Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Zuidema

Re: Feyenoord - Ajax 02-03-2014

Bericht door Zuidema » zo mar 02, 2014 10:37 pm

GangstaRiB schreef:
wimpey schreef: PS op aanvullend: ik denk dat het uitvallen van Bojan de wedstrijd voor ons gered heeft. Bojan was never nooit bij de 1e paal opgedoken. En Sig had een sterke invalbeurt.
Precies, dat was het kantelpunt. Je kunt het ook weer een tactische blunder van FdB noemen, want die blijft Bojan opstellen.
Maar goed, 3 punten zijn binnen. Ik heb van beide zijden geen enkele combinatie kunnen onderscheiden, het was niet om aan te zien. De kwaliteit, of het gebrek aan, gaf uiteindelijk de doorslag. Met voetbal had het weinig te maken.
Mwah, Bojan zeker niet, maar anders had De Jong daar misschien gestaan, wie zal het zeggen. Waarmee ik trouwens het doelpunt van Sigi beslist niet wil bagatelliseren. Netjes afgemaakt. De zoveelste alweer in een topwedstrijd.

Hoe dan ook, het was inderdaad erg matig vanmiddag. Naar internationale maatstaven was dit van beiden kanten eigenlijk een lachertje. Maar het zou in deze barre tijden niet reeel zijn om Ajax daar nu op af te rekenen. Integendeel, ik vond het al bewonderenswaardig dat Ajax veerkracht en vechtlust toonde na die 2 confronterende oorwassingen in ruim een week tijd. En uiteindelijk ook nog met de volle buit er vandoor ging door uitzonderlijk efficient met de kansen om te springen. Bovendien: een overwinning op F. is natuurlijk altijd lekker. Hoe lelijk ook. :666.gif:
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma mar 03, 2014 7:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » zo mar 02, 2014 11:42 pm

Naar internationale maatstaven was het slecht, maar dat dondert niet. Dit gaat alleen om prestige. En winnen in de Kuip, wat geeft dat een heerlijk gevoel. :neutral.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma mar 03, 2014 12:55 am

Kishna kan tenminste wel iemand passeren in de kleine ruimte. Een zeer fraai en gevoelig tikkie naar de achterlijn, waarbij de verdediger 'zijn enkels brak' (zoals ze dat in de NBA noemen). Beslissend moment. Dat is de extra klasse die bij Ajax hoort. Ook al is het maar een moment. Alleen liever meer van die momenten.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma mar 03, 2014 7:20 am

Ajaciedjuh schreef:
Le T. schreef: Beetje calimerogezeik dit. Veltman probeert hem op te vangen, Pelle zet zijn arm erin, wat te hoog ja, dat hoort niet en dat had hem best een kaart op kunnen leveren. Het kant ook best pijn doen. Maar het is onzin om te doen alsof die uit het niets een elleboogstoot geeft.
:drecul.gif: Ben jij zijn broer!?
Nee iemand die kijkt wat de algemene tendens is en dan een daarop tegenstaand standpunt inneemt, alles voor de aandacht.

Het was overigens niet best maar een overwinning op die kakkies is altijd fijn. :hypocrite.gif:
YNWA

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma mar 03, 2014 7:50 am

Monkey Tonk schreef:Kishna kan tenminste wel iemand passeren in de kleine ruimte. Een zeer fraai en gevoelig tikkie naar de achterlijn, waarbij de verdediger 'zijn enkels brak' (zoals ze dat in de NBA noemen). Beslissend moment. Dat is de extra klasse die bij Ajax hoort. Ook al is het maar een moment. Alleen liever meer van die momenten.
Graag. Genieten. In een interviewtje na AZ beschreef Kishna zijn passeeractie en doelpunt in die wedstrijd. Misschien was het mooipraterij achteraf van hem, maar ik vond het toch wel lekker om te lezen hoe hij een en ander benaderde. Hij noemde daarbij dat hij zag dat de verdediger vaststond en dat hij vervolgens probeerde over het buitenste been te passeren. Op zich allemaal basics, maar dan is ie dus (intuitief?) blijkbaar bezig met wanneer en hoe hij zijn passeeractie moet uitvoeren. Hij doet niet zomaar wat. Denkt daarover na. Vind ik best wel een plezierige eigenschap bij een junior aanvaller.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 03, 2014 8:20 am

Zuidema schreef:
GangstaRiB schreef:
wimpey schreef: PS op aanvullend: ik denk dat het uitvallen van Bojan de wedstrijd voor ons gered heeft. Bojan was never nooit bij de 1e paal opgedoken. En Sig had een sterke invalbeurt.
Precies, dat was het kantelpunt. Je kunt het ook weer een tactische blunder van FdB noemen, want die blijft Bojan opstellen.
Maar goed, 3 punten zijn binnen. Ik heb van beide zijden geen enkele combinatie kunnen onderscheiden, het was niet om aan te zien. De kwaliteit, of het gebrek aan, gaf uiteindelijk de doorslag. Met voetbal had het weinig te maken.
Mwah, Bojan zeker niet, maar anders had De Jong daar misschien gestaan, wie zal het zeggen. Waarmee ik trouwens het doelpunt van Sigi beslist niet wil bagatelliseren. Netjes afgemaakt. De zoveelste alweer in een topwedstrijd.

Hoe dan ook, het was inderdaad erg matig vanmiddag. Naar internationale maatstaven was dit van beiden kanten eigenlijk een lachertje. Maar het zou in deze barre tijden niet reeel zijn om Ajax daar nu op af te rekenen. Integendeel, ik vond het al bewonderenswaardig dat Ajax veerkracht en vechtlust toonde na die 2 confronterende oorwassingen in ruim een week tijd. En uiteindelijk ook nog met de volle buit er vandoor ging door uitzonderlijk efficient met de kansen om te springen. Bovendien: een overwinning op F. is natuurlijk altijd lekker. Hoe lelijk ook. :666.gif:
Barre tijden?
Whitey on the moon.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma mar 03, 2014 8:28 am

GangstaRiB schreef: Barre tijden?
Ik doel op de 2 confronterende oorwassingen van RBS. Niet echt lekker om mee te maken, als je internationaal ambities hebt en denkt daarin al vergevorderd te zijn.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma mar 03, 2014 8:47 am

Zuidema schreef:
Monkey Tonk schreef:Kishna kan tenminste wel iemand passeren in de kleine ruimte. Een zeer fraai en gevoelig tikkie naar de achterlijn, waarbij de verdediger 'zijn enkels brak' (zoals ze dat in de NBA noemen). Beslissend moment. Dat is de extra klasse die bij Ajax hoort. Ook al is het maar een moment. Alleen liever meer van die momenten.
Graag. Genieten. In een interviewtje na AZ beschreef Kishna zijn passeeractie en doelpunt in die wedstrijd. Misschien was het mooipraterij achteraf van hem, maar ik vond het toch wel lekker om te lezen hoe hij een en ander benaderde. Hij noemde daarbij dat hij zag dat de verdediger vaststond en dat hij vervolgens probeerde over het buitenste been te passeren. Op zich allemaal basics, maar dan is ie dus (intuitief?) blijkbaar bezig met wanneer en hoe hij zijn passeeractie moet uitvoeren. Hij doet niet zomaar wat. Denkt daarover na. Vind ik best wel een plezierige eigenschap bij een junior aanvaller.
Cruijff, van Basten, Bergkamp. Extra klasse bij spelers die erover nadenken en het tot in het detail analyzeren. Alles wat in gedachten al doorgrond en 'gezien' is, is veel makkelijker uit te voeren in de realiteit. Daarom zijn die acties ook zo functioneel. Bij hen is de persoonlijke actie nooit geisoleerd van het team, zoals bij spelers die blind maar wat aandribbelen (Bojan is een goed voorbeeld van dat laatste; totaal nutteloos gedribbel met de bal).

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 03, 2014 9:01 am

Monkey Tonk schreef: (Bojan is een goed voorbeeld van dat laatste; totaal nutteloos gedribbel met de bal).
Iedere opstelling met Bojan erin is een foute opstelling en een tactische blunder van FdB.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma mar 03, 2014 9:24 am

wimpey schreef: Iedere opstelling met Bojan erin is een foute opstelling en een tactische blunder van FdB.
Hangt ervan af. Cruijff zette, in dat jaartje bij Feyenoord, doodleuk Stanley Brard op linksbuiten. Dat was een verdediger die echt geen knikker kon raken. Maar de positie was tenminste bezet. Op rechts stond Gullit, en door het veld breed te houden kon Cruijff van achter de voorhoede heerlijk met passjes strooien op diepgaande middenvelders. Een snelle, maar verder middelmatige middenvelder (Hoekstra) scoorde daardoor aan de lopende band. Typisch Cruijff. De slechtste speler niet op doel, zoals bij de buurtpartijtjes in de jeugd, maar lekker op linksbuiten.

Ajax wordt zometeen voor de vierde keer op rij kampioen. Hoever zou Feyenoord terug in de tijd moeten om de teller op vier te krijgen? Als ze ongeveer 1 op 10 lopen, zitten ze in de jaren 70. haha. En daar zit dat groetjes-uit-Amsterdam Cruijff-geschenk bij.

Arthur

Bericht door Arthur » ma mar 03, 2014 9:39 am

Volgens mij lopen ze inmiddels 1 op 11 als je vier titels terug gaat.

Baseman

Bericht door Baseman » ma mar 03, 2014 9:40 am

Feli :biggthumpup.gif:
Ook gunstig voor PSV dit, nog maar 1 puntje!
El Clavo schreef:Geen discutabele beslissingen van de scheids
Eentje, al was dat een blunder van de grensrechter (bij een 1-1 stand werd Schaken onterecht buitenspel gegeven, daar kwam Ajax heel goed weg).
Afgezien daarvan had Feyenoord de scheids niet tegen, maar Kuipers presteerde heel redelijk.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 03, 2014 9:42 am

Baseman schreef: Ook gunstig voor PSV dit, nog maar 1 puntje!
Het wordt bloedstollend spannend, die strijd om plek 4!! :neutral.gif:

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma mar 03, 2014 9:44 am

Arthur schreef:Volgens mij lopen ze inmiddels 1 op 11 als je vier titels terug gaat.
Eigenlijk doen Ajax supporters die Rotterdammers teveel eer aan om het nog steeds over de Klassieker te hebben. En Eindhoven te weinig.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » ma mar 03, 2014 9:55 am

Wat een heerlijk gestoorde speler is die Pelle eigenlijk. Daar moesten ze er in R'dam meer van hebben. Zal wel zo'n pilletje teveel zijn, maar ik vind dit, vooral voor een Italiaan in Nederland, toch wel erg mooi:

http://www.ad.nl/ad/nl/11685/Klassieker ... elen.dhtml

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mar 03, 2014 9:57 am

Baseman schreef:Feli :biggthumpup.gif:
Ook gunstig voor PSV dit, nog maar 1 puntje!
El Clavo schreef:Geen discutabele beslissingen van de scheids
Eentje, al was dat een blunder van de grensrechter (bij een 1-1 stand werd Schaken onterecht buitenspel gegeven, daar kwam Ajax heel goed weg).
Afgezien daarvan had Feyenoord de scheids niet tegen, maar Kuipers presteerde heel redelijk.
Geen rood voor Pellè, en Te Vrede had misschien ook wel rood moeten hebben.
Vrije trap tegen het einde sloeg nergens op. Veltman werd geduwd en kreeg de bal bovendien op zijn schouder. Als Goossens die bal binnen schiet zijn we behoorlijk genaaid, hoor.

elliquido

Bericht door elliquido » ma mar 03, 2014 10:22 am

lekker boeie !!!!
1-2..
3 punten !!
Kakkies in mineur !! :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 03, 2014 10:27 am

Te Vrede had ook wel een rode kaart mogen krijgen hoor.. Belachelijke overtreding. Net zo erg als de elleboog van Pelleboog
IK GELOOF!!!!!!

Rooie

Bericht door Rooie » ma mar 03, 2014 10:36 am

Hoofdsponsor Opel speelt ook in op de actualiteit :smallgrin.gif:

Afbeelding

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma mar 03, 2014 11:15 am

:biggrin.gif:

Dat zou echt een geniale actie van Opel zijn, haha. Als het waar was, natuurlijk.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mar 03, 2014 11:18 am

El Clavo schreef:Yep, Pelle deed mee en scoorde ook nog. Geen discutabele beslissingen van de scheids, sterker nog, het zat ze heel erg mee. Niemand om op te kafferen. Ja, goedzak Jan Joost, verder kunnen ze niks vinden.

Ik ben benieuwd hoe snel het met de Nederlandse les van Pelle gaat, een goede aanvoerder moet zich immers in het Nederlands kunnen uiten.

Waar mijn studente(s) in de eerste maanden Jip en Janneke lezen, geven ze bij Feyenoord waarschijnlijk wekelijks de column van Van Hanegem mee. :smallgrin.gif: Eén les heeft Graziano in ieder geval al snel geleerd: FOX Sports = Ajax. :smallgrin.gif:

Thijs

Bericht door Thijs » ma mar 03, 2014 11:24 am

Oh jongens, dit is ook geniaal:

http://foxsports.nl/video/196289-72-doe ... x-1-2.html

Hier kun je vanuit alle camerastandpunten de goal nog even terugbekijken. Let ook even op Moisander, die secondenlang staat te appelleren voor hands en niet doorheeft dat er is gescoord. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma mar 03, 2014 11:26 am

Dat viel mij live ook al op bij Moisander.

Overigens zegt Veltman, vanochtend in de krant, dat hij zelf ook helemaal niet in de gaten had dat hij een doelpunt had gemaakt en dat ploeggenoten hem daar op moesten attenderen.

Volgend seizoen maar weer uitsupporters in de Kuip planten, dan kunnen wij de jongens met ons gebrul alert maken op hun doelpunten.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 03, 2014 11:34 am

Geen gezeik gehad gister, Cruijff? Ongestoord de wedstrijd kunnen zien?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs

Bericht door Thijs » ma mar 03, 2014 11:48 am

Afbeelding

Hahahahahahaha

Plaats reactie