De nieuwe Bondscoach

Al het nieuws over onze nationale helden

Moderator: mods

Wie moet de nieuwe bondscaoch worden?

Louis van Gaal
12
33%
Ronald Koeman
5
14%
Frank Rijkaard
5
14%
Co Adriaanse
3
8%
Ruud Gullit
3
8%
Iemand anders, .....
8
22%

Totaal aantal stemmen: 36

Le T.

Re: De nieuwe Bondscoach

Bericht door Le T. » do jun 12, 2014 12:38 pm

Yopi schreef:Ik vind dat Van Gaal zich stelselmatig misdraagt. Die agressie, die stemverheffingen, dat paranoïde gezwets van hem... intimiderend is het, en vernederend voor de mensen die hem moeten aanhoren. Journalisten zijn dom en stellen domme vragen, dat zegt hij keer op keer. Ik noem dat beledigend.
Ik niet, althans een vraag dom noemen niet. Waarom zou je je geintimideerd voelen als je gewoon een vraag stelt? Als die gebaseerd is op een verkeerd begrip van tactische beginselen dat slaat hij hooguit aan het doceren.
Journalisten vertegenwoordigen de supporters en stellen de vragen die supporters zouden willen stellen. Supporters zijn vast ook dom, in de ogen van LVG. Misschien is iedereen wel dom, behalve LVG zelf.
Nee, ze stellen vragen die ze zelf willen stellen en die vaak helemaal geen vragen zijn. Je miskent dat er bij een interview een rolverdeling is waar beiden het over eens zijn, een gesprek is immers vrijwillig. De pers kent zich echter een rol toe die helemaal niet zo vanzelfsprekend is, om het zacht uit te drukken. Vervolgens zegt de pers dan in koor dat hun rolverdeling de enig denkbare is, en dat praten veel supporters dan maar na.
Let wel: journalisten zijn er níet om Van Gaal ter wille te zijn!
Van Gaal is er niet om journalisten ter wille te zijn.
Ze hoeven niet klakkeloos op te schrijven wat hij zegt.
Ze moeten wél opschrijven wat hij zegt, zonder er iets anders van te maken.
Ze mogen van alles vinden wat Van Gaal niet vindt.
Klopt, ze mogen ook een persconferentie beleggen om iedereen die het horen wil te vertellen wat zij ergens van vinden. Het is echter de vraag of daar belangstelling voor is, en Van Gaal zal er waarschijnlijk niet bij zijn. Maar als Van Gaal een persconferentie geeft dan is dat een gelegenheid om hem naar zijn mening te vragen, en niet om je eigen mening te geven. Verbeek had ook al een keer zoiets in een interview in de spelerstunnel, "maar ik mag toch ook een mening hebben!" riep die interviewer , ja dat mag, maar als je niet snapt dat die niet aan de orde is dan ben je wel behoorlijk de weg kwijt.
Ze mogen hem lastige vragen stellen, het is zelfs hun werk om hem lastige vragen te stellen.
Het lukt alleen maar zelden. Wat wel goed lukt zijn insinuerende vragen en het poneren van stellingen. Vervelende vragen ook nog wel, waarbij het antwoord alleen maar kan zijn dat hij collega's De Boer en Van Basten moet afvallen bijvoorbeeld.

Nogmaals, kijk nou eens naar wat het resultaat is als de pers de doodnormale rolverdeling op een persconferentie of interview respecteert. Dan heb je een trainer die bakken informatie over hen uitstort. Het enige wat ze dan nog hoeven doen is daar een selectie uit maken, het niet verhaspelen ten bate van hun eigen boodschap en mening, en doorgeven aan de supporters zodat het antwoord op de vragen die zij gesteld zouden hebben er bij móet zitten. En dan kunnen ze hun eigen mening daarbij of in een ander stuk ook nog kwijt, ruimte genoeg als je ziet hoeveel onzinnieuws er ook nog staat.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jun 12, 2014 12:47 pm

Gisteren sloeg Derksen overigens wel door in zijn teksten over Van Gaal. Hij zei: er zijn in Nederland wel tien trainers van zijn (Van Gaals) niveau, maar Van Gaal is de enige van die tien die zich als een idioot gedraagt.

Dat Van Gaal een idioot is, is volkomen juist, maar hij is natuurlijk ook met gemak de beste trainer van Nederland. De overschatte Hiddink komt echt niet bij hem in de buurt, laat staan Koeman, Advocaat of De Boer. Over Van Marwijk hoeven we het al helemaal niet te hebben.

Dus zoals je aan de ene kant mensen hebt die Van Gaal niet alleen een uitstekende trainer vinden maar ook ontkennen dat hij zich misdraagt, heb je aan de andere kant mensen die hem een idioot vinden maar ontkennen dat hij een uitstekende trainer is. Twee extreme standpunten, jammer.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jun 12, 2014 1:39 pm

Met een beetje geluk zegt hij vijf minuten later dat hij Van Gaal wel heel hoog heeft zitten als trainer. Ze moeten daar wekenlang anderhalf uur vullen met café praat. Dan krijg je dat soort uitspraken. Gaat nergens over.
Nil volentibus arduum

elliquido

Bericht door elliquido » do jun 12, 2014 1:39 pm

Tis natuurlijk redelijk beneden niveau om iemand op landelijke TV een Idioot te noemen. (en wat er al niet meer is gezegd)
Je kan inhoudelijk reageren op gedrag en kunde zoals in deze thread soms vrij aardig lukt, maar het complete normvervagende afpissen wat de heren van VI doen , en dan met name Derksen voorop , is stuitend.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jun 12, 2014 1:54 pm

Maar het scoort wel!

Voor mij trouwens één van de redenen om het programma niet meer te kijken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do jun 12, 2014 2:03 pm

Jöhnk schreef:Dus zoals je aan de ene kant mensen hebt die Van Gaal niet alleen een uitstekende trainer vinden maar ook ontkennen dat hij zich misdraagt, heb je aan de andere kant mensen die hem een idioot vinden maar ontkennen dat hij een uitstekende trainer is. Twee extreme standpunten, jammer.
:biggthumpup.gif:

Het is idioot om te ontkennen dat hij een uitstekende trainer is. Alleen daarom wordt hij getolereerd, anders was hij allang weg. In de voetbalwereld kun je veel maken als je goed bent.

Hij heeft een geweldig spelinzicht, dat kan niemand ontkennen. Als veldtrainer en coach behoort hij tot de besten. Hij heeft natuurlijk, net als iedere andere coach, wel zijn beperkingen. Een ervaren groep vol 'mannetjes' is niets voor hem, dan wil hij armpje drukken. Hij moet bovendien volledig de vrije hand hebben, iedereen moet zijn voeten kussen, anders kan de narcist in hem er niet tegen.

Hij moet zich wel beperken tot waar hij goed in is. Als TD maakte hij een zwakke indruk, en als AD was hij ongetwijfeld ook mislukt. Hij is domweg te dominant om een coach die onder hem werkt de ruimte te geven. Hij moet op het veld staan. Alleen daar is hij top.

zeux

Bericht door zeux » do jun 12, 2014 2:42 pm

elliquido schreef:Tis natuurlijk redelijk beneden niveau om iemand op landelijke TV een Idioot te noemen. (en wat er al niet meer is gezegd)
Je kan inhoudelijk reageren op gedrag en kunde zoals in deze thread soms vrij aardig lukt, maar het complete normvervagende afpissen wat de heren van VI doen , en dan met name Derksen voorop , is stuitend.
Ving vandaag gesprek op een terrasje op. Ging ook over de 'behandeling' van Van Gaal door de heren van VI. Reden voor hen om niet meer te kijken.

Wal keert het schip?

Al dat enorme gescheld verliest z'n waarde.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do jun 12, 2014 3:34 pm

Weinig nieuws over Luis in dit topic.

Het is gewoon een blunder geweest van de KNVB om een dermate polariserend figuur aan te stellen. Komt nog bij dat ie er een potje van maakt door zijn vrouw de selectie te laten samenstellen waardoor Oranje een vrije val maakte op de wereldranglijst.

Nu allemaal voltooid verleden tijd. Tijd dat alle neuzen dezelfde kant op wijzen!

Laten we ons nu dan ook met z'n allen richten op het gemeenschappelijke doel; namelijk dat NL afgaat en in de 1e ronde strandt zodat de vele Rotterdamse spelers geen cent meer waard worden. Lukt dat dan kunnen we spreken van een gematigd geslaagd WK.

Le T.

Bericht door Le T. » do jun 12, 2014 6:15 pm

Marillion schreef:Met een beetje geluk zegt hij vijf minuten later dat hij Van Gaal wel heel hoog heeft zitten als trainer. Ze moeten daar wekenlang anderhalf uur vullen met café praat.
Dat is laatste is weliswaar waar, maar dat is niet waarom hij het zegt. Hij dekt zich in, want ergens is hij toch een beetje bang dat Van Gaal wel een stuk beter is dan die andere 9 trainers die veelal zo min mogelijk zeggen als ze over voetbal aan het praten zijn, en dan kan hij zeggen dat hij altijd gezegd heeft dat het een goede trainer is.
Dubbel schreef:Weinig nieuws over Luis in dit topic.

Het is gewoon een blunder geweest van de KNVB om een dermate polariserend figuur aan te stellen.
We hadden toen 10 jaar gehad van niet polariserende trainers. Mensen die vooral populair waren bij de pers, of moesten vergezeld van een populair icoon, of die zo nietszeggend waren dat niemand er echt wat tegen had, en die de goedkeuring van Cruijff konden wegdragen. Maar ze lagen vooral zo goed bij de pers omdat ze de pers een vinger in de pap gaven. Dat is ook logisch als je bent aangesteld om de pers een plezier te doen, die is met één vinger niet tevreden.

Dat heeft geleid tot het verneuken van een prachtige generatie spelers met vrij matig voetbal, daarna heel slecht en schoppend voetbal, toen even aardig countervoetbal om weggetikt te worden door een B-land, daarna vrij slecht voetbal maar wel met kracht, en daarna waardeloos voetbal door een ontsporend elftal omdat de trainer zo boog voor de pers. Terwijl ze allemaal bogen voor de pers.

Ik vond het 2 jaar geleden ook wel weer tijd worden voor keuze voor sportieve ambitie, ipv dat de KNVB zo graag vriendjes wil zijn met de pers. Als Kees Jansma dan ook nog aangeeft aan een nieuwe uitdaging toe te zijn licht Van Gaal voor de hand.

wimpey

Bericht door wimpey » do jun 12, 2014 7:43 pm

Xavi zegt van LvG te houden. :00001732.gif:

Morgenavond maar eens kijken of Van Gaal een geheel heeft weten te maken van z'n brokstukken.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jun 13, 2014 12:13 am

@Zeux: we zullen zien of LVG het beter doet dan zijn voorgangers. Dat lijkt me nog een hele klus.

Ik hoop trouwens van wel. Niet voor mezelf, mij interesseert het geen zak. Maar over anderhalve week krijg ik buitenlanders op bezoek, die willen de Oranjekoorts wel eens meemaken. Toch lullig als dat zooitje tegen die tijd al uitgeschakeld is.

zeux

Bericht door zeux » vr jun 13, 2014 7:30 am

Waar zeg ik dat Yopi?

Ik erger me aan de domme banale afzeik-hetze tegen Van Gaal, waar jij met gretig genoegen aan mee doet. Niets meer.

Dit team heeft te weinig basale kwaliteit en mist ervaring. Het collectief zal het moeten doen. A la de Grieken die Europees kampioen werden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

gaizka

Bericht door gaizka » vr jun 13, 2014 11:36 am

zeux schreef:Waar zeg ik dat Yopi?

Ik erger me aan de domme banale afzeik-hetze tegen Van Gaal, waar jij met gretig genoegen aan mee doet. Niets meer.

Dit team heeft te weinig basale kwaliteit en mist ervaring. Het collectief zal het moeten doen. A la de Grieken die Europees kampioen werden.
Het collectief is belangrijk, maar Robben en van Persie zullen het met name moeten doen!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jun 13, 2014 12:46 pm

Precies. Het is gokken op de individuele klasse van met name Robben.

Van Sneijder en Van Persie verwacht ik niet veel. Sneijder heeft het al zo lang niet meer laten zien in een topwedstrijd, en Van Persie heeft geen wedstrijdritme.

Le T.

Bericht door Le T. » vr jun 13, 2014 1:09 pm

Yopi schreef:Precies. Het is gokken op de individuele klasse van met name Robben.

Van Sneijder en Van Persie verwacht ik niet veel. Sneijder heeft het al zo lang niet meer laten zien in een topwedstrijd, en Van Persie heeft geen wedstrijdritme.
Dat maakt voor RvP niet zo heel veel meer uit. De vraag is of Sneijder erin slaagt Van Persie te bedienen, aan de wil zal het deze keer niet liggen, maar het gaat ook om kunnen. Automatismen dus, getrainde patronen en toch ook een beetje zijn eigen oog in het spel. Als dat niet lukt wordt het ook veel lastiger om Robben te bereiken.

gaizka

Bericht door gaizka » vr jun 13, 2014 1:54 pm

De verwachting is dat Nederland op de eigen helft zal spelen, gedwongen. Vervolgens moeten Sneijder en de Guzman dan van Persie of Robben bedienen. Dit ligt Sneijder mijn inziens wel beter dan het geven van een steekpass op de helft van de tegenstander in de drukte, daar zijn Xavi & Iniesta weer meesters in. 4 jaar geleden gaf Sneijder een aantal ongelofelijke diepteballen vanaf eigen helft/net voorbij de middenlijn. O.a. tegen Kameroen en natuurlijk die bal op Robben tegen Spanje.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 13, 2014 2:04 pm

gaizka schreef:De verwachting is dat Nederland op de eigen helft zal spelen, gedwongen. Vervolgens moeten Sneijder en de Guzman dan van Persie of Robben bedienen. Dit ligt Sneijder mijn inziens wel beter dan het geven van een steekpass op de helft van de tegenstander in de drukte, daar zijn Xavi & Iniesta weer meesters in. 4 jaar geleden gaf Sneijder een aantal ongelofelijke diepteballen vanaf eigen helft/net voorbij de middenlijn. O.a. tegen Kameroen en natuurlijk die bal op Robben tegen Spanje.
Ik denk dat het met die 3 CVs een fiasco gaat worden. Spanje gebruikt de spitspositie als operationele zone. Daar duikt telkens iemand anders op. En dat moet het niveau Vlaar, Vrij, BMI dan tactisch, positioneel en qua communicatie gaan managen. Dat lijkt me stug.

Juist voor deze wedstrijd zou ik Anita hebben meegenomen. Zet goed druk op de bal en kan met z'n snelheid in de omschakeling helpen. Daar heb je meer aan dan aan kneuzen als Gini, Jordi, Leroy en Daley.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr jun 13, 2014 2:46 pm

Le T. schreef:Ik vond het 2 jaar geleden ook wel weer tijd worden voor keuze voor sportieve ambitie, ipv dat de KNVB zo graag vriendjes wil zijn met de pers. Als Kees Jansma dan ook nog aangeeft aan een nieuwe uitdaging toe te zijn licht Van Gaal voor de hand.
Het is toch alleen maar bergafwaarts gegaan de laatste 2 jaar? Ik moet nog zien dat hij met betere cijfers afzwaait dan de bondscoaches voor hem.

Twee lichtpuntjes, hij doet het al beter dan in 2002 en hij gedraagt zich vrij normaal in de media. Ik zag weliswaar ergens een foto waarop hij HK Jr toebeet dat hij niet sterk genoeg is voor een SBS reporter (oid) maar dat is tot nu toe het enige.

Le T.

Bericht door Le T. » vr jun 13, 2014 3:10 pm

Dubbel schreef:
Le T. schreef:Ik vond het 2 jaar geleden ook wel weer tijd worden voor keuze voor sportieve ambitie, ipv dat de KNVB zo graag vriendjes wil zijn met de pers. Als Kees Jansma dan ook nog aangeeft aan een nieuwe uitdaging toe te zijn licht Van Gaal voor de hand.
Het is toch alleen maar bergafwaarts gegaan de laatste 2 jaar? Ik moet nog zien dat hij met betere cijfers afzwaait dan de bondscoaches voor hem.
Hij kan in ieder geval geen goede generatie opofferen aan zijn eigen leerproces zoals MvB of aan de eigen angst voor een tegendoelpunt of kritiek van de pers zoals die andere twee resp. alledrie de voorgangers. Want die goede generatie is er gewoon niet. Daarnaast is er in de kwalificatie eigenlijk maar één matige wedstrijd gespeeld, de rest was leuk en goed, zeker gezien het spelersmateriaal.

zeux

Bericht door zeux » vr jun 13, 2014 3:36 pm

gaizka schreef:
zeux schreef:Waar zeg ik dat Yopi?

Het collectief is belangrijk, maar Robben en van Persie zullen het met name moeten doen!
Bij de Grieken was het toen volgens mij Charisteas die vlamde. Individuele klasse heb je altijd nodig. Daarvoor zijn dan Robben, Van Persie en Sneijder. De rest moet vanuit het collectief komen.

Ik denk dat ze 50/50 kans hebben om eerste ronde door te komen. En eigenlijk is de stemming nu zó negatief (mede gevoed door de weerzin tegen Van Gaal, van wie vurig wordt gehoopt dat hij enorm faalt), dat het zomaar weer mee zou kunnen gaan vallen. Voor de neutrale toeschouwer dan.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr jun 13, 2014 3:45 pm

Zo belangrijk is Van Gaal ook weer niet. De meeste Nederlanders zijn voor Oranje, wie de bondscoach ook is.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jun 13, 2014 3:54 pm

zeux schreef:
gaizka schreef: Het collectief is belangrijk, maar Robben en van Persie zullen het met name moeten doen!
Bij de Grieken was het toen volgens mij Charisteas die vlamde. Individuele klasse heb je altijd nodig. Daarvoor zijn dan Robben, Van Persie en Sneijder. De rest moet vanuit het collectief komen.
Mwa vlamde... Charisteas deed het enige wat hij vrij goed kon. Af en toe in de lucht een tegenstander kloppen en raak koppen. Hoe technisch beperkt Charisteas was, was tijdens dat toernooi al erg duidelijk.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jun 13, 2014 4:47 pm

Yopi schreef:Zo belangrijk is Van Gaal ook weer niet. De meeste Nederlanders zijn voor Oranje, wie de bondscoach ook is.
Menig Nederlander zal nog niet vergeten zijn dat Van Gaal er tussen '00 en '02 een potje van maakte. Als de wereldtitel nou ooit voor het oprapen heeft gelegen, was het in 2002 wel. Toen drukte hij er enorm z'n stempel op en maakte zich bij de ervaren spelers compleet onmogelijk. Waarbij dat 'min min' voor een professioneel manager een absolute no-go was.

Nu drukt ie - uiteraard - weer een enorm stempel. Gebruikt bevriende media voor een smear campaign aan het adres van Sneijder. Als die zo kut is, waarom neem je 'm dan mee, vraag je je af... Afwachten hoe lang de selectie z'n manager nog uithoudt en tolereert.

Arthur

Bericht door Arthur » vr jun 13, 2014 4:48 pm

Cruijff schreef:
zeux schreef:
gaizka schreef: Het collectief is belangrijk, maar Robben en van Persie zullen het met name moeten doen!
Mwa vlamde... Charisteas deed het enige wat hij vrij goed kon. Af en toe in de lucht een tegenstander kloppen en raak koppen. Hoe technisch beperkt Charisteas was, was tijdens dat toernooi al erg duidelijk.
Daarnaast stelt een EK natuurlijk niet zoveel voor. Als je ziet wat voor landen die prijs al eens gewonnen hebben...

zeux

Bericht door zeux » vr jun 13, 2014 5:10 pm

Arthur schreef:
Cruijff schreef:
Daarnaast stelt een EK natuurlijk niet zoveel voor. Als je ziet wat voor landen die prijs al eens gewonnen hebben...
Weirde conclusie.

Charisteas scoort enige (winnende) goal in zowel kwartfinale als finale. Daar staat hij voor. En doet het. Is het weer niet goed, want hij had de goals slalomend als God moeten scoren? Pfffff.

De afgelopen WK-toernooien waren Europese teams oververtegenwoordigd in halve finales. En dan zou een EK niets voorstellen? Want die Europese landen doen alleen op een WK hun best? Pffff.

Plaats reactie