Ajax - ADO Den Haag 13-04-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Ajax - ADO Den Haag 13-04-2014

Bericht door Cruijff » ma apr 14, 2014 9:31 am

GangstaRiB schreef:Ergo, ik ben het eens met het beleid om trainers een periode de tijd te geven. Bij Louis pakte dat zeer goed uit, bij De Boer zie ik vooralsnog weinig vooruitgang. Je mag 4 kampioenschappen aandragen, maar dat gaat mij niet overtuigen. Ik ben supporter van Ajax vanwege haar voetbalopvatting en intentie. Dat is er bij De Boer totaal uitgesloopt.
Die intentie is er wel, alleen helaas zijn er nog te weinig spelers die het kunnen uitvoeren. Het Technisch Hart ziet dat heus wel en weet waar we moeten versterken. Met Ricardo Kishna kunnen we het spel dat jij en ik willen wel uitvoeren en voor een jongen als Zivkovic geldt dat ook.

GangstaRiB schreef:Cruijff zat te chagerijnen toen LvG Europa bestormde met allemaal jeugdspelers en wist niet hoe snel ie Adriaanse moest afserveren toen ie door Celtic werd verslagen, terwijl Co destijd ook vol inzette op de jeugd. Na de revolutie is er weinig tot niks gebeurd, behalve een coach die in een zwakke Eredivisie boven komt drijven. Het spel lijkt nergens op, de spelers zijn niet bijzonder. Maar Cruijff kan dat niet toegeven, want dat zou zijn 'revolutie' ondermijnen.
Je kunt dat niet puur vanuit het perspectief van een zogenaamd jaloerse JC op een berg in Barcelona bekijken. Johan was toen zelf nog actief trainer, zag lang niet alle wedstrijden van Ajax en als hij dan een keer een volledige wedstrijd keek (0-0 uit tegen Bayern München) dan was hij niet erg onder de indruk van heel veel rondtikken op eigen helft en vaak terugspelen op doelman Van der Sar.

Mijn oom dacht toen "mijn team is beter en zit ook nog in de Champions League". Het was zeer interessant geweest wanneer Ajax en Barcelona elkaar in dat tijdperk tegen waren gekomen, misschien hebben we mazzel gehad dat dat niet gebeurde. Aan het einde rit waren wij veel beter in 1995 want zij verloren van Paris Saint Germain en wij eindigden met die cup. :biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 14, 2014 9:51 am

Mooi dat er toch nog een paar mensen zijn die 'genieten' van dit Ajax. Ik kan er op dit moment totaal niet van genieten. Dat we kampioen worden vind ik leuk maar meer ook niet. Daarvoor is het spel gewoon te slecht en de intentie om aanvallend te voetballend ver te zoeken.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » ma apr 14, 2014 9:54 am

Rishi schreef:Mooi dat er toch nog een paar mensen zijn die 'genieten' van dit Ajax. Ik kan er op dit moment totaal niet van genieten. Dat we kampioen worden vind ik leuk maar meer ook niet. Daarvoor is het spel gewoon te slecht en de intentie om aanvallend te voetballend ver te zoeken.
Genieten ze van Ajax of verdedigen ze te vuur en te zwaard de 'revolutie' waar ze zo vol voor hebben gekozen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 14, 2014 10:07 am

Rishi schreef:Mooi dat er toch nog een paar mensen zijn die 'genieten' van dit Ajax. Ik kan er op dit moment totaal niet van genieten. Dat we kampioen worden vind ik leuk maar meer ook niet. Daarvoor is het spel gewoon te slecht en de intentie om aanvallend te voetballend ver te zoeken.
Het is niet Ajax dat met 10 man voor de pot ligt. Echt niet.

Ik miste bij Ajax dit seizoen een blikvanger. Eriksen is in de PL ook een hit, die vervang je als Ajax zijnde niet effe zomaar. En dan geniet ik van de wijze waarop ons jonge elftal zich na een slechte start (volgens kenners "het slechtste Ajax aller tijden") herpakt en onverstoorbaar weer z'n ding doet. Je kunt altijd wel ergens van genieten (of op inhakken), afhankelijk van waarop je de nadruk wilt leggen.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 14, 2014 10:07 am

Zeux schreef:
Genieten ze van Ajax of verdedigen ze te vuur en te zwaard de 'revolutie' waar ze zo vol voor hebben gekozen?
Ik was en ben ook nog steeds voor de revolutie hoor. Maar de vooruitgang zie ik gewoon (nog) niet.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 14, 2014 10:11 am

wimpey schreef:Ik vond Ligeon vrij aardig. FdB had het zó neergezet (3-4-3) dat Ligeon's tactische beperkingen redelijk verborgen bleven. Als ie geen rechtsbuiten voor zich heeft staan, kan ie er ook niet tegenaan lopen.
Toch ontstonden beide tegengoals in 'zijn' zone. Overigens ging bij de tweede vooral Poulsen - die verder inderdaad goed speelde - natuurlijk niet vrijuit.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 14, 2014 10:32 am

Ook weer puur de observatie van iemand die 1 wedstrijd per seizoen in het stadion bezoekt.

Voordat we samen chocomel gingen drinken was je een enorme positivo, vervolgens geef je je geld uit aan de thuiswedstrijd tegen Red Bull Salzburg, zit je de volle 90 minuten uit (Revo shame on you, you went home) en sinds dat ijkpunt lijk je al een paar maanden klaar met Ajax.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 14, 2014 10:38 am

Cruijff schreef:
Ook weer puur de observatie van iemand die 1 wedstrijd per seizoen in het stadion bezoekt.

Voordat we samen chocomel gingen drinken was je een enorme positivo, vervolgens geef je je geld uit aan de thuiswedstrijd tegen Red Bull Salzburg, zit je de volle 90 minuten uit (Revo shame on you, you went home) en sinds dat ijkpunt lijk je al een paar maanden klaar met Ajax.
Ik heb misschien 3 (van de thuiswedstrijden) gemist, Cruijffie. Positief was ik inderdaad omdat ik hoopte dat ze vooruitgang hadden geboekt. Dat bleek dus niet zo te zijn. Na de afstraffing tegen RBS verwacht je dan dat ze erop knallen in de Eredivisie maar niks daarvan.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 14, 2014 11:16 am

wimpey schreef:
Heb je de laatste wedstrijden wel gezien? Ajax stond gewoon onder druk.
Whitey on the moon.

Arthur

Bericht door Arthur » ma apr 14, 2014 11:16 am

Rishi schreef:
Cruijff schreef:

Ik heb misschien 3 (van de thuiswedstrijden) gemist, Cruijffie. Positief was ik inderdaad omdat ik hoopte dat ze vooruitgang hadden geboekt. Dat bleek dus niet zo te zijn. Na de afstraffing tegen RBS verwacht je dan dat ze erop knallen in de Eredivisie maar niks daarvan.
Het probleem is ook dat Ajax er niet op hóeft te knallen in de Eredivisie. Ajax zal iets moeten verzinnen om zijn spelers vaker wedstrijden op hoog niveau te laten spelen.

Arthur

Bericht door Arthur » ma apr 14, 2014 11:18 am

GangstaRiB schreef:
wimpey schreef:
Heb je de laatste wedstrijden wel gezien? Ajax stond gewoon onder druk.
Vitesse stormde een helftje en toen stond Ajax inderdaad onder druk. Verder was Ajax altijd wel de betere ploeg, ook al waren de gelijke spelen tegen degradatiekandidaten natuurlijk wel dramatisch.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 14, 2014 11:18 am

Maar het lijkt ook niet alsof ze zich willen verbeteren. De opbouw is zo ontzettend traag, er wordt amper bewogen... op deze manier ga je ook volgend jaar niks klaarspelen in Europa.
IK GELOOF!!!!!!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma apr 14, 2014 11:41 am

Heeft iemand in het stadion die 1-1 trouwens wel live gezien? Was voor mij voor het eerst dat ik een goal miste terwijl ik wel op mijn plek zat.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma apr 14, 2014 11:47 am

Ja, want ik ben al jarenlang standaard bang dat er binnen 1 minuut tegen wordt gescoord. In 99% van de gevallen is die angst ongegrond, maar nu...niet.

Volgens mij was deze tegengoal nog sneller dan in de thuiswedstrijd tegen NEC in 2010, uit m´n hoofd. (Toen er maar 21.000 man in de Arena zat wegens Sinterklaas en sneeuw)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey

Bericht door wimpey » ma apr 14, 2014 11:49 am

Thijs schreef: Volgens mij was deze tegengoal nog sneller dan in de thuiswedstrijd tegen NEC in 2010, uit m´n hoofd. (Toen er maar 21.000 man in de Arena zat wegens Sinterklaas en sneeuw)
Toen liep St. Nico de pannen van de daken. En Ajax speelde toen de pannen van de daken. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 14, 2014 1:55 pm

Op zaterdagavond 4 december ja. Twee dagen later was Jol weg.

Ik heb in mijn leven denk ik een keer of 14 geroepen dat ik zojuist de aller aller allerslechtste wedstrijd ooit van Ajax aanschouwd had terwijl ik de Arena verliet. Maar Ajax-NEC van 4 december 2010 (uitslag 1-1, doelpuntenmaker namens Ajax: Mido) is denk ik met stip ook écht die ALLER slechtste.

Je zag ook meteen hoeveel Ajax seizoenkaarthouders uit de provincie komen. Het treinverkeer tussen Utrecht en Amsterdam was gestremd en de wegen waren moeilijk begaanbaar, circa 27.000 man bleef vervolgens thuis.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 14, 2014 2:25 pm

Ik heb de e.d. van Denswil ook gezien, al was ik maar net op tijd. Had net mijn traditionele handclaprondje erop zitten met de omringende supporters toen ik Denswil zag scoren. Directe tendens in het vak:"oh, mijnheer wil graag een basisplaats voor ie bijtekent..."
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 14, 2014 2:26 pm

Rishi schreef:Maar het lijkt ook niet alsof ze zich willen verbeteren. De opbouw is zo ontzettend traag, er wordt amper bewogen... op deze manier ga je ook volgend jaar niks klaarspelen in Europa.
Inderdaad. Zo weinig inspiratie heb ik zelden gezien. Maar ja, het blijft een herhaling van zetten. De één denkt dat we op de goede weg zijn omdat er geld op de bank staat en 4 kampioenschappen behaald zijn. De ander ziet de treurnis op het veld en concludeert dat Ajax eerder achteruit dan vooruit gaat. Het is allemaal afhankelijk van het referentiekader dat je hanteert. Is de Eredivisie een maatstaf of de Europa League, etc etc.
Whitey on the moon.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma apr 14, 2014 2:48 pm

Ik heb volgens mij niemand nog gehoord dat het doelpunt van Poulsen buitenspel was?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma apr 14, 2014 2:53 pm

Cruijff schreef:Op zaterdagavond 4 december ja. Twee dagen later was Jol weg.
In de zak! :headbang.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma apr 14, 2014 3:01 pm

Raymon schreef:Ik heb volgens mij niemand nog gehoord dat het doelpunt van Poulsen buitenspel was?
Is al eerder gemeld, leek mij ook dat hij uit buitenspelpositie kwam. Ik denk dat de grensrechter niet goed kon zien wie de bal raakte.

Wat de discussie over het niveau betreft: de een vind het zo traag als "dikke stront", een ander krijgt er (bijna) een orgasme van. Voor mij lijkt het op die dikke stront, op het groeien van gras na een buitje "Agent Orange".
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 14, 2014 9:54 pm

Dikke stront... mwa... eerlijk gezegd vond ik juist de wedstrijd van gisteren van Ajax tegen Den Haag een echt voetbalgevecht. Ik heb gisteren echt een aantal mooie dingen van Ajax gezien, meer dan een handvol mooi opgezette aanvallen in een hoog tempo. Dat was helemaal niet verkeerd. Ook de tegenstander vond ik niet slecht voor de dag komen, die compenseerden een groot deel van het kwaliteitsverschil met veel strijd met als gevolg dat Ajax ook een tandje bijschakelde wat de vechtlust betreft en meer strijd op de mat legde dan onder meer bij Cambuur thuis, RKC thuis en NAC uit.
Yopi schreef:
Cruijff schreef:Op zaterdagavond 4 december ja. Twee dagen later was Jol weg.
In de zak! :headbang.gif:
Jep! :headbang.gif: :biggthumpup.gif:

Ik ben iemand die graag een hoop symboliek ziet en het dan ook continu op zijn pad tegenkomt. En sowieso ben ik er voorstander van om gewoonweg weer in Sinterklaas te gaan geloven. Vond het wel mooi dus dat Jol na pakjesavond op vakantie naar Spanje of een ander oord was verdwenen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma apr 14, 2014 9:56 pm

Verder overigens: vrijwel alle keuzes die het technisch hart tot nu toe gemaakt heeft vallen goed uit. Vooral als je ziet wat spelers die we net niet gehaald hebben zoals Narsingh, Assaïdi en Maher momenteel op de mat leggen.

Buitengewoon goede voetballers met een lading ervaring komen gewoonweg niet in de Eredivisie spelen. Twee jaar terug hadden we in de zomer de keuze tussen Mathijsen en Moisander. Ik denk dat geen AT-er zo leip is om te gaan ontkennen dat voor de volle 100% de juiste keuze is gemaakt.

Plaats reactie