Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

beelzebub

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » zo apr 20, 2014 1:36 am

Hoe is de AGR eigenlijk ooit een klassieker geworden? Ik bedoel, een wedstrijd vernoemd naar een sponsor... Of hebben ze ooit echt langs de Amstel gefietst? Het kwam voor mij echt als een teleurstelling toen ik als jochie van 8 meende ergens naar Ouderkerk a/d Amstel te kunnen fietsen om die wedstrijd te zien en ik begreep dat ik daarvoor naar Limburg moest. In 1990 was dat ding al een klassieker en toen bestond-ie pas 25 jaar ofzo...

Enne iemand weleens Amstel Gold gedronken btw, ik ken het niet. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo apr 20, 2014 8:31 am

En of het een échte Klassieker is beelzebub! :ajaxsmiley.gif:

Heeft iemand hier gisteren de versie voor amateurs nog gefietst?

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo apr 20, 2014 10:21 am

De drie mooiste en echtste klassiekers vind ik Parijs-Roubaix, Ronde van Vlaanderen en L-B-L. Ronde van Lombardije is een goede vierde en de rest is toch allemaal van minder niveau. Milaan - San Remo heeft nog wel de naam, maar is voor mijn smaak teveel het terrein van sprinters geworden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo apr 20, 2014 10:55 am

Er zijn gewoon vijf klassiekers en de rest heeft minder allure. AGR is een hele leuke koers, maar natuurlijk geen monument. Zit in de categorie Clasica San Sebastian en Waalse Pijl.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 20, 2014 11:59 am

Jinne schreef:De drie mooiste en echtste klassiekers vind ik Parijs-Roubaix, Ronde van Vlaanderen en L-B-L. Ronde van Lombardije is een goede vierde en de rest is toch allemaal van minder niveau. Milaan - San Remo heeft nog wel de naam, maar is voor mijn smaak teveel het terrein van sprinters geworden.
AGR is ook een sprintkoers geworden sinds het nieuwe parcours. Sprint heuvelop weliswaar, maar even voorspelbaar als een vlakke touretappe.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo apr 20, 2014 12:56 pm

Mwa dat gaan we vanmiddag nog wel zien. De winnaar van deze editie zou zomaar eens een daverende verrassing kunnen worden.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo apr 20, 2014 1:32 pm

Ja, dat zou zo maar kunnen. Aan de andere kant, je weet het nooit. :confused.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 20, 2014 1:37 pm

Je weet het nooit, maar normaal gesproke wint diegene die het hardst de Cauberg opknalt. Zoals geloof ik elk jaar sinds de hertekening.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 20, 2014 4:22 pm

Het is er in de loop der jaren niet interessanter op geworden met deze koers. De laatste parcourswijziging is wat mij betreft ook geen succes. Het werkt in de hand dat renners langer gaan wachten. Ik zou pleiten voor wat minder heuvels en in plaats daarvan meer tussenstukken waar de wind een rol kan spelen. Meer heuvels en ook terugkerende passages dragen doorgaans niet bij aan een spannend koersverloop. Nu weet je bijna zeker dat het volledig aankomt op de laatste Cauberg klim.

Wat de klassiekers betreft. Je hebt de "big five" met Parijs-Roubaix, Ronde van Vlaanderen, Luik-Bastenaken-Luik, Milaan San Remo en Il Lombardia. De rest zit daar duidelijk een schaal onder.

Woensdag hetzelfde recept van vandaag. Maar dan met de Muur van Huy i.p.v. de Cauberg. En dan zondag hopelijk weer een echte koers met LBL.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo apr 20, 2014 8:28 pm

Cruijff schreef:Mwa dat gaan we vanmiddag nog wel zien. De winnaar van deze editie zou zomaar eens een daverende verrassing kunnen worden.
En, wie werd het? Pectrick van Zwollenaerden?

Duke

Bericht door Duke » zo apr 20, 2014 8:34 pm

:smallgrin.gif:

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo apr 20, 2014 11:28 pm

Grote verrassing en 'big five' werd inderdaad getoond in mijn glazen bol. 5 Doelpunten van PEC Zwolle dus, ja.

Alexander

Bericht door Alexander » ma apr 21, 2014 1:00 pm

Hoe kan het toch dat die Thomas Dekker zo zwak fietst? Dat kan toch niet alleen doping zijn?

Iniesta

Bericht door Iniesta » ma apr 21, 2014 9:09 pm

Zeker met wat we nu over die periode weten niet, aangezien destijds de concurrentie over dezelfde middelen beschikte.
Als je zn boek leest was hij in die periode helemaal obsessief bezig met zn sport en kon hij zichzelf ongelofelijk veel pijn doen. Ik heb het idee dat hij dat een beetje verloren heeft in de jaren dat hij aan het wilde leven geroken heeft.

Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met Tapatalk

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di apr 22, 2014 8:37 am

Die jongen hoorde eigenlijk altijd bij de beste renners van zijn lichting. Na zijn overstap naar de profs is hij ook vrij snel aangesloten. Hij weet er denk ik niet zo goed mee om te gaan dat de verhoudingen na zijn terugkeer anders liggen. Puur fysiek heeft die jongen echt nog wel talent. Maar alleen daarmee ga je het niet redden. Zijn contract voor dit seizoen leek me al een laatste kans. Zoals het nu gaat denk ik dat het na dit seizoen wel eens einde verhaal kon zijn. Het is ook geen jongen die je er als wat kleinere ploeg bij pakt om je kopmannen te ondersteunen.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » di apr 22, 2014 11:51 am

Iniesta schreef:Zeker met wat we nu over die periode weten niet, aangezien destijds de concurrentie over dezelfde middelen beschikte.
Als je zn boek leest was hij in die periode helemaal obsessief bezig met zn sport en kon hij zichzelf ongelofelijk veel pijn doen. Ik heb het idee dat hij dat een beetje verloren heeft in de jaren dat hij aan het wilde leven geroken heeft.

Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met Tapatalk
Ik las dat hij afgelopen zondag zijn voedsel niet binnen kon houden, en daarom afgestapt is. Als mogelijke verklaring gaf hij dat ze bij Garmin met een nieuw voedingsmiddel werkten, en dat hij daar slecht op reageerde.

Salvador Dali

Alexander

Bericht door Alexander » di apr 22, 2014 11:55 am

Zal ongetwijfeld, maar in anderhalf jaar heeft hij nog geen fatsoenlijke prestatie neergezet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di apr 22, 2014 7:20 pm

Mee eens, het valt gewoon nogal tegen sinds zijn terugkeer.

Het is natuurlijk gissen waar dat aan ligt. Zelf denk ik dat hij niet mentaal niet in staat is om de knop echt om te zetten. Dekker is altijd een renner geweest die wedstrijden won en bij de betere renners hoorde. Dat was al zo bij de jeugd en beloften en ook bij zijn entree bij de profs kon hij gelijk winnen. Nu moet hij zich van de bodem af opnieuw bewijzen en dat is een spelletje dat hij nog niet eerder heeft gespeeld. Zijn fysieke mogelijkheden heeft hij natuurlijk nog wel. Maar ik zie er niet veel meer van terecht komen.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » wo apr 23, 2014 3:43 pm

En ook vandaag heeft Dekkertje opgegeven.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo apr 23, 2014 3:57 pm

Mollema en Slagter vandaag op 4 en 5. Dat zijn nette plaatsen in deze helaas veel te voorspelbare koers. Het is een beest van een slotklim maar veel eerder hoef je daardoor niet in te schakelen.

Valverde zag er sterk uit. Ik had 'm zondag al opgeschreven maar vandaag staat hij er dus. Die gaat in Luik ook weer ver komen.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 27, 2014 9:09 am

Nog even een gokje voor vandaag:

Valverde
Gilbert
Martin

Mollema zal er normaal gesproken kort bij zitten maar hij is denk ik net niet sterk genoeg om echt kans op winst te maken. Als hij iets wil moet hij denk ik zien dat hij net voor de grote favorieten weg is. Maar ik hoorde 'm al zeggen dat voor hem de koers pas begint op Roche au Faucons dus dat zal wel niet gebeuren. Hopen op een mooie koers, de Amstel en de Waalse Pijl waren niets bijzonders. Het werk op de kasseien geeft meestal toch meer spektakel.

Gisteren zelf het parcours gereden. Er zitten echt maar een paar stukjes vlak in. De toevoeging van Les Forges in de finale maakt het nog iets zwaarder. Zelf denk ik niet dat het de koers ten goede komt. Over het algemeen betekent zwaarder simpelweg dat aanvallen langer op zich laten wachten.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » zo apr 27, 2014 12:31 pm

Zozo gewaagde voorspelling haha. Uiteraard valt daar niks tegenin te brengen. Hoop stiekem op een Nibali, maar ok.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 27, 2014 1:31 pm

Ja, ik dacht ik gooi even een bommetje. :smallgrin.gif:

Een echte verrassing is in zo'n zware koers bijna uitgesloten. Hooguit een outsider die een goede dag heeft en het koersverloop mee. Hopelijk zit ik er naast want ik hoop eigenlijk wel op een ander dan met name Valverde en Gilbert.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » zo apr 27, 2014 4:01 pm

En toch is dit verrassend haha. Sowieso was het bizar dat Caruso en Pozzovivo (tot tweemaal toe) zo ver rijkten. Als Martin (als niet als) niet valt, dan wint hij. Nu wint Gerrans en dat is toch een prachtige winnaar. Die heeft nu ook een palmares waar je stikjaloers op zou zijn.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 27, 2014 4:14 pm

Ja, zeker verrassend. Wel een saaie en teleurstellende koers gezien. Met zo'n grote groep naar de streep moet in een klassieker als deze eigenlijk niet kunnen. Wat de krachtsverhoudingen betreft is het opvallend dat het niet lukt om meerdere koersen echt de beste te zijn. Wat zal Martin zuur zijn over die laatste bocht zeg. Hij had 'm echt voor het grijpen.

Ik had even de hoop dat Pozzovivo en Arrendondo weg konden blijven. Weening zal van Gerrans wel een extra glas champagne krijgen want hij was één van de mannen die het weer bij elkaar bracht.

Parijs-Roubaix was voor mij in ieder geval de mooiste klassieker. Met Vlaanderen als tweede. De Ardennen hebben een teleurstellend kijkspel gebracht.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie