SV Urk - Ajax 28-10-2014 KNVB Beker

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: SV Urk - Ajax 28-10-2014 KNVB Beker

Bericht door InnerHarbour » wo okt 29, 2014 9:15 am

Cruijff schreef:Was tijdens de wedstrijd op de weg terug van een crematie. Helaas niet live kunnen zien. Kopbal doelpunt van Milik leek me wel weer een prima spitsendoelpunt. Net als die van Zivkovic trouwens.
Liverpool-Swansea gekeken, sorry. :smile-ajax.gif:
YNWA

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo okt 29, 2014 11:02 am

wimpey schreef:Ik ben wel onder de indruk van Bazoer, effe door het niveau van de tegenstander en menig medespeler heen prikkend. Het oogt heel makkelijk bij 'm, zowel fysiek / atletisch als aan de bal. Waardoor gemakzucht op de loer ligt. Ik zou 'm vast bij Ajax-1 halen, optrainen en speeltijd in het eerste geven.
Was zeker een van de beteren.

Het viel me op dat de jongens die er 'eigenlijk moeten staan' weer eens door de mand vielen. Denswil, Kishna, Duarte, Ligeon en Viergever waren erg slecht. Met name laatstgenoemde vond ik hopeloos. Menig was dreigend en daardoor kwam er veel ruimte vrij voor de 'opstomende' back Viergever. Als je dan vervolgens ziet wat die jongen allemaal doet in balbezit, dan schieten de tranen in je ogen.

Uiteraard is het lastig om een oordeel te vallen op basis van een potje op Urk op dinsdag, maar toch. In de basis zit het bij een aantal jongens goed mis.

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 29, 2014 11:52 am

peter schreef: Het viel me op dat de jongens die er 'eigenlijk moeten staan' weer eens door de mand vielen.
Ik lees op AT steeds dat Ajax moet kopen. Ik zou eens beginnen met een poging tot verkopen. Een aantal van de spelers die gisteren opdraafde kan er weinig van. Bij anderen lijkt mentaliteit een issue te zijn.

De Boer geeft spelers lang vertrouwen. Dat heeft hem geen windeieren gelegd. Maar jongens als Ligeon en Denswil zitten in hun 3e of 4e seizoen bij de selectie. Eens houdt het op...

Ik zou Denswil bij vertrek Moisander wel een pot of 10 de kans geven. Maar betwijfel of ie 'm grijpt. Ligeon moet je deze winter gewoon verpatsen, als de kans zich voordoet. Hetgeen ik betwijfel. :blush.gif:

Ajax heeft deels slecht ingekocht. En moet nu op de blaren zitten. Maar maak van 2 wrongs geen 1 right. Verlies nemen, ervan leren en doorgaan.

columbus

Bericht door columbus » wo okt 29, 2014 12:08 pm

Ik vond gisteren vooral Duarte en Viergever heel erg slecht. Daarnaast twijfel ik echt of er een aantal jongens überhaupt het niveau aan kunnen? Zie bij weinig spelers de absolute wil om er wat van te maken. Dan krijg je een keer de kans, weliswaar tegen amateurs, om te laten zien wat je in je mars hebt en dat dit presteren...

Heel, heel erg matig allemaal. Van de basiself speelde Klaassen redelijk, ook Kishna en vd Hoorn speelde nog niet eens zo slecht. Bazoer talentvol, maar de rest. Man man man...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo okt 29, 2014 12:25 pm

Ik vond ook dat Bazoer het goed deed als CVM. Liet zich tenminste niet de hele tijd inzakken tussen de centrale verdedigers (iets wat ik Riedewald helaas veelvuldig zag doen tegen GAE), dacht vooruit en liet bij tijd en wijle zien over een heel behoorlijke handelingssnelheid te beschikken.

Wat de verdediging betreft: Van der Hoorn maakte duidelijk de beste indruk. Waar die andere drie mee bezig waren??

@columbus: Milik en Boer deden het ook naar behoren, vond ik.

wimpey

Bericht door wimpey » wo okt 29, 2014 12:48 pm

Jöhnk schreef: Wat de verdediging betreft: Van der Hoorn maakte duidelijk de beste indruk.
Aan de bal vreemd genoeg wel aardig. Defensief daarentegen. :excited.gif:

Hoort ook op de 'skip list'. Had nooit gekocht mogen worden door het TH.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo okt 29, 2014 3:50 pm

columbus schreef:Ik vond gisteren vooral Duarte en Viergever heel erg slecht. Daarnaast twijfel ik echt of er een aantal jongens überhaupt het niveau aan kunnen? Zie bij weinig spelers de absolute wil om er wat van te maken. Dan krijg je een keer de kans, weliswaar tegen amateurs, om te laten zien wat je in je mars hebt en dat dit presteren...

Heel, heel erg matig allemaal. Van de basiself speelde Klaassen redelijk, ook Kishna en vd Hoorn speelde nog niet eens zo slecht. Bazoer talentvol, maar de rest. Man man man...
Kishna niet zo slecht!?! Die was echt heeeeeeeel slecht. Continue balverlies. Enige goede wat hij heeft gedaan was de bal op Duarte waar de pingel uitkwam.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

columbus

Bericht door columbus » wo okt 29, 2014 4:10 pm

Jöhnk schreef: @columbus: Milik en Boer deden het ook naar behoren, vond ik.
Klopt, Johnk. Beide speelde ook een voldoende bij elkaar.

Rutger

Bericht door Rutger » wo okt 29, 2014 4:13 pm

Misschien dat Viergever het best uit de verf komt als centrale verdediger, daar heeft hij immers het grootste gedeelte van zijn loopbaan gespeeld. Hij is toch wat gemaakt als CVM en ook wel een beetje als linksback. Als Moisander weggaat dan zal het tussen hem en Denswil gaan.

Blijft straks over dat we weer een probleem hebben op de linksbackpositie, Riedewald bevalt me ook beter in het centrum dan op de back.

Over de wedstrijd: Was geen drol aan, ik vond het direct na de 2-0 wel mooi genoeg geweest. Heb daarna ook niets meer gemist. Vooral de verdedigers lijken bang te zijn om de bal vooruit te spelen. De kritiek is altijd dat ze niet kunnen verdedigen omdat ze in de jeugd altijd de bal hadden. Dat was gisteren niet echt te zien. Ligeon die tijdens de opbouw veel te hoog stond opgesteld waardoor Van der Hoorn de bal nooit kwijt kon. Denswil die bijna elke bal terugspeelt op de keeper... Het is niet meer wat het is geweest.

Arthur

Bericht door Arthur » wo okt 29, 2014 4:43 pm

Ik maak me wel zorgen dat Denswil na de winterstop Moisander gaat vervangen. Met hem heb ik nog nooit de opbouw soepel zien lopen. Dan zou ik ook niet meer geloven in de titel.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 29, 2014 5:05 pm

Jöhnk schreef:Ik vond ook dat Bazoer het goed deed als CVM. Liet zich tenminste niet de hele tijd inzakken tussen de centrale verdedigers (iets wat ik Riedewald helaas veelvuldig zag doen tegen GAE), dacht vooruit en liet bij tijd en wijle zien over een heel behoorlijke handelingssnelheid te beschikken.

Dat inzakken tussen de centrale verdedigers vind ik ook geen zak aan, maar dat is wel de opdracht van Frank. Is al een aantal keer naar voren gekomen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie