Maar dat je op het einde nog blij moet zijn dat het niet nog in een gelijkspel eindigt is natuurlijk bedroevend. Het zal volgende week in Rotterdam beter moeten. Al zijn die ook lekker bezig zie ik net.

Moderator: mods
Niet eens de nul houden tegen f*ckin Heracles.Marillion schreef: Maar dat je op het einde nog blij moet zijn dat het niet nog in een gelijkspel eindigt is natuurlijk bedroevend.
Bij Andersen gaat het echt niet om krachttraining, maar om zijn mentaliteit en instelling. En dat gewoon nooit goedkomen, vrees ik. Die jongen heeft een bepaalde karakter die gewoon niet geschikt is voor topvoetbal. Ondanks zijn talent.WP_LeGeNd schreef:Andersen is in potentie beter dan Kishna!
hij moet alleen wat krachttraining doen!
Jij niet?wimpey schreef:
Menig AT-er zal dat wel aanspreken, men wilde immers meer spektakel.
Ik wil verzorgd voetbal zien.Mr. Ajax schreef:Jij niet?wimpey schreef:
Menig AT-er zal dat wel aanspreken, men wilde immers meer spektakel.
Marillion schreef:En zo zijn we na deze hele matige vertoning ineens één van de grote winnaars van deze speelronde.
Wat is die nieuwe tactiek dan? Ik zag geen tactiek. Het was gewoon helemaal niets, gespeend van iedere vorm van vastigheid en vertrouwen.Arthur schreef:Mooi. Zo kunnen we bijblijven terwijl we ons de nieuwe tactiek eigen maken en er in de tweede seizoenshelft weer overheen gaan.
Heb alleen de eerste helft gezien. Die was onwennig, slordig. Maar naar aanleiding van wat ik zag denk ik dat Ajax nog kan groeien. Ajax was natuurlijk wel veel beter dan Heracles en had er nog een paar kunnen (moeten: Klaassen) maken.Marillion schreef:En zo zijn we na deze hele matige vertoning ineens één van de grote winnaars van deze speelronde.
Woensdag.Yopi schreef:Dinsdag PSG. Dan kun je op zaterdagavond met een 2-0 voorsprong tegen Heracles bij rust niet meer veel van de tweede helft verwachten. Ik weet, het mag niet mogen, maar zolang ik het voetbal volg gaat het al zo.
Heb alleen de tweede helft gezien, maar groei?Heb alleen de eerste helft gezien. Die was onwennig, slordig. Maar naar aanleiding van wat ik zag denk ik dat Ajax nog kan groeien. Ajax was natuurlijk wel veel beter dan Heracles en had er nog een paar kunnen (moeten: Klaassen) maken.
Je hebt de tweede helft niet gezien, Ajax "deed het in de broek". Ik kan veel hebben, als het om Ajax gaat (zeker als Feyenoord heeft verlorenDinsdag PSG. Dan kun je op zaterdagavond met een 2-0 voorsprong tegen Heracles bij rust niet meer veel van de tweede helft verwachten. Ik weet, het mag niet mogen, maar zolang ik het voetbal volg gaat het al zo. Spelers hebben er dan niet zo veel zin meer in. (N.B: heb geen seconde van de tweede helft gezien. Zag de bui al hangen.)
Kishna schijnt, in de interlandperiode, 10 dagen aangepast te hebben getraind.mattie schreef: Wellicht ten overvloede maar Andersen wel en Kishna niet.. Spoor je volgens mij niet echt
Waar staat dat ik over El Ghazi zeur? Ik schrijf dat niet alles aan hem moet worden opgehangen of zoiets. Ik heb niet eens opgezocht wat ik precies heb geschreven, omdat ik me dat nog wel herinner. Jij hebt de tweede helft niet gezien, schreef je, maar je hebt er natuurlijk wel een oordeel over. Probeer op het bericht te reageren, niet op de berichtgever. Jij zag alleen de eerste helft, ik heb alleen de tweede helft gezien (staat in het bericht) en ja, dat kan een ander beeld van de wedstrijd opleveren; richt je op dat beeld, niet op de poster die niet alles slikt van wat het TH. Ik zal maar weer eens een andere signature er tegenaan gooien.Yopi schreef:
@Demo: wat zeur je nu over AEG? Jij hebt het hele vorige seizoen gesmeekt om een speler die een tegenstander kon passeren, die iets onverwachts deed. Nu heb je die speler en is het weer niet goed. Geef het joch wat speelruimte. Hij is 19!
Ik ergerde me gisteren weer aan de fouten in de opbouw. Spelers die met hun rug naar de zijlijn staan als ze worden aangespeeld, enz.
Tsja... wat verwacht je nou van deze selectie vraag ik me af....Je verkoopt al de extra klasse en je koopt jeugd en b-garnituur terug.Yopi schreef:Dat zal Cruijff niet leuk vinden. Iedereen kan zien dat de spelers van Ajax 1 in tactisch opzicht zwak opbouwen. Steeds weer worden spelers zo aangespeeld dat ze alleen maar terug kunnen. Daarbij laat ook het positiespel van de middenvelders te wensen over. Waarom doet De Boer daar niets aan?
Yopi schreef:Steeds weer worden spelers zo aangespeeld dat ze alleen maar terug kunnen.
Zoals ik al zo vaak heb geschreven: onder trainer JC voetbalde Ajax heel anders, was er wel de mogelijkheid een actie te ondernemen enz. Ik vind dat het huidige Ajax dus niets met het voetbal te maken heeft waarvan ik denk dat JC nastreefde. Ik gebruik de verleden tijd, ik weet niet waarnaar hij nu streeft. Ik kan me moeilijk voorstellen dat hij ander voetbal wil, want dan had hij daar voor moeten zorgen, hij is ruim 3 1/2 bezig en met hem bedoel ik natuurlijk ook het TH, want dat bepaalt toch echt het beleid (zie rapport JC). Doet de trainer niet wat het TH wil, dan moet die trainer of inschikken of vertrekken, ook al wordt hij kampioen en is hij Ajacied.Yopi schreef:Dat zal Cruijff niet leuk vinden. Iedereen kan zien dat de spelers van Ajax 1 in tactisch opzicht zwak opbouwen. Steeds weer worden spelers zo aangespeeld dat ze alleen maar terug kunnen. Daarbij laat ook het positiespel van de middenvelders te wensen over. Waarom doet De Boer daar niets aan?
Ik neem aan dat je opmerking over AEG (Ajax' Hoop in Bange Dagen) ironisch bedoeld was? Anders mijn excuses.
Dat ben je al gauw.. Boilesen kan namelijk niet verdedigen..Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik vond Viergever als linksback overigens (verdedigend) een betere indruk maken dan Boilesen.
Marillion schreef:En zo zijn we na deze hele matige vertoning ineens één van de grote winnaars van deze speelronde.
Die zal er wel zijn, maar creativiteit levert geen zekerheid, dan kan er een keer (zelfs vaak) een bal verkeerd gaan, bij een tegenstander terecht komen en dat spel speelt Ajax niet, zo zal Ajax ook niet trainen. De creativiteit wordt eruit gehaald, het systeem is heilig.Mano schreef:Noem 1 middenvelder in Ajax 1 met creatief inzicht?![]()
pure middelmaat!