SC Cambuur - Ajax 09-11-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey

Re: SC Cambuur - Ajax 09-11-2014

Bericht door wimpey » zo nov 09, 2014 2:14 pm

Geef Davy die band trouwens maar. Knapt veel vuil werk op, is fysiek present en voetballend beslissend. Een echte captain.

Makkelie krijgt fysiek de rode kaart die ie eerder verzuimde te geven. Eigen schuld. :smallgrin.gif:

Ik zie deze week op momenten wel een goed Ajax trouwens. Veel beweging, goede combinaties en diepgang. Hopelijk een doorstart in het seizoen.

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 09, 2014 2:15 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Wij gaan nog veel lol hebben van AEG. Van Andersen ook denk ik. Dat "juffertje" (dixit Wimpey) heeft de beste techniek van de selectie.
Voor rust geeft ie gewoon niet thuis, Cees. Zie Klaassen eens in de duels en vergelijk dat met Andersen. Werelden.

Ik vind Andersen er een voor blaasvoetbal. Hoeft ie fysiek niet aan de bak.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo nov 09, 2014 2:17 pm

Zimling. :smallgrin.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » zo nov 09, 2014 2:18 pm

Die had er wel in gemogen, Zimling :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 09, 2014 2:18 pm

Andersen zal er nooit staan voor de duels. Hij is een ander type. Maar ik zie hem zich toch wel heel langzaam ontwikkelen in de richting van een terechte basisplaats.

Als hij iets weerbaarder weet te worden kan hij op basis van zijn techniek een meerwaarde zijn. Ik wil de fysieke component niet onderschatten. Maar laten we eerlijk zijn, als Ajax supporter kom je eerder voor hem dan voor Zimling naar het stadion.
Nil volentibus arduum

Rooie

Bericht door Rooie » zo nov 09, 2014 2:21 pm

Moisander sukkel

Cillessen had hem bijna :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 09, 2014 2:23 pm

Dom van Moisander. Die wel een prima pot speelt verder trouwens.

Leek me hét moment voor Cillessen om eens een pingel te stoppen. Maar nee... :smallgrin.gif:

Goede zege. Met her en der prima spel. :biggthumpup.gif:

Toppie

Bericht door Toppie » zo nov 09, 2014 2:23 pm

Eindelijk eens een duidelijke overwinning :biggthumpup.gif: Niet verwacht Cambuur uit

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 09, 2014 2:23 pm

Een tegentreffer 'zonder erg' maar toch krijgen we er echt te veel tegen. Daar moet De Boer mee aan de slag want dat kost je vroeg of laat weer een keer punten.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 09, 2014 2:24 pm

Goede overwinning. Je kon zien dat Klaassen de 2e helft niet helemaal meer fit was, maar wat een klasbak.

Vooral mooie goals van Ajax. We hebben wel de stijgende lijn te pakken. Nu nog eens de wedstrijden geconstateerd beginnen. FdB kan bijna :666.gif: niet meer om Milik heen.

Klaassen samen met Veltman de beste op het veld.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 09, 2014 2:26 pm

Marillion schreef:Andersen zal er nooit staan voor de duels. Hij is een ander type. Maar ik zie hem zich toch wel heel langzaam ontwikkelen in de richting van een terechte basisplaats.
Bij de 3e goal een prima actie. Voor rust heb je in de duels niets aan 'm en kom je onder druk. Zolang ie die fysieke component niet verbetert, blijft het behelpen. En het is nou ook weer niet zo dat ie aan de bal steeds beslissend is. Zit nog heel veel leegloop in.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo nov 09, 2014 2:26 pm

Benji schreef:Moisander sukkel

Cillessen had hem bijna :smallgrin.gif:
Hij komt steeds dichter bij. :hypocrite.gif:

Dit was een vrij goede pot. Snelle combinaties, mooie doelpunten, individuele acties, mentale weerbaarheid. Gek genoeg gingen de meest ervaren spelers kinderlijk in de fout (Van Rhijn, Cillessen, Moisander).

De CVM positie blijft een zorgenkindje. Wat me aan Serero op die positie bevalt, is dat hij ook echt als middenvelder speelt, en niet als extra centrale verdediger. Voor de rest mist hij natuurlijk wel de kwaliteiten voor die positie.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 09, 2014 2:28 pm

Opvallend dat er weer op Andersen wordt afgegeven. :excited.gif: Andersen ontwikkelt zich prima. Lekker vertrouwen geven.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 09, 2014 2:29 pm

Ajaciedjuh schreef: Klaassen samen met Veltman de beste op het veld.
Ik vond Moisander ook prima. Boilesen wordt ook steeds beter. En Schöne was vandaag weer eens beslissend. Slimme speler.

Zo hebben we een heel aardig elftal. Milik in de spits. Technisch werelden beter dan Ziggy.

Ajax moet in de winterstop een 6 halen. Ik zou alles op alles zetten om Anita te huren.

Rooie

Bericht door Rooie » zo nov 09, 2014 2:31 pm

Overigens complimenten voor Cambuur. Bleven ervoor gaan en gingen niet achteruit hangen. Zorgde voor een leuke pot voetbal!

Boilesen heeft af en toe van die onverklaarbare, zwakke momenten. Niet alleen positioneel, maar ook in de passing.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 09, 2014 2:34 pm

wimpey schreef:
Marillion schreef:Andersen zal er nooit staan voor de duels. Hij is een ander type. Maar ik zie hem zich toch wel heel langzaam ontwikkelen in de richting van een terechte basisplaats.
Bij de 3e goal een prima actie. Voor rust heb je in de duels niets aan 'm en kom je onder druk. Zolang ie die fysieke component niet verbetert, blijft het behelpen. En het is nou ook weer niet zo dat ie aan de bal steeds beslissend is. Zit nog heel veel leegloop in.
Ik zie 'm toch af en toe ook iets doen dat weinig medespelers kunnen. Tegen Barcelona ook zo'n moment dat hij makkelijk passeert. Ik weet wel, het zijn momenten. Maar hij kan daarmee dus wel een meerwaarde hebben.

Ik hoop dat hij in de loop van het seizoen voldoende weerbaar gaat worden. Als hij dat koppelt aan spelritme en vertrouwen zie ik er wel potentieel in.
Nil volentibus arduum

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo nov 09, 2014 2:34 pm

wimpey schreef: Ik zie deze week op momenten wel een goed Ajax trouwens. Veel beweging, goede combinaties en diepgang. Hopelijk een doorstart in het seizoen.
Inderdaad. Nou zette Cambuur met een paar aanvallende wissels wel de deur achterin open en Ajax profiteerde daar combinerend en met veel beweging goed van. Wat ik niet kan volgen is dat Ajax soms zo onrustig speelde. Ook in de tweede helft. Van dat onnodig domme en blinde gekleun door de lucht. Terwijl ze met wat meer overleg en combinatiewerk Cambuur heel veel pijn konden doen.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 09, 2014 2:36 pm

Ajaciedjuh schreef: Je kon zien dat Klaassen de 2e helft niet helemaal meer fit was,
Meteen afmelden voor de selectie van Guus' kaartenhuis! :1evil.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » zo nov 09, 2014 2:40 pm

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef: Je kon zien dat Klaassen de 2e helft niet helemaal meer fit was,
Meteen afmelden voor de selectie van Guus' kaartenhuis! :1evil.gif:
*Guus' kaartenhuus

Toppie

Bericht door Toppie » zo nov 09, 2014 2:43 pm

Eindelijk eens een duidelijke overwinning :biggthumpup.gif: Niet verwacht Cambuur uit

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo nov 09, 2014 2:43 pm

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef: Klaassen samen met Veltman de beste op het veld.
Ik vond Moisander ook prima. Boilesen wordt ook steeds beter. En Schöne was vandaag weer eens beslissend. Slimme speler.

Zo hebben we een heel aardig elftal. Milik in de spits. Technisch werelden beter dan Ziggy.

Ajax moet in de winterstop een 6 halen. Ik zou alles op alles zetten om Anita te huren.
Leg jij voor de ene speler (bijvoorbeeld Andersen) de lat hoger dan voor de andere (bijvoorbeeld Boilesen)? Laatstgenoemde viel mij nou niet op als "steeds beter" met zijn bij tijd en wijle onverklaarbare balverlies terwijl hij niet eens onder druk staat.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 09, 2014 3:34 pm

Klaassen meldt zich af voor Oranje i.v.m liesklachten. :biggthumpup.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo nov 09, 2014 4:00 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Leg jij voor de ene speler (bijvoorbeeld Andersen) de lat hoger dan voor de andere (bijvoorbeeld Boilesen)? Laatstgenoemde viel mij nou niet op als "steeds beter" met zijn bij tijd en wijle onverklaarbare balverlies terwijl hij niet eens onder druk staat.

Ik vond Boilesen vandaag ook ietsjes beter als de laatste tijd. Zat er steeds goed tussen. Naar mijn gevoel ben jij juist degene die de lat omlaag haalt als het over Andersen gaat. Beste techniek van de selectie? Waar is dat op gebaseerd? Dan zullen onze definities van het woord 'techniek' heel erg uiteen lopen. Maar dar je met zo'n constatering komt uitgerekend na z'n waardeloze spel vandaag vind ik heel erg knap. Die jongen verlies alles. En maak me niet wijs dat het met fysiek heeft te maken, want Serero won een stuk meer persoonlijke duels dan Lucas. Het is een kwestie van instelling en, vooral, karakter.

Verder leuk voor Milik dat hij in 3 van de 4 doelpunten betrokken was. Wel ergerniswekkend om De Boer dan te horen zeggen dat Milik het hem nu toch wel moeilijk maakt. Wat is er zo moeilijk aan dan?! Je hebt een spits die geen goals maakt en daarnaast AL-LE-S verprutst wat zijn kant op komt, en je hebt een spits die in een stuk minder speelminuten veel meer goals maakt en daarnaast nog meedoet in de vorm van knap voorbereidende werk. Over met twee maten meten gesproken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo nov 09, 2014 4:17 pm

@Mr. Ajax; Als je Boilesen ietsje beter vond, noem ik dat "ietsje minder slecht", maar hij speelde absoluut niet naar behoren. Dat deed Andersen ook niet, maar je ziet aan die jongen zijn balbehandeling dat hij een enorm talent heeft, alsof ie de bal aan een touwtje heeft. Dat bedoel ik met de beste techniek in de selectie. Natuurlijk heeft hij de nodige verbeterpunten; maar een speler met zo'n balcontrole verdient krediet en hoeft niet te worden weggezet als een waardeloze speler. Hij heeft veel potentie. Hopelijk komt dat eruit. Waar het mij om ging is dat qua spel in mijn beleving Andersen en Boilesen elkaar niet veel ontliepen, of je hun spel nu als goed of slecht wilt typeren. En dan vraag ik aan Wimpey of ie niet met twee maten meet in zijn posts. Dat heeft niks met -door mij- de lat omhoog of omlaag halen te maken; ik vraag naar een inschatting van Wimpey. That's it.

Mano

Bericht door Mano » zo nov 09, 2014 4:19 pm

Netjes gespeeld.

Milik is duidelijk beter dan Sig dus FdB, geef die man eens 4 wedstrijden om dat te bewijzen.

Anderssen, Ja leuk hoor dat hij mooie momenten heeft. maar een spits mag momenten hebben, een middenvelder niet, die moet constant zijn. Oftewel: Juffie zakte weer eens door het ijs. (gebrek aan karakter)

Van Rhijn heeft zijn kruid weer verschoten voor dit jaar? :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie