Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Toppie

Re: Ajax - Paris Saint Germain 17-09-2014

Bericht door Toppie » wo sep 17, 2014 9:36 pm

Dubbel schreef:Drama dit, Milan thuis van vorig seizoen all over again. Beter zijn maar punten verliezen door een blunder achterin. :blackcat.gif:

Ja DUBBEL gevoel :smallgrin.gif:

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo sep 17, 2014 9:38 pm

Raymon schreef:Qua kansen had je gewoon 7-0 moeten verliezen maar toch uiteindelijk ontevreden met de 1-1 omdat er in het laatste kwart gewoon meer te halen viel. Ik zag hele mooie dingen van Ajax, eindelijk de wil om naar voren te spelen met alle risico's van dien maar een veel betere intentie dan de laatste paar wedstrijden. Vreemd dat Ajax het tegen PSG, ManCity, Barcelona wel schijnt te kunnen. Is toch een mentaal dingetje volgens mij.

Leuke wedstrijd gezien in ieder geval.
Het verschil is Zimling ipv Viergever

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo sep 17, 2014 9:39 pm

Raymon schreef:Qua kansen had je gewoon 7-0 moeten verliezen
Toe dan. Overdrijven is ook een vak apart. Die kopbal van Marquinhos was een grote kans, de 1 op 1 van Lucas is een sitter, maar voor de rest was 't ook aan die kant niet veel.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo sep 17, 2014 9:42 pm

peter schreef:
Raymon schreef:Qua kansen had je gewoon 7-0 moeten verliezen
Toe dan. Overdrijven is ook een vak apart. Die kopbal van Marquinhos was een grote kans, de 1 op 1 van Lucas is een sitter, maar voor de rest was 't ook aan die kant niet veel.
VdWiel (volgens mij) die een vrije schietkans had. Zlatan die een vrije schietkans had, Cavani die volgens mij 2 vrije schietkansen had. Zomaar uit het hoofd.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo sep 17, 2014 9:44 pm

Zimling voetbalt makkelijk en verlegt het spel wat meer naar voren. Nu gaf PSG ook wat minder druk in de tweede helft, waardoor de totaal onkundige Moisander en Boilesen wat meer tijd kregen voor een betere opbouw. Zodra je druk zet op die twee, dan is het alle hens aan dek. Bij Serero is het overigens vaak alles of niks. Wil het snel doen en dat levert soms mooie dingen op, maar soms draait hij zich ook verschrikkelijk vast of is het te slordig. Denk niet dat hij dat ooit gaat verbeteren,

El Ghazi is nog te licht voor dit niveau, maar de andere twee wissels vielen goed in. Milik zou ik vanaf nu ook gewoon de voorkeur geven boven Sigi. Die jongen viel ook nu weer hopeloos door de mand.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 17, 2014 9:44 pm

PSG heeft zonder meer de betere kansen gehad, maar Ajax heeft een prima 2e helft gespeeld.

Slecht: Moisander, Viergever en Boilesen. Positief: Zimling, Serero, Veltman en Schöne. En toch ook Andersen. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 17, 2014 9:48 pm

Voor de eerste keer dit seizoen een betere 2e helft! :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo sep 17, 2014 9:48 pm

Wederom blijkt maar weer dat het gelul is dat je als Nederlandse ploeg geen resultaat kunt neerzetten tegen een veel kapitaalkrachtigere, Europese topploeg. Wel denk ik dat je met een paar betere spelers vandaag een echt goede kans had gemaakt.

Maar laten we wel wezen, PSG heeft vroeg in de wedstrijd al kansen gehad om de genadeklap uit te delen.
Ajax!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo sep 17, 2014 9:50 pm

Grappig genoeg kreeg PSG de meeste kansen in de tweede helft waarin Ajax dus beduidend beter speelde. Maar als Ajax nou deze intensiteit iedere wedstrijd laat zien, dan komt het wel goed denk ik.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 17, 2014 9:53 pm

VD Wiel geeft compliment aan Ajax. :smile-ajax.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » wo sep 17, 2014 9:54 pm

Ik zie in deze wedstrijd een voortzetting van hoe Ajax al het hele seizoen probeert te spelen. De grote kansen worden helaas nog net zo makkelijk weggeveven, naar de goede momenten waren nu wat talrijker. Hopelijk zet dat laatste zich door en wordt het eerste wat minder.

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo sep 17, 2014 9:58 pm

Khraa schreef:Ben eigenlijk best trots hoe ze nu spelen.
Zeker. In de tweede helft legde Ajax in fases de schroom eindelijk, eindelijk van zich af en liet het geregeld zijn tanden zien. En bleek PSG verrassend kwetsbaar. Een punt als beloning dus voor een kranig terugvechten in de wedstrijd. Alhoewel we met enkele open kansen van PSG ook flink mazzel gehad hebben. Maar dat ze die ballen naast mikken is natuurlijk niet de schuld van Ajax. Wel dat die kansen weggegeven worden door vaak erg slecht verdedigen.

Ik vind de ontwikkelingen bij Ajax de laatste tijd zorgelijk. Met de voortgaande afkalving aan kwaliteit wordt de ondergrens zo langzamerhand wel griezelig laag. Sommige sterkhouders zijn zelfs vaak juist een blok aan het been i.p.v. de pilaren van het team en enkele talenten laten gevaarlijk forse gebreken zien. En zo heeft het Vlaggenschip ook niet meer een goed raamwerk waar eventueel toptalent wat vloeiender in kan stromen zonder dat de continuïteit in gevaar komt. Er branden mij momenteel wat teveel rode lampen op het dashboard.
Laatst gewijzigd door Zuidema op wo sep 17, 2014 10:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo sep 17, 2014 9:58 pm

oeps!
Laatst gewijzigd door Dubbel op wo sep 17, 2014 10:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo sep 17, 2014 10:02 pm

peter schreef: Bij Serero is het overigens vaak alles of niks. Wil het snel doen en dat levert soms mooie dingen op, maar soms draait hij zich ook verschrikkelijk vast of is het te slordig. Denk niet dat hij dat ooit gaat verbeteren,
Flauwekul. Serero is de meest onderschatte voetballer van Ajax. Hij is altijd degene die als eerste druk zet, draait altijd goed weg als hij ingespeeld wordt, zowel naar links als naar rechts, heeft inzicht, speelt vooruit. Zijn enige makke is dat hij geen schot heeft.

Khraa

Bericht door Khraa » wo sep 17, 2014 10:07 pm

Inderdaad, loopt ook goed tussen de linies en is daardoor goed aanspeelbaar.

@Zuidema

Het spel is zwaar kut de laatste tijd. Daar zal ik ook genoeg kritiek op leveren, maar de wijze waarop er de laatste 20 minuten werd gespeeld (met name de inschuivende verdedigers op het middenveld) en de manier waarop de ballen werden terugverdiend deden mij veel deugd. Dat mag dan ook gezegd worden.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo sep 17, 2014 10:07 pm

Trots op mijn club, maar klaar met Boilesen. Naar Jong Ajax met dat jong. Wat mij betreft: Zimling als VM, Viergever als LB.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo sep 17, 2014 10:10 pm

Het is achterin een zeef en voorin kom je niet verder dan een paar vrije trappen. Met wat meer kwaliteit kun je zo'n wedstrijd winnen, maar Ajax loopt liever achter de feiten aan en accepteert bij voorbaat dat de derde plek het hoogst haalbare is. En daar moet het publiek voor op de banken gaan staan? Ik draag Ajax natuurlijk een warm hart toe, maar dit is het meest steriele en riscoloze beleid dat ik bij de club ooit gezien hebt. En dat kan nooit het doel zijn geweest van de Fluwelen Revolutie. Die ging namelijk om de weg terug naar de Europese top. En die weg is in geen velden of wegen te bekennen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo sep 17, 2014 10:11 pm

VdWiel (volgens mij) die een vrije schietkans had. Zlatan die een vrije schietkans had, Cavani die volgens mij 2 vrije schietkansen had. Zomaar uit het hoofd.
Naast de al genoemde kans na de blunder van Moisander. Gelukkig ontbrak het overzicht bij die Lucas en v.d. Wiel, want volgens mij stond beide keren Zlatan klaar om te scoren. De kopbal van Marquinos had er ook in gekund (en de tweede vrije trap van Schöne, scheelde een centimeter)
Nu gaf PSG ook wat minder druk in de tweede helft, waardoor de totaal onkundige Moisander en Boilesen wat meer tijd kregen voor een betere opbouw.
Ik vond PSG gemakzuchtig worden, niet arrogant zoals Mulder of Van Marwijk zei. Boilesen speelde zwak, Moisander ook en Viergever zal wel geen verdedigende middenvelder gezet worden. Klaassen vond ik ook niet sterk spelen.

Ajax mag tevreden zijn, want het was niet beter; speelde Ajax altijd maar zoals in de tweede helft.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

jvdberggg

Bericht door jvdberggg » wo sep 17, 2014 10:24 pm

Wat een wedstrijd. Uiteindelijk mag Ajax tevreden zijn met een punt.
De kwaliteit van vooral de achterste linie baart me zorgen maar ik heb vandaag in ieder geval wel weer strijd gezien.

Schone verdient onderhand wel een standbeeld trouwens:onfire.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 17, 2014 10:27 pm

Telesport
Schöne mist mogelijk klassieker

AMSTERDAM -
Lasse Schöne mist zondag mogelijk de uitwedstrijd van Ajax tegen Feyenoord. De Deen heeft woensdag een liesblessure opgelopen tijdens de thuiswedstrijd van zijn ploeg tegen Paris Saint-Germain (1-1) in de Champions League.
Schöne zorgde in de 74e minuut voor de gelijkmaker van Ajax tegen de kampioen van Frankrijk. Hij schoot even later nog op de paal. Trainer Frank de Boer besloot hem vervolgens te vervangen voor Arkadiusz Milik.
Schöne is dit seizoen vooralsnog de meest waardevolle speler van Ajax. Hij moest zich zaterdag tegen Heracles Almelo ook al wegens liesklachten laten vervangen.
Dat zou een grote aderlating zijn.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo sep 17, 2014 10:36 pm

Damn, vervelend thuiskomen met zo'n bericht. Hopelijk kan Schöne zondag spelen.

Wat de wedstrijd betreft. Laten we eerlijk zijn. Als PSG de 0-2 maakt, en daar was kans genoeg voor, dan hebben we het hier helemaal nergens meer over. Ajax begon met veel te veel ontzag en was duidelijk een maatje te klein. Overigens zonder dat ik PSG echt indruk vond maken. Keerpunt voor Ajax leek het missen van die enorme kans op 0-2 te zijn direct na rust. Daarna kroop Ajax onder leiding van de goed ingevallen Zimling uit haar schulp. En dan zie je ineens dat er best wat mogelijk is. Druk zetten op hun verdediging bracht een paar keer vrij eenvoudig weer balbezit. Al kunnen we dan niet echt iets forceren.

Met het resultaat ben ik gezien de wedstrijd tevreden. Maar goed was Ajax zeker niet. Wel prettig om te zien dat ze uiteindelijk wat los kwamen in de tweede helft.

Zwakke plekken waren met name Boilesen en Moisander. Ik verwacht dat Zimling de plek van Viergever over gaat nemen want dat scheelt fors. En dan mag Viergever wat mij betreft een linie naar achteren om één van die twee te vervangen. Het ligt het meest voor de hand om Boilesen dan te parkeren. Die kan in vergelijking met Moisander minder "bewijsmateriaal" overleggen dat hij beter kan.

Als Ajax echt wat wil in deze poule is de volgende pot meteen wéér cruciaal. Winnen in Nicosia betekent dat je gelijk goede zaken doet voor de derde plek én dat we kunnen blijven hopen op meer.
Nil volentibus arduum

columbus

Bericht door columbus » wo sep 17, 2014 10:42 pm

Een draak van een eerste helft. Man man man, wat een fouten, totaal geen tempo...

Tweede helft was in ieder geval stukken beter. Ondanks dat er niet echt veel kansen werden gecreëerd loon naar werken en is 1-1 een prima resultaat.

Verder eens met o.a. Monkey Tonk...

Serero met stip de beste man aan Ajax kant, de tweede helft dan.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo sep 17, 2014 10:44 pm

columbus schreef:Een draak van een eerste helft. Man man man, wat een fouten, totaal geen tempo...
Poep in de broek. Verliezen kan, maar je moet wel willen voetballen. Ik heb me in de eerste helft dood zitten ergeren. :1evil.gif:

Zimling deed het best aardig. Dat zal Overmars deugd doen. :biggthumpup.gif:

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo sep 17, 2014 10:44 pm

Khraa schreef: @Zuidema

Het spel is zwaar kut de laatste tijd. Daar zal ik ook genoeg kritiek op leveren, maar de wijze waarop er de laatste 20 minuten werd gespeeld (met name de inschuivende verdedigers op het middenveld) en de manier waarop de ballen werden terugverdiend deden mij veel deugd. Dat mag dan ook gezegd worden.
Voor de goede orde: ik heb geen kritiek op je posting. Sluit ik me juist van harte bij aan. Vond de drive waarmee Ajax vooral in de laatste 20 minuten speelde hartverwarmend.

Het gaat me meer om de algemene koers van Ajax die ik zorgelijk begin te vinden. We kunnen het vertrek van kwaliteit niet vermijden, maar we reageren daar ook niet adequaat op wat mij betreft. En zo doen we steeds meer stappen terug wat echt niet alleen door talent, aanbiedinkjes en goed teamwork kan worden gecompenseerd. Ik vind Ajax zo sluipenderweg achteruitgaan en de ondergrens wordt daardoor steeds lager. Echt kwalijk laag wat mij betreft.

Dat wordt nog erger omdat een aantal spelers momenteel in een erg matige vorm steken. Moisander bijvoorbeeld. Hopelijk is dat bij hem een tijdelijke kwestie. Over Sigi als de nr. 9 van Ajax heb ik al genoeg gezegd. Ik beperk me nu maar tot: ronduit bespottelijk. Harde werker, maar dit kan écht niet als je Ajax serieus neemt, Frank. De 1e jaars van Ajax vorig seizoen zie ik ook nog niet echt wezenlijk stappen maken. Veltman blijft erg moeizaam spelen, Klaassen bevalt me al lange tijd niet, Boilesen is verdedigend zelfs uitzonderlijk slecht zonder enig signaal op verbetering.

Frank zal vroeg of laat het team wel weer op de rails krijgen, maar we hebben naar mijn mening serieus kwaliteit erbij nodig. Laat je dit op zijn beloop, dan krijg je ergens een forse rekening gepresenteerd en moeten we straks geforceerd alsnog een grote inhaalslag maken met alle risico's op miskleunen van dien.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

gaizka

Bericht door gaizka » wo sep 17, 2014 10:47 pm

Edit: per ongeluk dubbel gepost.
Laatst gewijzigd door gaizka op wo sep 17, 2014 10:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie