat korte wegdraaien en de bal bij zich houden kan niet iedere speler... Maar fysiek kan ie het blijkbaar niet aan.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo dec 03, 2014 11:07 am

Baseren jullie je op zijn goal afgelopen weekend?

Eriksen was dit seizoen lang niet altijd onomstreden hoor, had een dipje. Pas de laatste weken heeft ie de weg naar boven weer gevonden. Check voor de grap de fora van Spurs maar eens.

Le T.

Bericht door Le T. » wo dec 03, 2014 1:18 pm

wimpey schreef:Eriksen is fluitend de beste bij de Spurs, Le T. Misschien een keer een Engelse pot van een andere ploeg dan Man U kijken?
Liever niet van Tottenham eerlijk gezegd.
De volgende club van Eriksen is er een uit de Europese top-10. Hij zit nog ieder seizoen op een stijgende lijn.
Een vals plat is ook een stijgende lijn. Het gaat mij er nou juist om dat die bij Ajax al steiler had moeten zijn. Zoveel beperkingen heeft hij namelijk niet.
Özbiliz had bij Ajax al meerdere kruisbandblessures. Hij kende in 2011/12 eens een goede week in Ajax-1. Verder was het gewoon te weinig wat hij bracht. Leuke speler, ik vond ook dat hij wel wat had. Dat korte wegdraaien en de bal bij zich houden kan niet iedere speler... Maar fysiek kan ie het blijkbaar niet aan.
Maar als je niet door wat een speler al brengt heen kunt kijken en de potentie kunt zien, kun je geen succesvol aankoopbeleid voeren. Dan ben je veroordeeld tot het aankopen van spelers die het al gebracht hebben, zoals Moisander, Janssen, Schöne, en die worden dan nauwelijks nog beter. Of je probeert het toch, en dan kom je met VdHoorn, Sana en Boerrigter op de proppen.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Baseren jullie je op zijn goal afgelopen weekend?

Eriksen was dit seizoen lang niet altijd onomstreden hoor, had een dipje. Pas de laatste weken heeft ie de weg naar boven weer gevonden. Check voor de grap de fora van Spurs maar eens.
Die goal was ook wel heel erg goed, juist omdat die blijk gaf van een superieur inzicht in de situatie. Alleen qua spelmaken zien we weinig van dergelijk inzicht, en loopt hij maar een beetje tussen de linies een bal af te wachten waar hij een assist of schot van kan maken. Daarmee domineer je een middenveld niet en krijg je in Engeland ook niet zo makkelijk de handen op elkaar als in Nederland.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo dec 03, 2014 4:11 pm

Le T. schreef:Alleen qua spelmaken zien we weinig van dergelijk inzicht, en loopt hij maar een beetje tussen de linies een bal af te wachten waar hij een assist of schot van kan maken.
Grappig, dit verwijt van jou aan het adres van Eriksen. Sneijder doet niet anders. En Sneijder verdedig jij te vuur en te zwaard.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo dec 03, 2014 4:45 pm

Ha ha, volgens mij is hij juist VDV fan en uiterst kritisch op Wes. Allebei tobbers trouwens dus veel maakt het ook niet uit.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo dec 03, 2014 5:18 pm

:blush.gif:

VDV is nog erger.

Le T.

Bericht door Le T. » wo dec 03, 2014 6:38 pm

Dubbel schreef:Ha ha, volgens mij is hij juist VDV fan en uiterst kritisch op Wes. Allebei tobbers trouwens dus veel maakt het ook niet uit.
Ze spelen natuurlijk geen van beide op het niveau waar ze in deze fase van hun carriere hadden moeten spelen, en dat allebei al jaren niet, al wordt van Sneijder nog wel vaak gedaan alsof het een topper is. Maar behalve niveau is er ook een verschil in type speler.

Ik zie de overeenkomst tussen Eriksen en Sneijder dan ook wel, het zijn allebei passgevers ipv spelmakers. Een spelmaker ziet het spel goed en denkt vooruit, en doet dan ook veel op zich niet zo spectaculair tikwerk dat de ruimtes, lijnen en hoeken creeert voor combinaties en gevaarlijke aanvallen. Het is dan ook onzin om de waarde van bijvoorbeeld Iniesta voor Barca uit te drukken in goals en assist, want hij is veel belangrijker dan dat. Eriksen mist dat inzicht ook, al is het wat minder ernstig dan bij Sneijder.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo dec 03, 2014 7:48 pm

VDV was een sensatie toe hij net bij het 1e zat. Goals, slimme pasjes en flair. Ging prima. Totdat Wes zich meldde en ze de spotlight moesten delen. Heb altijd het idee gehad dat die twee elkaar niet liggen. Het grappige is natuurlijk wel dat waar Raf ook ging (Ajax, Madrid, Oranje) die rottige kabouter er altijd achteraan kwam. Van ellende is ie toen maar in Duitsland gaan wonen? Waar het met Raf fout is gegaan weet ik niet maar hij deed het lange tijd met een lekker ding met grote tieten. Dan ga je toch anders leven. Ik weet uit ervaring dat dat soms lastig kan zijn.

Wes en Eriksen vind ik ook best vergelijkbaar met elkaar. Eriksen ietsie stijlvoller maar eerder een klassieke linkshalf oid dan een 10. Raf vind ik juist een aanvaller. Spits of kort erachter maar sowieso dicht bij de goal. Vergeleken met Wes en Eriksen had Raf imo ooit echt iets bijzonders. Dat is er allang af maar de herinneringen zijn mooi.

zeux

Bericht door zeux » wo dec 03, 2014 8:19 pm

Het goede leven heeft VDV te pakken gekregen. En dat gezeik met die vrouwen leidt ook enorm af...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo dec 03, 2014 9:11 pm

Wat alledrie gemeen hebben is dat het zo verdomde jammer is dat ze niet langer bij Ajax zijn gebleven. Zoals alle goede Ajacieden. Grote bron van frustratie voor mij als fan. Bij Kishna bijvoorbeeld moeten we nu al hopen dat ie er na de zomer nog is. Cerny, VD Beek... Hoe lang zouden die nog hebben bij ons? Na dit seizoen nog max 3 jaar? De opleiding moet echt heel veel top spelers voortbrengen willen we structureel op een hoger niveau terecht komen dan de laatste 15 jaar. Maar goed, eerst maar weer eens die incidentele uitschieter naar boven.

zeux

Bericht door zeux » wo dec 03, 2014 9:48 pm

Dubbel schreef:De opleiding moet echt heel veel top spelers voortbrengen willen we structureel op een hoger niveau terecht komen dan de laatste 15 jaar. Maar goed, eerst maar weer eens die incidentele uitschieter naar boven.
Dat is precies wat ik het zwakke punt vindt aan het mantra 'alles moet van de jeugd komen'.

Ik wil best geloven dat er een goede generatie aan komt. Maar hoeveel daarvan breken werkelijk door? Als het er vier zijn heb je volgens mij al mazzel. En wat zit daarachter? En daar weer achter? Os het mogelijk om jaar na jaar meerdere toptalenten af te leveren die het op het hoogste niveau (zelfs Europees, want dat is de insteek) gaan redden? Ik heb daar veel twijfels over.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo dec 03, 2014 11:15 pm

Dubbel schreef:VDV was een sensatie toe hij net bij het 1e zat. Goals, slimme pasjes en flair. Ging prima. Totdat Wes zich meldde en ze de spotlight moesten delen. Heb altijd het idee gehad dat die twee elkaar niet liggen. Het grappige is natuurlijk wel dat waar Raf ook ging (Ajax, Madrid, Oranje) die rottige kabouter er altijd achteraan kwam. Van ellende is ie toen maar in Duitsland gaan wonen?
Klopt niet helemaal, want Sneijder was al eerder bij Real Madrid dan Van der Vaart.

Duitsland was zijn eerste buitenlandse tussenstop en op het moment dat hij bij de Spurs het krediet van de trainer wat kwijt leek te zijn, steeds vaker met reservebeurten en vroegtijdige wissels te maken kreeg is hij maar snel weer voor een tweede maal naar Hamburg verkast.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do dec 04, 2014 7:52 am

Daarmee kreeg dikkertjedap te maken omdat hij het moordende tempo van de PL niet meer aankon. Teveel vreten en neuken, te weinig hard trainen, dat is van der Vaart.
YNWA

Le T.

Bericht door Le T. » do dec 04, 2014 11:51 am

Dubbel schreef:VDV was een sensatie toe hij net bij het 1e zat. Goals, slimme pasjes en flair. Ging prima. Totdat Wes zich meldde en ze de spotlight moesten delen. Heb altijd het idee gehad dat die twee elkaar niet liggen. Het grappige is natuurlijk wel dat waar Raf ook ging (Ajax, Madrid, Oranje) die rottige kabouter er altijd achteraan kwam. Van ellende is ie toen maar in Duitsland gaan wonen?
Ze mogen elkaar graag, en ik heb ze ook wel eens bij het NL11 samen gezien dat er daardoor ook wat extra's ontstond. Niet alleen omdat je dan twee spelers met een bijzondere trap hebt ipv éé'n en je mét een spelmaker speelt, maar ook omdat Sneijder dan een rol krijgt die hem past en ze wel chemie hebben. Ik kan me bij het NL11 een corner herinneren waarbij VdV hem neemt en naar de rand van de zestien schiet, waar Sneijder hem keihard op goal volleert. Meter naast, anders was die de hele wereld overgegaan, dat soort dingen ontstaan juist wanneer spelers iets met elkaar hebben.

Het probleem is volgens mij dat VdV iets te aardig is, en zich daardoor liet domineren door Sneijder met zijn grote bek en egoisme. Terwijl hij met zijn inzicht de sturende dominante speler zou moeten zijn, en zeker niet de bankzitter of hangende linksbuiten.

Waar het met Raf fout is gegaan weet ik niet maar hij deed het lange tijd met een lekker ding met grote tieten. Dan ga je toch anders leven. Ik weet uit ervaring dat dat soms lastig kan zijn.
Hij moet het blijkbaar ergens naar zijn zin hebben om te presteren en je kunt afvragen of het niveau en het presteren van zijn club daar wel belangrijk genoeg voor is. Dat zegt ook iets over een speler, maar hij zat natuurlijk ook in de tamelijk unieke privésituatie. Maar laten we niet doen alsof het met Sneijder niet fout is gegaan, terwijl hij het eigenlijk maar één jaar heeft laten zien.
Wes en Eriksen vind ik ook best vergelijkbaar met elkaar. Eriksen ietsie stijlvoller maar eerder een klassieke linkshalf oid dan een 10. Raf vind ik juist een aanvaller. Spits of kort erachter maar sowieso dicht bij de goal. Vergeleken met Wes en Eriksen had Raf imo ooit echt iets bijzonders. Dat is er allang af maar de herinneringen zijn mooi.
Eriksen is natuurlijk een speler die op zich een dribbel heeft, terwijl VdV en Sneijder het van de korte vooractie moeten hebben. Maar die goal van Eriksen afgelopen zondag was nou juist een VdV-momentje: de sitatie zien en daar meteen naar handelen nog voordat die er is en lang voordat een ander dat ziet. Als hij die slimmigheid nou ook zou laten zien in de combinatie en in spelsituaties op het middenveld zou hij een veel creatievere en dominantere middenvelder kunnen zijn. Voor Sneijder is dat gewoon altijd buiten bereik geweest, altijd een te duidelijk en ernstig geval van tunnelvisie, maar bij Eriksen zie je nog wel eens flitsen van een grotere tegenwoordigheid van geest, waardoor ik het gevoel krijg dat hij zich bij Ajax gewoon niet voldoende ontwikkeld heeft als daadwerkelijke spelmaker.

wimpey

Bericht door wimpey » do dec 04, 2014 12:38 pm

Blanc: 'Het zou mooi zijn als Eriksen ooit voor ons zou spelen'
Donderdag, 4 december 2014 om 10:38

Tottenham Hotspur verloor woensdagavond kansloos van Chelsea en is niet meer dan een middenmoter in de Premier League. Champions League-voetbal halen lijkt een haast onmogelijke opgave te zijn geworden en dat zal ongetwijfeld pijn doen bij Christian Eriksen. De vraag is of de voormalig Ajacied Tottenham nog lang trouw zal blijven.

Vorige week verscheen al het gerucht dat Paris Saint-Germain interesse zou hebben in de Deen en Laurent Blanc, coach van de Franse kampioen, blijkt inderdaad erg gecharmeerd te zijn van Eriksen. "Ik kan zeggen dat we hem de laatste tijd vaak aan het werk hebben gezien", zegt Blanc in L'Equipe. "Bij Ajax was Eriksen al erg goed, maar in Engeland is hij nog beter geworden."

"Iedereen kan zien dat hij begrijpt hoe hij zich als een prof moet gedragen", vervolgt Blanc. "Hij is een speler die altijd de oplossing ziet en altijd iets kan creëren. Het zou mooi zijn als hij ooit voor ons zou spelen." De 22-jarige Eriksen is bezig aan zijn tweede seizoen bij Tottenham en zou in Frankrijk de opvolger kunnen worden van Yohan Cabaye, die in januari wil vertrekken bij PSG.
Blanc heeft er kijk op. :biggthumpup.gif:

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do dec 04, 2014 12:45 pm

Le T. schreef: Ze spelen natuurlijk geen van beide op het niveau waar ze in deze fase van hun carriere hadden moeten spelen, en dat allebei al jaren niet.
Nee? :confused.gif:

Ze spelen waar ze horen te spelen: in de Europese subtop. In fysiek en mentaal opzicht zijn ze geen top en ik zou niet durven verdedigen dat ze in technisch opzicht zoveel beter zijn dan laten we zeggen Theo Janssen was.

Ze zijn van meet af de hemel in geschreven. Met name VDV, die doorbrak in een barre tijd, namelijk het eerste seizoen onder Co Adriaanse. Wat zaten we toen te springen om een speler die iets kon met een bal. VDV hoefde maar een paar leuke acties te maken en hij was Nederlands Hoop in Bange Dagen. En dat is precies wat hij is blijven doen: leuke acties maken.
Sneijder heeft veel te danken aan Henk ten Cate, die het hele elftal in zijn dienst liet spelen. Alleen dan kan hij namelijk functioneren.

De feiten: in de top van Europa hebben ze het niet gered, omdat ze niet constant genoeg waren en dus niet goed genoeg. Er zit een wereld tussen de echte toppers van Europa en deze twee jongens.

zeux

Bericht door zeux » do dec 04, 2014 1:13 pm

Theo Janssen. Daar hadden we eigenlijk meer plezier van moeten hebben.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do dec 04, 2014 1:56 pm

Had ook niet de juiste mentaliteit voor de top. Big fish in small pond.

Le T.

Bericht door Le T. » do dec 04, 2014 1:59 pm

Yopi schreef:
Le T. schreef: Ze spelen natuurlijk geen van beide op het niveau waar ze in deze fase van hun carriere hadden moeten spelen, en dat allebei al jaren niet.
Nee? :confused.gif:

Ze spelen waar ze horen te spelen: in de Europese subtop. In fysiek en mentaal opzicht zijn ze geen top en ik zou niet durven verdedigen dat ze in technisch opzicht zoveel beter zijn dan laten we zeggen Theo Janssen was.
Dat ook, en niet alleen technisch, maar ook Janssen heeft niet echt het maximale eruit gehaald.
Ze zijn van meet af de hemel in geschreven. Met name VDV, die doorbrak in een barre tijd, namelijk het eerste seizoen onder Co Adriaanse. Wat zaten we toen te springen om een speler die iets kon met een bal. VDV hoefde maar een paar leuke acties te maken en hij was Nederlands Hoop in Bange Dagen. En dat is precies wat hij is blijven doen: leuke acties maken.
Ik was eerst helemaal niet zo erg onder de indruk van hem, ik vond hem wel goed, maar pas toen hij felheid ging combineren met een ijzersterk inzicht en de gave van improvisatie werd hij een hele dominante speler. Toen zat echt even op het spoor om daarna ergens de belangrijkste man van een hele grote ploeg te worden.
Sneijder heeft veel te danken aan Henk ten Cate, die het hele elftal in zijn dienst liet spelen. Alleen dan kan hij namelijk functioneren.
Maar dat deed hij helemaal niet. Tegen een beetje tegenstander, de 3e club van een of ander oostblokland waar de namen me van ontschoten zijn, en er was nauwelijks creativiteit, hij kon niks verzinnen, geen idee hoe er doorheen te komen en een combinatie op te zetten.
De feiten: in de top van Europa hebben ze het niet gered, omdat ze niet constant genoeg waren en dus niet goed genoeg. Er zit een wereld tussen de echte toppers van Europa en deze twee jongens.
VdV was er in Madrid dichtbij, en daarvoor tilde hij HSV daadwerkelijk naar een hoger niveau, met zijn acties maar ook met zijn dominante sturen van het elftal. Bij Tottenham liep hij zich over de kop. Met wat betere keuzes en minder blessures had hij best een hele grote jongen kunnen worden, juist vanwege dat inzicht en techniek. Geen Iniesta misschien, maar ook weer niet zover daaronder.

Plaats reactie