Dat hij na een paar maanden al mocht debuteren is niet waar het om gaat. Het was namelijk niet de opleiding bij Ajax of die in Utrecht waarom hij gehaald en gebracht werd, maar zijn enorme talent. Zeldzaam talent. De beste voetballers van Europa worden niet allemaal in Amsterdam en omstreken geboren. Jammer, maar dat kan niet anders.Demosthenes schreef:Die discussie is ook al een paar keer gevoerd, maar JC in de jaren '60 en Kluivert in de jaren '90 komen volledig op rekening van Ajax, MvB kwam als zestienjarige, voor mij ben je dan ook door Ajax opgeleid, maar daar wordt op AT soms anders over gedacht.Yopi schreef:Dit gaat weer de bekende kant op. Zinloos.![]()
Laat ik het zo zeggen: het zou Ajax moeten lukken om in de komende vijf jaar een goede spits op te leiden. Dat zou dan iets nieuws zijn in dit millenium.
Ik ben niet zo'n rekenwonder, maar een statiscus zou best kunnen uitrekenen hoe veel groter een jeugdopleiding en de visvijver zouden moeten zijn om voor elke positie met ijzeren regelmaat een goede speler op te leiden dan wanneer je kijkt wat er uit de jeugdopleiding komt, en dan gericht inkoopt om de gaten te dichten. Als je iets echt lekkers wil koken gaat dat ook beter als je nog even naar de winkel kan om de ontbrekende ingredienten uit te zoeken dan als je het alleen moet doen wat je nog in huis hebt.
Maar snel Jonk een salarisverhoging aanbieden, anders wordt hij nog door Barcelona weggekocht!Ajax zou toch niet meer niveau Kieft/Bosman moeten opleiden? Pisa en KV Mechelen. Zo eenvoudig is het niet, want anders zou Barcelona wel iets als "The Boys from Argentina" toepassen, zouden er veel Messi's klaar staan, Messi debuteerde tien jaar geleden, november 2003!