Engeland en Schotland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

beelzebub

Re: Engeland en Schotland

Bericht door beelzebub » wo feb 26, 2014 3:07 pm

Voor een beetje duiding, waar is de ophef over?

De katholieke gele kleur?

edit: Nevermind, mensen vinden het gewoon lelijk.

Ik al wat gevonden hier: http://doingthe116.wordpress.com/2014/0 ... ery-shirt/
The Rosebery Shirt
Geplaatst op februari 26, 2014|

Schotland heeft bovenstaand uitshirt gepresenteerd en social media ontplofte. Hoe haalde Adidas het in zijn hoofd om zo’n shirt te ontwerpen? Als ware voetbalnerd was ik enorm tevreden, want ik zag meteen dat dit de Rosebery colours waren. Schotland heeft verschillende keren een shirt gehad met roze en geel, officieel primrose yellow en rose pink. Dit omdat het de kleuren waren van Archibald Primrose, de Earl of Rosebery. Deze Primrose was een groot sportliefhebber. Hij had paarden, waarbij zijn jockeys het primrose yellow en rose pink droegen, was rugbyliefhebber en een van de grote mannen van de Schotse bond. Nadat zijn paarden drie keer op rij de Derby hadden gewonnen, besloot Schotland ter ere daarvan in 1881 een keer in de Rosebery colours te spelen. Dat gebeurde opnieuw in 1900. In het geel-roze shirt werd Engeland met 4-1 verslagen. Rosebery was enorm trots: “I have never seen my colours so well sported since Ladas won the Derby.” Van 1905 tot en met 1909 speelde Schotland alleen maar in het geel-roze. Daarna werd het weer donkerblauw om in 1951, tegen Frankrijk, voor de laatste keer in primrose yellow en rose pink te spelen. Maar dit jaar, na 63 jaar, zijn de kleuren van de Earl of Rosebery weer terug en stiekem vind ik dat wel heel mooi.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

ferry

Bericht door ferry » za mar 08, 2014 3:26 pm

Haha, Gary Lineker is altijd lekker scherp op Twitter:
‏@GaryLineker
RVP goes off and immediately Rooney scores from close range. Van Persie was right about players being in the space he likes to be.
:smallgrin.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mar 10, 2014 10:36 am

Man United houdt Vermaelen in het vizier

Manchester United denkt aan Thomas Vermaelen als vervanger van zijn Servische aanvoerder Nemanja Vidic. De Belg kwam zaterdag nog eens aan spelen toe tegen Everton en maakte een sterke indruk tegen Lukaku en co.

Een groot aandeel in de 4-1-zege tegen Everton had Thomas Vermaelen. De captain werd opgetrommeld als stand-in voor de geblesseerde Laurent Koscielny en maakte een sterke indruk. Romelu Lukaku scoorde wel een binnenlegger, maar werd kort aan de ketting gehouden door een scherp voetballende Vermaelen.

De goeie prestatie van Vermaelen is goed nieuws voor bondscoach Marc Wilmots, die zijn vicekapitein mee naar Brazilië wil nemen. Toch wordt Koscielny morgen op Bayern al opnieuw in de basis verwacht en manager Arsène Wenger lijkt niet van plan Vermaelen te promoveren. En dus kijkt de Rode Duivel maar beter uit naar een nieuwe werkgever.

De krant The Sun pakte uit met het nieuws dat Man U Vermaelen­ in het vizier houdt. Manager Moyes is op zoek naar een opvolger van Nemanja Vidic, die straks naar Inter trekt. Vermaelen zou er zijn vriend Robin van Persie terugvinden. Beide ex-ploegmaats delen ook dezelfde manager, de Nederlander Kees Vos.

Veel opties open
‘We hebben enkele honderden klanten, dus om daaruit te concluderen dat een transfer in de maak is, is voorbarig’, zegt Vos. ‘Over Man United leggen we voorlopig geen verklaringen af. Ik kan wel zeggen dat er nog veel opties open liggen.’ De mogelijke komst van Vermaelen zou meteen ook kunnen aangeven dat Van Persie langer bij United blijft.
www.sportwereld.be
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 10, 2014 10:51 am

Man Utd wil zeker subtop worden ofzo? Vermaelen... in z'n Ajax-tijd vond ik em al shaky.
Whitey on the moon.

elliquido

Bericht door elliquido » ma mar 10, 2014 11:13 am

Wigan wint weer van man. city in the fa cup, nu zelfs uit !
briljant !!!!

Halve finale tegen Arsenal, het zou toch een regelrechte sensatie zijn als Wigan 2x op rij in de finale komt.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Khraa

Bericht door Khraa » ma mar 10, 2014 10:24 pm

Hoeveel geld zal er verwed zijn op Chelsea - Spurs?

Zelfs in de eredivisie zie je niet zulke fouten als bij de Spurs.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 10, 2014 10:37 pm

Vooral Jantje maakte het bont...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo mar 16, 2014 12:54 pm

'Stekelenburg is niet luidruchtig genoeg'

Maarten Stekelenburg werd zaterdag tegen Newcastle United gepasseerd door Fulham-manager Felix Magath omdat hij zijn collega's minder coacht dan collega David Stockdale.

"Maarten is nogal rustig, hij is zeker niet luidruchtig", legt Magath uit op de website van Fulham. "We hadden iemand nodig die iets extra's gaf aan zijn medespelers. Gelukkig pakte die beslissing goed uit. David keepte heel goed."

Volgens Magath reageerde Stekelenburg ingetogen toen hij op de hoogte werd gebracht van de onheilstijding. "Het was een heel moeilijke beslissing voor Maarten, maar hij nam het goed op."

Opvallend was dat John Heitinga als rechtsback fungeerde in het duel dat Fulham met 1-0 won. "Na het verlies van afgelopen week tegen Cardiff City moest ik wel wat doen. Je weet nooit of het goed uitpakt, maar ik vond dat Heitinga uitstekend speelde."

Dankzij de eerste zege sinds nieuwjaarsdag bracht hekkensluiter Fulham de achterstand op een 'veilige' plaats terug tot vier punten.

"Ik koester nog steeds hoop", aldus Magath. "Volgende week tegen Manchester City wordt het waarschijnlijk lastig, maar ik ben maar met één ding bezig: handhaving."
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » di mar 18, 2014 9:33 am

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=209812

Van Gaal naar United? Slechter dan Moyes kan het niet gaan. En slechter qua spel dan de laatste jaren ook niet.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 18, 2014 9:56 am

Dat Moyes er niet lang meer zit lijkt me in ieder geval vrij duidelijk. Dit soort prestaties gaan ze daar niet accepteren. Die Amerikaanse familie wil natuurlijk gewoon direct prestaties want dat zijn inkomsten.

Ik ben wel benieuwd wat Van Gaal doet als ze concreet worden. Het kan zomaar zijn dat het WK dan toch wat in de weg zit. Wat als United per direct iemand zou willen hebben? Dat moet hij dan laten lopen terwijl het natuurlijk een droombaan is om mee af te sluiten.
Nil volentibus arduum

Le T.

Bericht door Le T. » di mar 18, 2014 10:11 am

Dus er is eigenlijk niet meer nieuws dan dat Man U verloren heeft van Liverpool?
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel

Bericht door Lionel » di mar 18, 2014 10:37 am

Marillion schreef:Dat Moyes er niet lang meer zit lijkt me in ieder geval vrij duidelijk. Dit soort prestaties gaan ze daar niet accepteren. Die Amerikaanse familie wil natuurlijk gewoon direct prestaties want dat zijn inkomsten.

Ik ben wel benieuwd wat Van Gaal doet als ze concreet worden. Het kan zomaar zijn dat het WK dan toch wat in de weg zit. Wat als United per direct iemand zou willen hebben? Dat moet hij dan laten lopen terwijl het natuurlijk een droombaan is om mee af te sluiten.
Per direct zal niet gaan. Dat kan Van Gaal natuurlijk niet maken.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 18, 2014 10:50 am

Dat doet Van Gaal ook niet. Heeft hij eerder al aangegeven rondom de interesse van Tottenham. Dat WK is een droom voor hem en los van wat mensen van hem denken, daar gaat hij volledig voor. Het zou natuurlijk ook een heel slecht signaal zijn naar je spelersgroep. Jullie moeten alles geven in de aanloop naar het WK maar ik pak er een fulltime baan bij. Dat zou niet te verkopen zijn en dat doet Van Gaal ook niet. Daar ben ik van overtuigd.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 18, 2014 11:25 am

Rishi schreef:Per direct zal niet gaan. Dat kan Van Gaal natuurlijk niet maken.
Per direct Moyes vervangen zal hij inderdaad niet gaan doen, want dat WK is een droom waar hij al een jaar of 14 hoog over opgeeft (al hij zich in 2002 nou gewoon even had geplaatst...)

Maar ik ben wel benieuwd hoe het zou zijn gegaan wanneer Sturkenboom en consorten de rechtszaak zouden hebben gewonnen en Van Gaal definitief als AD van Ajax zou zijn aangesteld (nu hebben we 'slechts' een afkoopsom hoeven te betalen voor functies die nooit vervuld zijn' :excited.gif:) en wanneer vervolgens of de KNVB of Man U zou hebben aangeklopt.

Ik ben ervan overtuigd dat Louis Ajax dan direct de rug zou hebben toegekeerd.

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 18, 2014 11:28 am

Rishi schreef: Per direct zal niet gaan. Dat kan Van Gaal natuurlijk niet maken.
Net zoals ie niet direct als AD bij Ajax aan de slag 'kon' gaan, omdat ie z'n vet gedoteerde oprotpremie bij Bayern niet op de tocht 'kon' zetten?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 18, 2014 11:35 am

Dit zou, als het überhaupt al concreet gaat worden, natuurlijk wel een compleet ander verhaal zijn. Hier gaat het om bondscoach zijn op een WK. Dat kun je niet combineren met een baan als hoofdcoach bij een topclub. Zeker niet in een fase dat je er net in zou stappen op een moment dat die club in de problemen zit. Dat kun je niet één op één vergelijken met in dienst treden als AD en de financiële afhandeling daaromheen.

Maar goed, voorlopig is Moyes daar nog gewoon trainer. En als hij er uit gaat moeten we ook nog maar afwachten of ze inderdaad bij Van Gaal aankloppen.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mar 18, 2014 11:41 am

Marillion schreef:Dit zou, als het überhaupt al concreet gaat worden, natuurlijk wel een compleet ander verhaal zijn. Hier gaat het om bondscoach zijn op een WK. Dat kun je niet combineren met een baan als hoofdcoach bij een topclub. Zeker niet in een fase dat je er net in zou stappen op een moment dat die club in de problemen zit.
Rinus Michels kon het wel.

Ben er trouwens ook van overtuigd dat wanneer Van Gaal in 1996 of Frank de Boer in 2012 het EK er als 'zomerbaantje' bij zou hebben gedaan, ze het veel beter gedaan zouden hebben dan respectievelijk Hiddink en Van Marwijk.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za mar 22, 2014 3:14 pm

Arsenal gaat er in de 1000ste wedstrijd van Wenger even heel erg hard af tegen Chelsea. 5-0 inmiddels.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

ferry

Bericht door ferry » za mar 22, 2014 3:19 pm

...en 6-0. :blush.gif: Kan Mourinho z'n one-man-show weer opvoeren straks. :kots:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za mar 22, 2014 4:12 pm

Je kan Mourinho verafschuwen, maar die gozer levert gewoon weer. Reken maar dat 'ie dit jaar kampioen wordt met Chelsea.

Iedereen schreeuwt dat Mourinho foeilelijk voetbal aflevert, sterker nog het zou een schande zijn hoe hij zijn anti-voetbal tactieken weer bij een club neer legt. Uiteraard is Arsenal toonbeeld van mooi, frivool spel. Tot prijzen leidt het nooit, maar qua spelconcept is het genieten. Als het vervolgens 6-0 wordt, dan moet je al die kritieken niet te serieus nemen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mar 22, 2014 5:12 pm

Of die Premier League is gewoon een Mickey Mouse competitie als een titelkandidaat er met 6-0 afgaat wanneer het in een uitwedstrijd een beetje tegenzit.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za mar 22, 2014 5:30 pm

Wordt gewoon Liverpool.
YNWA

Le T.

Bericht door Le T. » za mar 22, 2014 5:30 pm

Peter schreef:Je kan Mourinho verafschuwen, maar die gozer levert gewoon weer. Reken maar dat 'ie dit jaar kampioen wordt met Chelsea.

Iedereen schreeuwt dat Mourinho foeilelijk voetbal aflevert, sterker nog het zou een schande zijn hoe hij zijn anti-voetbal tactieken weer bij een club neer legt. Uiteraard is Arsenal toonbeeld van mooi, frivool spel. Tot prijzen leidt het nooit, maar qua spelconcept is het genieten. Als het vervolgens 6-0 wordt, dan moet je al die kritieken niet te serieus nemen.
Voordat de oligarchen en sjeiks nieuwe speeltjes zochten leidde het nog wel tot prijzen. Het is dan ook geen tegenstelling in typen voetbal, maar in typen club. Arsenal moet zijn beste spelers laten gaan naar clubs die nog niet aan financial fair play hoeven doen. Man U heeft het nog wat langer weten te rekken met Ferguson en aan de club verknochte oudjes, maar dat loopt ook op zijn einde.
Cruijff schreef: Maar ik ben wel benieuwd hoe het zou zijn gegaan wanneer Sturkenboom en consorten de rechtszaak zouden hebben gewonnen en Van Gaal definitief als AD van Ajax zou zijn aangesteld (nu hebben we 'slechts' een afkoopsom hoeven te betalen voor functies die nooit vervuld zijn' :excited.gif:) en wanneer vervolgens of de KNVB of Man U zou hebben aangeklopt.

Jij kijkt ook niet op een leugen meer of minder is het wel? Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat Van Gaal een De Boertje zou doen, en jij ook niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

ferry

Bericht door ferry » za mar 22, 2014 7:07 pm

Peter schreef:Je kan Mourinho verafschuwen, maar die gozer levert gewoon weer. Reken maar dat 'ie dit jaar kampioen wordt met Chelsea.

Ik vind het een verschrikkelijke man, en dat heeft meer met zijn arrogantie en totale gebrek aan respect t.a.v. anderen (clubs, managers) te maken dan met het resultaatgerichte betonvoetbal. Vandaag ook weer; geef Arsenal de bal maar en er dan pijlsnel uitkomen. Nou moet ook gezegd worden dat Arsenal ook wel héél erg naïef speelde vandaag.

Ik hoop dat Liverpool het volhoudt dit jaar.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mar 22, 2014 7:42 pm

Le T. schreef:
Cruijff schreef: Maar ik ben wel benieuwd hoe het zou zijn gegaan wanneer Sturkenboom en consorten de rechtszaak zouden hebben gewonnen en Van Gaal definitief als AD van Ajax zou zijn aangesteld (nu hebben we 'slechts' een afkoopsom hoeven te betalen voor functies die nooit vervuld zijn' :excited.gif:) en wanneer vervolgens of de KNVB of Man U zou hebben aangeklopt.

Jij kijkt ook niet op een leugen meer of minder is het wel? Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat Van Gaal een De Boertje zou doen, en jij ook niet.
Door wie werden de De Boertjes verleid tot het forceren van een breuk met Ajax?

Toch echt door ene Louis, een man die ooit al eens beweerde altijd zijn contracten uit te dienen (in de praktijk vaker niet dan wel) en die bij zijn vertrek uit Amsterdam aangaf dat hij geen Ajax spelers bij ons weg zou halen.

En wie ging er vervolgens aan Frank de Boer, Ronald de Boer en Jari Litmanen zitten trekken...?

Plaats reactie