Dubbel schreef:Drama dit, Milan thuis van vorig seizoen all over again. Beter zijn maar punten verliezen door een blunder achterin.
Ja DUBBEL gevoel

Moderator: mods
Dubbel schreef:Drama dit, Milan thuis van vorig seizoen all over again. Beter zijn maar punten verliezen door een blunder achterin.
Het verschil is Zimling ipv ViergeverRaymon schreef:Qua kansen had je gewoon 7-0 moeten verliezen maar toch uiteindelijk ontevreden met de 1-1 omdat er in het laatste kwart gewoon meer te halen viel. Ik zag hele mooie dingen van Ajax, eindelijk de wil om naar voren te spelen met alle risico's van dien maar een veel betere intentie dan de laatste paar wedstrijden. Vreemd dat Ajax het tegen PSG, ManCity, Barcelona wel schijnt te kunnen. Is toch een mentaal dingetje volgens mij.
Leuke wedstrijd gezien in ieder geval.
Toe dan. Overdrijven is ook een vak apart. Die kopbal van Marquinhos was een grote kans, de 1 op 1 van Lucas is een sitter, maar voor de rest was 't ook aan die kant niet veel.Raymon schreef:Qua kansen had je gewoon 7-0 moeten verliezen
VdWiel (volgens mij) die een vrije schietkans had. Zlatan die een vrije schietkans had, Cavani die volgens mij 2 vrije schietkansen had. Zomaar uit het hoofd.peter schreef:Toe dan. Overdrijven is ook een vak apart. Die kopbal van Marquinhos was een grote kans, de 1 op 1 van Lucas is een sitter, maar voor de rest was 't ook aan die kant niet veel.Raymon schreef:Qua kansen had je gewoon 7-0 moeten verliezen
Zeker. In de tweede helft legde Ajax in fases de schroom eindelijk, eindelijk van zich af en liet het geregeld zijn tanden zien. En bleek PSG verrassend kwetsbaar. Een punt als beloning dus voor een kranig terugvechten in de wedstrijd. Alhoewel we met enkele open kansen van PSG ook flink mazzel gehad hebben. Maar dat ze die ballen naast mikken is natuurlijk niet de schuld van Ajax. Wel dat die kansen weggegeven worden door vaak erg slecht verdedigen.Khraa schreef:Ben eigenlijk best trots hoe ze nu spelen.
Flauwekul. Serero is de meest onderschatte voetballer van Ajax. Hij is altijd degene die als eerste druk zet, draait altijd goed weg als hij ingespeeld wordt, zowel naar links als naar rechts, heeft inzicht, speelt vooruit. Zijn enige makke is dat hij geen schot heeft.peter schreef: Bij Serero is het overigens vaak alles of niks. Wil het snel doen en dat levert soms mooie dingen op, maar soms draait hij zich ook verschrikkelijk vast of is het te slordig. Denk niet dat hij dat ooit gaat verbeteren,
Naast de al genoemde kans na de blunder van Moisander. Gelukkig ontbrak het overzicht bij die Lucas en v.d. Wiel, want volgens mij stond beide keren Zlatan klaar om te scoren. De kopbal van Marquinos had er ook in gekund (en de tweede vrije trap van Schöne, scheelde een centimeter)VdWiel (volgens mij) die een vrije schietkans had. Zlatan die een vrije schietkans had, Cavani die volgens mij 2 vrije schietkansen had. Zomaar uit het hoofd.
Ik vond PSG gemakzuchtig worden, niet arrogant zoals Mulder of Van Marwijk zei. Boilesen speelde zwak, Moisander ook en Viergever zal wel geen verdedigende middenvelder gezet worden. Klaassen vond ik ook niet sterk spelen.Nu gaf PSG ook wat minder druk in de tweede helft, waardoor de totaal onkundige Moisander en Boilesen wat meer tijd kregen voor een betere opbouw.
Dat zou een grote aderlating zijn.Schöne mist mogelijk klassieker
AMSTERDAM -
Lasse Schöne mist zondag mogelijk de uitwedstrijd van Ajax tegen Feyenoord. De Deen heeft woensdag een liesblessure opgelopen tijdens de thuiswedstrijd van zijn ploeg tegen Paris Saint-Germain (1-1) in de Champions League.
Schöne zorgde in de 74e minuut voor de gelijkmaker van Ajax tegen de kampioen van Frankrijk. Hij schoot even later nog op de paal. Trainer Frank de Boer besloot hem vervolgens te vervangen voor Arkadiusz Milik.
Schöne is dit seizoen vooralsnog de meest waardevolle speler van Ajax. Hij moest zich zaterdag tegen Heracles Almelo ook al wegens liesklachten laten vervangen.
Poep in de broek. Verliezen kan, maar je moet wel willen voetballen. Ik heb me in de eerste helft dood zitten ergeren.columbus schreef:Een draak van een eerste helft. Man man man, wat een fouten, totaal geen tempo...
Voor de goede orde: ik heb geen kritiek op je posting. Sluit ik me juist van harte bij aan. Vond de drive waarmee Ajax vooral in de laatste 20 minuten speelde hartverwarmend.Khraa schreef: @Zuidema
Het spel is zwaar kut de laatste tijd. Daar zal ik ook genoeg kritiek op leveren, maar de wijze waarop er de laatste 20 minuten werd gespeeld (met name de inschuivende verdedigers op het middenveld) en de manier waarop de ballen werden terugverdiend deden mij veel deugd. Dat mag dan ook gezegd worden.