Ajax - Heracles 13-09-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Ajax - Heracles 13-09-2014

Bericht door Marillion » za sep 13, 2014 8:17 pm

Pff...dit viel niet mee. Enige punt waar ik tevreden over ben is dat Milik mocht starten en dat hij er twee maakt. Goed voor zijn zelfvertrouwen.

Maar dat je op het einde nog blij moet zijn dat het niet nog in een gelijkspel eindigt is natuurlijk bedroevend. Het zal volgende week in Rotterdam beter moeten. Al zijn die ook lekker bezig zie ik net. :666.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 13, 2014 8:38 pm

Marillion schreef: Maar dat je op het einde nog blij moet zijn dat het niet nog in een gelijkspel eindigt is natuurlijk bedroevend.
Niet eens de nul houden tegen f*ckin Heracles. :excited.gif:

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za sep 13, 2014 8:56 pm

WP_LeGeNd schreef:Andersen is in potentie beter dan Kishna!

hij moet alleen wat krachttraining doen!
Bij Andersen gaat het echt niet om krachttraining, maar om zijn mentaliteit en instelling. En dat gewoon nooit goedkomen, vrees ik. Die jongen heeft een bepaalde karakter die gewoon niet geschikt is voor topvoetbal. Ondanks zijn talent.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za sep 13, 2014 8:58 pm

wimpey schreef:
Menig AT-er zal dat wel aanspreken, men wilde immers meer spektakel.
Jij niet?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za sep 13, 2014 9:38 pm

En zo zijn we na deze hele matige vertoning ineens één van de grote winnaars van deze speelronde.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 13, 2014 9:42 pm

Mr. Ajax schreef:
wimpey schreef:
Menig AT-er zal dat wel aanspreken, men wilde immers meer spektakel.
Jij niet?
Ik wil verzorgd voetbal zien.
Marillion schreef:En zo zijn we na deze hele matige vertoning ineens één van de grote winnaars van deze speelronde.
:biggthumpup.gif:

Kakkies nul, boertjes nul. Fijn.

Arthur

Bericht door Arthur » za sep 13, 2014 9:43 pm

Mooi. Zo kunnen we bijblijven terwijl we ons de nieuwe tactiek eigen maken en er in de tweede seizoenshelft weer overheen gaan.

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 13, 2014 10:11 pm

Arthur schreef:Mooi. Zo kunnen we bijblijven terwijl we ons de nieuwe tactiek eigen maken en er in de tweede seizoenshelft weer overheen gaan.
Wat is die nieuwe tactiek dan? Ik zag geen tactiek. Het was gewoon helemaal niets, gespeend van iedere vorm van vastigheid en vertrouwen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za sep 13, 2014 11:03 pm

Marillion schreef:En zo zijn we na deze hele matige vertoning ineens één van de grote winnaars van deze speelronde.
Heb alleen de eerste helft gezien. Die was onwennig, slordig. Maar naar aanleiding van wat ik zag denk ik dat Ajax nog kan groeien. Ajax was natuurlijk wel veel beter dan Heracles en had er nog een paar kunnen (moeten: Klaassen) maken.

Dinsdag PSG. Dan kun je op zaterdagavond met een 2-0 voorsprong tegen Heracles bij rust niet meer veel van de tweede helft verwachten. Ik weet, het mag niet mogen, maar zolang ik het voetbal volg gaat het al zo. Spelers hebben er dan niet zo veel zin meer in. (N.B: heb geen seconde van de tweede helft gezien. Zag de bui al hangen.)

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za sep 13, 2014 11:12 pm

Yopi schreef:Dinsdag PSG. Dan kun je op zaterdagavond met een 2-0 voorsprong tegen Heracles bij rust niet meer veel van de tweede helft verwachten. Ik weet, het mag niet mogen, maar zolang ik het voetbal volg gaat het al zo.
Woensdag. :smile-ajax.gif:

Wat betreft de voorbereiding op PSG is dit een ideaal resultaat. Nu zullen 4 dagen lang bakken met kritiek over het spel de boel goed scherp houden. De ervaring leert dat Ajax in de CL vaak sterk voor de dag komt na een serie matige wedstrijden in de Eredivisie.

Als Ajax in deze wedstrijd de 3-0 zou hebben gemaakt, wat makkelijk gekund had, zou het ogenschijnlijk een "Walk in the park" zijn geweest. Dat was geen goede zaak geweest met het oog op PSG thuis.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za sep 13, 2014 11:57 pm

Heb alleen de eerste helft gezien. Die was onwennig, slordig. Maar naar aanleiding van wat ik zag denk ik dat Ajax nog kan groeien. Ajax was natuurlijk wel veel beter dan Heracles en had er nog een paar kunnen (moeten: Klaassen) maken.
Heb alleen de tweede helft gezien, maar groei? :blush.gif: Hield Ajax goed verborgen. Ik denk dat de coach van PSG dezelfde superlatieven zal gebruiken als die van Barcelona, RM enz. (Daar worden ze immers voor betaald), maar ondertussen aan zijn assistent zal hebben gevraagd of Ajax-zaterdag (vandaag eerste overwinning, staat nu op plaats dertien) speelde op deze zaterdag
Dinsdag PSG. Dan kun je op zaterdagavond met een 2-0 voorsprong tegen Heracles bij rust niet meer veel van de tweede helft verwachten. Ik weet, het mag niet mogen, maar zolang ik het voetbal volg gaat het al zo. Spelers hebben er dan niet zo veel zin meer in. (N.B: heb geen seconde van de tweede helft gezien. Zag de bui al hangen.)
Je hebt de tweede helft niet gezien, Ajax "deed het in de broek". Ik kan veel hebben, als het om Ajax gaat (zeker als Feyenoord heeft verloren :ajaxsmiley.gif: ), maar het tempo was bedroevend (maar is ondertussen kenmerkend voor Ajax), er was geen enkele creativiteit en wat er aan spektakel was? Op het veld is er niets van terug gezien, ook niet bij Ajax's Hoop in Bange Dagen: "El Ghazi.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo sep 14, 2014 3:01 am

Concluderend.. Woe een afslachting thuis tegen PSG.. De zondag een Kuip, die na vanavond op expoderen staat.. Ga er maar aanstaan als Ajax zijnde met een 2e helft zoals vanavond.. Ajax komt as zondag dus op het juiste moment in Kakkerlakken stad..

Wellicht ten overvloede maar Andersen wel en Kishna niet.. Spoor je volgens mij niet echt
Weer op zoek naar een Interim coach..

wimpey

Bericht door wimpey » zo sep 14, 2014 8:38 am

mattie schreef: Wellicht ten overvloede maar Andersen wel en Kishna niet.. Spoor je volgens mij niet echt
Kishna schijnt, in de interlandperiode, 10 dagen aangepast te hebben getraind.

Hét probleem van Ajax vind ik dat m.n. Veltman zonder enig vertrouwen speelt. Zijn kracht is dat hij risico durft te nemen in de opbouw, waardoor Ajax geregeld een mannetje meer creëert. Maar hij is slecht terug gekomen van het WK. Gisteren was het beneden alle peil.

Daarnaast blijft het behelpen met de vacature-Eriksen. Verbindingsspeler. Serero, Duarte, Andersen: i.v.m. Eriksen ga je dan met sprongen achteruit.

AEG lijkt me een speler die zo dicht mogelijk bij het doel moet spelen. Geen rechtsbuiten.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 14, 2014 9:06 am

Moisander heeft dit seizoen ook moeite gehad om zijn vorm te vinden. Of is hij teleurgesteld omdat hij een lucratieve transfer heeft misgelopen? Wat de reden ook is, gisteren ging het al wat beter (in de eerste helft).

@Demo: wat zeur je nu over AEG? Jij hebt het hele vorige seizoen gesmeekt om een speler die een tegenstander kon passeren, die iets onverwachts deed. Nu heb je die speler en is het weer niet goed. Geef het joch wat speelruimte. Hij is 19!

Ik ergerde me gisteren weer aan de fouten in de opbouw. Spelers die met hun rug naar de zijlijn staan als ze worden aangespeeld, enz.

Toppie

Bericht door Toppie » zo sep 14, 2014 9:15 am

Heel simpel het voetbal is niet om ssn te gluren ik vrees veel gelijke spelen en verlies partijen 2014/15 is nu al slecht Jammer

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo sep 14, 2014 11:19 am

Yopi schreef:

@Demo: wat zeur je nu over AEG? Jij hebt het hele vorige seizoen gesmeekt om een speler die een tegenstander kon passeren, die iets onverwachts deed. Nu heb je die speler en is het weer niet goed. Geef het joch wat speelruimte. Hij is 19!

Ik ergerde me gisteren weer aan de fouten in de opbouw. Spelers die met hun rug naar de zijlijn staan als ze worden aangespeeld, enz.
Waar staat dat ik over El Ghazi zeur? Ik schrijf dat niet alles aan hem moet worden opgehangen of zoiets. Ik heb niet eens opgezocht wat ik precies heb geschreven, omdat ik me dat nog wel herinner. Jij hebt de tweede helft niet gezien, schreef je, maar je hebt er natuurlijk wel een oordeel over. Probeer op het bericht te reageren, niet op de berichtgever. Jij zag alleen de eerste helft, ik heb alleen de tweede helft gezien (staat in het bericht) en ja, dat kan een ander beeld van de wedstrijd opleveren; richt je op dat beeld, niet op de poster die niet alles slikt van wat het TH. Ik zal maar weer eens een andere signature er tegenaan gooien.

Spelers met hun rug tegen de zijlijn? Dat heeft tactiek, zo speelt Ajax, de zgn. Ajax huisstijl, zo speelt de A1, de B1 en ik denk ook wel de teams daaronder.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo sep 14, 2014 2:14 pm

Dat zal Cruijff niet leuk vinden. Iedereen kan zien dat de spelers van Ajax 1 in tactisch opzicht zwak opbouwen. Steeds weer worden spelers zo aangespeeld dat ze alleen maar terug kunnen. Daarbij laat ook het positiespel van de middenvelders te wensen over. Waarom doet De Boer daar niets aan?

Ik neem aan dat je opmerking over AEG (Ajax' Hoop in Bange Dagen) ironisch bedoeld was? Anders mijn excuses.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo sep 14, 2014 2:22 pm

Yopi schreef:Dat zal Cruijff niet leuk vinden. Iedereen kan zien dat de spelers van Ajax 1 in tactisch opzicht zwak opbouwen. Steeds weer worden spelers zo aangespeeld dat ze alleen maar terug kunnen. Daarbij laat ook het positiespel van de middenvelders te wensen over. Waarom doet De Boer daar niets aan?
Tsja... wat verwacht je nou van deze selectie vraag ik me af....Je verkoopt al de extra klasse en je koopt jeugd en b-garnituur terug.
Whitey on the moon.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 14, 2014 2:25 pm

Yopi schreef:Steeds weer worden spelers zo aangespeeld dat ze alleen maar terug kunnen.

Niet mee eens, ik vind dat bepaalde spelers de bal verkeerd aannemen, en niet per se verkeerd worden aangespeeld. Van Rhijn is daar een absolute meester in, bijvoorbeeld. Maar ook Viergever miste gisteren een aantal keer een prima mogelijkheid om een aanval op te zetten doordat hij de bal verkeerd aannam/het niet aandurfde om een pass over 12 meter met rechts te geven/het gewoonweg niet zag. Wat dat betreft moet de lat echt omhoog.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 14, 2014 2:35 pm

Ik vond Viergever als linksback overigens (verdedigend) een betere indruk maken dan Boilesen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo sep 14, 2014 3:36 pm

Yopi schreef:Dat zal Cruijff niet leuk vinden. Iedereen kan zien dat de spelers van Ajax 1 in tactisch opzicht zwak opbouwen. Steeds weer worden spelers zo aangespeeld dat ze alleen maar terug kunnen. Daarbij laat ook het positiespel van de middenvelders te wensen over. Waarom doet De Boer daar niets aan?

Ik neem aan dat je opmerking over AEG (Ajax' Hoop in Bange Dagen) ironisch bedoeld was? Anders mijn excuses.
Zoals ik al zo vaak heb geschreven: onder trainer JC voetbalde Ajax heel anders, was er wel de mogelijkheid een actie te ondernemen enz. Ik vind dat het huidige Ajax dus niets met het voetbal te maken heeft waarvan ik denk dat JC nastreefde. Ik gebruik de verleden tijd, ik weet niet waarnaar hij nu streeft. Ik kan me moeilijk voorstellen dat hij ander voetbal wil, want dan had hij daar voor moeten zorgen, hij is ruim 3 1/2 bezig en met hem bedoel ik natuurlijk ook het TH, want dat bepaalt toch echt het beleid (zie rapport JC). Doet de trainer niet wat het TH wil, dan moet die trainer of inschikken of vertrekken, ook al wordt hij kampioen en is hij Ajacied.

Het positiespel van de middenvelders: het is alleen maar het probleem verplaatsen of is het toch de Castrol-index? Stel zo'n Serero a.u.b. nooit meer op of ga gebruik maken van waar hij ooit goed is was. Is hij dat nu niet meer? Zijn contract is onlangs verlengd. Klaassen debuteerde in 2011 (en is een tijd geblesseerd geweest), maar wanneer scoorde hij voor het laatst een paar doelpunten? Hij was in de jeugd geen begenadigd voetballer in de zin van techniek, de steekpass, maar wel iemand die op het juiste moment de diepte zocht en vaak scoorde. Waarom zoekt hij nu de diepte niet meer of is de ruimte dicht gelopen door het doelloos heen en weer getik? Andersen in de tweede helft, wat was zijn toegevoegde waarde? Hij is al een paar jaar Ajacied, maar is hij beter geworden? Is Kishna de Kishna uit de jeugd of is hij ook ingekapseld?

Wat El Ghazi betreft: ik doelde op wat anderen van hem verwachten (stond het tussen "", was de tekst te cryptisch? Excuses aanvaard) Je mag dat van een jonge speler niet verwachten. Hij zou juist door de ervaren spelers moeten worden meegenomen. Ik hoop dat hij "z'n dingen" blijft doen, het liefst in de spits. Tegelijkertijd snap ik dat als hij in de spits wordt gezet, er wel een groot vraagteken vast zit aan de komst van Milik.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo sep 14, 2014 4:58 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik vond Viergever als linksback overigens (verdedigend) een betere indruk maken dan Boilesen.
Dat ben je al gauw.. Boilesen kan namelijk niet verdedigen..
Weer op zoek naar een Interim coach..

Mano

Bericht door Mano » ma sep 15, 2014 7:40 am

Kan TH weer zeggen: we doen het toch goed? We worden weer kampioen. :blackcat.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano

Bericht door Mano » ma sep 15, 2014 7:48 am

Noem 1 middenvelder in Ajax 1 met creatief inzicht? :confused.gif:
pure middelmaat!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma sep 15, 2014 10:51 am

Mano schreef:Noem 1 middenvelder in Ajax 1 met creatief inzicht? :confused.gif:
pure middelmaat!
Die zal er wel zijn, maar creativiteit levert geen zekerheid, dan kan er een keer (zelfs vaak) een bal verkeerd gaan, bij een tegenstander terecht komen en dat spel speelt Ajax niet, zo zal Ajax ook niet trainen. De creativiteit wordt eruit gehaald, het systeem is heilig.

Plaats reactie